- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ik weet wel zeker van wel. El Hamdaoui is een goede voetballer, daar hoort een bedrag tegenover te staan.
PSV zit er natuurlijk ook op te wachten dat Mounir een arbitragezaak aanspant.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik hoop op poule met:
Nederland
Frankrijk
België
Roemenië
Finland
en Wales
Is het eindelijk weer eens een keer de moeite waard om de kwalificatiewedstrijd te kijken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
@wavanbuuren zes spelers?
Ik tel er 1 Eriksen en die heeft ook nog alles te bewijzen, Vertonghen is maar de vraag of hij blijft Sigthorsson moet ik nog allemaal zien en Janssen is helemaal niet zo goed op een fantastische trap na dan.
O ja Serero lijkt me wel een aanwinst overigens.
Haha wat een flauwekul toch weer zeg. Janssen was vorig jaar met afstand de beste speler in Nederland.
Ik snap ook de kritiek op de Ajax selectie niet. Er staat een goede keeper, 4 sterke, vaardige verdedigers, op het middenveld heb je met Janssen en Eriksen de 2 beste middenvelders van de competitie en voorin heb je met oa Sigthorsson, Serero en Sulejmani echt prima spelers. Het enige wat Ajax mist is een absolute sterspeler voorin zoals Suarez wel was.
De wisselbank van Ajax is ook een stuk beter in vergelijking met vorig jaar. Toen moest je het doen met spelers als Lukoki, Ozbiliz en Enoh terwijl je nu oa Serero, Anita (zoals het lijkt helaas wissel), Boerrigter, Blind, Sneijder, Lodeiro etc veel meer opties hebt.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Serero wordt tot nu toe vooral als middenvelder ingezet.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hij is inzetbaar op meerdere plekken. Ajax heeft voor mij maar 1 echt tegenvallende plek en dat is linksbuiten. Ebecilio vind ik buiten zijn kracht echt matig en van Boerrigter is het afwachten op welk niveau hij staat.
Ik zou misschien wel Sulejmani op links zetten en dan Serero op de rechterkant. Spits is Sigthorsson en achter hem uiteraard Eriksen.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Dus Serero staat in de basis en zit op de bank. 
Het valt me nog mee dat je Ajax niet als top favoriet ziet voor de CL.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Wauw, heb je na Babovic weer een nieuwe Ajax hater in je ploeg 
Je kan beter eens goede spelers zoeken, desnoods houden zij van Ajax
Als Babo bij Ajax had gespeeld, had je gezegd dat hij nog weleens Europese subtop zou worden. 
Zo'n enorme hekel had Babo niet aan Ajax hoor, gewoon zoals de meeste mensen: een normale hekel.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Ajax zou El Ham niet eens naar PSV mogen laten gaan, daar is hij veel te goed voor.
Immers cult held bij Feyenoord met een ADO Tattoo.
Ik geloof dat Pothuizen ook best een cultheld was bij NEC, met een Feyenoord tattoo, of heb ik het mis?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dus Serero staat in de basis en zit op de bank. 
Het valt me nog mee dat je Ajax niet als top favoriet ziet voor de CL.
Het is nog niet echt bekend of Serero nou een basisplaats krijgt. Ik vind van wel, ben echt gek op zijn spel. Hopelijk krijgt hij vanavond een basisplaats. Kan echt een nieuwe sensatie worden.
En nee, de CL winnen is te lastig aangezien Barcelona mee speelt. Ik zet daarom slechts in op de halve finale 
Als Babo bij Ajax had gespeeld, had je gezegd dat hij nog weleens Europese subtop zou worden. 
Zo'n enorme hekel had Babo niet aan Ajax hoor, gewoon zoals de meeste mensen: een normale hekel.
Haha nou nee. Babovic was een beperkte speler. Waar speelt hij nu? Denk niet dat iemand het weet. Het blijft wel de jongen die door zijn vader betaald werd
Benieuwd of hij ook nog zakgeld krijgt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik snap ook de kritiek op de Ajax selectie niet. Er staat een goede keeper, 4 sterke, vaardige verdedigers, op het middenveld heb je met Janssen en Eriksen de 2 beste middenvelders van de competitie en voorin heb je met oa Sigthorsson, Serero en Sulejmani echt prima spelers. Het enige wat Ajax mist is een absolute sterspeler voorin zoals Suarez wel was.
De wisselbank van Ajax is ook een stuk beter in vergelijking met vorig jaar. Toen moest je het doen met spelers als Lukoki, Ozbiliz en Enoh terwijl je nu oa Serero, Anita (zoals het lijkt helaas wissel), Boerrigter, Blind, Sneijder, Lodeiro etc veel meer opties hebt.
Wel erg optimistisch. Ajax is overigens qua selectie samen met PSV wel de sterkste denk ik maar ik heb eigenlijk ook bij Ajax over alle linies wel mijn twijfels. Backs ben ik niet kapot van. Voorhoede twijfelachtig en middenveld op papier goed maar Janssen gaat hem niet worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Babovic was een beperkte speler. Waar speelt hij nu? Denk niet dat iemand het weet. Het blijft wel de jongen die door zijn vader betaald werd
Benieuwd of hij ook nog zakgeld krijgt.
Dat zegt verder niets over het feit dat je hem dan wel hoog had ingeschat. 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wel erg optimistisch. Ajax is overigens qua selectie samen met PSV wel de sterkste denk ik maar ik heb eigenlijk ook bij Ajax over alle linies wel mijn twijfels. Backs ben ik niet kapot van. Voorhoede twijfelachtig en middenveld op papier goed maar Janssen gaat hem niet worden.
Backs niet goed? Boilesen is echt een heerlijke speler, maar je merkt dat komend seizoen nog wel. Vd Wiel, tsja. Ik heb persoonlijk helemaal niks met die jongen, maar in normale doen is hij natuurlijk wel de beste RB van Nederland. Vorig jaar was hij oververmoeid door het WK en voorrondes CL. Dit jaar lijkt hij weer fit. Speelde ook goed in de oefenduels.
Middenveld...waarom gaat Janssen het hem niet worden? Speelde erg overtuigend in de voorbereiding. Waarom zou hij van beste speler in de competitie plots nu matig zijn? Denk dat Janssen goed bij Ajax past. Een voetballende controleur is iets wat Ajax goed kan gebruiken. PSV heeft dit nu ook met Strootman, een goede zet.
Het enige waar je een punt mee hebt is de voorhoede. Het is van de meeste spelers afwachten of ze constant gaan presteren. Maar heeft PSV dit ook niet? Lens lijkt in grilligheid wel op Sulejmani en Mertens is goed, maar was bij Utrecht ook vaak zat onzichtbaar. Ook maar afwachten. Maar ik gaf net ook al aan dat Ajax voorin een echte vedette mist, wat eerder bv Suarez en Huntelaar wel waren.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Hij is inzetbaar op meerdere plekken.
Dat wordt gezegd, ja, maar ik hou het liever bij wat de Boer er mee doet en er over zegt.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik hoop op poule met:
Nederland
Frankrijk
België
Roemenië
Finland
en Wales
Is het eindelijk weer eens een keer de moeite waard om de kwalificatiewedstrijd te kijken.
Dat zijn wel leuke potjes en ook nog is 1e in de poule. Ik teken hier ook voor.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
PSV zit er natuurlijk ook op te wachten dat Mounir een arbitragezaak aanspant.
Heeft PSV weinig aan, aangezien hij nog een contract voor 3 jaar heeft staan. Al die spelers die via een arbitragezaak weg wilden gaan kregen wel een zak geld aangeboden, net zoals de clubs. PSV stelt daarintegen helemaal niets tegenover...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En het is ook geen positieverbetering, dus die vlieger gaat sowieso niet op. Financieel gezien kunnen ze Ajax niet evenaren kwa salaris, en sportief gezien is PSV ook geen verbetering.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Ben nu de Emirates cup aan het kijken, NY Red Bulls, tegen PSG. Moet zeggen dat dat dure elftal van PSG tot nu toe nog niet veel heeft laten zien. New York domineert.
Edit: 1-0 New York.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het enige waar je een punt mee hebt is de voorhoede. Het is van de meeste spelers afwachten of ze constant gaan presteren. Maar heeft PSV dit ook niet? Lens lijkt in grilligheid wel op Sulejmani en Mertens is goed, maar was bij Utrecht ook vaak zat onzichtbaar. Ook maar afwachten.
2010/2011
Mertens: assists 11, goals 10
Lens: assists 10, goals 10
Sulejmani: assists 5, goals 8
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Mertens en Lens hadden in de persoon van Toivonen en Wolfswinkel/Demouge wel personen die een voorzet of actie vanaf de flank konden afmaken. Dat zal het hogere aantal assists wel verklaren lijkt me zo. Sulejmani had in de eerste seizoenshelft te kampen met individualisten als Suarez en El Hamlap als eindstation, en in de tweede gelegenheidspits de Jong.
Toch moet dit het jaar gaan worden van Mickey, anders geef ik de hoop op.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
2010/2011
Mertens: assists 11, goals 10
Lens: assists 10, goals 10
Sulejmani: assists 5, goals 8
Dus? Gaan we tegenwoordig al naar 1 seizoen kijken? Sulejmani heeft overigens ook Europese en bekergoals voor Ajax gescoord.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dus? Gaan we tegenwoordig al naar 1 seizoen kijken? Sulejmani heeft overigens ook Europese en bekergoals voor Ajax gescoord.
Nee hoor, je mag ook wel naar het seizoen daarvoor kijken maar ik ben bang dat Sulejmani daar nog slechter vanaf komt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, je mag ook wel naar het seizoen daarvoor kijken maar ik ben bang dat Sulejmani daar nog slechter vanaf komt.
Lens
2008/09 AZ 8 1 Eredivisie
2009/10 AZ 32 12 Eredivisie
2010/11 PSV 33 10 Eredivisie
Mertens
2008/09 AGOVV Apeldoorn 35 13 Eerste divisie
2009/10 FC Utrecht 34 6 Eredivisie
2010/11 FC Utrecht 31 10 Eredivisie
Sulejmani
2008/09 Ajax 27 8 Eredivisie
2009/10 Ajax 17 2 Eredivisie
2010/11 Ajax 32 8 Eredivisie
Nou wat ontlopen ze elkaar zeg. Lens en Sulejmani hebben 1 erg zwak jaar, om welke reden ook en Mertens speelt pas 2 jaar op het hoogste niveau, waarbij hij alleen vorig seizoen een redelijk rendement heeft behaald.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Lens
2008/09 AZ 8 1 Eredivisie
2009/10 AZ 32 12 Eredivisie
2010/11 PSV 33 10 Eredivisie
Mertens
2008/09 AGOVV Apeldoorn 35 13 Eerste divisie
2009/10 FC Utrecht 34 6 Eredivisie
2010/11 FC Utrecht 31 10 Eredivisie
Sulejmani
2008/09 Ajax 27 8 Eredivisie
2009/10 Ajax 17 2 Eredivisie
2010/11 Ajax 32 8 Eredivisie
Nou wat ontlopen ze elkaar zeg. Lens en Sulejmani hebben 1 erg zwak jaar, om welke reden ook en Mertens speelt pas 2 jaar op het hoogste niveau, waarbij hij alleen vorig seizoen een redelijk rendement heeft behaald.
Een buitenspeler moet ook voorbereiden. De laatste 2 jaar staat Sulejmani op 6 assists totaal, Mertens op 15 en Lens op 17.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Qua inzet alleen al zou ik 'm graag zien komen en met zijn anti 020 houding komt ie er ook wel
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Een buitenspeler moet ook voorbereiden. De laatste 2 jaar staat Sulejmani op 6 assists totaal, Mertens op 15 en Lens op 17.
Ligt eraan of dat zijn taak is. Sulejmani is geen klassieke buitenspeler, trekt constant naar binnen. Daarmee is hij erg dreigend, maar heeft hij minder assists op zijn naam staan. Dat is een keuze die je maakt als je hem opstelt. Ik ben ieder geval wel tevreden met hem, maar dit seizoen moet hij wel echt aantonen dat hij gegroeid is als speler. Vorig jaar was behoorlijk, dit jaar moet gewoon een dikke goed worden.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Amsterdam ArenA: bespaar 50% in Amsterdam - groupon.nl
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Ik mag toch hopen voor PSV dat ze Tim Ream nog aantrekken hoor.
De achterhoede van PSV is zeer zwak.Ik heb net de wedstrijd Red Bulls-PSG gekeken en Ream speelde weer uitstekend.
Mocht PSV de achterhoede niet versterken kan dat ze de titel kosten, want ik denk dat ze met dit middenveld en voorhoede wel de grootste kanshebber zijn.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap sowieso weinig van PSV. Ze hebben op zich Dzdudzsak goed vervangen door Mertens. Dan hebben ze nog Strootman voor Engelaar (al is Engelaar er zelf nog) en Wijnaldum als extra kracht.
Maar op de plekken waar PSV vorig jaar zwak was (keeper, achterhoede, spits) is nog helemaal niks gebeurd.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Zwak? Ze hebben slecht 4 doelpunten meer tegen gekregen dan Ajax. Door hun aanval nu (Toivonen, WIjnaldum, Mertens etc.) en versterking op het middenveld met Strootman lijkt hun verdediging misschien zwak maar dat is het echt niet.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Manolev en ook Marcelo kunnen dit niveau niet aan vind ik. Pieters en Bouma zijn degelijk maar ook niet veel bijzonders.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.