- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat wel, al vond ik 'm voor PSV erg goed spelen maar qua backs is het wel erg middelmaat. Alleen Pieters en Poulsen vind ik boven gemiddeld.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Is wel echt bij gebrek aan beter want ben toch weinig onder de indruk van Van der Wiel laatste jaar
Klopt. Eigenlijk is v/d Wiel maar een beperkte voetballer. Geen geweldige verdediger en opbouwend ook niet zo sterk. Allemaal matig.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Dat wel, al vond ik 'm voor PSV erg goed spelen maar qua backs is het wel erg middelmaat. Alleen Pieters en Poulsen vind ik boven gemiddeld.
Poulsen had een zwak eerste seizoen, maar doet het nu erg goed, inderdaad.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die jongen vind ik samen met Vertonghen de meeste overgewaardeerde voetballers van de Eredivisie. Die jongens kunnen gewoon niet verdedigen,
Dit seizoen is het inderdaad niet veel, maar de afgelopen 2 seizoenen had Ajax toch de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Als beide echt geen verdedigende waarde hebben dan is er zelfs met de Steek op doel geen redden meer aan.
2009/2010: 20 tegen uit 34
2010/2011: 30 tegen uit 34.
De afgelopen 2 jaar hoorde je niemand, maar blijkbaar is een maandje ondermaats presteren reden genoeg om iemand te degraderen tot waardeloze verdediger.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Dit seizoen is het inderdaad niet veel, maar de afgelopen 2 seizoenen had Ajax toch de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Als beide echt geen verdedigende waarde hebben dan is er zelfs met de Steek op doel geen redden meer aan.
2009/2010: 20 tegen uit 34
2010/2011: 30 tegen uit 34.
De afgelopen 2 jaar hoorde je niemand, maar blijkbaar is een maandje ondermaats presteren reden genoeg om iemand te degraderen tot waardeloze verdediger.
Dat ze de afgelopen 2 seizoenen de minst gepasseerde verdediging hadden hebben jullie te danken aan Stekelenburg. Die kon een hoop fouten van de verdediging verbloemen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het zal zeker een factor van belang zijn geweest, maar ik zou het duo Toby-Jan voor geen miljoen willen inruilen met de ' Marcelo-Derijck' / 'Vlaar-de Vrij' / ' Viergever-Moisanders' van deze wereld, om maar eens wat te noemen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Die jongen vind ik samen met Vertonghen de meeste overgewaardeerde voetballers van de Eredivisie. Niet omdat het Ajax is hoor, dat zullen sommige natuurlijk weer denken. Die jongens kunnen gewoon niet verdedigen, je zag het tegen Lyon waar Alderwereld en Vertonghen dramatisch speelde. Alderwereld heeft een geweldig schot, maar daar houd het ook mee op. Vertonghen kan goed opbouwen en een pas over 40 meter geven, maar daar houd het ook mee op.
Wat een onzin. Alderweireld/Vertonghen hebben de laatste 2 jaar de minste goals van alle clubs tegengekregen. Dit seizoen is de start wat minder, maar ze zijn echt zeer getalenteerd. Vertonghen gaat vanzelf weer zijn topniveau halen, hopelijk zaterdag alweer en Alderweireld wordt steeds beter. Alderweireld is ook nog erg jong, wordt alleen maar beter. Maar uiteraard vind jij ze overgewaardeerd.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
ja klopt ook wel, maar het belangrijkste voor een verdedigende duo is dat ze elkaar aanvullen. een soort chemie hebben.
Dan hoef je niet eens 2 topverdedigers te hebben.
Er zijn zat "mindere" ventrale verdedigers die super spitsen van het scoren afhielden.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Klopt. Eigenlijk is v/d Wiel maar een beperkte voetballer. Geen geweldige verdediger en opbouwend ook niet zo sterk. Allemaal matig.
Haha meen je dit nou? Nou nou, wat een avondje Studio Voetbal kijken al niet met de algemene opinie kan doen. Vd Wiel speelt voor Oranje vaak foutloos. Bij Ajax lopen nu eenmaal wat mindere spelers rond vergeleken met Oranje. Defensief is hij soms slordig, maar regelmatig ook uitstekend. Opbouwen is hij zeer goed en zo af en toe levert hij ook een prima voorzet af, zoals zondag bij de 2-2. Of hij scoort zelf, zoals thuis tegen Heerenveen. Ik ben enorm kritisch op hem geweest vorig jaar, vond hem strontvervelend spelen, maar dit seizoen gaat het heel aardig, op PSV uit na. En de laatste minuten tegen Lyon...hoe oud is hij eigenlijk? 23 geloof ik. Hij heeft zijn top nog lang niet bereikt.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Het zal zeker een factor van belang zijn geweest, maar ik zou het duo Toby-Jan voor geen miljoen willen inruilen met de ' Marcelo-Derijck' / 'Vlaar-de Vrij' / ' Viergever-Moisanders' van deze wereld, om maar eens wat te noemen.
Vlaar - de Vrij is niet zoveel minder dan Toby - Jan. De Vrij wordt ook alsmaar beter en heeft naar mijn mening meer potentie dan Alderweireld, als is de Vrij nog steeds wat te tenger - meer een voetballende verdediger.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dan hoef je niet eens 2 topverdedigers te hebben.
Er zijn zat "mindere" ventrale verdedigers die super spitsen van het scoren afhielden.
Daarom sla ik Heitinga en Mathijsen hoog aan voor Oranje. Zeer complementair duo dat weinig fouten maakt. Terwijl ik bij landen als Engeland of Italie regelmatig topnamen de fout in zie gaan. Die Terry speelt me toch vaak een partij slecht voor Engeland...
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Haha meen je dit nou? Nou nou, wat een avondje Studio Voetbal kijken al niet met de algemene opinie kan doen. Vd Wiel speelt voor Oranje vaak foutloos. Bij Ajax lopen nu eenmaal wat mindere spelers rond vergeleken met Oranje. Defensief is hij soms slordig, maar regelmatig ook uitstekend. Opbouwen is hij zeer goed en zo af en toe levert hij ook een prima voorzet af, zoals zondag bij de 2-2. Of hij scoort zelf, zoals thuis tegen Heerenveen. Ik ben enorm kritisch op hem geweest vorig jaar, vond hem strontvervelend spelen, maar dit seizoen gaat het heel aardig, op PSV uit na. En de laatste minuten tegen Lyon...hoe oud is hij eigenlijk? 23 geloof ik. Hij heeft zijn top nog lang niet bereikt.
Vind hem geen geweldige voetballer. Vind Boilessen aan de andere kant nu al meer indruk maken. V/d Wiel is niet slecht, hoor, maar heeft eigenlijk maar bar weinig kwaliteiten. Het is dat er in Nederland geen goede backs rondlopen; die zijn uberhaupt erg schaars.
Heeft overigens niks met Studio Voetbal te maken. Niet eens gezien.
Opbouwend zeer goed?
Omdat hij een bal kan passen?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vlaar - de Vrij is niet zoveel minder dan Toby - Jan. De Vrij wordt ook alsmaar beter en heeft naar mijn mening meer potentie dan Alderweireld, als is de Vrij nog steeds wat te tenger - meer een voetballende verdediger.
Vlaar-de Vrij niet veel minder? Hahaha.
Opbouwend gezien? Qua strakke inspeelpasses? Lange ballen? Snelheid? Wendbaarheid? Vlaar is een trage tank op dat gebied.
Ik zie overigens veel toekomst in de Vrij, maar hij moet eerst maar eens een constant niveau gaan halen. En dan niet tegen De Graafschap, maar ook tegen ploegen van het kaliber Lyon en PSV. Ben benieuwd hoe vaak AZ zondag tegen dat superduo kan scoren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De Vrij inderdaad erg veelbelovend en kan groot worden maar Vlaar is idd veel te traag.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vind hem geen geweldige voetballer. Vind Boilessen aan de andere kant nu al meer indruk maken. V/d Wiel is niet slecht, hoor, maar heeft eigenlijk maar bar weinig kwaliteiten. Het is dat er in Nederland geen goede backs rondlopen; die zijn uberhaupt erg schaars.
Heeft overigens niks met Studio Voetbal te maken. Niet eens gezien.
Opbouwend zeer goed?
Omdat hij een bal kan passen?
Boilesen heeft talent, maar is nog lang niet op het niveau van vd Wiel. Vd Wiel wordt vaak onderschat door zijn nonchalante houding, maar er komen maar weinig tegengoals bij Ajax uit zijn fout. Helaas zondag wel met de strafschop, maar als je op hem let dan merk je dat hij niet zo vaak uitgespeeld wordt. Ik verwacht zaterdag tegen Twente ook weinig problemen. Madrid uit volgende week zal wat vervelender worden.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Van der Wiel vond ik één van de allerbeste Oranje spelers het afgelopen WK. Tuurlijk kan die gozer ballen. Ik vermoed alleen dat hij niet (meer) met zijn hoofd bij Ajax is, hij had verwacht al lang en breed bij een topclub te spelen. Wat ik zeker na het WK ook wel had verwacht eerlijk gezegd. Hij werd nog even gelinkt aan Bayern Munchen meen ik.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
De Vrij inderdaad erg veelbelovend en kan groot worden maar Vlaar is idd veel te traag.
Vlaar is te traag voor de echte top ja, maar Alderweireld is er ook lang nog niet. Daarnaast is Vertonghen nu ook weer niet de allersnelste.
@ A&L: opbouwend is de Vrij erg sterk. Zowel Vlaar als de Vrij kunnen passen versturen over 50 meter. Inpassen kunnen ze ook prima. Enkel is de zwakte van Vlaar zijn wendbaarheid/snelheid en komt de Vrij nog maar net kijken, maar ze zijn echt niet zoveel minder dan het duo Vertonghen / Alderweireld. Je doet net of dat wereldverdedigers zijn.
Voorlopig heeft Feyenoord nog niet verloren met het duo Vlaar/de Vrij centraal achterin, inclusief de wedstrijden van het vorige seizoen. Wie weet komt daar as zondag verandering in.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Van der Wiel vond ik één van de allerbeste Oranje spelers het afgelopen WK. Tuurlijk kan die gozer ballen. Ik vermoed alleen dat hij niet (meer) met zijn hoofd bij Ajax is, hij had verwacht al lang en breed bij een topclub te spelen. Wat ik zeker na het WK ook wel had verwacht eerlijk gezegd. Hij werd nog even gelinkt aan Bayern Munchen meen ik.
Op het W.K. konden de backs hun hart ophalen, zonder echte buitenspelers tegenover hen. Daardoor kon Gio ook zo'n goed W.K. spelen. Nogmaals: v/d Wiel kan wel voetballen, maar heeft geen bijzondere kwaliteiten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
In mijn mening zijn Toby en Jan gewoon het beste centrale duo in Nederland.
' Geweldige crosspasses, lang, sterk, kopsterk, goed schot, behoorlijk snel en wendbaar voor een CV', Alles wat een moderne verdediger nodig heeft. Het ontbreekt ze (vooral Alderweireld) alleen nog aan gochme en positioneel goed opstellen. Ongetwijfeld zal dat verbeteren in de loop van het seizoen onder de vleugels van de meester hemzelf. Tevens is Alderweireld nog wat te braaf. Vertonghen beheerst het zeuren, provoceren en irriteren al een stuk beter; iets wat bittere noodzaak is tegenwoordig.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Juist niet. Vorige week in VI stond nog een interview met hem. Hij was blij dat hij vorig jaar niet naar Bayern was gegaan, omdat hij bij Ajax enorm tevreden is en nog veel kan en moet leren. Ajax gaat ook met hem praten over contractverlenging en ik sluit niet uit dat het gaat lukken.
Maar die jongen heeft zich vorig jaar gewoon overbelast. Speelde het seizoen voor het WK echt alles, toen op het WK alles en 1,5 week later stond hij alweer met Ajax in de voorronde CL te ballen. Hij speelde daarna ook een matig seizoen, maar dat heeft hij zelf ook erkend. Al ben ik hem zeer dankbaar voor de 2 assists in de kampioenswedstrijd 
Tot een week of 2 terug speelde hij ook een goed seizoen. Helaas was hij in de slotfase tegen Lyon en zondag tegen PSV slordig, daardoor roept men nu dat hij dit jaar weer slecht speelt. Maar hij was 80 minuten lang geweldig op dreef tegen dat Lyon en gaf zondag de assist bij de 2-2. Het is wat wisselvallig, maar niet heel slecht. Zijn basiskwaliteiten zijn gewoon prima. Als je zo'n Manolev steeds alle ballen naar de verkeerde mensen ziet schieten, dan weet je dat het nog veel slechter kan.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Boilesen heeft talent, maar is nog lang niet op het niveau van vd Wiel. Vd Wiel wordt vaak onderschat door zijn nonchalante houding, maar er komen maar weinig tegengoals bij Ajax uit zijn fout. Helaas zondag wel met de strafschop, maar als je op hem let dan merk je dat hij niet zo vaak uitgespeeld wordt. Ik verwacht zaterdag tegen Twente ook weinig problemen. Madrid uit volgende week zal wat vervelender worden.
Ik denk dat v/d Wiel tegen Madrid twee keer de bal raakt. Per helft, dat dan weer wel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Meer dan elke andere voetballer in Nederland een garantie voor de Europese top.
Van der Wiel moet echter zo snel mogelijk weg uit Nederland, hij is hier al twee jaar uitgeleerd.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vlaar is te traag voor de echte top ja, maar Alderweireld is er ook lang nog niet. Daarnaast is Vertonghen nu ook weer niet de allersnelste.
@ A&L: opbouwend is de Vrij erg sterk. Zowel Vlaar als de Vrij kunnen passen versturen over 50 meter. Inpassen kunnen ze ook prima. Enkel is de zwakte van Vlaar zijn wendbaarheid/snelheid en komt de Vrij nog maar net kijken, maar ze zijn echt niet zoveel minder dan het duo Vertonghen / Alderweireld. Je doet net of dat wereldverdedigers zijn.
Voorlopig heeft Feyenoord nog niet verloren met het duo Vlaar/de Vrij centraal achterin, inclusief de wedstrijden van het vorige seizoen. Wie weet komt daar as zondag verandering in.
Nee hoor, A en V zijn geen wereldverdedigers, maar individueel en als duo echt wel een paar stappen verder dan Vlaar-de Vrij.
Dit jaar staat Ajax gewoon niet goed. Vermeer keept soms onzeker, linksback positie is slecht bezet, Janssen verliest constant de ballen. Daardoor wordt de druk op de achterhoede ook wel groot. Stekelenburg was naast een topkeeper ook iemand die goed een ploeg kon neerzetten. Dat gaat momenteel allemaal stroever. En vergeet niet dat Vertonghen de halve voorbereiding geblesseerd was. Hij heeft nu eenmaal nog een achterstand. Ik denk dat hij maar op 80% speelt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat v/d Wiel tegen Madrid twee keer de bal raakt. Per helft, dat dan weer wel.
Ik vrees juist dat hij als verdediger de bal veel zal raken. Ik denk eerder dat onze aanvallers die avond de bal niet veel gaan raken 
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Juist niet. Vorige week in VI stond nog een interview met hem. Hij was blij dat hij vorig jaar niet naar Bayern was gegaan, omdat hij bij Ajax enorm tevreden is en nog veel kan en moet leren.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Meer dan elke andere voetballer in Nederland een garantie voor de Europese top.
Van der Wiel moet echter zo snel mogelijk weg uit Nederland, hij is hier al twee jaar uitgeleerd.
Komt, zoals gezegd, omdat de "goede" backs schaars zijn. Ze zijn van het uitstervende soort. V/d Wiel heeft zijn basistechnieken en kan redelijk voetballen. Daarmee kun je tegenwoordig al naar de Europese top, schijnbaar.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Dit jaar staat Ajax gewoon niet goed. Vermeer keept soms onzeker, linksback positie is slecht bezet, Janssen verliest constant de ballen. Daardoor wordt de druk op de achterhoede ook wel groot. Stekelenburg was naast een topkeeper ook iemand die goed een ploeg kon neerzetten. Dat gaat momenteel allemaal stroever. En vergeet niet dat Vertonghen de halve voorbereiding geblesseerd was. Hij heeft nu eenmaal nog een achterstand. Ik denk dat hij maar op 80% speelt.
Is Martin Jol terug in het land?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Het is niet altijd slim om voor de grootste club te gaan (zie bv Braafheid ook dacht dat Bayern wel wat voor hem was...) of Eriksen die juist voor Ajax koos om zich te ontwikkelen. Als vd Wiel namens Bayern een topduel verkloot zoals hij zondag een beetje deed, dan vallen bladen als Bild volledig over hem heen en wordt je al snel een miskoop genoemd.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
In jou zie ik weer een Mario Been, die vond al zijn spelers ook zo talentvol, maar presteren ho maar.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Tja, als je alles van tevoren weet. Het is in ieder geval een erg veilige uitspraak van v/d Wiel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.