• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.325 series
  • 34.188 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.446 gebruikers
  • 9.403.842 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kijk aan, de enige middenvelder die Sneijder voorbij gaat in klasse scoort dus

Ik vind Iniesta beter dan Xavi. Het mooiste aan Iniesta vind ik dat ie altijd tijdens en in ze balaannames versneld, is ie z'n tegenstander een fractie van een seconde kwijt/voor. En dan zie je hem altijd kijken en gelijk de juiste keuze maken en de perfecte (diepte)pass geven. En dan nog altijd met de juist snelheid de bal passen. Dat is zo ongelooflijk bijzonder en knap.

Mijn top 5 van middenvelders (op dit moment) is:

1. Iniesta

2. Sneijder

3. Xavi

4. Gerrard

5. Ozil

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

Prognose na de transferperiode: (al komt er nog zo'n volslagen idiote periode in de winter.. )

1. Ajax (ingespeeld)

2. PSV (niet ingespeeld)

3. FC Twente (niet zo hongerig meer)

4. AZ (talentvol)

5. Feyenoord (vechtend)

6. Heerenveen (voorhoede)

7. FC Groningen (kleurloos seizoen)

8. NEC (sterk ingekocht)

9. Heracles (stabiel)

10. Vitesse (niet ingespeeld)

11. FC Utrecht (leeggekocht)

12. Roda JC (leeggekocht)

13. ADO (leeggekocht)

14. NAC (bij elkaar geraapt zooitje)

15. VVV (paar indivuele kwaliteiten)

16. De Graafschap (krachteloos)

17. RKC (geen geld)

18. Excelsior (geen geld)

Haha, Feyenoord op 5 en Ajax op 1. Denk eerder dat Ajax 3e wordt en Feyenoord blij mag zijn als zij het eerste rijtje halen. Dit is niet om Ajax af te kraken (ander krijg ik Litmanen over mij heen ), maar Vermeer vind ik redelijk, van der Wiel goed, het centrale duo is opbouwend goed maar verdedigend vind ik het slecht en die linksback speelt een paar leuke wedstrijden, maar daarvan moeten wij ook maar zien of die het een heel jaar volhoudt. Op het middenveld vind ik de Jong niet passen, Janssen zwaar uit vorm en Eriksen natuurlijk erg goed. Voor de rest zit het in de aanval wel goed denk ik.

Feyenoord mag blij zijn met een 9e plaats of hoger. De enige echt goede alenten van Feyenoord zijn Carbal en de Vrij. De rest gaat wel of is drama. De enige voetballer bij Feyenoord die bij een top 5 club zou passen op dit moment, is Vlaar. De rest is (nog) geen top niveau.

Ik denk trouwens dat onze oosterburen de Duitsers gewoon het EK pakken. Van Spanje verwacht ik niks en ik heb zo'n kut gevoel dat Nederland het weer niet gaat pakken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leuk! Lijstjes. Eens wat betreft Iniesta, die acceleratie bij bal aannames is echt weergaloos, en zijn steekpass en inzicht is subliem. Mijn top 5:

1. Xavi

2. Sneijder

3. Iniesta

4. Ganso

5. Ozil

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Ganso direct al boven Özil? Waar speelt die eigenlijk?

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Chucky92 schreef:

Haha, Feyenoord op 5 en Ajax op 1. Denk eerder dat Ajax 3e wordt en Feyenoord blij mag zijn als zij het eerste rijtje halen. Dit is niet om Ajax af te kraken (ander krijg ik Litmanen over mij heen ), maar Vermeer vind ik redelijk, van der Wiel goed, het centrale duo is opbouwend goed maar verdedigend vind ik het slecht en die linksback speelt een paar leuke wedstrijden, maar daarvan moeten wij ook maar zien of die het een heel jaar volhoudt. Op het middenveld vind ik de Jong niet passen, Janssen zwaar uit vorm en Eriksen natuurlijk erg goed. Voor de rest zit het in de aanval wel goed denk ik.

Klopt allemaal, maar de rest is niet beter.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicholas123 schreef:

Santos dacht ik met Neymar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Feyenoord mag blij zijn met een 9e plaats of hoger. De enige echt goede alenten van Feyenoord zijn Carbal en de Vrij. De rest gaat wel of is drama. De enige voetballer bij Feyenoord die bij een top 5 club zou passen op dit moment, is Vlaar. De rest is (nog) geen top niveau.

Ik denk trouwens dat onze oosterburen de Duitsers gewoon het EK pakken.

Ajax wordt met twee vingers in de neus kampioen. De reden dat Feyenoord best 5e kan worden is omdat de rest (na de top 4) ook niet al te best is...... Daarbij heeft Feyenoord goed ingekocht op de laatste dag. Kan me op grote lijnen prima vinden met Kos''s voorspelling.

ben het wel met je eens dat Duitsland onze grote concurrent is voor de EK titel.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Pfff, wat irritant toch dat je op Moviemeter niet kan multiquoten. Nu moet ik alles steeds los kopieren en plakken...

NW

Even de favorieten voor het Ek, lekker vroeg. In volgorde van kanshebber:

1. Nederland

2. Duitsland

3. Spanje

Dit is wel een beetje indekken Spanje is als EK en WK wel de grote favoriet in mijn ogen. Iedereen verwacht het althans. Nou heeft nog nooit iemand 3 toernooien op rij gewonnen, maar eens moet iemand dat toch doen....volgens mij ontlopen de 3 landen elkaar weinig. Met Xavi, Sneijder en Ozil hebben ze alledrie een geweldige aanvallende middenvelder. Verder presteren ze allemaal stabiel en constant en zijn ze vooral voetballend zeer sterk. Ik kan geen zinnig woord zeggen wie echt de favoriet is. Alleen dat Spanje het op basis van de laatste toernooien wel is. Ik vond Spanje in 2010 ook niet meer extreem goed, maar ze pakken de prijs wel.

otherfool

Ik zou niet 3 Italiaanse internationals van statuur kunnen noemen eigenlijk. Waardeloze generatie.

Same for me. Italie is helemaal geen outsider. Ze halen het EK omdat hun groep niks voorstelde. Op het EK gaan ze af als een gieter, mark my words. Alleen Buffon is nog top, maar zelfs hij heeft zijn beste seizoenen allang gehad.

kos

En wat maakt die Strootman trouwens een uitermate sterke indruk in Oranje. Theo J. kan het nu helemaal wel vergeten denk ik.

Ik vraag me altijd af waarom er tussen die 2 gekozen moet worden. Ik zou Strootman en Janssen meenemen naar het EK. Spelers als Schaars en Maduro lekker thuislaten. Maar Strootman is Janssen wel ruim gepasseerd ja. Misschien maar beter ook. Theo heeft soms knieklachten. Kan hij beter bij Ajax rustig aan doen en voor de ploeg die jij weer als kampioen tipt vlammen

PS

Voetbalzone - Algerijn maakt zich onsterfelijk belachelijk en krijgt geel op de koop toe

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

(quote)

Klopt allemaal, maar de rest is niet beter.

Vitesse gaat het goed doen dit jaar, ben ik overtuigd van. Zou mij niks verbazen als die Europa ingaan. FC Utrecht vind ik wel beter dan Feyenoord, al denk ik dat Utrecht ook blij mag zijn met plaats 8. Verdedigend is het sterker dan vorig jaar, Vorm die deed het niet meer goed bij FCU, Nilsson en Vorstermans zijn denk ik wel van hetzelfde niveau, Bovenberg is beter dan die slome Cornelisse, waarvan ik blij was dat hij wegging en Zullo vind ik (met alle respect natuurlijk) beter dan Nesu en Lensky. Verdedigendmiddenvelders waren vorig jaar natuurlijk beter met Strootman en Silberbauer en nu Sneijder erneer gezet en Martensson. Aanvallend is Utrecht sterker geworden, Oar die meer potentie heeft dan Mertens (die maar af en toe leuk speelden bij FCU), Asare die echt goed is, Mulenga die niveau pakt die hij nog nooit heeft gehaald, en Gerndt die beter is dan de meest overschatte speler van Nederland (met dank aan Derksen) van Wolfswinkel.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ajax wordt met twee vingers in de neus kampioen. De reden dat Feyenoord best 5e kan worden is omdat de rest (na de top 4) ook niet al te best is...... Daarbij heeft Feyenoord goed ingekocht op de laatste dag. Kan me op grote lijnen prima vinden met Kos''s voorspelling.

ben het wel met je eens dat Duitsland onze grote concurrent is voor de EK titel.

Zolang Ajax nog steeds wedstrijden heeft zoals VVV uit, wordt het niet zo makkelijk kampioen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Zolang Ajax nog steeds wedstrijden heeft zoals VVV uit, wordt het niet zo makkelijk kampioen.

En jij denkt dat PSV en Twente niet zulke wedstrijden spelen? En zelfs VVV uit had Ajax ruim moeten winnen gezien alle kansen. Met wat betere afwerking had je daar 1-4 gewonnen. Twente is Ruiz kwijt, brak wekelijks wedstrijden open. En PSV blijft afwachten. Staat een heel nieuw bijeen gekocht elftal. Dat kost tijd neem ik aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicholas123 schreef:

Santos. Ook al moet ie het nog echt laten zien natuurlijk maar ik zweer bij Ganso en ben een Ganso fan vandaar dat ie er al bij staat. Al is het misschien (nog) niet helemaal terecht.

Daar komt Götze ook nog bij verwacht ik.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En jij denkt dat PSV en Twente niet zulke wedstrijden spelen? En zelfs VVV uit had Ajax ruim moeten winnen gezien alle kansen. Met wat betere afwerking had je daar 1-4 gewonnen. Twente is Ruiz kwijt, brak wekelijks wedstrijden open. En PSV blijft afwachten. Staat een heel nieuw bijeen gekocht elftal. Dat kost tijd neem ik aan.

Met Ruiz heb je natuurlijk gelijk, maar vergeet niet dat Twente zich versterkt heeft met Fer. Ook ben ik benieuwd hoe de talenten (Berghuis en John) het doen, waar zoveel van verwacht wordt. Ik moet het ook nog maar zien met PSV eigenlijk, Mertens doet het nu leuk maar is een mooiweer voetballer. Bij Utrecht heeft die 2e jaar matig gespresteerd. Lens ben ik niet kapot van, Wijnaldum, Strootman en Matavz zijn natuurlijk wel top.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ganso is wel een enorm talent. Dat kan wel eens een ster van WK 2014 worden. Zie ik ieder geval meer in als bij die zwaar gehypte Neymar.

Mijn top 5 aanvallende middenvelders:

1. Xavi (blijft gewoon de allerbeste. Wint ook gewoon 3x de CL als grote inspirator. + het EK/WK)

2. Sneijder (niemand geeft zovaak en zo constant zoveel geniale lage en hoge ballen)

3. Iniesta (absoluut de 2e motor van Barca en Spanje, maar speelt wat zuiniger)

tijdje niks...

4. Ozil (zeer talentvol en een genot om naar te kijken. Maar moet nog wel topduels beslissen)

5. Eriksen (hehe oke nu niet, maar over enkele jaren wel! denk dan terug aan deze woorden! )

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ganso heb ik nog nooit zien spelen, maar hij moet meer talent hebben dan idd het overhypte voetballertje Neymar. Ja, en in mijn ogen is Xavi gewoon de beste van de wereld, geen Messi.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Messi is geen middenvelder, dus snap je opmerking niet. Ik noem Xavi de beste middenvelder.

Messi blijft de beste speler van de wereld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eriksen kan er ook nog wel geraken ja.

Wel oneens qua Neymar. Geweldige speler maar moet gewoon leren zijn frivoliteit functioneel toe te passen en moet zichzelf ook niet te geweldig gaan vinden. In potentie toch wel absolute wereldtop.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Messi is geen middenvelder, dus snap je opmerking niet. Ik noem Xavi de beste middenvelder.

Messi blijft de beste speler van de wereld.

Ja, ik begrijp dat Messi geen middenvelder is. Ik vind Xavi de beste speler van de wereld, dus ook als middenvelder ja.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Same for me. Italie is helemaal geen outsider. Ze halen het EK omdat hun groep niks voorstelde. Op het EK gaan ze af als een gieter, mark my words. Alleen Buffon is nog top, maar zelfs hij heeft zijn beste seizoenen allang gehad.

Tuurlijk. Italië is vier jaar geleden wereldkampioen geworden. Twee jaar later werden ze enkel door een ontketend Oranje overklast. Het afgelopen WK hield Lippi helaas vast aan de oude garde. Wat Frankrijk ook te lang heeft gedaan. Met de komst van Prandelli is er ook een frisse wind gekomen waardoor de jeugd de kans heeft gekregen. Voor degenen die het niet gezien hebben: Spanje werd een paar weken geleden compleet weggespeeld de eerste helft. En Italië heeft het nooit moeten hebben van een sterke kwalificatie, het is en blijft een echt toernooiland. Het aankomend EK is Italië uiteraard outsider voor de titel. Ik zou begod niet weten waarom niet. Het EK winnen komt te vroeg maar in 2014 zie ik ze wel lachend een vijfde ster op hun shirt naaien .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb Italie-Spanje grotendeels gezien, dat viel echt enorm mee. Spanje was ook matig die avond.

En Italie is niet 4, maar 5 jaar terug wereldkampioen geworden. Italië is zeker geen outsider komend toernooi. Te weinig klasse, bijna geen individuele klasse en scoren gaat erg moeizaam. Zeker voorin staat er zeer weinig kwaliteit. En dan reken ik die geestelijk gestoorde Balotelli nog mee ook.

Deze generatie is niks en wordt niks. Italie kan beter zorgen dat ze goed op gaan leiden en spelers een echte kans geven bij hun topclubs. Dan heb je in 2020 misschien weer een leuke ploeg.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

otherfool schreef:

Polen en Oekraïne, leuke landen lijkt me zo (ben in de laatste nog nooit geweest maar Kiev staat al jaren ergens hoog op de lijst).

Precies, beetje dicht bij huis ook nog. 2016 Frankrijk is ook leuk natuurlijk. Nadeel is dat ik niet zo lang kan wachten en we tegen die tijd een heel ander Oranje hebben. En zeker geen beter Oranje.

Ik heb zelf vandaag trouwens kaartjes gekocht voor Barca - Zaragoza in november, zal ik mijn Special One t-shirt aandoen?

Haha, zullen ze vast waarderen daar . Ben je wel eens vaker in Camp Nou geweest eigenlijk?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Hoe komt het toch dat Ajax supporters hun eigen spelers altijd zo ontzettend goed vinden? Stekelenburg zou Man United aan kunnen, Verthongen kan makkelijk bij AC Milan mee, Eriksen is één van de beste spelers ter wereld, Boerrichter moet in Oranje etc etc..

Kom op he, een beetje realisme kan toch geen kwaad?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Je zou ook de tekst achter zijn naam even kunnen lezen.

En verder klopt het wat je zegt ja. Stekelenburg kan United aan en Vertonghen Milan. Inter schijnt hem nog steeds te willen.

En de naam is Boerrigter, met een g.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik hoor eigenlijk niemand over Engeland. Dat kon nog wel eens vies gaan tegen vallen, want na enkele zeer magere toernooien (en absentie) hebben die wel honger naar succes. En met spelers als Gerrard, Lampard en Rooney moet er genoeg mogelijk zijn wanneer het team in vorm is.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Ik hoor eigenlijk niemand over Engeland. Dat kon nog wel eens vies gaan tegen vallen, want na enkele zeer magere toernooien (en absentie) hebben die wel honger naar succes. En met spelers als Gerrard, Lampard en Rooney moet er genoeg mogelijk zijn wanneer het team in vorm is.

Zolang Capello daar de baas is wordt het niks. Daarnaast vind ik je lijstje op Rooney na overschatte spelers op dit moment. Engeland gaat de komende jaren een bijrol spelen met de nationale ploeg, meer niet.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Italië geen kwaliteit voorin? Rossi voor het gemak over het hoofd gezien? Voor de rest heeft Italië uiteraard genoeg kwaliteit. Ik vind het allemaal roeptoeterij dat Italië nu niks meer voorstelt. Maar goed, we zullen het zien het aankomend EK. Spanje, Nederland en mogelijk Duitsland (die wordt imho toch iets overschat) zijn beter maar voor de rest zou ik het niet weten.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Rossi is subtop. Balotteli is gestoord. Je kan natuurlijk weer Inzaghi meevragen. Pas 37, hartstikke jong dus voor Italiaanse begrippen

Italie gaat ook niet van Engeland en Portugal winnen. Geen idee waar je de euforie op baseert. Op de schitterende 1-0 overwinningen op Faroer en Slovenie?

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Italie gaat ook niet van Engeland en Portugal winnen. Geen idee waar je de euforie op baseert. Op de schitterende 1-0 overwinningen op Faroer en Slovenie?

Kwalificaties zeggen me helemaal niks. Jarenlang was Spanje kampioen van de kwalificaties maar op de eindrondes lagen ze er gelijk uit. Het gaat erom wat je presteert op het eindtoernooi. In dat opzicht kent Italië vrijwel niet zijn gelijke. Rossi subtop? Ah, vandaar dat Barcelona hem graag wilde hebben . Maar goed, wellicht ben ik te euforisch (gezien mijn liefde voor Italië) maar jij bent wellicht te pessimistisch. We gaan het wel zien.

Inzaghi? Pazzini, Rossi, Gilardino, Cassano en Matri lijken me voldoende.

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12905 stemmen

België heeft gisteren nog maar weer eens geïllustreerd waarom ze een goeie ploeg hebben, en waarom ze het gewoon niet verdienen zich te plaatsen. Mooi, vlot en technisch aangenaam voetbal gezien tot de 1-0, daarna krijg je een compleet andere ploeg die geen bal meer goed kan raken. Een voorsprong vasthouden kunnen ze niet, meestal omdat er een paar enorme individuele blunders aan de basis liggen van een tegendoelpunt.

En het ergste is dat ze het achteraf niet lijken te beseffen. Blij zijn met hun 1-0 winst maar wél vergeten dat er in de 85e minuut een erg attente grensrechter nodig was om het tegendoelpunt af te keuren. Met zo'n mentaliteit kom je er gewoon niet.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Laat Turkije zich maar lekker plaatsen voor het EK idd. Semih Senturk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.