• 16.186 nieuwsartikelen
  • 179.548 films
  • 12.337 series
  • 34.207 seizoenen
  • 650.587 acteurs
  • 199.471 gebruikers
  • 9.406.344 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Dat Ajax kampioen is geworden was een soort wereld wonder, één van de slechtste team in de history van Ajax.

Maar we zullen zien of het wat gaat worden dit seizoen eerst nog ff Sar uitzwaaien.

Het ging over inzet, niet over kwaliteit. De inzet is bij bijna elke Ajacied uitstekend. Dat ze niet allemaal even geniaal zijn zie ik ook wel.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Idd. Ik wou dat Twente zo´n elftal had. Twente heeft ook genoeg goede spelers, maar dat elftal van Ajax heeft ontegenzeglijk (wat een kutwoord ) meer talent. Als Wiel wat beter gaat voetballen en dwerg of beter gaat voetballen of een vervanger krijgt die beter is, dan ben ik bang dat Ajax gewoon weer kampioen gaat worden volgend jaar.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Kwa inzet was het ook niet denderend, Suljemani (wel snel moe) "Vertonghen" Enoh en Siem dat was het eigenlijk wel, (Eriksen teerden aleen mar op zn talent) toegegeven dat een paar europese wedstrijdjes en de laatste wedstrijd strijdlust bij iedereen was te zien.

Maar eh ik hoop dat het allemaal beter zal zijnen zo te horen is tegen independiente de goede weg ingeslagen.

Hou ook nog steeds hoop op Franks ze woorden dat ze vorg seizoen maar op 70 % zaten.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Idd. Ik wou dat Twente zo´n elftal had. Twente heeft ook genoeg goede spelers, maar dat elftal van Ajax heeft ontegenzeglijk (wat een kutwoord ) meer talent. Als Wiel wat beter gaat voetballen en dwerg of beter gaat voetballen of een vervanger krijgt die beter is, dan ben ik bang dat Ajax gewoon weer kampioen gaat worden volgend jaar.

Oh, ga je in de underdog positie.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vind dat Vascago best wel een punt heeft hoor. Al sla ik Twente nog altijd hoog aan, zeker als Ruiz en Douglas blijven. PSV is afwachten. Goed middenveld, maar de achterhoede en spits is nog niet zo best daar.

Ik vind dat dit Ajax enorm veel talent heeft. Alleen zou het vertrek van Stekelenburg wel een ernstige verzwakking zijn, qua klasse, routine en ervaring. Komende week de eerste testcase, al denk ik dat Twente niet met de beste ploeg komt, aangezien de JC Schaal tussen hun CL wedstrijden valt.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Oh, ga je in de underdog positie.

Twente is toch ook duidelijk de underdog. Van beide elftallen is Ruiz denk ik de beste voetballer, maar voor de rest is het of gelijkwaardig of heeft Ajax de betere speler. Heeft niets met mezelf in de underdogpositie praten te maken. ik ben gewoon realistisch. Twente kan meestrijden om het kampioenschap, maar ik geef Ajax vooraf gezien de beste kansen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

stfuympos schreef:

Maar eh ik hoop dat het allemaal beter zal zijnen zo te horen is tegen independiente de goede weg ingeslagen.

Mwoah, ook dat viel behoorlijkmtegen hoor. Was niet het beste elftal van Independiente, de rest schijnt in de VS te zitten. Goedbeschouwd heeft Ajax maar 1 fatsoenlijke oefenwestrijd gespeeld en dat was tegen Bronby. Het blijft afwachten hoe we er voor staan.

@A&L: De Jong zal altijd spelen bij de Boer, let maar op. Is ook wel een stuk beter dan jouw lieverdje Anita. Bovendien staat Janssen dan met de punt naar achteren, wat voor hem natuurlijk een veel geschiktere plek is dan op links.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

PSV hoort er ook wel bij en AZ en Heerenveen kunnen verrassen.

Douglas kan niet voetballen hoop dat ie blijft bij Twente.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Sta wat dit betreft achter wavanbuuren. De Jong moet wat mij betreft gewoon standaard spelen, kan hem erg waarderen.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ik zou ook niet weten wie er beter zou moeten zijn op rechtshalf dan Siem, Anita is een soort Davids alleen paar niveautje minder.

Wat een kut laptop heb ik trouwens.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

wavanbuuren. Nou ben ik geen Ajax fan en volg ik ook niet alles, maar wat heeft Anita met de jong de maken? Spelen op compleet andere posities. Als je de Jong op die positie laat spelen bakt ie er helemaal niets van en haal je ook nog eens de balans in het elftal overhoop.

Maar misschien ben ik gek...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Anita moet eruit zodat Theo op zijn plek kan en dan De Jong op die plek Het is niet dat je Anita ruilt voor De Jong.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

stfuympos schreef:

PSV hoort er ook wel bij en AZ en Heerenveen kunnen verrassen.

Douglas kan niet voetballen hoop dat ie blijft bij Twente.

Douglas is duidelijk de beste verdediger in de eredivisie. ik hoop ook dat ie blijft. En dat doet ie ook wel. Peter Wisgerhof is de zwakkere schakel. Goede voetballer met een fantastische mentaliteit, maar als Twente beter wil worden moeten ze een betere verdediger dan hem erbij halen. Sneller vooral.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Goed ik heb douglas maar een"keer gezien was duidelijk de slechtste "voetballer" van het veld, kan niet eens een normale breedte pas geven, hij is groot en sterk ( en komt wel erg lomp over)maar een beetje handige voetballer laat hem alle hoeken zien van het veld.

edit. zie hem ook onder Co zijn basis plaats verliezen.

Wisgerhof mag je blij mee zijn, anders hadden jullie nog geen titel behaald, kan een verdediging als beste neerzetten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Vascago schreef:

wavanbuuren. Nou ben ik geen Ajax fan en volg ik ook niet alles, maar wat heeft Anita met de jong de maken? Spelen op compleet andere posities. Als je de Jong op die positie laat spelen bakt ie er helemaal niets van en haal je ook nog eens de balans in het elftal overhoop.

Maar misschien ben ik gek...

In de opstelling van A&L speelt Janssen van rechts, wat natuurlijk sowieso merkwaardig is. Bij hem speelt Anita met de punt naar achteren. In mijn visie speelt Janssen met de punt naar achteren en komt er op rechts een plek vrij voor Siem de Jong. In beide gevallen speelt Erikssen aanvallend vanaf links.

stinissen (crew films & series)

• 23582 berichten
  • 77130 stemmen

Ozbiliz vind ik juist de minste van de selectie en die Sereno moet altijd spelen dat is een toppertje

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

De Boer 'pissig' op Argentijnen: 'Dit was het niveau van Buitenpost'

Een 5-1 overwinning op Independiente doet vermoeden dat Ajax volledig klaar is voor het nieuwe seizoen, maar volgens Frank de Boer is een dergelijke conclusie te voorbarig. De Argentijnen reisden namelijk met een B-ploeg naar Amsterdam en dat frustreerde de coach. “Ik ben pissig en zeer teleurgesteld”, zei de mokkende De Boer na afloop.

De oefenmeester vergeleek de Zuid-Amerikanen met een stelletje amateurs. “Dit was het niveau van Buitenpost. We willen in de voorbereiding steeds tegen een sterkere tegenstander speler, maar dit is gewoon stappen achteruit”, verklaarde De Boer tegenover de camera’s van Eredivisie Live.

“Ik zag bij de warming up al aan die jongens dat ze dachten dat ze het karweitje wel erg makkelijk zouden klaren. Dat zag je ook tijdens de wedstrijd die verslapping, daardoor geven we veel kansen weg. Daarom heb ik in de rust ook mijn stem verheven. Dit kan niet tegen FC Twente.”

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

stinissen schreef:

Ozbiliz vind ik juist de minste van de selectie en die Sereno moet altijd spelen dat is een toppertje

Ik ben zelf ook niet zo weg van ebicillio en (al maakte ie veel belangerijke goals op het eind van vorig seizoen) Sulemani weet me ook nog verre van te overtuigen. Zonde, want met Janssen zou je eigenlijk twee klassieke, snelle buitenspelers willen hebben. Vandaag lanceerde ie ze ook weer een aantal keren, maar er komt dan toch te weiig uit.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ebecillio kan er niks van, schiet maar wat op goal op goed geluk. Ozbiliz heeft soms een leuke aktie maar ben daar ook niet erg van onder de indruk.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

De Boer vind Boelikin intressant!

stinissen (crew films & series)

• 23582 berichten
  • 77130 stemmen

Ebecillio en Ozbiliz zullen nooit het niveau halen wat nodig is om een waardig Ajax speler te worden prima spelers voor de Graafschap of zo.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

stfuympos schreef:

Goed ik heb douglas maar een"keer gezien was duidelijk de slechtste "voetballer" van het veld, kan niet eens een normale breedte pas geven, hij is groot en sterk ( en komt wel erg lomp over)maar een beetje handige voetballer laat hem alle hoeken zien van het veld.

edit. zie hem ook onder Co zijn basis plaats verliezen.

Wisgerhof mag je blij mee zijn, anders hadden jullie nog geen titel behaald, kan een verdediging als beste neerzetten.

1 keer gezien en dan al zo'n conclusie trekken

Cruijff, Van Basten en Bergkamp hadden vroeger vast ook wel eens een mindere dag.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

1 keer gezien en dan al zo'n conclusie trekken

Had al geen hoge pet op van hem van tv. maar vind dat je iemand pas kan beoordelen als je hem live ziet.

Cruijff, Van Basten en Bergkamp .

Dus je zet hem nu in dit rijtje.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

In de opstelling van A&L speelt Janssen van rechts, wat natuurlijk sowieso merkwaardig is. Bij hem speelt Anita met de punt naar achteren. In mijn visie speelt Janssen met de punt naar achteren en komt er op rechts een plek vrij voor Siem de Jong. In beide gevallen speelt Erikssen aanvallend vanaf links.

Nee, in mijn opstelling is het meer zo:

---------Anita---------

----Janssen---------

-----------Eriksen---

De Jong is veel te beperkt als middenvelder. Hij is voor 2 posities goed. Achter de spits en in de spits. Waar nu Eriksen en Sigthorsson dus spelen. Als de Boer hem ergens anders neer zou zetten, dan zou dat jammer zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

Douglas is duidelijk de beste verdediger in de eredivisie. ik hoop ook dat ie blijft. En dat doet ie ook wel. Peter Wisgerhof is de zwakkere schakel. Goede voetballer met een fantastische mentaliteit, maar als Twente beter wil worden moeten ze een betere verdediger dan hem erbij halen. Sneller vooral.

Niet overdrijven. Douglas maakt regelmatig grote fouten en was vorig jaar zelfs regelmatig slecht. Ik denk niet dat Alderweireld en Vertonghen voor hem onderdoen. Douglas is hoogstens de beste mandekker van de competitie, maar als verdediger worden er nog andere dingen van je gevraagd. Zijn mentaliteit is overigens ook soms zijn zwakte, want Douglas ontspoort nog wel eens op het veld.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Had al geen hoge pet op van hem van tv. maar vind dat je iemand pas kan beoordelen als je hem live ziet.

(quote)
Dus je zet hem nu in dit rijtje.

Yep. Sterker nog. Als verdediger vind ik hem van het nivo Canavaro, , Roberto Carlos, Terry enz.

Denk eens na man en ga niet gelijk zo happen. ik zeg alleen maar dat die spelers ook wel eens een slechte dag hadden. Dat wil niet zeggen dat ik iemand gelijk in een rijtje plaats ofwel?

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Hoe zit het trouwens met het stadion?

Het nummer van drukwerk zal je nog wel vaak te horen krijgen

Blijft wel tragisch natuurlijk.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

stfuympos schreef:

Hoe zit het trouwens met het stadion?

Het nummer van drukwerk zal je nog wel vaak te horen krijgen

Blijft wel tragisch natuurlijk.

Maak er vooral maar grapjes om. Rare gast.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Maak er vooral maar grapjes om. Rare gast.

Welkom in de echte wereld en succes ermee.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Om 21.00 uur de Copa America finale, Uruguay-Paraguay.

Ik hoop hem zo te kijken, benieuwd. Suarez en Lodeiro

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.