- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Deels toch wel bemoedigend, ondanks de nederlaag. Vrij goed positiespel en een zeer hoopgevende Sigtorsson. Hij lijkt alles te hebben wat een spits van Ajax nodig heeft.
Verder hoop ik dat de heren opgelet hebben dat Ebecilio weer dramatisch was. En bejaarde Ooijer ging natuurlijk weer enorm in de fout. Heeft weinig zin meer om hem veel te laten spelen. Hooguit als derde centrale verdediger als je in de laatste tien minuten een resultaat over de brug moet trekken. Daily Blind deed het vrij aardig als stand in voor Vertonghen, maar eenmaal als linksback was het niks meer.
Ook knap dat je uit 74 corners niet een keer gevaarlijk kan worden, zelfs niet met de trap van Janssen.
Ajax heeft niet ontzettend veel lengte voorin, maar Sigtorsson is een goede kopper.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Ajax heeft qua kopkracht 0,0 in te brengen tegen Twente. Hooguit Vertonghen die nog wel eens wat wil doen. Alderweireld zou ook wat kunnen, maar aangezien hij de enige gevaarlijke man was, konden ze zich daar volledig op focussen.
Beetje variatie was wel nodig.
Voor de rest een saaie wedstrijd waarbij Twente alleen maar het blok zette en er af en toe uit probeerde te counteren. En Blind en Ooijer bij die goal van Ruiz. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Trouwens, een keeper met de lengte van Stekelenburg had die bal van Ruiz eruit gehouden.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Knap ingeschoten, leuk voor hem dat ie meteen succesvol is!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Leuk dat Twente de Supercup gewonnen heeft. Zeer terecht begreep ik.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Trouwens, een keeper met de lengte van Stekelenburg had die bal van Ruiz eruit gehouden.
Dat idee had ik dus ook, hij kwam ongeveer 15 cm tekort en de bal zat niet eens in de hoek.
Verder een mooi potje voetbal gezien, het leek haast wel een schiettent op het Twente doel. Jammer dat Twente 2x aan heeft gevallen en 2x heeft gescoord. Op zijn Duits gewonnen. Toeval, want het zijn ook nog is halve Duitsers
Voor de rest voorzie ik weinig problemen als Ajax zo blijft voetballen, alleen tegen Twente krijg je het echt lastig vanwege de lengte van al die Twente spelers. Maar normaal gesproken winnen we deze pot gewoon met 3-0 als we een paar van die 15 kansen hadden benut.
Voor de rest moet ik nog een herhaling kijken, maar toch een aantal discutabele momenten gezien die ik terug wil kijken. De (makkelijke?) penal van Twente, de rode kaart van Twente(wat denk ik wel een penal was) en Douglas die een doorgebroken Boerrigter(die viel echt goed in) keihard onderuit haalde van achteren en slechts met geel werd bestraft.
Vermeer 6: had slechts twee momenten deze wedstrijd en beiden een goal tegen waar hij zelf niet veel aan kon doen
vd Wiel 7: aanvallend veelvuldig mee en verdedigend niet in de problemen
Toby 7: eigenlijk niets weggegeven
Blind 5: stond als centrum verdediger erg goed te verdedigen. Lekker fel de duels in gaan, die hij dus ook allemaal won op de plek van Jantje. Maar eenmaal op de linksback(onbegrijpelijke wissel) was het sucky sucky ten dollars en kon Ruiz optimaal profiteren.
Boilesen 7: Stormde veelvuldig mee op en verdedigend ook niet in de problemen, raar dat hij altijd zo vroeg gewisseld wordt.
Janssen 5: een aantal aardige breedte balletjes en een enkele mooie crosspass, maar toch betrokken bij de 0-1 en verder niet echt uitgeblonken. Vele van zijn corners waren prima, maar Ajax is in de lucht toch kansloos tegen Twente.
Eriksen 6: aantal mooie acties en een enkele mooie solo+combinaties, maar toch allemaal net niet
de Jong 6: zelfde verhaal als Eriksen
Ebecilio 6: het bekende net niet verhaal, maar toch enkele geslaagde acties en hij was zeker niet de minste
Sulejmani 5: heel veel leuk geprobeerd, maar niks lukte.
Sigthorsson 6: goede bal aannames en intelligent + sterk aan de bal, maar uiteindelijk toch te strak gedekt door de Twente verdediging om echt uit te kunnen blinken. Enkele goede spitsmomenten verder.
Boerrigter viel goed in, Ooijer kwam als een stier invallen met enkele gevaarlijke momenten en Anita voegde ook weinig toe.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Leuk dat Twente de Supercup gewonnen heeft. Zeer terecht begreep ik.
Als je wint is het altijd terecht, ook al is het met 10-0 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Was sagen sie Rep Robert ? 
Ajax was zeker in de 1ste helft veel en veel beter. Gek genoeg ging Twente na de onterechte rode kaart (was gewoon een penalty) beter voetballen. Maar dat lag vooral aan Ruiz die een geweldige invalbeurt had.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De groep van België voor het WK 2014.
- Kroatië
- Servië
- België
-:Schotland
-:Macedonië
- Wales
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Zelfs tegen 10 man kan Ajax geen poten breken 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Die groep moeten ze gewoon winnen speedy23
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Zelfs tegen 10 man kan Ajax geen poten breken
Dat jij totaal geen verstand hebt van het spelletje is me al vaker opgevallen 
Maak jij je nou maar druk om een stel wilde Tsjechen en een het rondje daarna.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Beste loting die Belgie zich ooit had kunnen wensen denk ik?
Verder verwacht ik otherfool nog wel over de reactie van van Marwijk op de loting. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ajax was zeker in de 1ste helft veel en veel beter. Gek genoeg ging Twente na de onterechte rode kaart (was gewoon een penalty) beter voetballen. Maar dat lag vooral aan Ruiz die een geweldige invalbeurt had.
Dat kwam ook vooral door de doorgevoerde wissels. De Boer wilde de laat ingestroomde jongens rust geven. Daardoor raakte Ajax het aanspeelpunt voorin kwijt. Verder is de goal van Ruiz (hoe knap ingeschoten ook) natuurlijk vooral aan Blind en Ooijer aan te rekeken. Als er een van de twee instapt valt die goal nooit.
Het benadrukt wel wat ik al een tijdje zeg, Namelijk dat Ajax in de breedte (nog) niet sterk genoeg is en je eigenlijk een sterke buitenspeler, spits en liefst nog een verdediger erbij nodig hebt. Dan geef ik de keeper het voordeel van de twijfel.
Twenet is duidelijk ook nog wel zoekende. Wat me vooral opviel is dat ze op het middenveld behoorlijk zijn weggespeeld gisteren, wat ik op voorhand eigenlijk niet verwachtte. Ik blijf mijn twijfels over Janko houden. Al bewijst ie tot nu toe met zijn goals het tegendeel, denk ik dat ie in de "grote duels" te statisch is, zeker in uitwedstrijden.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Dat jij totaal geen verstand hebt van het spelletje is me al vaker opgevallen
'k Heb zelfs als ik slaap last van voetbal zweet.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Heb weer een paar leuke dingen gezien hoor. Douglas die geen bal aan kan nemen, Boilessen die even een bal breed wilt geven en hem bijna uitschiet, het is dat vd Wiel keihard kwam terug rennen. Sulejmani die met een soort hakje z'n tegenstander voorbij wilde maar de bal gewoon over de achterlijn tikte 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Ja maar Twente speelde gister ook zonder Chadli en Willem Janssen. En Ruiz kwam er pas na rust in. Dat zijn normaliter denk ik toch 3 basiskrachten op het middenveld. Tenminste als Co door wil gaan met Chadli op 10. Ik hoop het zelf eigenlijk niet want dat lijkt me ten koste te gaan van Luuk de Jong dan. En dan moet die bak bami zeker op links.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Grappig, je geeft ongewild een beter argument dan ik ooit had kunnen geven. Willem Janssen heeft namelijk de hele wedstrijd gespeeld 
Ik zou ook voor Chadli op links kiezen. Verder heb ik nu twee wedstrijden van Twente gezien en heb ik nog niet door van Co in Berghuis ziet. Dat is de fetisj van Co. Uit het niets een jonge jongen er in zetten en die altijd laten staan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hehe. Zo'n kleine poule, en dan toch Frankrijk loten
.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Grappig, je geeft ongewild een beter argument dan ik ooit had kunnen geven. Willem Janssen heeft namelijk de hele wedstrijd gespeeld 
Ik zou ook voor Chadli op links kiezen. Verder heb ik nu twee wedstrijden van Twente gezien en heb ik nog niet door van Co in Berghuis ziet. Dat is de fetisj van Co. Uit het niets een jonge jongen er in zetten en die altijd laten staan.
Oh had niet eens in de gaten dat ie speelde. Heb maar met een half oog gekeken. Was sateetjes aan het draaien. Verjaardagsfeestje. En Berghuis speelt omdat Ruiz nog niet een hele wedstrijd kan spelen. Sowiezo vind ik hem wel beter dan die bak bami. Das een doodloper.
En Jeroentjuhhhh: Hij valt idd makkelijk, maar wordt wel geraakt en dan hoort het gewoon een pingel te zijn.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oh had niet eens in de gaten dat ie speelde. Heb maar met een half oog gekeken. Was sateetjes aan het draaien. Verjaardagsfeestje. En Berghuis speelt omdat Ruiz nog niet een hele wedstrijd kan spelen. Sowiezo vind ik hem wel beter dan die bak bami. Das een doodloper.
En Jeroentjuhhhh: Hij valt idd makkelijk, maar wordt wel geraakt en dan hoort het gewoon een pingel te zijn.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Komop he, er was duidelijk contact. Uiteraard gaat hij makkelijk liggen, maar dat doet zo'n beetje iedere speler tegenwoordig binnen de 16m.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oké nog eenmaal, hij gaat liggen VOORDAT er contact was. Was hij nog even blijven staan: 100% penalty. Als je dat durft te ontkennen raad ik je enkele opticiens aan of moet je die vinger even uit je oogkas halen 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Opeens leef je weer
Toeval?
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Totaal niet opgevallen eigenlijk. De enige die me verder ook opviel was Ruiz, die niet van de bal af te krijgen is.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik vond het geen overtreding, maar ook geen gele kaart. Hij raakt hem heel licht, maar hij laat zich te makkelijk vallen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Totaal niet opgevallen eigenlijk. De enige die me verder ook opviel was Ruiz, die niet van de bal af te krijgen is.
Ruiz was echt de beste speler op het veld. 
Trouwens had ik wel het idee dat die goal van Ruiz houdbaar was geweest.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Als Vermeer wat langer was, wel jammer inderdaad 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.