• 16.173 nieuwsartikelen
  • 179.530 films
  • 12.330 series
  • 34.196 seizoenen
  • 650.547 acteurs
  • 199.461 gebruikers
  • 9.405.427 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Zure uitslag gisteravond. Buiten het schot van Ruiz had Twente niet 1 kans. En dan toch 2 doelpunten maken, hehe. Ajax speelde zeker de eerste helft aardig goed. Na de rust en zeker na de 2-1 was het wel een stuk minder. Vreemde wissels van de Boer en net gisteravond te weinig geluk (Sigthorsson op de lat bv) maakten het een zure wedstrijd voor Ajacieden. Gelukkig heb ik Ajax voetballend aardige dingen zien doen en vond ik Sigthorsson lekker spelen. Dat geeft vertrouwen. Ebecilio trouwens niet meer opstellen, wat een prutser zeg. Verhuur hem een jaar, maar val mij er niet meer mee lastig. Gruwelijks goals van Alderweireld en Ruiz trouwens

Twente fans...ehm fan, het is er maar 1 hier, Vascago van harte ..............met jullie enige prijs van dit seizoen

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Enne, Nederland heeft aardig geloot qua niveau, maar het is wel een saaie groep. Had wel liever Frankrijk of België ofzo willen loten. Nu is alleen NL-Turkije nog een beetje de moeite. Kwalificatie zou op zich geen probleem mogen zijn voor Oranje.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Enne, Nederland heeft aardig geloot qua niveau, maar het is wel een saaie groep. Had wel liever Frankrijk of België ofzo willen loten. Nu is alleen NL-Turkije nog een beetje de moeite. Kwalificatie zou op zich geen probleem mogen zijn voor Oranje.

Beter wint Oranje gewoon van Turkije, anders moet je hier weer een hele dag dat klote getoeter aanhoren.

Was het trouwens niet Eriksen die op de lat kopte?

stinissen (crew films & series)

• 23580 berichten
  • 77128 stemmen

Ajax deed het na behoren en heeft de hele wedstrijd met 10 man gespeeld , waarom ik dit zeg .....Ebecilio wat een drama , Ajax onwaardig. Boerichter is vele male beter en sterker ook en wat De Jong aangaat die was ook erg matig en ik had liever daar Sereno gezien (wat een voetballer!!!) De enigste die meer dan redelijk speelde was Mickey en ja Ruiz is absolute top.....

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

rep_robert schreef:

Als Vermeer wat langer was, wel jammer inderdaad

Is het inderdaad zo dat Ajax nog opzoek is naar een vervanger van Stekelenburg? Ebicilio moet je inderdaad verhuren en ik denk dat Sigthorsson er nog veel in gaat leggen dit seizoen. Boerigter heb ik nog te weinig zien spelen om een gefundeerde mening over te hebben, maar wat ik van hem zag, ziet er goed uit. Is Sneijder jr. ook onderdeel van de selectie? Heeft iet iets van het talent van sr.?

• 23580 berichten
  • 77128 stemmen

Kom op mensen speel mee het wordt tijd

De leukste voetbalpoule van Nederland - voetbalpoules.nl

Subleague moviemeter

• 23580 berichten
  • 77128 stemmen

Kom op mensen speel mee het wordt tijd

Subleague moviemeter

http://www.coachvanhetjaar.nl/dvhn/index.htm

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

nou, dat had de 0-1 moeten zijn....

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

Ajax deed het na behoren en heeft de hele wedstrijd met 10 man gespeeld , waarom ik dit zeg .....Ebecilio wat een drama , Ajax onwaardig. Boerichter is vele male beter en sterker ook en wat De Jong aangaat die was ook erg matig en ik had liever daar Sereno gezien (wat een voetballer!!!) De enigste die meer dan redelijk speelde was Mickey en ja Ruiz is absolute top.....

Ben het met je eens Henk. Ebecilio en De Jong wissels, Serero en Anita in de basis.

Hoop maar dat de Boer ook geleerd heeft van de optredens van sommige spelers gister.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

nou, dat had de 0-1 moeten zijn....

Jep. Heel slecht door die Malaga spits afgemaakt zeg. Overigens, mooie eervolle afscheid van Bahia en Tomasson. Ben van zeker die laatste geen liefhebber, maar het is natuurlijk wel een clubicoon.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Ajax speelde gisteravond prima zeg. Wordt daardoor toch enigzins bevestigd in mijn vermoeden dat het komend jaar tusen Ajax en PSV zal gaan. Geloof niet dat Twente wederom om het kampioenschap mee gaat doen.

Overigens speelde Ajax wel prima maar is het wel nog steeds kwetsbaar achterin. Zowel bij de 1-1 als de 1-2 gaat het linksachterin flink fout. En ook qua omschakeling valt er denk ik wel wat te halen als De Boer blijft spelen met middenveld van Janssen, Eriksen en De Jong. Die laatste hoort overigens of als diepe spits of achter de spitsen gebruikt te worden. Zo niet kun je hem beter wissel zetten.

Maar nogmaals een uitstekend Ajax gezien gisteren dat voor mij komend seizoen dan ook de titelfavoriet is met PSV kort daarachter. Al zou ik daar toch nog heel graag een verdediger erbij zien komen. Maar het euvel van vorig seizoen een stuk beter zijn maar te weinig creativiteit hebben om dat uit te spelen zie ik dit jaar een veel minder groot probleem voor ons zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Sluit me bij je woorden aan timbo. Moet ook voor het eerst zijn

Ajax oogst soms inderdaad kwetsbaar. Jij hebt het trouwens over een extra verdediger voor PSV, maar Ajax kan er op zich ook wel 1 erbij gebruiken. Als Alderweireld of Vertonghen eens afwezig is, dan heeft Ajax een groot probleem.

Ondanks dat Twente gister won reken ik ze ook niet tot de topkandidaten. Ik verwacht dat Ajax en PSV na de winter uit gaan lopen en het samen bepalen wie het wordt. Al heeft PSV nog wel een spits nodig.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

rep_robert schreef:

Opeens leef je weer Toeval?

Lees die opmerking wel vaker en snap die eigenlijk niet zo goed. Het is toch niet zo gek dat mensen hier na de laatste competitiewedstrijd minder komen en het met de JC schaal (het begin van het nieuwe seizoen) weer oppikken. Lijkt me eigenlijk een doodnormale gang van zaken. Waarom zou Vascago of bijvoorbeeld ik zelf hier de hele tijd komen als PSV danwel Twente niet (of slechts oefenpotjes) spelen?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ondanks dat Twente gister won reken ik ze ook niet tot de topkandidaten. Ik verwacht dat Ajax en PSV na de winter uit gaan lopen en het samen bepalen wie het wordt. Al heeft PSV nog wel een spits nodig.

Als El Ham niet komt begint Toivonen er. Is zeker voor Nederlandse competitie goed genoeg denk ik. Vermoed overigens dat kampioen dit jaar ook stuk meer punten gaat halen dan vorig seizoen. Heb wel indruk dat de top 3 er dit jaar verder bovenuit steekt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Had al 0-4 kunnen staan, maar het is nog steeds 0-0. Hopelijk zit het het hele seizoen zo mee.

Maar eerlijkheid gebeid te zeggen dat Feyenoord er totaal niet aan te pas komt...

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als El Ham niet komt begint Toivonen er. Is zeker voor Nederlandse competitie goed genoeg denk ik. Vermoed overigens dat kampioen dit jaar ook stuk meer punten gaat halen dan vorig seizoen. Heb wel indruk dat de top 3 er dit jaar verder bovenuit steekt.

Toivonen is geen echte spits. Dat gevoel mist hij denk ik. PSV zou er denk ik goed aan doen om hem te verkopen en er een spits en CV voor terug te kopen. Ben sowieso niet zo kapot van Toivonen. Loopt er vaak ongemotiveerd bij en is eigenlijk net niks. Geen 10 en geen spits.

Verder wederom met je eens. Denk ook dat het gat top 3 - de rest dit seizoen groter gaat zijn. Ik vind dat ze alledrie een beste selectie hebben en de subtop vind ik verzwakt. PSV haalt Utrechters, Ajax haalt Sigthorsson bij AZ en Twente Janssen bij Roda. Vorig jaar was het niveau regelmatig ook wel extreem armoedig. Als Ajax de titel niet gepakt had, dan had ik nooit meer aan dat seizoen gedacht. Echt slecht gespeeld, zeker ook door Ajax. Neemt niet weg dat het nu voor Ajacieden een legendarisch seizoen is geworden.

Ik post nog wel eens een prognose voor dit seizoen neer. Maar pas na 31 augustus, als de markt dicht is.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Ik was idd een beetje voetbalmoe na de laatste wedstrijd. Even bijkomen en afgelopen dinsdag in de vCL begon het weer voor mij

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Sluit me bij je woorden aan timbo. Moet ook voor het eerst zijn

Ajax&Litmanen1 schreef:

Verder wederom met je eens.

Twee zulke quotes op één dag. Moet niet gekker worden

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Binnenkort maar samen bier drinken in de kroeg

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Aye nu gaat het weer fout. Lust geen bier.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

Dan is er bij jou iets fout, bedoel je.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

.

Verder wederom met je eens. Denk ook dat het gat top 3 - de rest dit seizoen groter gaat zijn. Ik vind dat ze alledrie een beste selectie hebben en de subtop vind ik verzwakt. PSV haalt Utrechters, Ajax haalt Sigthorsson bij AZ .

Ik post nog wel eens een prognose voor dit seizoen neer. Maar pas na 31 augustus, als de markt dicht is.

Ik vindt AZ nu frisser spelen als vorig jaar en met Altidore hebben we zeker geen mindere spits als Sigthorsson.

Nu Schaars weg is spelen we minder voorspelbaar zeker nu Martens op 10 speelt en Holman een nieuwe rol heeft en Elm als spelverdeler.

Viergever heeft veel meer voetbal van achteruit dan Moreno dus dat vindt ik ook al een vooruitgang.

AZ gaat gewoon weer volop meedoen om plek 4.

Eenigste wat we nodig hebben is nog een rechterspits wellicht wordt dat Verhoek.

AZ vindt ik niet echt verzwakt.

Aleen Ajax en PSV vindt ik vooruit gegaan in de top. ( PSV natuurlijk afwachten )

Ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van Ajax gister ( Als AZ supporter)

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Terechte nederlaag van Feyenoord tegen Malaga.

Middenveld met El Ahmadi, Clasie, Fer en Van Haaren vond ik wel goed lopen, maar in de voorhoede liep het steeds spaak (niet eens zo gek als je weet dat daar de rotsen Mathijsen en Demichelis staan). Ramstein vond ik wel aardig spelen of de linksback, geen gekke dingen zien doen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Aye nu gaat het weer fout. Lust geen bier.

Ai Waar ging het mis in je leven?

%%%%%% schreef:

(quote)

Ik vindt AZ nu frisser spelen als vorig jaar en met Altidore hebben we zeker geen mindere spits als Sigthorsson.

Nu Schaars weg is spelen we minder voorspelbaar zeker nu Martens op 10 speelt en Holman een nieuwe rol heeft en Elm als spelverdeler.

Viergever heeft veel meer voetbal van achteruit dan Moreno dus dat vindt ik ook al een vooruitgang.

AZ gaat gewoon weer volop meedoen om plek 4.

Eenigste wat we nodig hebben is nog een rechterspits wellicht wordt dat Verhoek.

AZ vindt ik niet echt verzwakt.

Aleen Ajax en PSV vindt ik vooruit gegaan in de top. ( PSV natuurlijk afwachten )

Ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van Ajax gister ( Als AZ supporter)

Bedoelde eigenlijk meer dat het gat top 3 - de rest groter is. Van alle andere ploegen schat ik AZ ook het hoogst in, mits ze wel goals gaan maken. Zag AZ van de week in de EL, was op zich goed voetbal maar wel voorin weinig kracht. Boymans lijkt me helemaal niks. De betere subtopspelers zouden beter naar AZ kunnen. Verhoek, Assaidi etc. Toch nog wel een stapje hoger.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

timbo_ schreef:

En ook qua omschakeling valt er denk ik wel wat te halen als De Boer blijft spelen met middenveld van Janssen, Eriksen en De Jong. Die laatste hoort overigens of als diepe spits of achter de spitsen gebruikt te worden.

Vreemd dat je iets over omschakeling meldt, maar tegelijkertijd vindt dat de Jong er uit moet. Nota bene de speler die op zijn kant te maken heeft met de fladderende Sulejmani en van der Wiel. Als het daar misgaat, wordt Janssen waarschijnlijk overlopen, maar elke andere controlerende middenvelder natuurlijk ook. Ik hoop nog stilletjes op een efficiënte(re) rechteraanvaller.

Er zal best wel wat te halen zijn in de omschakeling met zo'n middenveld, maar toen gister de wedstrijd nog een wedstrijd was, kwam Twente er maar nauwelijks aan te pas. En dan valt er maar wat te halen. Ik ben allang blij met een trainer die zelf wat wil halen. Zou enorm jammer zijn als het niet goed uitpakt, want iemand als Anita komt nog niet aan een fractie van Janssen's balbezit (!) en passing toe.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Insignificance schreef:

Vreemd dat je iets over omschakeling meldt, maar tegelijkertijd vindt dat de Jong er uit moet. Nota bene de speler die op zijn kant te maken heeft met de fladderende Sulejmani en van der Wiel. Als het daar misgaat, wordt Janssen waarschijnlijk overlopen, maar elke andere controlerende middenvelder natuurlijk ook. Ik hoop nog stilletjes op een efficiënte rechteraanvaller.

Er zal best wel wat te halen zijn in de omschakeling met zo'n middenveld, maar toen gister de wedstrijd nog een wedstrijd was, kwam Twente er maar nauwelijks aan te pas. En dan valt er maar wat te halen. Ik ben allang blij met een trainer die zelf wat wil halen. Zou enorm jammer zijn als het niet goed uitpakt, want iemand als Anita komt nog niet aan een fractie van Janssen's balbezit (!) en passing toe.

Huh? Ik snap het niet volgens mij. Ik vind niet dat De Jong eruit moet omdat hij te aanvallend speelt maar omdat hij als rechtshalf niet goed genoeg is. En snap je Janssen, Anita opmerking eigenlijk ook niet. Pleit toch nergens voor Anita in plaats van Theo?

Sterker nog, blijft het eeuwig zonde vinden dat Frank de Boer naar me heeft geluisterd en Anita en Enoh uit het elftal heeft gehaald.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Als de Boer echt met Janssen als controleur wil blijven spelen, dan moet je de Jong inderdaad eruit halen om wat timbo zegt. Zet Serero en Eriksen voor Janssen dan neer. De Jong is alleen sterk als spits of als nr 10. En beiden posities zijn bezet.

Ik blijf erbij dat Anita, Janssen, Eriksen het beste middenveld is. Anita verzaakt nooit en is defensief gezien veel sterker. Dan voor hem Janssen zetten als een allrounder tussen Anita en Eriksen in. Janssen is als controlerende, opbouwende speler prima, maar hij is pas echt goed als hij meer richting de goal speelt.

• 23580 berichten
  • 77128 stemmen

Ik vind Eriksen nog geen basis speler iedereen heeft het maar over talent maar laat hem eerst maar eens in een seizoen 15/20 doelpunten maken en de nodige voorzetten.

• 23580 berichten
  • 77128 stemmen

Wat ik nu van die Sereno heb gezien is gewoon veel beter als Eriksen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Die 2 zijn niet te vergelijken. En natuurlijk hoort Eriksen in de basis. Speelde gister wat ongelukkig, maar is gewoon een weergaloze speler.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.