• 16.216 nieuwsartikelen
  • 179.587 films
  • 12.344 series
  • 34.217 seizoenen
  • 650.670 acteurs
  • 199.490 gebruikers
  • 9.407.486 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Volgens AS zal er deze week een spoedberaad plaatsvinden ivm de rivaliteit tussen Barcelona en real Madrid. Nadat er kleine vlagen van confrontaties van supportersgroepen van beide clubs gepland lijken te worden moet er ingegrepen worden. Bij dat spoedberaad zullen Guardiola, Puyol, Casillas en Zidane aanwezig zijn. Zidane zal de plaats in gaan nemen van trainer Mourinho. Waarom hij afwezig zou zijn is niet bekend maar voor speculaties hoef je het niet ver te zoeken.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Verder is de arrogantie van Ajax misplaats en die bij Madrid niet.

Tss, het is bij Madrid ook alweer 10 jaar geleden dat ze een grote Europese prijs wonnen hoor.. verder worden ze ook al niet erg vaak meer kampioen de laatste jaren

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Zeg je nou zelf dat Ajax arrogant en poenerig is?

Of begrijp ik je verkeerd?

Volgens mij staat dat er absoluut niet.. maar dat is het verwijt dat Ajax altijd naar zijn hoofd krijgt geslingerd (door kos onder anderen), terwijl Madrid natuurlijk vele malen poeniger is of als arroganter te boek staat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2002 is geen 10 jaar geleden.

Verder blijft het de club met de meeste prijzen. Als Ajax nu nog even 6 keer de CL wint, mag je weer meepraten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Volgens mij staat dat er absoluut niet.. maar dat is het verwijt dat Ajax altijd naar zijn hoofd krijgt geslingerd (door kos onder anderen), terwijl Madrid natuurlijk vele malen poeniger is of als arroganter te boek staat.

Hij maakt een vergelijking tussen Ajax en Real en noemt Real daarna arrogant en poenerig. Volgens mij staat het er dus wel!

Freudiaanse verspreking wellicht?

kos

• 46737 berichten
  • 8889 stemmen

orbit schreef:

Volgens mij staat dat er absoluut niet.. maar dat is het verwijt dat Ajax altijd naar zijn hoofd krijgt geslingerd (door kos onder anderen)

.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

2002 is geen 10 jaar geleden.

Verder blijft het de club met de meeste prijzen. Als Ajax nu nog even 6 keer de CL wint, mag je weer meepraten.

Dat betekent dat jij, als supporter van een club die bij één prijsje van belang is blijven hangen, sowieso niet mag meepraten

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Hij maakt een vergelijking tussen Ajax en Real en noemt Real daarna arrogant en poenerig. Volgens mij staat het er dus wel!

Freudiaanse verspreking wellicht?

Hij zegt:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Toch opvallend kos, dat je Ajax zo haat terwijl je Real Madrid zo vereert. Als er 1 club arrogant en poenerig is dan is dat Madrid wel.

Elke club geeft poen uit, dus dan is iedere club poenerig. Bij Madrid is het echter alle perken te buiten geschoten.. Vandaar: "als er één club is die.. etc". Daarmee zegt hij alleen dat Madrid met name een poenerige club is.

Niet zo moeilijk toch?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

orbit schreef:

Niet zo moeilijk toch?

Zeker niet. A&L vindt Ajax blijkbaar poenerig en arrogant.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax is in bepaalde mate ook poenerig en arrogant. Al is laatste gewoon Amsterdams eigen. Niks mis mee; een gezonde dosis arrogantie hoort gewoon bij de grootste club van Nederland. Real Madrid is structureel gewoon arrogant, dat is tevens ook een status die een club met zulke prijzenkast zich wel mag claimen. M.b.t. de poenerigheid is er overigens geen excuus voor die gladjakkers in Madrid.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Zeg je nou zelf dat Ajax arrogant en poenerig is?

Of begrijp ik je verkeerd?

Je begrijpt me verkeerd. Kos zeikt altijd over Ajax met gezeur over poenerigheid en arrogantie. Maar zelf wel juichen voor een club waarbij dat x 100 geldt.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zeker niet. A&L vindt Ajax blijkbaar poenerig en arrogant.

Beter lezen & beter interpreteren. Dat zeg ik dus namelijk niet.

Dat zijn verwijten die hier altijd over Ajax genoemd worden. Eigenlijk is Real Madrid Ajax in een nog veel grotere mate. Met alles. Opvallend hoe kos altijd op Ajax kotst en dan zo'n club als Real wel mooi vind.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4101 stemmen

Het is ook meer bij wijze van spreken wat A&L bedoelt. Kos is gewoon stoer omdat hij meedoet in die Ajax haat maar vervolgens wel mee staat te hossen bij onze huldiging.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4101 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je begrijpt me verkeerd. Kos zeikt altijd over Ajax met gezeur over poenerigheid en arrogantie. Maar zelf wel juichen voor een club waarbij dat x 100 geldt.

Vraag me trouwens af waar PSV al het geld opeens vandaan haalt voor al die transfers dit seizoen. Miljoenenschuld en al 2 jaar geen CL inkomsten, die ze wel in de begroting hebben meegenomen dacht ik. Hmmm, poenerige club.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Daarnaast heeft Ajax wél spelers uit de jeugd die in het eerste spelen, wat bij Real vele malen minder is.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Je moet ook geluk hebben dat er een goede lichting jeugdspelers beschikbaar is. En het niveau van de competitie is ook belangrijk. In de Eredivisie kan Real ook voor de titel meespelen met 8 jeugdspelers in de basis.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Casillas, Granero, Arbeloa, Callejon, Leon. Ook wel minder omdat het eerste van Real heel moeilijk te halen is. Al mag het wel wat meer zijn (Barca heeft dat dan wel).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3885 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha kom wat een flauwekul toch weer zeg. Die Gentenaar pakt 2 kopballen van Sigthorsson echt geweldig. 1 uit de hoek, de andere laag van de grond. Bij een wat minder scherpe keeper waren dat gewoon 2 goals.

Keepte uitstekend maar waren beide geen hele aparte reddingen. Vooral die jij in de hoek noemt is gewoon praktisch door de midden en moet gewoon altijd zitten. Die laag bij de grond was trouwens ook niet zo heel moeilijk maar verschil daarbij was dat die wel heel knap ingekopt was.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Daarnaast heeft Ajax wél spelers uit de jeugd die in het eerste spelen, wat bij Real vele malen minder is.

En dan krijg je dus met 2-0 en 0-4 op je kloten.

Verder geen vergelijking natuurlijk tussen de PD en de MML, VV Buitenpost speelt ook met 11 jongens uit de eigen jeugd. Wat zeg ik; eigen dorp. Op dat niveautje kan dat wel.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En dan krijg je dus met 2-0 en 0-4 op je kloten.

Verder geen vergelijking natuurlijk tussen de PD en de MML, VV Buitenpost speelt ook met 11 jongens uit de eigen jeugd. Wat zeg ik; eigen dorp. Op dat niveautje kan dat wel.

Of je kan zeggen dat je daarmee 4 punten van Milan pakte.

Real, Barca en Man Utd zijn buitencategorie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die punten tegen Milan II had je met betere, aangekochte spelers dus ook wel gehaald. Misschien wel 6. Dat de Nederlandse clubjes het met (eigen) jeugdspelers moeten doen is natuurlijk niet uit weelde. Als Ajax (of PSV of wie ook) morgen Messi, Xavi en Ronaldo kan halen, of zelfs een categorie daar (ver) beneden, gaan die jeugdspelers linea recta in de verhuur richting Almelo en Doetinchem, waar ze gezien hun niveau eigenlijk ook thuis horen.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax heeft nooit een Xavi kunnen halen. Wel zelf kunnen opleiden. Daarmee is Ajax groot geworden. De 50 beste spelers van Ajax ooit zijn denk ik zeker 40 spelers die zelf opgeleid zijn en een enkeling die heel jong is gescout (Litmanen bv).

Kijk eens in de Europese top hoeveel oud Ajacieden daar spelen. Bijna elke topclub heeft er wel 1. Ik vind er overigens ook weinig aan om steeds gevestigde namen te halen. Ik geniet meer van een Eriksen die doorbreekt en waarbij je elke week ziet dat hij steeds beter wordt. Steeds beter totdat de Eredivisie voor hem te klein is. Want laten we eerlijk zijn, als Ajax in de Premier League of Primera Division had gespeeld, dan was het nog steeds een Europese topclub a la Real Madrid geweest, wat Ajax altijd was maar niet meer kan zijn door verschillen in budget. Een Stoke City krijgt meer tv geld dan de hele Eredivisie bij elkaar om wat te noemen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Want laten we eerlijk zijn, als Ajax in de Premier League of Premiera Division had gespeeld, dan was het nog steeds een Europese topclub a la Real Madrid geweest

Fout dus, want met Vermeer, Blind en Anita kom je echt niet ver. Dan hadden ze gewoon keurig voor heel veel centjes gevestigde namen gekocht, en terecht.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Fout dus, want met Vermeer, Blind en Anita kom je echt niet ver. Dan hadden ze gewoon keurig voor heel veel centjes gevestigde namen gekocht, en terecht.

Dan hadden spelers als Heitinga, Sneijder en Vd Vaart misschien nog wel gewoon voor Ajax gespeeld. Dan had Stekelenburg niet de behoefte gehad om naar een net niet club in Italie te gaan. Dan zou Eriksen de komende 10 jaar gewoon hier blijven.

Dan zouden spelers als Anita, Blind en Vermeer inderdaad nooit een kans krijgen nee, want ze zijn geen wereldniveau. Dat streeft Ajax alleen in huidige staat ook niet meer na, terwijl ze dat wel zouden kunnen als ze in een andere competitie speelden. Vergis je niet, als club zijn er maar weinige clubs groter als Ajax. Barca, Real, Man Utd, Liverpool, Bayern, Milan, Juventus, Ajax. Dan zou Ajax in dat lijstje gewoon thuishoren. We staan momenteel na 16 jaar geen Europese hoofdprijs nog altijd in de top 5 van EC1 winnaars.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vraag me trouwens af waar PSV al het geld opeens vandaan haalt voor al die transfers dit seizoen. Miljoenenschuld en al 2 jaar geen CL inkomsten, die ze wel in de begroting hebben meegenomen dacht ik. Hmmm, poenerige club.

Dat hoef je je niet meer af te vragen, dat is in dit topic al uitgebreid besproken. Zoek het eens op zou ik zeggen.

En PSV is altijd een kopende club geweest en zal dat ook grotendeels blijven. Maar de typering 'poenerig' zoals omschreven in de dikke van dale, 1) Blufferig 2) Dikdoenerig 3) Opschepperig 4) Poenig, past echt niet bij ons.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als Amsterdam in Engeland / Spanje had gelegen was het de 4e stad ofzo geweest en had Ajax een paar verjaarde titels en heel misschien een Europees Cupje gehad, maar waarschijnlijk al niet.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Als Amsterdam in Engeland / Spanje had gelegen was het de 4e stad ofzo geweest en had Ajax een paar verjaarde titels en heel misschien een Europees Cupje gehad, maar waarschijnlijk al niet.

Onzin. Alles heeft te maken met een visie plus geld. De visie was er bij Ajax altijd, het geld (vergeleken met de wereldtop) al jaren niet meer.

Neem Manchester United, die ook pas sinds begin jaren 90 weer echt meetellen. Heeft gewoon met visie te maken. Rotterdam is weer de 2e stad van Nederland geloof ik, maar daar winnen ze nooit wat. Omdat er veel te lang geen visie was.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Onzin. Alles heeft te maken met een visie plus geld. De visie was er bij Ajax altijd, het geld (vergeleken met de wereldtop) al jaren niet meer.

Neem Manchester United, die ook pas sinds begin jaren 90 weer echt meetellen. Heeft gewoon met visie te maken. Rotterdam is weer de 2e stad van Nederland geloof ik, maar daar winnen ze nooit wat. Omdat er veel te lang geen visie was.

Ajax heeft in Nederland toch verreweg het meeste geld. Aan een gebrek aan visie heeft het al die titelloze jaren dus wel gelegen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

depri83 schreef:

Dat hoef je je niet meer af te vragen, dat is in dit topic al uitgebreid besproken.

Van de gemeente, dat lijkt me duidelijk. Anders had Brands vóór de toezegging van de gemeente niet al die uitspraken over de 'eigen jeugd' en 'we willen geen koopclub meer zijn' gedaan.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ajax heeft in Nederland toch verreweg het meeste geld. Aan een gebrek aan visie heeft het al die titelloze jaren dus wel gelegen.

Ontken ik dat ergens dan?

Overigens is het budgetverschil met PSV niet zo heel groot. Op Eredivisie gebied zal je daardoor niet enorm uitlopen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.