- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bedankt! Ik sta weer met beide beentjes op de grond 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3288 stemmen
Maargoed, van PSV-Lisse zou ik als PSV supporter anders ook niet vrolijk worden.
Ongezien een ronde verder.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ongezien een ronde verder.
Ja, dat is dan ook alles. Ik denk dat er 10.000 of zelfs minder aan volk aanwezig is om te kijken?
Doe me dan maar een vol stadion bij Roda.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3288 stemmen
Tsja. Die wedstrijden komen er natuurlijk vanzelf.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
een vol stadion bij Roda
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Zal me ook worst wezen hoever Ajax in de beker komt. Europa en competitie is veel belangrijker.
Dat zeggen idd de meeste ajacieden, maar als jullie hem winnen dan vieren jullie hem als een EC1 bokaal. (met de nodig vreugde vernielingen) 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Daarnaast is een bekerfinale toch een vrij leuke ervaring waar je met +/- 16000 supporters van je eigen clubbie tegenover +/- 16000 supporters van de tegenpartij een leuk potje op een zonnige dag mag bijwonen. Al een paar keer meegemaakt en ik kan het iedereen zeker aanraden! Ook als je verliest heb je in principe een geweldige dag(wat dat betreft is de bekerwinst inderdaad minder belangrijk voor veel Ajacieden, maar wel leuk meegenomen als je hem wel wint).
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je al 4 Europa Cup 1 bokalen in de kast hebt staan en 1 EC II en een eufa cup.. tsja, kun je dan nog van winst spreken als je een nationale beker wint? Kampioenschap, okee, maar al die randzaken.. beetje in de marge, sorry.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Als je al 4 Europa Cup 1 bokalen in de kast hebt staan en 1 EC II en een eufa cup.. tsja, kun je dan nog van winst spreken als je een nationale beker wint? Kampioenschap, okee, maar al die randzaken.. beetje in de marge, sorry.
tsja, je hebt helemaal gelijk.... 
Europa Cup voor bekerwinnaars: 1987
UEFA Cup (vanaf 1960): 1992
Europese Supercup (vanaf 1972): 1972, 1973, 1995
Wereldbeker (vanaf 1960): 1972, 1995
ja inderdaad, jullie laatste grote prijs stamt uit 1995. Ik weet zeker dat jullie selectie daar hele goede herinneringen aan heeft. En dat is een reden om niet blij te zijn met een KNVB beker?
beetje triest om te doen dat de KNVB beker randzaken zijn
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Inderdaad een vol Roda stadion is zo ongeveer het achtste wereldwonder.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat zeggen idd de meeste ajacieden, maar als jullie hem winnen dan vieren jullie hem als een EC1 bokaal. (met de nodig vreugde vernielingen)
De beker is een leuke prijs voor erbij, niet als enige prijs. Als je de titel wint is de beker erbij heerlijk. Als je de titel niet wint, dan is de beker waardeloos voor een echte topclub die nog wel eens een prijs pakt.
Na 2002, 2005, 2006 en 2010 hebben we genoeg bekers gewonnen vorig decennium. Ik zou ze allemaal inruilen voor 1 extra landstitel, bijvoorbeeld die van 2007. Wat een trauma is dat seizoen zeg.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
tsja, je hebt helemaal gelijk.... 
ja inderdaad, jullie laatste grote prijs stamt uit 1995. Ik weet zeker dat jullie selectie daar hele goede herinneringen aan heeft. En dat is een reden om niet blij te zijn met een KNVB beker?
beetje triest om te doen dat de KNVB beker randzaken zijn
.
De laatste grote prijs van Ajax is de landstitel van 2011. Als je even goed leest dan noemt orbit de landstitel als een mooie prijs. De JC Schaal en de nationale beker zijn bijzaken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Ik wil als supporter - en zou dat ook als voetballer willen - gewoon elke prijs winnen die er te winnen valt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Daarnaast is een bekerfinale toch een vrij leuke ervaring waar je met +/- 16000 supporters van je eigen clubbie tegenover +/- 16000 supporters van de tegenpartij een leuk potje op een zonnige dag mag bijwonen. Al een paar keer meegemaakt en ik kan het iedereen zeker aanraden! Ook als je verliest heb je in principe een geweldige dag(wat dat betreft is de bekerwinst inderdaad minder belangrijk voor veel Ajacieden, maar wel leuk meegenomen als je hem wel wint).
Ow, zeker. Die finales zijn erg boeiend. Sowieso waren alle laatste Ajax finales mooie wedstrijden. Vorig jaar Ajax-Twente 2-3, prima wedstrijd. Ajax-AZ met de strafschoppen was ik zelf bij, mooiste duel wat ik tot nu toe ergens heb bezocht qua sfeer en spanning, Ajax-PSV 2-1 met de winnende goal in blessuretijd was fantastisch, Ajax-Utrecht met de gelijkmaker in 2 meter buitenspel is zelfs legendarisch 
Maar het neemt niet weg dat de prijs an sich niet zo interessant is. Maar in een finale wil je natuurlijk winnen. Ik baalde ook zeker vorig seizoen na de verloren bekerfinale. Maar wel maar 1 avondje. Daarna wist ik meteen weer dat Ajax-Twente een week later op de legendarische 15 mei vele malen belangrijker was. En die werd gelukkig gewonnen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij verwar je Ajax nu met de aartsrivaal uit Rotterdam, waar ieder feest tot nu toe aanleiding is tot slopen 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Volgens mij verwar je Ajax nu met de aartsrivaal uit Rotterdam, waar ieder feest tot nu toe aanleiding is tot slopen
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Nja hoort bij de feestvreugde. Die mensen gingen massaal de daken op van de omringende gebouwen(dus helaas ook de nieuwbouw) omdat het Museumplein propvol stond(heel slecht georganiseerd van de gemeente, ze hadden maar rekening gehouden met 40 000/50 000 mensen, ipv de 100 000/120 000 die er nu waren) en iedereen plat gedrukt werd. Het is dus onmogelijk dat er dan niets kapot gaat, kijk bv. ook maar naar de huldiging van het NL in '88. Genoeg gesloopt toen zonder dat je het rellen of hooligans kon wijten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. De laatste jaren (als er al iets te vieren was) liep het ook in adam uit de hand.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vanavond trouwens naar Real. Hoop toch wel op minimaal 5-0, maar het is sowieso ubertof om in een vol Bernabeau te zitten. Is gewoon 4 keer zo groot als De Kuip. Waanzinnig gebouw. En dan gaat het ook nog op de schop komende paar jaar....
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. De laatste jaren (als er al iets te vieren was) liep het ook in adam uit de hand.
Lang niet zo stelselmatig als bij jullie.. het is maar goed dat er zo weinig word gewonnen daar.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Kuip vind ik sowieso niet zo imponerend groot van buiten, vooral niet als je de ArenA gewend bent wat ook makkelijk 2x hoger is dan de Kuip. Pas als je binnen in de Kuip zit ziet het er groot uit.
Bier is koud, ga nu de deur uit richting A'dam! Let's go joden let's go!
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Kuip vind ik sowieso niet zo imponerend groot van buiten, vooral niet als je de ArenA gewend bent wat ook makkelijk 2x hoger is dan de Kuip. Pas als je binnen in de Kuip zit ziet het er groot uit.
Bier is koud, ga nu de deur uit richting A'dam! Let's go joden let's go!
Neem je je ster mee?
http://www.afca.nl/nieuws/n...

Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Stichting BAN vroeg er een beetje om natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond trouwens naar Real. Hoop toch wel op minimaal 5-0, maar het is sowieso ubertof om in een vol Bernabeau te zitten. Is gewoon 4 keer zo groot als De Kuip. Waanzinnig gebouw. En dan gaat het ook nog op de schop komende paar jaar....
Bernabeau? Is dat het stadion van Beau van Erven Dorens? 
Benieuwd naar Ajax-Twente straks. Kan het helaas niet zien, dus heb het opgenomen en ga de hele avond de uitslag ontwijken tot ik vannacht tijd heb
Ik zeg 3-1, wat jullie?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Stichting BAN vroeg er een beetje om natuurlijk.
Inderdaad. Snap wel dat supp. vereniging AFCA dit ludiek gaat bestrijden. Laat lekker gaan joh.
Het is een geuzennaam, leer het accepteren. Moeilijk doen over niks.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb 'm op 4-0 staan
Vanavond helaas ook geen tijd voor de 2e helft, voor de zoveelste week op rij is het weer lekker idioot geplanned. Sommige mensen gaan uit op vrijdag/zaterdag avond 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Wat is dat Roda toch los zand. Terwijl ze toch best aardige spelers rond hebben lopen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Heb 'm op 4-0 staan
Vanavond helaas ook geen tijd voor de 2e helft, voor de zoveelste week op rij is het weer lekker idioot geplanned. Sommige mensen gaan uit op vrijdag/zaterdag avond
Niks mis met 20.45 op de zaterdagavond. Sterker, kan ook niet anders aangezien Ajax dinsdag CL speelt. Alleen kan ik toevallig niet. Ik weet ook niet hoelaat jij uitgaat, maar ik normaal pas na half elf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.