• 16.141 nieuwsartikelen
  • 179.468 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.438 gebruikers
  • 9.403.357 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

kos

• 46733 berichten
  • 8884 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Voetbalsupporters drinken nu eenmaal graag, daar hoeven we niet raar over te doen. Dus dan is Qatar een heel vreemde keuze als je een beetje aan je supporters denkt.

Je mag er gewoon alcohol drinken hoor.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Maar hier, in het land waar je geen moslim mag zijn, drugs toegestaan is, en je vrouwen mag verkopen achter het raam vind je wel ok? Of jij houdt je ook uit principe niet meer bezig met de eredivisie?

Wat is er mis met prostitutie?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het is maar de vraag in hoeverre je alcohol wilt nuttigen in een klimaat van 50 graden. Droog je alleen nog maar meer van uit

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Wat is er mis met prostitutie?

Niets als de wetuitvoerende macht hier controle op houdt. Wat dus niet zo is.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Evenveel als jou overigens.

(quote)

Dat zeker, alleen hier legaal.

(quote)

Het zijn beiden ethische grenzen, moet niet zoveel verschil in zitten.

(quote)

Haha, en dat af komend van jou. Wereld op zijn kop.

Tja, en Brazilianen spelen liever niet in een oord waar het veel kouder is. Genoeg afkomsten die prima in die omstandigheden kunnen voetballen.

En de regelgeving in Qatar geldt niet eens voor de stadions. Dat is de jurisdictie van de FIFA.

(quote)

Dus?

Maar je bent er wel weer klaar mee lees ik. Altijd met stompzinnige posts komen, en als je daarmeeg econfronteerd wordt ben je er wel klaar mee .

Je snapt het echt niet he? Het gaat niet over van 20 naar 30 graden, maar naar 50 graden. 's avonds een paar graden koeler als het mee zit. Dat je dat durft te vergelijken met waar Brazilianen graag in willen spelen.

Net zoals je prostitutie en alcohol gelijk durft te stellen aan schending van homorechten. Dan snap je het niet.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Under Qatar's Sharia, it is illegal to show alcohol or be drunk in public.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Als je geen alcohol mag drinken, dan zullen er wel weinig engelsen komen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je snapt het echt niet he? Het gaat niet over van 20 naar 30 graden, maar naar 50 graden. 's avonds een paar graden koeler als het mee zit. Dat je dat durft te vergelijken met waar Brazilianen graag in willen spelen.

Jij snapt het niet he? 50 Graden is het er in de zomer, niet in Januari.

Net zoals je prostitutie en alcohol gelijk durft te stellen aan schending van homorechten. Dan snap je het niet.

Vrouwenrechten vind ik even belangrijk als homorechten ja.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Under Qatar's Sharia, it is illegal to show alcohol or be drunk in public.

Is rond de stadions niet van kracht. Jurisdictie is dan niet eens in de handen van Qatar.

kos

• 46733 berichten
  • 8884 stemmen

In public is wat anders, dat mag in de Verenigde Staten ook niet. Kan me niet herinneren dat we daar toen zo'n punt van gemaakt hebben...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind het ook allemaal niet zo vreemd. Hier krijg je, in mijn beschaafde woonplaats althans, ook gewoon een boete als je met bier op straat loopt.

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

je mag toch een wijntje drinken op een terras in Usa?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Op een terras wel. Al moet je publiekelijk nou ook niet zo ruim opvatten.

kos

• 46733 berichten
  • 8884 stemmen

In public betekent op straat.

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

je mag niet met een glaasje wijn op straat staan?

nou in de jordaan anders wel

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Salarissen vertrokken spelers Feyenoord.

Er is deze zomer geen euro uitgegeven aan het aantrekken van spelers terwijl er wel voor bijna 14 miljoen ( bruto ) werd verkocht. Naast het geld wat voor de transfers ontvangen werd is er ook behoorlijk bezuinigd op de salariskosten van de spelers. Een aantal jaar geleden werden er spelerssalarissen gelekt waardoor ook een deel van de Feyenoord salarissen bekend werden ( bron ) :

Grootverdieners die vertrokken :

1. John Dal Tomasson € 1.800.000 ( gebaseerd op de claim van Feyenoord naar de Deense bond )

2. Kevin Hofland € 1.200.000 ( zie bron )

3. Tim de Cler € 1.000.000 ( zie bron )

3. Andre Bahia € 675.000 ( gebaseerd op EU Regel > 550.000 of hoogste gemiddelde in selectie )

4. Fer € 450.000 ( bron jaarverslag )

5. Wijnaldum € 450.000 ( bron jaarverslag )

6. Bruins € 525.000 ( bron jaarverslag )

Dit levert Feyenoord ook een besparing op van ruim 6 miljoen euro op jaarbasis, dit is tevens onderdeel van het plan wat ingediend is bij de KNVB ( bron )

---

Bizar dat zo'n non-voetballer als de Cler gewoon een miljoen per jaar opstreek (ook al wist ik dat al). En dat Bruins meer verdiende dan Fer en Wijnaldum.

Feyenoord houdt 10.441.225 euro over aan de transfers. 3.308.775 euro gaat terug naar de talentpools.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bruins .

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Die kerel komt van Excelsior af en staat meteen de 4 plek van best betaalde Feyenoorders

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

depri83 schreef:

Ja want het was logisch geweest om Platje geen basisplaats te geven na zijn goede spel van de voorgaande weken...

Platje heeft misschien voor de Studio Sport-kijker goed gespeeld (twee leuke goals) maar als je NEC echt goed gevolgd hebt, weet je dat hij juist zeer zwak heeft gespeeld. Hij komt er nauwelijks langs, mist telkens alleen voor de keeper. Hij is geen echte centrumspits.

depri83 schreef:

Achteraf is het mooi wonen.

Nee hoor, vlak voor de wedstrijd (10 september) Twitterde ik waarom Zeefuik niet in de basis eigenlijk? #granec

kos

• 46733 berichten
  • 8884 stemmen

Big-T schreef:

Die kerel komt van Excelsior af en staat meteen de 4 plek van best betaalde Feyenoorders

Zo raar is dat niet. Die andere twee hebben waarschijnlijk direct vanuit de jeugd een verbeterd standaard contract gekregen. Bij Bruins is er later via Excelsior een andere constructie aan te pas gekomen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Jij snapt het niet he? 50 Graden is het er in de zomer, niet in Januari.

(quote)

Vrouwenrechten vind ik even belangrijk als homorechten ja.

Je weet zelf ook wel dat je zwaar aan het overdrijven bent met die vrouwenrechten en hoeren etc? Dat je Nederland blijkbaar net zo belachelijk vindt als een paar achterstallige Arabische landjes slaat ook nergens op.

Daarnaast, een WK in januari houden is al helemaal van de zotte. Dat hele WK in Qatar is een groot lachertje en kan je onmogelijk meer serieus nemen als voetbal fan zijnde. Best wel jammer dat je het probeert te verdedigen, terwijl de corruptie in de FIFA heerst en corruptie ook de enige reden is dat Qatar is gekozen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Hij zit gewoon te stangen joh.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Geloof daar niks van, NW is meestal wel serieus in zijn rare standpuntjes En als ie wel stangt, het komt i.i.g. niet zo over hehe.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Ach als we maar een keer wereldkampioen worden. Desnoods word het een keer op Antartica gehouden.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Nee, voetbal is voor de fans. Wanneer die er niet bij kunnen zijn heeft zo'n toernooi al geen enkele waarde meer. Het toernooi in Qatar zal bv. een toernooi zijn waar de normale werkende klasse niet naar toe kan gaan en de stadions alleen half gevuld zullen zijn met bobo's, corrupte mensen of mensen die tig jaar hebben gespaard.

Wk's heb ik sowieso minder mee als het zo ver weg wordt gehouden. Met Brazilië, Rusland en Qatar de komende 11 jaar in het verschiet is het voetbal ook ver weg verwijderd van (West)Europa.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Je weet zelf ook wel dat je zwaar aan het overdrijven bent met die vrouwenrechten en hoeren etc?

Hoezo? Ik vind het sowieso vreemd om dit soort randzaken aan te voeren als excuus om er geen voetbalkampioenschap te houden. En vind vrouwenrechten flink geschonden worden door prostitutie (daarom zijn loverboys juist hier een probleem) maar doet voor mij nie tter zake. Maar ik begon ook niet dit soort onzin aan te grijpen, het was eerder om aan te tonen dat het allemaal wat overdreven was. Missie geslaagd dus.

Daarnaast, een wk in januari houden is al helemaal van de zotte. Dat hele WK in Qatar is een groot lachertje en kan je onmogelijk meer serieus nemen als voetbal fan zijnde. Best wel jammer dat je het probeert te verdedigen, terwijl de corruptie in de FIFA heerst en corruptie ook de enige reden is dat Qatar is gekozen.

Dat vind jij. Ik vind een WK in Qatar prima en juist in de zomer spelen is van de zotte. In Januari is het prima te doen in Qatar dus een logische keuze. Dat wat fans uit gewenning niet willen dat het WK dan gespeeld wordt is dan niet zo belangrijk.

Van de corruptie is jammer maar dat is geen geheim van de Fifa. Feit blijft wel dat de omstandigheden, materieel gezien, in Qatar dik in orde zitten. Luxere en geavanceerdere omstandigheden hebben ze niet eens bij Real Madrid en Man U.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Belachelijke standpunten Naomi Watts, ik ga er niet eens meer op in(doe het stiekem toch wel ).

Heeft niks met gewenning te maken, WK's worden vanaf het begin al traditioneel in de zomer gespeeld. In de zomer is er ook gewoon veel meer tijd beschikbaar en is het gewoon logischer dat er een groot toernooi gespeeld wordt. Enkel wordt uit commerciële oogpunten een WK nu in januari gehouden, omdat ze eerst de poen binnen hebben gekregen en zich daarna pas bezig hebben gehouden met de praktische zaken. Dit zal betekenen dat er gewoon in de zomervakantie een competitie gespeeld moet worden, hele schema's raken in de war. Nu krijgen wij in Europa ook een soort van Russische of Noorse competitie die zich buiten de wintermaanden afspeelt. Dat wordt dus 2 jaar voetballen zonder ook maar ergens een winter of zomerstop in de periode.

Ik weet i.i.g. op voorhand dat dit een van de slechts bezochte WK's ooit zal zijn en dat de publieke belangstelling bijzonder laag zal zijn. Dr zal natuurlijk geen mens op afkomen, Qatar is gewoon veel te duur en in januari is het voor de werkende klasse moeilijker om vrij te krijgen dan in de zomermaanden, wanneer mensen standaard ergens wel vakantie hebben. Commerciële blunder van de FIFA, duidelijk niet over nagedacht. Zolang de centjes nu maar binnen komen he.

Daarbij vinden heel veel mensen het jammer dat een voetballand het niet mag organiseren, in plaats van een of ander rijk oliestaatje midden in de woestijn dat geen enkele affiniteit met voetbal heeft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Belachelijke standpunten Naomi Watts, ik ga er niet eens meer op in(doe het stiekem toch wel ).

Heeft niks met gewenning te maken, WK's worden vanaf het begin al traditioneel in de zomer gespeeld. In de zomer is er ook gewoon veel meer tijd beschikbaar en is het gewoon logischer dat er een groot toernooi gespeeld wordt. Enkel wordt uit commerciële oogpunten een WK nu in januari gehouden, omdat ze eerst de poen binnen hebben gekregen en zich daarna pas bezig hebben gehouden met de praktische zaken. Dit zal betekenen dat er gewoon in de zomervakantie een competitie gespeeld moet worden, hele schema's raken in de war. Nu krijgen wij in Europa ook een soort van Russische of Noorse competitie die zich buiten de wintermaanden afspeelt. Dat wordt dus 2 jaar voetballen zonder ook maar ergens een winter of zomerstop in de periode.

Ik weet i.i.g. op voorhand dat dit een van de slechts bezochte WK's ooit zal zijn en dat de publieke belangstelling bijzonder laag zal zijn. Dr zal natuurlijk geen mens op afkomen, Qatar is gewoon veel te duur en in januari is het voor de werkende klasse moeilijker om vrij te krijgen dan in de zomermaanden, wanneer mensen standaard ergens wel vakantie hebben. Commerciële blunder van de FIFA, duidelijk niet over nagedacht. Zolang de centjes nu maar binnen komen.

Ik denk dat het een succes is. Qatar is up and coming en tegen die tijd is het al helemaal een paradijs. Het zal dan wel vooral weer gestoeld zijn op aannames. Duur? Prima te veroorloven voor Henk en Ingrid. Je moet wel even sparen maar die onzin die jij verkondigt dat het alleen voor rijke mensen is weggelegd is onzin.

Bovendien ook een beetje triest om een up and coming lang zoiets te misgunnen. Ja, ze zijn verre van een voetbalgigant. So what? Ik ben recent eens in Doha geweest, indrukwekkend is het. Een waar paradijs, ik ga er proberen bij te zijn in 2022.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Bovendien ook een beetje triest om een up and coming lang zoiets te misgunnen. Ja, ze zijn verre van een voetbalgigant.

Daar gaat het helemaal niet om. Ik gunde het Zuid Afrika enorm in 2010. Maar daar konden fans ook gewoon normaal heen, biertjes drinken, feestjes bouwen en niet in 50 graden rondlopen onder toezicht van de Sharia.

Qatar is gewoon een fout land voor het grootste voetbaltoernooi. Je gaat het toch ook niet in Noord Korea houden? Ik gun het die inwoners ook, maar het zal een fluttoernooi zijn.

En meer ga ik er niet over zeggen. Ik verheug me zo op Ajax-Lyon, daar besteed ik liever de tijd aan. Laatste keer dat ik een CL duel heb bezocht was in 2006, Ajax-Sparta Praag hehe. Hopelijk kolkt het stadion ouderwets.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Er is helemaal niets up and coming aan Qatar. Is gewoon een smerig rijk oliestaatje dat niks in de voetballerij te zoeken heeft. Zal allemaal wel mooi en zo zijn en ze zijn ook stinkend rijk daar, maar dat boeit me niet als voetbalfan zijnde. Overigens is het i.i.g. geen vakantie'tje voor Henk en Ingrid. Of zie jij al massa's jongeren a la Salou of Chersonissos naar Qatar toe gaan? Of mensen met een autootje a la Zuid Frankrijk richting Qatar? Het is gewoon duur. Daarnaast moeten Henk en Ingrid gewoon werken in januari, dus die kunnen niet heen. Vraag me ook af of ze met al die nieuwe hotelletjes en zo ook gewoon 3 sterren hotels hebben? Nu ik zo vluchtig rondkijk op het internet zie ik alleen maar 5 sterren hotels staan. Incidenteel een 4 sterren hotel.

Ja ik misgun het ze, omdat ze puur het grootste zakje met geld hebben geboden, even bij Blatter onder de tafel op de knieën hebben gezeten en daarom een WK krijgen. Fuck hun dan helemaal en ze krijgen echt 0,0 respect van mij. Deze uitverkiezing is overduidelijk een dikke fuck you naar de voetbalfans over de gehele wereld, als je dat niet inziet houdt het ook gewoon op. Bedoel daarmee niks met Qatar als vakantie land o.i.d. , maar daar gaat het dus ook niet om.

En als laatst moeten alle grote competities in Europa en ook veel andere plekken worden aangepast om een WK daar te kunnen organiseren. Het heeft ook niet meer veel met gewenning te maken, het is gewoon zwaar onpraktisch. Zoals ik al zei, door dit soort grapjes gooi je zoveel dingen in de war.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.