- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat heeft Bertus van Marwijk toch maar goed voor elkaar gekregen.
Mooi voor zo'n Madurodam-landje.
Ik ben er ook enorm trots op. Je hebt er niks aan, maar voor de status van het Nederlandse voetbal is dit erg goed. Je bent gewoon cijfermatig het best presterende land in de wereld van de laatste jaren. Beetje vreemd is het wel, aangezien Spanje het EK en WK won, maar dat boeit me niks. Ik vind het klasse. Als je een jaar 2e staat is het fijn dat je ook eens 1e komt.
En Bertje is natuurlijk een geweldige bondscoach. Ik hoop echt dat hij tot WK 2014 nog blijft. Deze generatie kan nog 2 toernooien pieken. Beter wordt dat gedaan met constant beleid van dezelfde bondscoach.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
"Alleen in voetbalclub AZ zit geen stuiver overheidsgeld."
Volgens mij werd ik nog uitgelachen door A&L toen ik dit zei.
En burgemeestertje staat wel vooraan als er een kampioensschaal wordt uitgedeeld, blegh.
Inderdaad, AZ heeft de gemeente niet nodig gehad.
Daar heeft de eigenaar er tientallen miljoenen Euro's ingestoken die hij met wurghypotheken heeft verdiend over de ruggen van hardwerkende Nederlanders.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, AZ heeft de gemeente niet nodig gehad.
Daar heeft de eigenaar er tientallen miljoenen Euro's ingestoken die hij met wurghypotheken heeft verdiend over de ruggen van hardwerkende Nederlanders.
Inderdaad. Echt lachwekkend dat die user weer op dit terug wil komen. Als er 1 club via externe gelden omhoog is geholpen dan is het AZ wel. Duizenden mensen hebben nog torenhoge schulden door de woekerhypotheken van ome Dirruk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Nou zijn die mensen d'r zelf ook bij heh met dat afsluiten van die hypotheken..
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als je geen keuze hebt en overal al bent afgewezen, dan doe je soms gekke dingen hé. Helemaal als DSB je veel goeds beloofd.
Liever dat je wat overheidsgeld krijgt dan dat een crimineel je club groot maakt. Wat dat betreft zegt de titel van AZ me niks, terwijl ik de titel van Twente knap vind.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Er zijn veel mensen die totaal geen verstand van deze materie hebben en afgaan op het professionele advies van een deskundige.
Maar sowieso, moet je deze mensen zo een hypotheek aanbieden als je weet dat ze het bijna onmogelijk is dat ze het op kunnen brengen?
Maar terug naar het voetbal.

The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal wel de hond van Wenger zijn, die is vast boos.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2263 stemmen
Nederland toch nr 1 van de wereld 
Voetbalzone - Oranje schrijft historie met eerste plek op FIFA-ranking
Ook al zijn we het vast over een maand niet meer, toch leuk! Niet gedacht dat we het konden worden zonder zelf te spelen.
(afbeelding)
Zijn we toch nog een keer de beste van de wereld. 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Mja zeker als je er geen verstand van hebt zou je offertes bij meerdere verstrekkers aanvragen en jezelf afvragen of gouden bergen bij de 1 dan wel zo geloofwaardig zijn.
over dieren op voetbalvelden gesproken, misschien ook iets voor De Graafschap
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
[Als er 1 club via externe gelden omhoog is geholpen dan is het AZ wel. Duizenden mensen hebben nog torenhoge schulden door de woekerhypotheken van ome Dirruk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De vraag is wat erger is. De gemeenschap verdiend ontzettend veel geld met het voetbal. Voorbeeld: Uit een onderzoek van WVB marketing van een aantal jaar geleden bleek dat het seizoen 03/04 PSV €116m aan bestedingen en 1255 arbeidsplaatsen genereerde. Dat een gemeente geneigd is die geldstroom te waarborgen door een club te helpen is niet vreemd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die Nederlandse woekerpolisgokkers hadden nog zat keuze, dat kan niet gezegd worden van de kinderen in de Aziatische sweatshops die voor 5 cent per uur Adidas schoentjes in elkaar naaien, waarna deze sportgigant miljoenen van de winsten via een vet sponsorcontract doorsluist naar Ajax.
't Is maar net hoe hypocriet je wilt doen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ajax ook niet. Er is geïnvesteerd door de gemeente Amsterdam in de ArenA, maar dat stadion is niet van Ajax. Dat ze er wel profijt van hebben doet er niet toe.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Die Nederlandse woekerpolisgokkers hadden nog zat keuze, dat kan niet gezegd worden van de kinderen in de Aziatische sweatshops die voor 5 cent per uur Adidas schoentjes in elkaar naaien, waarna deze sportgigant miljoenen van de winsten via een vet sponsorcontract doorsluist naar Ajax.
't Is maar net hoe hypocriet je wilt doen.
Inderdaad. En A&L kan alles recht lullen wat krom is als het op zijn clubje aankomt. Maar dat is ook een kunst.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat een lulverhaal weer. Die shirtjes hebben alle clubs, zelfs Telstar en Almere City. Onzin dus om dit op Ajax te projecteren.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Mja zeker als je er geen verstand van hebt zou je offertes bij meerdere verstrekkers aanvragen en jezelf afvragen of gouden bergen bij de 1 dan wel zo geloofwaardig zijn.
over dieren op voetbalvelden gesproken, misschien ook iets voor De Graafschap
(embed)
Misselijk filmpje. Gekken daar in Turkije. De spelers van de Servische tegenstanders waren van walging de spelerstunnel weer ingegaan las ik.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
12 augustus 2011
ALKMAAR- AZ speelt zaterdag om 18:45 uur in de Grolsch Veste tegen FC Twente. Gertjan Verbeek keek vrijdag tijdens het wekelijkse persmoment vooruit op dat treffen. De trainer sprak over zijn opstelling, de blessuregevallen, Roy Beerens en een mogelijke debutant: “Etiënne Reijnen is er klaar voor.”
“Het grote verschil tussen FC Twente van vorig seizoen en het Twente van dit seizoen is de vervanging van Theo Janssen door Willem Janssen”, gaf Verbeek te kennen. “Daardoor staat hun middenveld anders opgesteld. Co Adriaanse heeft nog weinig de beschikking gehad over smaakmakers Nacer Chadli en Bryan Ruiz. Mede daarom is FC Twente nog niet zo frivool en aanvallend als Co voor ogen heeft. Maar hij zal ook weten dat het in het begin van de competitie belangrijk is om in ieder geval punten te halen. Het bouwen aan vastigheden en een nieuw spelidee heeft tijd nodig. Toch vind ik FC Twente er al heel aardig uitzien.”
Debuut Reijnen
Verbeek kan zaterdag tegen FC Twente niet beschikken over aanvoerder Niklas Moisander. De geschorste verdediger wordt vervangen door Etiënne Reijnen, die zodoende zijn officiële debuut voor AZ kan maken. Verbeek: “Etiënne is er klaar voor, anders had ik hem niet opgesteld. Of ik me zorgen maak om de dekking van Mark Janko? Nee. We moeten er gewoon voor zorgen dat hij geen aanvoer krijgt; vooral niet vanaf de flanken.”
Blessures
Bij AZ is de inzetbaarheid van Maarten Martens (enkelblessure) nog twijfelachtig. Erik Heijblok (elleboog), Joey Didulica (nek) en Ruud Boymans (enkel) zijn geblesseerd. Boymans – wiens blessure niet ernstig is – wordt tegen FC Twente vervangen door Johann Berg Gudmundsson. Hierdoor schuift Charlison Benschop van zijn stek op rechtsbuiten naar de spitspositie.
Altidore
Jozy Altidore begint in Enschede nog op de bank. Verbeek: “Jozy moet nog wennen aan onze manier van denken en voetballen. Hoe te storen, hoe aan te bieden. Hij moet daarnaast nog ontdekken welke kwaliteiten zijn medespelers hebben. Hij is sowieso fysiek nog niet in staat om in de basis te beginnen.”
Beerens
Verbeek gaf desgevraagd te kennen dat AZ achter de schermen druk bezig is met het vastleggen van Roy Beerens: “Onze directie is nog steeds in gesprek met Heerenveen. Dat is een goed teken; volgens mij liggen vraag en aanbod niet ver meer uit elkaar. Beerens zou een aanwinst voor AZ zijn. Hij heeft onder mijn leiding de beste twee seizoenen uit zijn carrière gespeeld. Hij kent mijn manier van trainen en spelen. Ik wil hem er graag bij hebben. Het betekent echter wel dat hij beter moet zijn dan de spelers die nu op zijn plek spelen. En daar ben ik nu heel tevreden over.”
Benieuwd hoe Reijnen het gaat doen, vorig jaar van Zwolle overgekocht. Altidore gewoon weer het laatste kwartiertje laten spelen, zag er vorige week nog totaal niet fit uit. Wel weer een klotetijd zeg, 18:45, vorige week ook al genaaid met die 12:30 tijd. Alles voor Eredivisie Live hè, lekker dan.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik geef AZ best wel een kans in Enschede. Wel jammer dat Martens een twijfel is en Altidore op de bank zit. Dan mag die waardeloze Boymans dus in de basis.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Ik geef AZ best wel een kans in Enschede. Wel jammer dat Martens een twijfel is en Altidore op de bank zit. Dan mag die waardeloze Boymans dus in de basis.
Boymans is gebleseerd toch? Benschop in de spits denk ik dus.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nee, Boymans geblesseerd. Benschop, die ik de eerste drie wedstrijden van dit seizoen voor zijn doen helemaal niet onaardig vond spelen, gaat in de spits spelen. Gudmundsson start op de rechtsbuitenpositie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een lulverhaal weer. Die shirtjes hebben alle clubs, zelfs Telstar en Almere City. Onzin dus om dit op Ajax te projecteren.
Ik wist niet dat Adidas miljoenen in Telstar en Almere City pompte. De hoofdsponsor van Ajax is overigens een met staatssteun overeind gehouden bank, zeg maar een mix van AZ en PSV.
Zoals ik zei, het is maar net hoe hypocriet je wil doen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Of je merk nu Adidas, Nike, Kappa of weet ik wat is, die shirtjes worden allemaal geïmporteerd, vooral uit Azië.
En je verhaal over Aegon slaat ook nergens op. Is slechts Ajax' sponsor. Je vergeet overigens te vertellen dat Aegon de volledig schuld heeft terugbetaald.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
'Shirtjes'?
Ik heb het over een sponsordeal van 10 miljoen per jaar... Hoeveel Aziatische kindertjes zouden voor dat bedrag aan oververmoeidheid zijn bezweken? Maar goed, veel erger is dat Henk en Truus in hun hebberigheid een paar procenten te veel hebben betaald omdat ze naast een nieuwe keuken ook een nieuwe auto wilden...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Je verhaal gaat echt nergens meer over zeg. Begin je ook over Fortis of Stad Rotterdam verzekeringen wat aan Feyenoord zat of Phillips aan PSV?
Je zit te trollen om te trollen. Vermoeiend.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3404 stemmen
Johan met zijn Christine le Duc pakket voor zijn neus 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Je verhaal gaat echt nergens meer over zeg. Begin je ook over Fortis of Stad Rotterdam verzekeringen wat aan Feyenoord zat of Phillips aan PSV?
Je zit te trollen om te trollen. Vermoeiend.
Het gaat ook niet alleen om Ajax, dat iedere club eraan meedoet daar gaat het net om, dat een club als Ajax net zo goed smerig is als PSV, Feyenoord of Almere City(wel in mindere maten).
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
'Shirtjes'?
Ik heb het over een sponsordeal van 10 miljoen per jaar... Hoeveel Aziatische kindertjes zouden voor dat bedrag aan oververmoeidheid zijn bezweken? Maar goed, veel erger is dat Henk en Truus in hun hebberigheid een paar procenten te veel hebben betaald omdat ze naast een nieuwe keuken ook een nieuwe auto wilden...
En kijk jij zelf niet naar voetbal ? Dan ben jij onderdeel van het hele sponsorgebeuren en dus ook verantwoordelijk.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
otherfool beweert nergens dat hij hier niet schuldig aan is, hij beweerd alleen dat A&L hypocriet is..
Als ik hem goed begrijp tenminste.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.