• 16.134 nieuwsartikelen
  • 179.468 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.437 gebruikers
  • 9.403.342 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

rep_robert schreef:

Wk's heb ik sowieso minder mee als het zo ver weg wordt gehouden. Met Brazilië, Rusland en Qatar de komende 11 jaar in het verschiet is het voetbal ook ver weg verwijderd van (West)Europa.

Voor 2018 zaten er, op Nederland/België na, prima kandidaten bij. Dat Rusland het werd valt wel te begrijpen. Aangezien ze nog geen groot toernooi hadden georganiseerd sinds de val van de sovjet unie.

Voor het WK van 2022 zaten er alleen maar "ver verwijderde ploegen" bij. Dus had je met dat WK sowieso niks gehad.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ja ik misgun het ze, omdat ze puur het grootste zakje met geld hebben geboden, even bij Blatter onder de tafel op de knieën hebben gezeten en daarom een WK krijgen. Fuck hun dan helemaal en ze krijgen echt 0,0 respect van mij. Deze uitverkiezing is overduidelijk een dikke fuck you naar de voetbalfans over de gehele wereld, als je dat niet inziet houdt het ook gewoon op.

Amen.

En dit geldt ook voor Rusland 2018.

Triest dat de hoogste bieders krijgen wat ze willen, ipv dat het beste bid wint.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In de echte mensen wereld kan je gewoon vrij nemen hoor. In je CAO bepaald.

Houdt inderdaad op als je Qatar wil afdoen als een smerig rijk oliestaatje .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ben je echt zo wereldvreemd? Nee toch?

In de zomer als een WK of EK gespeeld wordt is het juni-juli, een periode dat veel mensen al vrij zijn. Ofwel, overal volle pleinen en ook veel mensen die naar het toernooi zelf gaan. Is niet erg aantrekkelijk om dit in Qatar te bezoeken he, ook nog eens in januari.

En Qatar is inderdaad een smerig rijk oliestaatje. Daar is dat land groot van geworden de laatste 10 jaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Qatar zo afdoen, met een totale gebrek aan kennis van het land, lijkt mij eerder kwalificeren voor wereldvreemd. Jullie lijken wereldvreemd aangezien een WERELDkampioenschap voor jullie dichtbij huis gehouden moet worden. Tja..

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Nee, maar op zn minst in een voetballand......

Maar ik ben blijkbaar liever dom en onwetend dan dat ik een belachelijk WK in Qatar goed ga zitten praten.

Daarnaast zie ik mezelf niet in een dikke winterjas met een bier in de hand een voetbalwedstrijd op een plein kijken natuurlijk. Doei voetbalcultuur.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Belachelijk ook dat men het WK Handbal in 2015 aan Qatar heeft toegewezen. Dat terwijl een gerenommeerd land, zoals Frankrijk zich kandidaat heeft gesteld. Zouden ze ook een zak met geld aan de voorzitter van de FIHA hebben gegeven?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Naomi Watts schreef:

In de nette, echte mensen wereld verdient niet iedereen 4000 euro netto per maand en moeten ze gewoon veel werken voor hun geld. Een dikke vakantie in Qatar in de winter betekent een zomer doorwerken. Wat dus lastig wordt, aangezien veel mensen met een gezin zitten en dan ook op vakantie willen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Qatar zo afdoen, met een totale gebrek aan kennis van het land, lijkt mij eerder kwalificeren voor wereldvreemd. Jullie lijken wereldvreemd aangezien een WERELDkampioenschap voor jullie dichtbij huis gehouden moet worden. Tja..

Haha ja want jij hebt er 10 jaar gewoond en weet wel hoe het er aan toe gaat. Sure.

Ik heb ook genoeg op tv erover gehoord. Iedere kenner vond het onzin daar te spelen, maar NW niet en dus is onze mening schijnbaar flauwekul.

Van mij hoeft het WK niet dicht bij huis te zijn. Zuid Afrika was mooi, Korea-Japan was mooi. Qatar is gewoon kut om vele redenen.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

.... Korea-Japan was mooi.....

Die vond ik uit Nederlands oogpunt nogal teleurstellend moet ik zeggen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

In de nette, echte mensen wereld verdient niet iedereen 4000 euro netto per maand en moeten ze gewoon veel werken voor hun geld. Een dikke vakantie in Qatar in de winter betekent een zomer doorwerken. Wat dus lastig wordt, aangezien veel mensen met een gezin zitten en dan ook op vakantie willen.

Wat een onzin weer. Zo duur is het daar niet, met een modaal inkomen kan je het ook prima doen. Klein beetje bijleggen bij je vakantiegeld en het moet al te doen zijn. Vraag me af waar je die onzin vandaan haalt.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Ben benieuwd hoeveel modale mensen met 3 kids je in Qatar rond ziet wandelen op vakantie.

Denk niet dat je daar voor 500 euro twee weken in een appartement kan zitten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha ja want jij hebt er 10 jaar gewoond en weet wel hoe het er aan toe gaat. Sure.

Ben er wel geweest en met een beetje lezen kom je ook een eind. Niet je mening geeft als je er 0,0 af weet, probeer het eens.

Ik heb ook genoeg op tv erover gehoord. Iedere kenner vond het onzin daar te spelen, maar NW niet en dus is onze mening schijnbaar flauwekul.

Nou, wat heb je er over gehoord? En je bent zo iemand die alles maar voor kennisgeving aan neemt en niet zijn eigen mening vormt op basis van informatie of persoonlijke ervaring. Ik ben niet verrast.

Van mij hoeft het WK niet dicht bij huis te zijn. Zuid Afrika was mooi, Korea-Japan was mooi. Qatar is gewoon kut om vele redenen.

Echt gefundeerde argumenten heb ik nog niet gehoord. Dom oliestaatje bla bla. Meer komt er niet uit. Ja, iets over homo's. Als dat de reden moet worden om niet naar Qatar te gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Ben benieuwd hoeveel modale mensen met 3 kids je in Qatar rond ziet wandelen op vakantie.

Denk niet dat je daar voor 500 euro twee weken in een appartement kan zitten.

500 Euro? Hoe gierig wil je zijn, aan een beetje vakantie mag je wel uitgeven ja. Zeg dan gewoon; ik ben gierig en wil niet meer dan 500 euro uitgeven. Prima. Maar ga niet zeggen dat het voor gewone werklui niet betaalbaar is.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Het is wat jij gierig noemt. Maar als je een gezin hebt en je moet 1000 euro per persoon gaan uitgeven voor een weekje in een hotel tikt dat al snel aan natuurlijk. Daarnaast denk ik dat de kaartjes daar niet voor 30 euro o.i.d. over de toonbank zullen gaan en je zal ook geen 2/3 euro voor een drankje betalen daar. Qatar is allemaal mooi en ze hebben dat mooie zeilboot hotel ook dacht ik waar Nadal en Federer op het helicopter dek hebben getennist. Maar je gaat mij niet vertellen dat zoiets goedkoop zal zijn. En daarbij moet je ook is denken dat wij in Nederland best veel verdienen, maar mensen in Oost EUropa of Zuid Amerika verdienen toch een stuk minder. Die verdienen 100 euro per maand o.i.d.

Oké 500 euro is misschien iets te weinig, maar je zit toch echt niet voor heel veel daarboven 2 weken in Turkije in een appartement hoor. Niks gierigs aan trouwens.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik verwacht dat de Olympisch Winterspelen vroeg of laat naar Dubai gaan. Home - Ski Dubai - skidxb.com

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Het wordt in januari gehouden . Wat is dat nou voor onzin?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Omdat je anders in de 60 graden zon een potje voetbal moet kijken daar als het in de zomer wordt gehouden. Anyway, altijd leuk die competitiewedstrijden in juni en juli...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hotel in deb uurt boeken wordt gauw lastig maar zo gaat dat bij zo'n populair evenement, dan maakt het niet uit of het nou in Qatar of Frankrijk gehouden wordt. Dat gebeurt overal. Maar je stelt het je toch aardig wat duurder voor dan het is.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Supporters campings zul je daar i.i.g. niet vinden in de woestijn Denk dat de tenten wegsmelten haha.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

Ze hebben daar wel degelijk campings, ik denk dat ze daar met de organisatie ook rekening mee gaan houden. Ze zullen het supporters echt zo comfortabel mogelijk maken en met die opties in Qatar zullen de supporters heel blij zijn met de omstandigheden waar ze dan gaan verblijven. Gaat je nog meevallen denk ik.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Vind het een nogal drastische keuze, wilden ze het sowieso al in de winter houden of alleen omdat het in Qatar is?

Zal nogal grote gevolgen hebben voor de voetbalkalender, er is dan een lange competitiestop of zo? Lekker als je als club veel internationals hebt.

En of het op supportersgebied economisch wel zo slim is waag ik te betwijfelen, evenals een flink stuk goodwill en merkherkenning dat je sloopt bij fans.

Kan eigenlijk geen voordeel bedenken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

My god, kos en ik zitten op 1 lijn Ze houden het alleen in de winter vanwege de keuze voor Qatar. Na de toekenning kwam er veel kritiek en toen kwamen ze met dit op de proppen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Puur omdat het in Qatar is. Voetbalkalender gaat op de schop, tegen die tijd zullen oefeninterlands afgeschaft zijn. Drastisch jazeker, maar lijkt me geen probleem. Zal echt niet anders zijn dan Zuid Afrika, en bovendien zorgt Barca nu al voor zeer positieve reclame voor Qatar. Ook met veel voetbalscholen daar die gepland zijn door Barca.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Maar de competitie zal ook minstens moeten stoppen tussen november en februari. Dus krijg je ook competities die duren van maart tot oktober. Voor de grootste competities(Europa) is dat toch wel een nekslag denk ik(want hoe wil je in de zomer in Zuid Europa gaan voetballen?). Zullen zeer krappe agenda's worden in ieder geval. Het is gewoon niet slim om een WK in januari te houden, dan kan je nog lekker veel promotie maken, maar een ideale situatie zal het nooit worden i.i.g.

Champions League e.d. zal je daarnaast ook nog is op de schop moeten gooien om het te kunnen passen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit zou inderdaad een prima argument maken om er niet aan te willen beginnen in Qatar. In de zomer lijkt het me onverantwoord om die spelers i ndat soort temperaturen te laten spelen. Veel heisa op zo'n manier.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen. Nu eerst maar even focussen op Ajax - Lyon

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Ik neem aan dat er niemand zo naïef is om te stellen dat Qatar het W.K. niet gekocht heeft?

Qatar is geen voetballand. Als ze dat over 20 jaar wel zijn, mogen ze zich een keer kandidaat stellen om het W.K. eventueel te mogen organiseren.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

leuk om de jeugd aan het werk te zien.

En met het Wk in Qatar ben ik het met Robert eens, gewoon te duur voor een modaal gezin. Laat staan voor landen met lagere lonen als in Nederland.

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12904 stemmen

Duidelijk dat nog niet iedereen toe is aan het wereldburgerschap.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.