- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Onzin. Alles heeft te maken met een visie plus geld. De visie was er bij Ajax altijd, het geld (vergeleken met de wereldtop) al jaren niet meer.
Visie? Gewoon de meeste centjes, want uit de grootste stad.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Visie? Gewoon de meeste centjes, want uit de grootste stad.
Waarom doet Eindhoven het dan zo goed en Rotterdam zo slecht? Waarom wint PSG in Frankrijk nooit wat?
Uiteindelijk bepalen visie EN geld je succes.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@otherfool: Als dat zo was zou Willem 2 boven PSV moeten staan. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ja want als je zegt dat je meer met de eigen jeugd wil gaan doen staan er standaard 6 spelers klaar die moeiteloos mee kunnen draaien in een ploeg die om de titel speelt.
Die overgang is in gang gezet maar dat kost wel tijd.
stinissen (crew films & series)
-
- 23588 berichten
- 77140 stemmen
@otherfool: Als dat zo was zou Willem 2 boven PSV moeten staan.
Dat staan ze ook 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het succes van PSV is ook het succes van centjes, niet van visie.
Als meneer Philips in Tilburg was geboren had Willem II idd een topclub geweest. Als Holland niet was drooggelegd speelden de topclubs in Zwolle, Maastricht en Groningen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ja want als je zegt dat je meer met de eigen jeugd wil gaan doen staan er standaard 6 spelers klaar die moeiteloos mee kunnen draaien in een ploeg die om de titel speelt.
Die overgang is in gang gezet maar dat kost wel tijd.
Het is natuurlijk wel hilarisch als je eerst als Brands roept dat PSV niet meer zoveel moet kopen om daarna de hele Eredivisie op te kopen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Het succes van PSV is ook het succes van centjes, niet van visie.
Als meneer Philips in Tilburg was geboren had Willem II idd een topclub geweest.
Ah, nu telt plots de stad niet meer? Want daar had je het net nog wel over?
Je kan niet ontkennen dat je met alleen geld niet alles wint. Daarvan is Real Madrid het beste voorbeeld.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het is natuurlijk wel hilarisch als je eerst als Brands roept dat PSV niet meer zoveel moet kopen om daarna de hele Eredivisie op te kopen.
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, dan zeker ja!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ah, nu telt plots de stad niet meer? Want daar had je het net nog wel over?
?
Ik had het over centjes. Die zijn bij PSV door een sponsor, bij Ajax vanwege de omvang van de stad. Het is echt geen hogere wiskunde, daar komt geen 'visie' aan te pas
Bedoel je nu de meest succesvolle club aller tijden in het clubvoetbal, dat Madrid?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Coupe de France in 2010. Als je met nooit niet meer dan een jaar bedoelt heb je gelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan niet ontkennen dat je met alleen geld niet alles wint. Daarvan is Real Madrid het beste voorbeeld.
Heeft de pech dat barca in allerlei andere competities meestrijdt. Die overigens ook meer geld over de balk smijt. Met geld kan je wel degelijk alles winnen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Coupe de France in 2010. Als je met nooit niet meer dan een jaar bedoelt heb je gelijk.
Ik bedoel in het algemeen. En dan vooral landstitels.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
?
Ik had het over centjes. Die zijn bij PSV door een sponsor, bij Ajax vanwege de omvang van de stad. Het is echt geen hogere wiskunde, daar komt geen 'visie' aan te pas
Bedoel je nu de meest succesvolle club aller tijden in het clubvoetbal, dat Madrid?
Ben je echt zo simpel? Ik heb het natuurlijk over de laatste jaren. Neem de periode vanaf de laatste EC1 van Madrid in 2002. Na de tijd hebben ze heel weinig gewonnen, ondanks dat ze het meeste geld hebben en de grootste stad van Spanje zijn. Waarom? Gebrek aan visie.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap dat je het als PSVer vervelend vind, maar het is wel zo natuurlijk. En waarom? Omdat PSV dankzij de gemeente plots weer veel geld had waardoor de nieuwe visie onzin is geworden voor Brands en er weer fijn ingekocht kan worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lol, ja hoor, gebrek aan visie. Daarom pakken ze in de laatste 5 jaar nog 2x de titel en worden ze met 100 punten nog 2x 2e. In elke andere competitie was Madrid lachend kampioen geworden, in de Mickey Mouse Liga hadden ze in 34 wedstrijden 128 punten behaald. Omdat ze rijk zijn en dus fantastische spelers kunnen kopen. Want daar gaat het om.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Lol, ja hoor, gebrek aan visie. Daarom pakken ze in de laatste 5 jaar nog 2x de titel en worden ze met 100 punten nog 2x 2e. In elke andere competitie was Madrid lachend kampioen geworden, in de Mickey Mouse Liga hadden ze in 34 wedstrijden 128 punten behaald. Omdat ze rijk zijn en dus fantastische spelers kunnen kopen.
Schijnbaar is Barca toch nog beter. Het is in Spanje geen kunst om als Madrid zijnde 16 ploegen onder je te houden. Het gaat om die ene en die blijft hen steeds verslaan.
Ik ben het grotendeels met je eens hoor, geld bepaald heel veel maar in de Europese top hebben ze allemaal veel geld en goede spelers. Dan gaat visie ook tellen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik snap dat je het als PSVer vervelend vind, maar het is wel zo natuurlijk. En waarom? Omdat PSV dankzij de gemeente plots weer veel geld had waardoor de nieuwe visie onzin is geworden voor Brands en er weer fijn ingekocht kan worden.
Dus Brands gaat een onzinverhaal ophangen om de gemeente overtuigen steun te geven om vervolgens, nadat de gemeente zo heeft besloten, in z'n vuistje te lachen en het omgekeerde te doen? Je hebt geen hoge pet op van PSV maar zo slecht zijn we ook weer niet.
Die visie bestaat nog steeds maar is gebaseerd op de lange termijn. Op korte termijn wil PSV mee blijven doen bovenin en daarom zijn de transferinkomsten gebruikt om nieuwe spelers te kopen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Schijnbaar is Barca toch nog beter.
Die hebben dan ook een vergelijkbaar monsterbudget. Komt geen visie bij kijken. De enige juiste visie is de beste spelers kopen en gaan met die banaan. Als Madrid papa Messi een leuke baan had aangeboden zou iedereen nu zeggen ohoh kijk eens wat een visie heeft Real. Niks van, gewoon zo veel mogelijk halen en we zien wel wat er van komt. Over 2 a 3 jaar, wie weet dit jaar al, keren de kansen wel weer eens in het voordeel van Real. Is dan ook de 'visie' geswitched?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Dus Brands gaat een onzinverhaal ophangen om de gemeente overtuigen steun te geven om vervolgens, nadat de gemeente zo heeft besloten, in z'n vuistje te lachen en het omgekeerde te doen? Je hebt geen hoge pet op van PSV maar zo slecht zijn we ook weer niet.
Die visie bestaat nog steeds maar is gebaseerd op de lange termijn. Op korte termijn wil PSV mee blijven doen bovenin en daarom zijn de transferinkomsten gebruikt om nieuwe spelers te kopen.
Waar heb je het over? Het jeugdbeleid van PSV heeft niks met de lening te maken. Brands zal de gemeente niet voorgelogen hebben nee, want ze zullen het vast niet over het voetbalbeleid hebben gehad. De gemeente kijkt naar het financiële plaatje.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Die hebben dan ook een vergelijkbaar monsterbudget. Komt geen visie bij kijken. De enige juiste visie is de beste spelers kopen en gaan met die banaan. Als Madrid papa Messi een leuke baan had aangeboden zou iedereen nu zeggen ohoh kijk eens wat een visie heeft Real. Niks van, gewoon zo veel mogelijk halen en we zien wel wat er van komt. Over 2 a 3 jaar, wie weet dit jaar al, keren de kansen wel weer eens in het voordeel van Real. Is dan ook de 'visie' geswitched?
Daar komt zeker wel visie bij kijken. Neem Fabregas, past perfect in die ploeg. Real koopt vooral een hoop grote namen en hoopt dat het een team wordt. Barca kijkt wat het team nodig heeft, wat er bij past en koopt er dan een speler bij.
Je moet wel enorm blind zijn als je niet toe wil geven dat een goede visie naast geld alles bepaald in de top. Niet nationaal, maar wel Europees. In Spanje treft Real alleen Barcelona, in Europa zijn er wel 8 ploegen die barsten van het geld en de topspelers.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Real heeft wel gewoon een uitgebalanceerd team. Leef jij nog in het galacticos tijdperk?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Real heeft wel gewoon een uitgebalanceerd team. Leef jij nog in het galacticos tijdperk?
Zucht mensen leer eens begrijpend lezen. Ik had het over de hele vorige periode. Zeg maar totdat Mourinho kwam. Ben geen fan van die man, maar hij heeft tenminste wel een visie. Het Real van nu heeft, wel door gigantisch veel te spenderen, een prima ploeg. Door geld, maar ook door Mourinho's visie.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is simpel, met geld kan je gewoon alles winnen. AZ koopt een titel in Nederland, middenmoter Chelsea koopt titels in Engeland en is ineens een topclub, de Russische competitie wordt door de vele investeringen steeds sterker en aantrekkelijker, en Manchester City zal kampioen worden en de Champions League winnen. Misschien niet dit jaar, maar dan wel één van de komende jaren.
Zo simpel is het. En dan kan je als Ajax zijnde fantastische talenten opleiden en de hofleverancier zijn van de Europese top. Maar Europees speel je (helaas) geen rol van betekenis meer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zucht mensen leer eens begrijpend lezen. Ik had het over de hele vorige periode. Zeg maar totdat Mourinho kwam. Ben geen fan van die man, maar hij heeft tenminste wel een visie. Het Real van nu heeft, wel door gigantisch veel te spenderen, een prima ploeg. Door geld, maar ook door Mourinho's visie.
Was onder een deel bij Capello, Schuster, Pellegrini en Ramos niet anders hoor.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Waar heb je het over? Het jeugdbeleid van PSV heeft niks met de lening te maken. Brands zal de gemeente niet voorgelogen hebben nee, want ze zullen het vast niet over het voetbalbeleid hebben gehad. De gemeente kijkt naar het financiële plaatje.
Het is geen lening.
Zoals ik net ook al zei, er staan toch niet direct 6 jeugdspelers klaar om het over te nemen op het moment dat je zegt dat je daar meer de nadruk op wilt gaan leggen.
En als het er niks mee te maken heeft waarom begin je er dan over?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Het is simpel, met geld kan je gewoon alles winnen. AZ koopt een titel in Nederland, middenmoter Chelsea koopt titels in Engeland en is ineens een topclub, de Russische competitie wordt door de vele investeringen steeds sterker en aantrekkelijker, en Manchester City zal kampioen worden en de Champions League winnen. Misschien niet dit jaar, maar dan wel één van de komende jaren.
Zo simpel is het. En dan kan je als Ajax zijnde fantastische talenten opleiden en de hofleverancier zijn van de Europese top. Maar Europees speel je (helaas) geen rol van betekenis meer.
Chelsea wint alleen geen CL ermee (oké, was wel pech bij de finale van 2008, maar toch..) en Real idem de laatste 10 jaar. Wat ik zeg, nationaal kan je veel kopen, internationaal heb je gewoon ook een goede visie nodig. Wat Barcelona presteert is geen geluk, maar kwestie van naast een goede selectie zoeken ook precies weten wat nodig is om te presteren. Visie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Daar komt zeker wel visie bij kijken. Neem Fabregas, past perfect in die ploeg. Real koopt vooral een hoop grote namen en hoopt dat het een team wordt. Barca kijkt wat het team nodig heeft, wat er bij past en koopt er dan een speler bij.
Wie heeft nog puf het lijstje miskopen te plempen? Fabregas zal ook wel op de bank komen. Volgens mij ben jij gewoon een kale PVV'er met een Ajax-pyama, mij maak je niks wijs.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Wie heeft nog puf het lijstje miskopen te plempen? Fabregas zal ook wel op de bank komen. Volgens mij ben jij gewoon een kale PVV'er met een Ajax-pyama, mij maak je niks wijs.
Nee, ben geen Van Gelder. Vind ik een irritante vent.
En ze halen miskopen ja, maar daartussen stellen ze wel een topploeg samen die perfect in balans zit.
En neem anders Twente als voorbeeld. Visie = prijzen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.