- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
AJAX wordt dit jaar gewoon weer kampioen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat ze dit jaar al blij moeten zijn als ze niet degraderen.. Als je dat team bekijkt... Er loopt niks rond.. Alleen Fer en Fernandez kunnen aardig voetballen.
Ik heb het toch nergens over dit seizoen.... Al maak ik me geen enkele zorgen over degradatie, want er zijn nog wel wat clubs waar nog minder rondloopt, maar veel verwacht ik er niet van. Verwacht overigens in de winterstop nog wel een goede aankoop, verder veel vertrouwen in Van Geel en eigenlijk ook in Koeman, kan de spelers veel meer leren dan Been.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Nog niet eens lichtrood maar gewoon knalgeel. Wat een betutteling weer.
Toch nog maar eens teruggekeken. Donkerrood it is. Wedstrijdje of vier á vijf zou op zijn plaats zijn.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Toch nog maar eens teruggekeken. Donkerrood it is. Wedstrijdje of vier á vijf zou op zijn plaats zijn.
Heb je een link naar de beelden ergens, kan het zo snel even niet vinden.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ruiz waarschijnlijk ook weg, dat wordt een aderlating voor Twente en kan ze in potentie het gevecht om het kampioenschap kosten.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Als Ruiz vertrekt wordt het weer een arm-zalige competitie,zonder toppers.
Ik hoop als AZ supporter en ook als voetbal-liefhebber daarom dat spelers als Eriksen en Martens etc nog een tijdje in Nederland blijven, want kijken naar een wedstrijd waarin Gorter en Molhoek het middenveld sieren wordt je niet echt vrolijk van....
Maargoed dat is eigenlijk altijd al geweest dat toppers in onze competitie vertrekken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft dan eerder met jouw opvatting te maken dat zoiets heel excessief bestraft moet worden. Harde overtredingen horen nou eenmaal bij het voetbal, in Engeland snappen ze het en daar hoor je er ook niemand over. Het is hier een beetje een betuttelend mietjes cultuur geworden in het voetbal (al is het reglement van de KNVB hier vooral debet aan). Er mag wel eens rekening mee gehouden worden dat het een mannensport is en waar tackles zijn toegestaan. Schaf dan tackles helemaal af. Dit moet je niet willen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als Ruiz vertrekt wordt het weer een arm-zalige competitie,zonder toppers.
Ik hoop als AZ supporter en ook als voetbal-liefhebber daarom dat spelers als Eriksen en Martens etc nog een tijdje in Nederland blijven, want kijken naar een wedstrijd waarin Gorter en Molhoek het middenveld sieren wordt je niet echt vrolijk van....
Maargoed dat is eigenlijk altijd al geweest dat toppers in onze competitie vertrekken.
Hier sluit ik me wel bij aan. Zou voor Ajax op zich goed zijn als Ruiz vertrekt, maar zo blijft er wel een heel karige competitie over.
Zoveel sierlijke spelers hebben we niet meer. Vorig jaar al Suarez en Afellay weg, nu misschien Ruiz..zonde.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik heb het toch nergens over dit seizoen.... Al maak ik me geen enkele zorgen over degradatie, want er zijn nog wel wat clubs waar nog minder rondloopt, maar veel verwacht ik er niet van. Verwacht overigens in de winterstop nog wel een goede aankoop, verder veel vertrouwen in Van Geel en eigenlijk ook in Koeman, kan de spelers veel meer leren dan Been.
Als jij jezelf je dit lang genoeg wijs maakt ga je er zowaar ook nog echt in geloven blijkt maar weer hahahahaha. Ik haal je wel even uit die droom nu, feyenoord gaat ook niets bijzonders halen in de winterstop!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Veel vertrouwen hebben in Ronald Koeman, dan ben je toch al wel ver heen 
FC Twente heeft Leroy Fer absoluut nog niet uit het hoofd gezet. De middenvelder van Feyenoord moet als het aan de Tukkers ligt in de aankomende jaren de clubkleuren van FC Twente verdedigen. "Deze week nemen we weer contact op met Feyenoord. We willen Fer nog steeds graag inlijven", liet voorzitter Joop Munsterman weten aan Voetbal International. Beide clubs spraken eerder over een transfer, maar toen liepen de onderhandelingen stuk op het transferbedrag.
Komt wel rond.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Heeft dan eerder met jouw opvatting te maken dat zoiets heel excessief bestraft moet worden. Harde overtredingen horen nou eenmaal bij het voetbal, in Engeland snappen ze het en daar hoor je er ook niemand over. Het is hier een beetje een betuttelend mietjes cultuur geworden in het voetbal (al is het reglement van de KNVB hier vooral debet aan). Er mag wel eens rekening mee gehouden worden dat het een mannensport is en waar tackles zijn toegestaan. Schaf dan tackles helemaal af. Dit moet je niet willen.
Harde overtredingen komen voor in het voetbal maar horen er niet in thuis. Wat heeft dat nu met voetbal te maken? Sowieso rare stelling dat overtredingen in voetbal thuis horen. Een sliding of tackle prima maar een overtreding wordt niet voor niets afgefloten in het voetbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als jij jezelf je dit lang genoeg wijs maakt ga je er zowaar ook nog echt in geloven blijkt maar weer hahahahaha. Ik haal je wel even uit die droom nu, feyenoord gaat ook niets bijzonders halen in de winterstop!
Niet iets bijzonders, maar met een middelmatige speler zijn we ook al geholpen.....helaas.
Maar ach in de Mickey Mouse Competitie ben je er natuurlijk ook snel weer bovenop. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Harde overtredingen komen voor in het voetbal maar horen er niet in thuis. Wat heeft dat nu met voetbal te maken? Sowieso rare stelling dat overtredingen in voetbal thuis horen. Een sliding of tackle prima maar een overtreding wordt niet voor niets afgefloten in het voetbal.
Ik zeg nergens dat een overtreding moet kunnen maar dat je wel gepaste maatregelen moet nemen. Gele kaart was het maximale. Als tackles toegestaan zijn kan het een keer voorkomen dat de verdediger een inschattingsfout maakt. Beetje onzin om dat gelijk zo zwaar te bestraffen. Zolang de intentie is de bal te spelen weinig aan de hand. Anders kan je beter vrouwenvoetbal gaan kijken.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Overigens, Verhoek ook weg bij ADO, eveneens een aderlatig en daarbij een goede speler minder in de ED.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Real Madrid koopt speler van 7
ik dacht dat kinderhandel verboden was, maar blijkbaar geldt dat niet voor voetbal.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik zeg nergens dat een overtreding moet kunnen maar dat je wel gepaste maatregelen moet nemen. Gele kaart was het maximale. Als tackles toegestaan zijn kan het een keer voorkomen dat de verdediger een inschattingsfout maakt. Beetje onzin om dat gelijk zo zwaar te bestraffen. Zolang de intentie is de bal te spelen weinig aan de hand. Anders kan je beter vrouwenvoetbal gaan kijken.
Als jij met twee benen vooruit komt en intentie hebt om bal te spelen kan die intentie me gestolen worden. Tiendalli zal gisteren best intentie hebben gehad om bal te spelen maar als je zo inkomt speelt dat geen enkele rol meer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan verschillen we daar van mening. Van mij mag het wel wat minder betuttelend. Je krijgt hier wel erg snel een rode prent, mede door die regeltjes. Het is niet zo raar dat er hier zoveel rode kaarten vallen. Voetbal gaat zowel kapot van te veel toelaten dan te weinig toelaten.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Je vergeet dan dat wat er in de eredivisie gebeurd, bekeken wordt door duizenden amateurvoetballers. Als je dat toestaat, dan wordt het een drukke bedoening op de eerste hulp.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Real Madrid koopt speler van 7
ik dacht dat kinderhandel verboden was, maar blijkbaar geldt dat niet voor voetbal.
Ach, toen Feyenoord de toenmalig 12 (of was het 14)-jarige Leonardo inlijfde, vond ik het ook prima.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat gebeurt al jaren. Maar als Real het doet zijn we opeens verbaasd. Ook Leonardo idd, en De Guzman en zo zijn er bij elke club wel genoeg voorbeelden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je vergeet dan dat wat er in de eredivisie gebeurd, bekeken wordt door duizenden amateurvoetballers. Als je dat toestaat, dan wordt het een drukke bedoening op de eerste hulp.
Dat zonder meer. Aan de andere kant goed voor de werkgelegenheid
.
Misschien een scheiding tussen de reglementen voor betaald- en amateurvoetbal een optie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
En wat dat betreft. Veel meer schade dan Barcelona en Real Madrid de vorig jaar toe hebben gebracht kan toch al nauwelijks meer.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
@NW
PSV en Twente is geen sportieve vooruitgang als je van Feyenoord komt.
De betutteling is bij elke scheids anders het is de truc dat ze veel meer consequent worden maar niet na een fout meteen weer terug naar de jupiler moeten of erger geen wedstijden mogen fluiten. (doe je ook niet bij een keeper aders heb je er net genoeg aan 3)
De regeltjes moeten hetzelfde blijven als bij amateurs ben daarom ook geen voorstander van camera's tenzij het daar ook toegepast word.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen

Kom je nou alweer met die discussie? Echt, als je dat blijft beweren dat leef je nog in het voetbal van 15 jaar geleden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ timbo: Ook wat overdreven. Het was onder het niveau wat je ervan verwacht had maar nog steeds pakken beter dan wat er buiten de drie topcompetities te vinden is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Bedoelde ook niet zozeer qua spel maar meer qua voorbeeld functie. Zelden zoveel rotzooi, achterbakse dingen en irritant gezeur gezien in vier weken
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen

Kom je nou alweer met die discussie? Echt, als je dat blijft beweren dat leef je nog in het voetbal van 15 jaar geleden.
Twente is pas een seizoen of twee een sportieve vooruitgang, maar dat kan over twee jaar zo weer anders zijn.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Dat gebeurt al jaren. Maar als Real het doet zijn we opeens verbaasd. Ook Leonardo idd, en De Guzman en zo zijn er bij elke club wel genoeg voorbeelden.
ik weet ook wel dat het al jaren gebeurd, Barca deed het ook met messi en in Engeland gebeurd het ook erg veel. de regel dat ze voor hun 18e geen contract mogen hebben heeft ook geen nut.
't is gewoon jammer voor de sport, 't is mooier als zo'n jonge bij wat een kleinere club kan presteren heeft zo'n club er ook nog wat aan. maar ach, I need to get my head out of my ass.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bedoelde ook niet zozeer qua spel maar meer qua voorbeeld functie. Zelden zoveel rotzooi, achterbakse dingen en irritant gezeur gezien in vier weken
In dat geval wel eens. Al vind ik dat ook wel weer beter dan jochies als Fer en vd Wiel die samen raptracks opnemen en samen een potje Pro Evolutio nSoccer op de PS3 spelen. Het mag wel wat minder vriendschappelijker. John de Wolf en Henk Fräser waren nooit op de koffie gegaan bij Edgar Davids en Ronald de Boer bvb
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
ik weet ook wel dat het al jaren gebeurd, Barca deed het ook met messi en in Engeland gebeurd het ook erg veel. de regel dat ze voor hun 18e geen contract mogen hebben heeft ook geen nut.
't is gewoon jammer voor de sport, 't is mooier als zo'n jonge bij wat een kleinere club kan presteren heeft zo'n club er ook nog wat aan. maar ach, I need to get my head out of my ass.
Dat is ook zo, maar lijkt me ook erg weinig aan te doen. Ik baal er ook van, maar voetbal is echt handel geworden. Ik verlang ook naar vroeger hoor
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.