• 16.187 nieuwsartikelen
  • 179.548 films
  • 12.337 series
  • 34.207 seizoenen
  • 650.621 acteurs
  • 199.473 gebruikers
  • 9.406.476 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Moet ik iets zien op dat filmpje?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

En de helft van dit forum wordt gevuld met het gebleer dat een sporter beoordeeld wordt op wat hij wint.

En dat is natuurlijk fout.

Materny schreef:

men rekent hem constant af op het feit dat het nationaal niet wil lukken. Zeer laag en zwak

Dat is zo storend aan Messi. Als het draait ligt het zogezegd aan hem en moeten we hem ophemelen. Maar als het niet draait, dan ligt het aan zijn ploeggenoten en mogen we geen kritiek geven op Messi.

Materny schreef:

buiten Argentinië om is hij al jaren de beste van de wereld met geen gelijke.

Is dat zo? Feit blijft dat hij nog NIETS bewezen heeft buiten Barcelona. Niet bij de nationale ploeg en niet in een andere competitie. Zou het niet kunnen dat hij toch een beetje TE afhankelijk is van zijn goede ploeggenoten bij Barcelona?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
En dan kom je met dit wat niets te maken heeft met de 'voetballer' Maradona:

(quote)

(quote)

Als een voetballer snuift en drugs gebruikt (een drug wat tevens ook als doping beschouwd wordt) dan heeft dat ALLES met de voetballer Maradona te maken. Dus verdwijn.

stinissen (crew films & series)

• 23582 berichten
  • 77130 stemmen

Hij maakt dus ook nooit het verschil in wedstrijden voor zijn Nationale elftal dat deed Johan wel uitgezonderd finale '74 (op strafschop versieren na dan)

• 23582 berichten
  • 77130 stemmen

Is gewoon een goede club voetballer maar niet een echte topper.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
(quote)
(quote)
Is dat zo? Feit blijft dat hij nog NIETS bewezen heeft buiten Barcelona. Niet bij de nationale ploeg en niet in een andere competitie. Zou het niet kunnen dat hij toch een beetje TE afhankelijk is van zijn goede ploeggenoten bij Barcelona?

Nee, want zover ik weet heeft Barca geen rol van betekenis gespeeld bij het resultaat op de Olympische spelen in '08 (gescoord in poulfase en kwartfinale) en het gewonnen WK Argentinïe onder 20 ( 6 doelpunten in 7 wedstrijden). Dat laatst genoemde mag je dus geheel op zijn naam schrijven lijkt me zowaar.

• 23582 berichten
  • 77130 stemmen

Als Messi na een andere club zou gaan is het afgelopen met zijn club daden bij Barca al denk ik zelf dat het ook sneller als je denkt bij Barca afgelopen zal zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Als een voetballer snuift en drugs gebruikt (een drug wat tevens ook als doping beschouwd wordt) dan heeft dat ALLES met de voetballer Maradona te maken. Dus verdwijn.

Verdwijn?

Jongen toch je hebt het over de 'voetballer' Maradona en dan sleep je er zaken bij van na zijn carrière. Dat heeft dus NIETS te maken met de 'voetballer' Maradona.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Hoe oud ben je eigenlijk, want ik krijg sterk de indruk dat je Maradonna enkel kent van archief beelden. En als gevolg daarvan, maak je jezelf totaal belachelijk....

Daarbij ben je eng conservatief. Drugs zijn slecht brrrrr.....

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Wat een vergelijking tussen Messie en Maradonna. Da's appelen en peren vergelijken.

Je kan toch weinig zeggen wie er beter is. In de tijd van Maradonna werd het spelletje heel anders gespeeld dan nu. Vroeger was er veel meer ruimte dan nu.

Het waren beide uitzonderlijke voetballers, waarvan Messie mischien de cleanste was...

Maradonna heeft toch een drug/doping verleden en dan is het maar de vraag hoe goed hij was als hij clean was.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Verdwijn?

Jongen toch je hebt het over de 'voetballer' Maradona en dan sleep je er zaken bij van na zijn carrière. Dat heeft dus NIETS te maken met de 'voetballer' Maradona.

Als jij niet kunt lezen kun je inderdaad beter verdwijnen. In zijn actieve carriere is hij geschorst geweest voor bovenstaande feiten. Dus wat kraam je voor onzin uit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat erom dat Maradonna een leidende grensverleggende dragende speler was. Messi is vooralsnog niet meer dan een begenadigd pingelaar in een geweldig team. In een ander elftal (Zie Argentinie) maakt hij niks klaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Nee, want zover ik weet heeft Barca geen rol van betekenis gespeeld bij het resultaat op de Olympische spelen in '08 (gescoord in poulfase en kwartfinale) en het gewonnen WK Argentinïe onder 20 ( 6 doelpunten in 7 wedstrijden). Dat laatst genoemde mag je dus geheel op zijn naam schrijven lijkt me zowaar.

Voetbal wordt op de Olympische Spelen nauwelijks serieus genomen. En ga je nu serieus een jeugdtoernooi erbij halen om aan te tonen dat hij ook buiten Barcelona iets presteert?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Als jij niet kunt lezen kun je inderdaad beter verdwijnen. In zijn actieve carriere is hij geschorst geweest voor bovenstaande feiten. Dus wat kraam je voor onzin uit.

Opeens weet je het. Je wordt schoolmeester.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hoe oud ben je eigenlijk, want ik krijg sterk de indruk dat je Maradonna enkel kent van archief beelden. En als gevolg daarvan, maak je jezelf totaal belachelijk....

Daarbij ben je eng conservatief. Drugs zijn slecht brrrrr.....

Dus iedereen van mijn leeftijd en jonger moet zich afzijdig houden omdat hij/zij Pluisje niet live in actie heeft gezien? Als gevolg van die uitspraak, maar jij jezelf totaal belachelijk......

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Als jij niet kunt lezen kun je inderdaad beter verdwijnen.

2004 - Overdosis cocaïne

2007 - Overdosis cocaïne

Lees nog eens de jaartallen. Dit heb jij geplaatst toen je de 'voetballer' Maradona onder de loep ging leggen. Als je de 'voetballer' onder de loep wil leggen moet je dingen van na zijn carrière erbuiten leggen. Ik veronderstel dat je toch oud en wijs genoeg bent om dat te snappen.

Materny schreef:

In zijn actieve carriere is hij geschorst geweest voor bovenstaande feiten. Dus wat kraam je voor onzin uit.

Hij is tijdens zijn actieve carrière geschorst geweest voor twee overdosissen na zijn actieve carrière?

Wie kraamt er hier onzin uit?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Voetbal wordt op de Olympische Spelen nauwelijks serieus genomen. En ga je nu serieus een jeugdtoernooi erbij halen om aan te tonen dat hij ook buiten Barcelona iets presteert?

Jij stelt dat Messi alleen kan presteren bij Barcelona. Ik weerleg dat met simpele feiten om vervolgens jou dat te zien torpederen als nietszeggend. Naar mijn mening zegt een WK voor onder 20 genoeg voor in de voetbalwereld. Hij bracht Argentinië dat succes, in concurrentie met de beste spelers ter wereld van zijn generatie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

2004 - Overdosis cocaïne

2007 - Overdosis cocaïne

Lees nog eens de jaartallen. Dit heb jij geplaatst toen je de 'voetballer' Maradona onder de loep ging leggen. Als je de 'voetballer' onder de loep wil leggen moet je dingen van na zijn carrière erbuiten leggen. Ik veronderstel dat je toch oud en wijs genoeg bent om dat te snappen.

Ok, zet daar maar een streep door dan. Dan mag je nu een poging doen om zijn schorsingen in de jaren 90 goed te doen praten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Opeens weet je het. Je wordt schoolmeester.

Als ik jou daar mee iets kan bij brengen, solliciteer ik morgen meteen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dus iedereen van mijn leeftijd en jonger moet zich afzijdig houden omdat hij/zij Pluisje niet live in actie heeft gezien? Als gevolg van die uitspraak, maar jij jezelf totaal belachelijk......

Nee hoor, kraam gerust nog meer onzin uit. Het is me volledig duidelijk. Jij hebt erg weinig kijk op de carriere en prestaties van Maradonna. Dat je die saaie pingelaar er uberhaupt mee durft te vergelijken. Die man heeft geen enkele persoonlijkhied.... En nog niets betekend. Zonder hem had Barca die twee cl's ook wel gewonnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Dan mag je nu een poging doen om zijn schorsingen in de jaren 90 goed te doen praten.

Doe ik niet. Is niet mijn bedoeling om het goed te praten.

Maar nog doet dat niets af aan zijn kwaliteiten als voetballer. Door te snuiven ga je echt niet beter voetballen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Als ik jou daar mee iets kan bij brengen, solliciteer ik morgen meteen.

Waarom zou je dat willen? Kies gewoon een haalbaar doel in je leven.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Hmm het lijkt er nu op of Messi er niks van kan.

Steekt nu toch al jaren boven alles en iedereen uit, ook veruit boven zijn team genoten bij Barca en ik kan iedereen nu al vertellen dat hij het ook gaat laten zien bij het argentijns elftal.

Hij is iig. hard op weg om de beste ooit te worden kan niemand ontkennen en vergeet niet dat Diego ook alleen maar in 1986 een paar wedstrijden het verschil maakte voor argentinie, wat hij bij napels deed was trouwens ook vet maar lang niet zo een slecht team was als iedereen nu beweert. maar ik weet zeker dat als messi niet meer bij Barca speelt ook lang niet meer zo dominant zal zijn.

@reinbo dat filmpje

En vergeet niet mensen CL niveau is hoger dan een WK.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ok, zet daar maar een streep door dan. Dan mag je nu een poging doen om zijn schorsingen in de jaren 90 goed te doen praten.

Wat is er eigenlijk niet goed aan schorsingen?

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

O ja natuurlijk dood zonde dat Diego aan de drugs zat, hoe goed was hij dan wel niet geweest.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee hoor, kraam gerust nog meer onzin uit. Het is me volledig duidelijk. Jij hebt erg weinig kijk op de carriere en prestaties van Maradonna. Dat je die saaie pingelaar er uberhaupt mee durft te vergelijken. Die man heeft geen enkele persoonlijkhied.... En nog niets betekend. Zonder hem had Barca die twee cl's ook wel gewonnen.

Iedereen vergelijkt Messi met Maradona. Zelfs Maradona vergelijkt Messi met Maradona. Continue met je vage assumpties, alsof ik alle footage van Maradona moet gaan kijken voordat ik met de wijze Reinbo in discussie mag m.b.t. dit onderwerp. Onderschatting is ook een zwakte vriend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

Hmm het lijkt er nu op of Messi er niks van kan.

Steekt nu toch al jaren boven alles en iedereen uit, ook veruit boven zijn team genoten bij Barca en ik kan iedereen nu al vertellen dat hij het ook gaat laten zien bij het argentijns elftal.

Hij is iig. hard op weg om de beste ooit te worden kan niemand ontkennen en vergeet niet dat Diego ook alleen maar in 1986 een paar wedstrijden het verschil maakte voor argentinie, wat hij bij napels deed was trouwens ook vet maar lang niet zo een slecht team was als iedereen nu beweert. maar ik weet zeker dat als messi niet meer bij Barca speelt ook lang niet meer zo dominant zal zijn.

@reinbo dat filmpje

En vergeet niet mensen CL niveau is hoger dan een WK.

Het gaat ook niet om het niveau, het gaat om impact. Tuurlijk kan Messi misschien wel beter voetballen als Maradonna toen, maar zo lang hij niet zo goed is dat hij in zijn eigen tijd (iedereen is beter nu) Argentinie naar de wereldbeker leidt, is de vergelijking niet aan de orde.

Er is ook vast een of andere straatvoetballer met nog virtuozere bewegingen dan Messi, maar zolang die niet in staat is het op het hoogste niveau te laten zien (en dat is het wk) telt het niet.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind de CL qua niveau zeker zo hoog als een WK voetbal hoor.

Messi is een bescheiden, fijne gozer en zeker zo goed als Maradona. Alleen heeft Maradona een WK gewonnen, Messi niet. Maar Messi is geloof ik 24 jaar oud. WK 2014 en 2018 haalt hij nog makkelijk.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Doe ik niet. Is niet mijn bedoeling om het goed te praten.

Maar nog doet dat niets af aan zijn kwaliteiten als voetballer. Door te snuiven ga je echt niet beter voetballen.

Diego Maradona

Voor een mondiale sport bleef het voetbal lange tijd gevrijwaard van dopingschandalen. De eerste grote ster die van zijn voetstuk viel, was Diego Armando Maradona. In 1991 werd de Argentijn voor 15 maanden geschorst wegens het gebruik van cocaïne. Aan zijn spectaculaire come-back tijdens het WK van 1994 in de Verenigde Staten kwam een abrupt einde toen hij bij een dopingcontrole opnieuw door de mand viel. Het beeld van een met uitpuilende ogen in de tv-camera kijkende Maradona nadat hij op dat toernooi gescoord had, deed al het ergste vermoeden.

De tragische aan Maradona is dat zijn 'dopinggebruik' nooit gericht was op het verbeteren van zijn spel. Het tegendeel was het geval. Zonder zijn nog immer voortdurende worsteling met drugs had hij nog meer uit zijn carrière kunnen halen. Na de 'zaak-Maradona' zijn er nog een hele reeks dopingschandalen in het voetbal opgedoken. In deze tak van sport ging het meestal om het middel nandrolon.

Und? Misschien niet gericht op prestatieverbetering, maar dat doet er niks aan af. Doping is doping.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voetbaltechnisch is het niveau van de CL zelfs hoger, maar de exposure en de druk is vele malen hoger bij het WK. Dan moet je er staan en het verschil maken. Dat is wat telt. Pele, Rossi, Maradonna, Kempes nooit wonnen ze een CL.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.