• 16.216 nieuwsartikelen
  • 179.556 films
  • 12.340 series
  • 34.212 seizoenen
  • 650.648 acteurs
  • 199.487 gebruikers
  • 9.407.030 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hehe oke dat was ietswat overdreven

Maar over een paar jaar staat er bij hem wel 100 miljoen op zijn rekening. Sick. Niet dat je het hem kan verwijten, maar ik zou me als Afrikaan dan onderhand schuldig voelen, wetende dat vele continentgenoten kreperen van de armoede.

Juist een ideale situatie om iets voor Afrika te doen.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eto'o doet daar toch juist veel voor, en nu kan ie nog meer doen. Vooral in Gabon doet ie heel erg veel.

Ah kijk, dat is wel netjes. Ik veroordeel hem ook niet, maar het is natuurlijk wel wrang als je als Afrikaan stinkend rijk wordt doordat je leuk kan voetballen terwijl de helft van de bevolking daar aan het sterven is.

Alleen al moreel oogpunt gezien vind ik zulke zaken walgelijk. Er mag best wel weer een maximale uitgavecap bepaald worden. Dit staat niet meer in contrast met wat een sporter kan. Niks mis als je sporters goed betaald, maar dit is ziek.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ah kijk, dat is wel netjes. Ik veroordeel hem ook niet, maar het is natuurlijk wel wrang als je als Afrikaan stinkend rijk wordt doordat je leuk kan voetballen terwijl de helft van de bevolking daar aan het sterven is.

Alleen al moreel oogpunt gezien vind ik zulke zaken walgelijk. Er mag best wel weer een maximale uitgavecap bepaald worden. Dit staat niet meer in contrast met wat een sporter kan. Niks mis als je sporters goed betaald, maar dit is ziek.

Wat moet ie dan doen. Zeggen ik wil geen €20m verdienen maar €50.000 per jaar om zo vervolgens helemaal niks voor z'n medemensen in Afrika te kunnen betekenen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vind ik ook. Maar Eto'o is dan ook wel iemand die echt wat wil doen.

Beetje Amerikaanse maatstaven, het is wel enorm veel en hierdoor kan Rusland ook wel tot een voetalgigant gaan uitgroeien.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Wat mij betreft komt er wereldwijd een nieuwe regeling. Prima dat je goed betaald krijgt, maar 3 miljoen per jaar is ook heel goed betaald. 20 miljoen is ziek.

We zitten in een wereldwijde recessie, op vele plekken heerst grote armoede en dan krijg je over een hele carrière 100 miljoen omdat je goed tegen een bal kan trappen. Dat rijmt gewoon niet. En als je puur naar het voetbal kijkt, dan is dit ook slecht. Op een gegeven moment ontploft de markt en valt er niks meer te doen. Een hoop clubs hebben nu al forse schulden. Over een paar jaar kunnen alleen Barca, Real, Man U, Chelsea en wat Russische clubs nog wat doen. Alles wordt verpest op deze manier.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Er heerst al decennia armoede, maar nu worden wij getroffen door recessie en moet er iets gedaan worden? Humaan van je zeg .. .

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Er heerst al decennia armoede, maar nu worden wij getroffen door recessie en moet er iets gedaan worden? Humaan van je zeg .. .

Hehe als je het zo zegt klinkt het wel slecht

Nee, maar het klopt gewoon niet meer. Even alles in perspectief stellen, 3 voudig EC1 winnaar Johan Cruijff wordt voor 1 miljoen Gulden aan Barcelona verkocht door Ajax.

Dat geld betalen ze hier tegenwoordig al voor de modale linksback van RKC. De markt slaat door. De bedragen van pakweg de laatste 10 jaar staan in geen enkele verhouding meer. Doet mijn club overigens ook aan mee hoor, door 16 miljoen voor 1 speler uit Nederland te betalen. Gewoon debiel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, maar het klopt gewoon niet meer. Even alles in perspectief stellen, 3 voudig EC1 winnaar Johan Cruijff wordt voor 1 miljoen Gulden aan Barcelona verkocht door Ajax.

Dat was dan ook in de middeleeuwen.

Het is nu gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn weinig extreem goede spelers voor de vele clubs die hen willen (en kunnen) aankopen.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Dat was dan ook in de middeleeuwen.

Het is nu gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn weinig extreem goede spelers voor de vele clubs die hen willen (en kunnen) aankopen.

Je praat over de jaren 70. En dat is op zich lang geleden, maar het geeft wel aan dat de prijzen als een raket gestegen zijn. Gullit was ook absolute wereldklasse in de jaren 80, maar ging ook niet voor een C Ronaldo achtig bedrag weg. Zeker de laatste 10 jaar slaat alles door. Ook in Nederland hoor. Babel voor 17 miljoen, Huntelaar voor 27 miljoen....en wij vinden het allemaal maar logisch. Lukaku in België ook, leuke speler maar 18 miljoen is natuurlijk totaal onrealistisch. Toch wordt het betaald.

Je laatste punt vind ik vreemd. Er zijn te weinig goede speler? Er zijn veel te veel goede spelers. Alleen is het merendeel niet betaalbaar doordat ze een fortuin kosten.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Faas Wilkes ging bij Inter spelen voor 60.000 gulden florijn per jaar, die bedragen voor Cruijff 20 jaar later sloegen nergens op zo hoog...

En Barcelona kocht Zlatan dacht ik voor 45 mln + Eto'o om 'm daarna weer weg te doen voor 25mln

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Overigens, het kopen van allemaal topspelers garandeert bij lange na geen succes. Ik denk dat andere factoren ook een grote invloed hebben. O.a. voel je je thuis bij een club, is er sprake van een echt team (mannen die voor elkaar door het vuur gaan) etc.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Arsenal - Liverpool, let's go . Kuyt in de basis weer, en terecht.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

maar het is natuurlijk wel wrang als je als Afrikaan stinkend rijk wordt doordat je leuk kan voetballen terwijl de helft van de bevolking daar aan het sterven is.

Dus Ajax had Haarlem die 1 milj. eigenlijk wel kunnen geven en waren ze nog in leven.

Bij Afrika is het probleem dat er genoeg rijken zijn maar dat lekker voor zichzelf willen houden.

En Gullit werd wel degelijk voor een CR9 achtig bedrag verkocht toendertijd.

17 miljoen gulden was toen echt absurd en verreweg het meest ooit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3885 stemmen

rep_robert schreef:

Sven is overleden ja, afgelopen wedstrijden hingen er al doeken(wat onenigheden had veroorzaakt omdat een paar mensen last hadden van het opwaaiende doek). Zal verder niet veel gebeuren, behalve het herdenken d.m.v. doekjes en probably een grote opkomst bij de begrafenis/crematie.

Hij is trouwens degene van dit bekende filmpje die een Feyenoorder zijn shirt uit laat doen in de ArenA. Hij was denk ik heel aardig...

(embed)

Was gisteravond op Radio 1 nog een heel stuk over deze man op. Hadden ze ook audiofragment van dit Feyenoord shirt gebeurtenis. Wat een malloot. Klonk verder trouwens ook niet echt als een aardige jongen en ook de F-side werd er even neergezet als een broedplek van heroine en vele andere handel. Nee, klonk op basis van de fragment niet alsof de band tussen de harde kern van Ajax (maar volgens mensen daar nog wel meer clubs meen ik me te herinneren) een gezonde is.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

Arsenal - Liverpool, let's go . Kuyt in de basis weer, en terecht.

Dalglish laat weer zien dat het gewoon een lafbek is. Wel spelen met Kuyt en Caroll en Suarez op de bank zetten. Dan ben je laf en heb je bovendien geen verstand van voetbal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Dalglish laat weer zien dat het gewoon een lafbek is. Wel spelen met Kuyt en Caroll en Suarez op de bank zetten. Dan ben je laf en heb je bovendien geen verstand van voetbal.

Eens. Suarez altijd opstellen, nu lever je veel meer creativiteit in. Als je Kuyt opstelt haal je Adam eruit. Onbegrijpelijk. Maar vind het wel prima, heb echt niks met Liverpool. Vooral makkelijke keuze als je Suarez dan nog eens op de bank zet.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Er zal dan toch wel iets achter zitten denk je niet als hij de 'almachtige Suarez' op de bank zet.

Vorige week was hij de tweede helft totaal onzichtbaar en leek uitermate vermoeid. Misschien doet Dalglsih vandaag wel het omgekeerde, dat hij de tweede helft er alles uit mag halen tegen een vermoeide Liverpool defensie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zal vast wel, maar er waren wel meer spelers onzichtbaar.

Oei, Koscielny exit.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Arsenal is rijp voor de slacht. Ze moeten zelfs een gedemotiveerde Nasri opstellen en nu een 18 jarig broekkie inbrengen in het centrum. Liverpool moet gewoon voor de drie punten gaan. Dat moet je doen met de "horzel" Suarez en niet met eenheidsworst Adam en non-voetballer Carol.

En inderdaad, de tweede helft gaf heel Liverpool niet thuis vorige week. De eerste helft hoorde Suarezs ondanks zijn gemiste penal gewoon bij de besten van het veld.

En waarom je "almachtige Suarez" tussen aanhalingstekens zet begrijp ik niet zo. Zeker de coppa america niet gevolgd?

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Omdat ik regelmatig ondervind dat als je ook maar het kleinste vraagteken bij de man zet je iedereen (meestal Ajax-fans) over je heen krijgt.

Vergeet niet dat de man pas sinds anderhalve week in training weer is.

En o ja de Copa America, met tegenstanders als Peru, Mexico B en Paraguay!!!11!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tegen dit centrum zal ik zeker Suarez inbrengen. Die speelt ze helemaal dol.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

mooie local derby trouwens ook bezig Sunderland - Newcastle

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Rodney Sneijder naar FC Utrecht

2011-08-20 13:39:10

FC Utrecht heeft met Ajax overeenstemming bereikt over de huur van Rodney Sneijder (20) voor de rest van het seizoen met een optie tot koop.

Rodney Sneijder zit sinds 2000 in de jeugdopleiding van Ajax. De geboren Utrechter maakt sinds begin dit seizoen officieel deel uit van de A-selectie van de club uit Amsterdam. De middenvelder speelde nog geen officiële wedstrijden, maar kwam al wel uit in enkele oefenduels voor de hoofmacht. Sneijder sluit na het weekend aan bij de selectie van Erwin Koeman.

Sneijder dus alsnog verhuurd met optie tot koop. Dit heeft die jongen toch wel nodig, hij moet op deze leeftijd gewoon veel wedstrijden spelen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

depri83 schreef:

Omdat ik regelmatig ondervind dat als je ook maar het kleinste vraagteken bij de man zet je iedereen (meestal Ajax-fans) over je heen krijgt.

Vergeet niet dat de man pas sinds anderhalve week in training weer is.

Zeldzame onzin. Ik wist niet dat je zo hyper sensitief bent. Objectief gezien is Suarez natuurlijk gewoon een uitstekende voetballer die het eerste seizoen bij Liverpool en nu op de coppa dubbel en dwars bgevestigd heeft wat ie daarvoor al wekelijks bij Grun en Ajax liet zien.

Bovendien ben je (net zoals bij Kuyt trouwens) nooit van Suarez af, ook als ie minder speelt wordt je gek van hem als verdediger. Altijd opstellen die man. Heeft natuurlijk geen reet met Ajax-fans te maken.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Bottleneck schreef:

Met paardelul en WK scheids Webb. Na tien minuten werd er een bal van de doellijn gesmasht door een Sunderland verdediger en hij laat gewoon doorspelen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tegen dit centrum zal ik zeker Suarez inbrengen. Die speelt ze helemaal dol.

Arsenal zal drie, vier gerichte en gevestigde versterkingen moeten halen voor de 31ste, anders zie ik ze toch echt afhaken bij de traditionele topploegen. Dit is echt een heel matig elftal wat er nu staat (ook al zit het ze wat tegen met blessures).

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Sneijder dus alsnog verhuurd met optie tot koop. Dit heeft die jongen toch wel nodig, hij moet op deze leeftijd gewoon veel wedstrijden spelen.

Betekent dus gewoon dat Ajax geen vertrouwen heeft in Rodney Sneijder, als er ook een optie tot koop is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

Geweldige derby altijd, ook nu weer. Al prefereer ik Newcastle - Sunderland. Mag hopen dat de terechte voorsprong alsnog komt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

0-1 . Mooie FK van Taylor.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik wist niet dat je zo hyper sensitief bent.

Over zeldzame onzin gesproken.

wavanbuuren schreef:

Objectief gezien is Suarez natuurlijk gewoon een uitstekende voetballer die het eerste seizoen bij Liverpool en nu op de coppa dubbel en dwars bgevestigd heeft wat ie daarvoor al wekelijks bij Grun en Ajax liet zien.

Helemaal mee eens, maar mag een trainer daarom hem niet een keer, zeker gezien de omstandigheden dat de man pas net weer in training is na een eerste vakantie in 3 jaar, op de bank zetten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.