• 16.201 nieuwsartikelen
  • 179.549 films
  • 12.337 series
  • 34.207 seizoenen
  • 650.622 acteurs
  • 199.474 gebruikers
  • 9.406.550 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik denk dat Ajax en PSV de beste papieren hebben komend seizoen, als er geen dragende spelers meer vertrekken. Ik schat Twente zonder Theo Janssen toch minder hoog in dan Twente met Theo Janssen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Van mij mag Feyenoord wel op zijn bek gaan tegen een eerste divisie club. Hopelijk zien de VvF dan in dat er absoluut nieuwe speler bij moeten. Mocht Fer weggaan, of een andere speler, dan mag Feyenoord overigens weer spelers kopen van de KNVB.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

wavanbuuren schreef:

Welke Ruudje?

Ruud van Nistelrooij.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Theo Janssen gaat helemaal niet gemist worden en begrijp niet echt wat Ajax er mee moet, een aardige trap meer niet, hoop dat ik ongelijk heb, ga er nog steeds vanuit dat Wiel en Verthongen weg gaan overigens en die nieuwe spits moet ik het ook nog maar eens van zien en wat Eriksen betreft word het nu de jaar van de waarheid zal igg. veel meer moeten scoren.

Bij Twente is iedereen er nog en hebben veruit de beste trainer ook al denk ik dat Ruiz ook nog steeds vertrekt daar.

En PSV heeft natuurlijk goed ingekocht maar kan me niet voorstellen dat ze met Rutte uberhaupt iets gaan winnen aan de andere kant heeft hij het toendertijd wel goed gedaan bij Twente. Van mij mag het wel weer beginnen maar eerst nog ff Sar uitzwaaien.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Theo Janssen is wel iemand die Ajax beter gaat maken; een extra wapen, iemand die het verschil kan maken in een wedstrijd. Goede "ruil" met de Zeeuw.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3884 stemmen

Nomak schreef:

Bij Ajax en PSV wel ja. Bij een mindere club als Feyenoord is het al moeilijker om een prijs te pakken.

Natuurlijk is dat moeilijker. Maar kwartfinales halen met Ajax, PSV en Benfica in CL halen is ook niet niks. En vierde worden met Vitesse ook niet

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb het enkel over prijzen pakken, daar ging het toch om?

Ik vind Koeman ook een prima trainer, lijkt me eerlijk gezegd beter dan Adriaanse, of toch minstens gelijkwaardig. Maar prijzen pakken met dit Feyenoord, neen, dat denk ik niet.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

stfuympos schreef:

Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat Gomes in zn PSV tijd vele malen beter was dan Steek, Gomes pakte punten voor zn club en Steek niet, sterker nog heeft zelfs punten gekost door simpele hoge ballen en vreemd uitkomen van hem.

Gomes was in het begin ook een grabbelaar pur sang? Ben je dat alweer vergeten of zo. Alles was je nu opnoemt is niet meer van toepassing bij Steek. Steek is juist een punten pakker geworden met enkele fenomenale reddingen.

Wat dat betreft ben ik misschien ook een beetje te hard voor Mulder(sorry Reinbo ).

Big-T schreef:

(quote)

Gomes was een fenomeen, zoveel punten gered voor PSV in de competitie als europees. En die ene wedstrijd van Stekelenburg tegen Real vond ik alleen gelijkwaardig aan Gomes.

Jammer dat je die match opnoemt. Waren allemaal schoten van buiten de 16. Lekkere trainings balletjes voor Steek. Maar een handvol echte 1000% kansen die Madrid echt mistte.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En Stekelenburg heeft dat niet gedaan? Kom zeg. Zonder Stekelenburg had Ajax de afgelopen jaren niet de minst gepasseerde achterhoede gehad. En Europees zijn we zo vreselijk vaak gered door Stekelenburg. Alleen al dit jaar uit bij PAOK, waar hij een strafschop pakte, thuis tegen Kiev (3 zekere goals voorkomen voor de rust), uit tegen Real, thuis tegen Real en thuis tegen Milan (vlak voor tijd een bijna zekere 1-2 gestopt). En dat is alleen dit seizoen. Andere jaren was het niet minder.

Vooral die redding bij Milan thuis was echt een Lobont(AC Milan - Ajax 2003) achtige redding

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Steek is nu goed ja, toen niet en van Gomes weet ik ook weer niet alles behalve dat hij een aantal jaren niet te passeren was. Dus weet niet echt waarom je plaatst?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Omdat je blijkbaar Stekelenburg afkraakt op dingen die ik Gomes in het kwadraat heb zien doen.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Stekelenburg is al jaren wereldtop. Gomes heeft 1 of 2 goede seizoenen gehad. Voor de rest heeft ie er helemaal niks van gebakken. Bij de Spurs heeft ie dingen gedaan die je nog niet bij de E'tjes ziet. Snap echt niet waarom PSV hem terug zou willen halen.

Met z'n lulkoek. "PSV zit in m'n hart." De Spurs komen en het eerste wat ie doet is zeiken in de VI zodat ie weg kan. Laat hem aub wegblijven

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Heurelho 'uitschuifarm' Gomes was de beste keeper op de Nederlandse velden van deze eeuw. Ik heb ooit Groningen - PSV gezien met als kansenverhouding 23-4 en als uitslag 0-2. Moeiteloos tikte hij de kanonskogels uit de kruising, het was te bizar voor woorden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan hier ook nooit weg, even van je vakantie genieten, en voor je het weet passeren allerlei vreemde posts de revue. Gomes idd op eenzame hoogte de beste eredivisie keeper van deze eeuw. Ook niemand die ook maar een beetje in de buurt komt.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Maar zeg dat niet tegen Ajacieden of ze zien rood voor de ogen.

(ik haalde Gomes er overigens bij, omdat men zeker weet dat Stekelenburg wereldtop is en het gaat redden op topniveau. Gomes was beter - bij PSV - en heeft het daarna verre van goed gedaan, wat wil zeggen dat het niveau in de grote competities zóveel anders en beter is dan de Eredivisie).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3884 stemmen

Nomak schreef:

Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb het enkel over prijzen pakken, daar ging het toch om?

Ik vind Koeman ook een prima trainer, lijkt me eerlijk gezegd beter dan Adriaanse, of toch minstens gelijkwaardig. Maar prijzen pakken met dit Feyenoord, neen, dat denk ik niet.

Oh maar kampioenschappen met Ajax (2) en PSV (1) en beker winnen met Valencia zijn wel degelijk prijzen hoor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3884 stemmen

DBTim schreef:

Stekelenburg is al jaren wereldtop. Gomes heeft 1 of 2 goede seizoenen gehad. Voor de rest heeft ie er helemaal niks van gebakken. Bij de Spurs heeft ie dingen gedaan die je nog niet bij de E'tjes ziet.

Natuurlijk klinkklare onzin. Stekelenburg al jaren weredltop? Waarom was dan iedereen in de maanden voorafgaand aan het WK nog om Van der Sar aan het zeuren. Stekelenburg heeft zich van net voor het wk tot nu een keeper van wereldtop getoond. Daarvoor was hij dat nog echt niet.

En ik zal ongetwijfeld bevooroordeeld zijn maar wat Gomes bij PSV liet zien heb ik nooit een andere keeper zien doen. Ongelofelijk hoe die man werkelijk alles uit zijn doel ranselde. En niet drie weken maar echt maanden aan één stuk.

Ben het dan wel weer met je eens wat betreft je Spurs analyse (al heeft ie daar ook één goed seizoen gehad). Vind het verschrikkelijk want Spurs en Gomes een mooiere combinatie leek me er niet mogelijk maar moet zeggen dat ik zeer regelmatig met plaatsvervangende schaamte heb zitten kijken.

Overigens is Stekelenburg wel veel minder een keeper van uitersten waardoor die het uiteindelijk wel zal redden bij een absolute topclub terwijl Gomes dat nooit gaat halen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Was dat vooral ook niet omdat Steek de enige bruikbare keeper was die we hadden op dat moment? Maar iemand die al 9 jaar keeper is bij Ajax 1 is gewoon een topkeeper, dat gelul over wereldniveau doe ik niet aan. Steek heeft meer dan genoeg internationale ervaring.

Nicolage Rico schreef:

Maar zeg dat niet tegen Ajacieden of ze zien rood voor de ogen.

(ik haalde Gomes er overigens bij, omdat men zeker weet dat Stekelenburg wereldtop is en het gaat redden op topniveau. Gomes was beter - bij PSV - en heeft het daarna verre van goed gedaan, wat wil zeggen dat het niveau in de grote competities zóveel anders en beter is dan de Eredivisie).

Gomes heeft nooit erg stabiel gekeept wat dat betreft. 3 seizoenen erg goed bij PSV, waaronder ook een fantastische verdediging voor zich(dat schijnen mensen hier nogal is te vergeten). Sindsdien 3 drama seizoenen bij Tottenham en zijn eerste seizoen bij PSV waarbij hij een grabbelaar was.

Ik vind het gewoon lastig om te zeggen dat hij met afstand de beste keeper van de eeuw is op de Nederlandse velden, terwijl Stekelenburg ook al 2/3 jaar met een matige verdediging voor zich amper te passeren is. Ik hoor dat hij geen heerser is, dat idee heb ik de laatste tijd juist wel. Ik merk het verschil bij corners vooral met Vermeer, ik schijt hem nu gewoon terwijl ik bij Steek toch een stuk rustiger op mijn stoeltje sta.

Gomes was in zijn laatste seizoenen bij PSV gewoon de beste keeper van Nederland. Maar dat kan ook gewoon zijn omdat heel PSV toen in een goede flow zat. Zodra het blijkbaar even tegenzit bakt hij er niets van. Mentaal erg zwak.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3288 stemmen

waaronder ook een fantastische verdediging voor zich(dat schijnen mensen hier nogal is te vergeten)

Grappig. Want toen riep iedereen dat Gomes alleen het kampioenschap had gewonnen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

rep_robert schreef:

Was dat vooral ook niet omdat Steek de enige bruikbare keeper was die we hadden op dat moment? Maar iemand die al 9 jaar keeper is bij Ajax 1 is gewoon een topkeeper, dat gelul over wereldniveau doe ik niet aan. Steek heeft meer dan genoeg internationale ervaring.

(quote)

Gomes heeft nooit erg stabiel gekeept wat dat betreft. 3 seizoenen erg goed bij PSV, waaronder ook een fantastische verdediging voor zich(dat schijnen mensen hier nogal is te vergeten). Sindsdien 3 drama seizoenen bij Tottenham en zijn eerste seizoen bij PSV waarbij hij een grabbelaar was.

Ik vind het gewoon lastig om te zeggen dat hij met afstand de beste keeper van de eeuw is op de Nederlandse velden, terwijl Stekelenburg ook al 2/3 jaar met een matige verdediging voor zich amper te passeren is. Ik hoor dat hij geen heerser is, dat idee heb ik de laatste tijd juist wel. Ik merk het verschil bij corners vooral met Vermeer, ik schijt hem nu gewoon terwijl ik bij Steek toch een stuk rustiger op mijn stoeltje sta.

Gomes was in zijn laatste seizoenen bij PSV gewoon de beste keeper van Nederland. Maar dat kan ook gewoon zijn omdat heel PSV toen in een goede flow zat. Zodra het blijkbaar even tegenzit bakt hij er niets van. Mentaal erg zwak.

Dat hij mentaal niet erg sterk is blijkt nu pas bij Spurs. Bij PSV heeft hij het de eerste paar wedstrijden (dus niet een heel seizoen zoals jij suggereerd) het moeilijk gehad.

Gomes had geweldige reflexen (ik herinner me een redding na een van richting veranderde voorzet tegen Feyenoord), een Sibon die vertwijfelt om zich heen kijkt als hij de bal weer niet langs Gomes heeft gekregen, Sjaak Polak in een interview na de wedstrijd: ''tsja, als die Gomes alle ballen blijft tegenhouden dan kunnen we wel blijven schieten maar dan gaat ie er toch niet in''. En de wedstrijd tegen Groningen waar otherfool ook al aan refereert waarin hij een geweldige vrije trap van Silva eruit houdt en een werkelijk waar geweldige redding op een vliegend schot van Buys.

Er zijn wel eens wat incidentjes geweest waarbij de communicatie niet heel goed liep en hij z'n eigen verdedigers omver liep en voorzetten die hij soms niet helemaal goed inschatte maar ook in mijn ogen is er in het eerste decennium van deze eeuw geen betere keeper als Gomes geweest.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Grappig. Want toen riep iedereen dat Gomes alleen het kampioenschap had gewonnen.

Alex was ook zo'n prutser natuurlijk

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

Sibon die vertwijfelt om zich heen kijkt als hij de bal weer niet langs Gomes heeft gekregen

Wat een fantastische pot was dat zeg! Ik heb Heerenveen nooit beter zien voetballen, qua veldspel superieur in Eindhoven maar die verdraaide Octopus die ze er allemaal uitranselde.

"Hij was zo goed, niet normaal meer," aldus Sibon later, "Toen heb ik gezegd dat hij eens normaal moest doen".

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Gomes is en was de beste keeper die de Eredivisie in bezit had de laatste 10 jaar. Waarom ik dat weet: omdat ik het me nog kan herinneren hoe ik me elke week als Ajacied er aan zat te ergeren dat wij niet zo'n keeper hadden. Iedereen kent nog zijn reddingen, maar pas als de tegenstander lovend over je praat op wekelijkse basis (ik hoor ze zelden over Steek), dan weet je dat je goud in het doel hebt.

De Aap, de Octopus, Inspector Gomes en weet ik veel hoe ze hem destijds noemden. Kan me nog vaag een leuk intervieuw herinneren met een speler (die grapjas van Sparta(?); gaf altijd geweldige intervieuws) die vol ongeloof na de wedstrijd over Gomes praatte.

Steek is daarentegen wel constanter en beter dan dat Gomes nu is, zonder twijfel een van de beste van Europa. Maar de vorm waarin Gomes verkeerde circa 2007 was van absolute onbetwiste wereldklasse.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Hebben wel de meest succesvolle trainer die er in Nederland rondloopt. Koeman is garantie voor een prijs al is het maar de beker.

Oke dan, als jij het zegt. Reserveer de Coolsingel maar vast.

Ik zeg dat het een kansloos seizoen wordt met een 12 plaats. Kijken wie er gelijk krijgt.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Natuurlijk klinkklare onzin. Stekelenburg al jaren weredltop? Waarom was dan iedereen in de maanden voorafgaand aan het WK nog om Van der Sar aan het zeuren.

Nou, gok eens? Omdat vd Sar toen de beste keeper ter wereld was. Gomes en Stekelenburg stellen in vergelijking met hem niks voor. Vd Sar is een legende, de rest mag hopen dat ze ooit zo goed worden. Maar niemand die Stekelenburg niet goed genoeg voor Oranje vond.

En helemaal lachwekkend dat NW Gomes op ruime afstand van welke keeper ook weg zet. Stekelenburg was zeker zo goed, alleen heeft Gomes meer landstitels kunnen verzilveren, waarvan hij bij de laatste 2 een gigantische inbreng had, een allesbepalende inbreng. Zoals Stekelenburg overigens ook bij de titel van vorig jaar. Zonder Stekelenburg was Ajax ook jaarlijks zeker een plek of zelfs wel 2 lager geëindigd.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Steek is pas goed geworden nadat hij op de bank werd gezet, tjongejongejonge.

Hoe noemen we dit een bril effect ofzo.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Oke dan, als jij het zegt. Reserveer de Coolsingel maar vast.

Ik zeg dat het een kansloos seizoen wordt met een 12 plaats. Kijken wie er gelijk krijgt.

Als de selectie zou blijft als ie nu is, is het ongeveer een wereldwonder als ze 7e of 8e worden. Dan zou een 12e plek heel goed mogelijk zijn. Al hebben we Cissé en Dani Fernandez weer terug, hopelijk voor een langere tijd dan 2 weken. Geen mensen die het verschil gaan maken, maar wel voor een betere balans en meer ervaring kunnen zorgen.

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

Gomes heeft uitzonderlijke klasse waar stekelenburg niet aan kan tippen, alleen is stekelenburg constanter. Als ik Gomes zie in de wedstrijden van spurs waarin hij een blunder maakt maar 5 minuten later een onhoudbare bal houdt waar casillas en neuer en vd sar niet eens de moeite voor zouden doen om die bal te stoppen, beschouw ik Gomes nog steeds als wereldtopper, maar zoals gezegd schat ik Stekelenburg constanter in en dat maakt hem voor mij ook wereldklasse.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Als de selectie zou blijft als ie nu is, is het ongeveer een wereldwonder als ze 7e of 8e worden. Dan zou een 12e plek heel goed mogelijk zijn. Al hebben we Cissé en Dani Fernandez weer terug, hopelijk voor een langere tijd dan 2 weken. Geen mensen die het verschil gaan maken, maar wel voor een betere balans en meer ervaring kunnen zorgen.

Ik heb het ook over dit moment he. Er is gewoon nauwelijks klasse. Defensief heb je op zich best een redelijke ploeg met oa Dani, Vlaar en de Vrij, maar alles daarvoor vind ik weinig bijzonders. En dan reken ik Fer nog mee. Als hij vertrekt heb je helemaal niks. Voorin zijn het ook vooral momentenvoetballers met Cisse en Biseswar. Fernandes is weer snel, maar mist overzicht. Het is geen Castagnois. Maar laat ik wel zeggen dat ik hoop dat Feyenoord weer een beetje aan gaan sluiten in de subtop. Een jaartje leedvermaak is leuk, maar dit duurt nog al een jaar of 5 dat het nergens meer over gaat, buiten de 4e plek met Been dan.

tplstrltj schreef:

Gomes heeft uitzonderlijke klasse waar stekelenburg niet aan kan tippen, alleen is stekelenburg constanter. Als ik Gomes zie in de wedstrijden van spurs waarin hij een blunder maakt maar 5 minuten later een onhoudbare bal houdt waar casillas en neuer en vd sar niet eens de moeite voor zouden doen om die bal te stoppen, beschouw ik Gomes nog steeds als wereldtopper, maar zoals gezegd schat ik Stekelenburg constanter in en dat maakt hem voor mij ook wereldklasse.

Kijk hier eens naar:

En dan beweer je dat Stekelenburg niet die uitzonderlijke klasse heeft?

En of Stekelenburg constanter is, geen idee. Ik vond Gomes bij PSV ook erg constant. Bij de Spurs maakt hij wel opvallend vaak fouten.

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

Nu we het toch al een paar dagen over keepers en feyenoord hebben. Ik kan me nog herinneren, misschien niet zo heel raar omdat het niet zo lang geleden is maar, Velthuizen had te kennen gegeven dat hij naar feyenoord wilde en voor een prikje was weg te halen bij hercules.Dat lijkt me nou een goede keeper voor feyenoord, maar feyenoord had geen interesse. Ik weet dat ze niet mogen kopen, maar ze zeggen gewoon dat ze geen interesse hebben ik snap daar weinig tot helemaal niets van.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik heb het ook over dit moment he. Er is gewoon nauwelijks klasse. Defensief heb je op zich best een redelijke ploeg met oa Dani, Vlaar en de Vrij, maar alles daarvoor vind ik weinig bijzonders. En dan reken ik Fer nog mee. Als hij vertrekt heb je helemaal niks. Voorin zijn het ook vooral momentenvoetballers met Cisse en Biseswar. Fernandes is weer snel, maar mist overzicht. Het is geen Castagnois. Maar laat ik wel zeggen dat ik hoop dat Feyenoord weer een beetje aan gaan sluiten in de subtop. Een jaartje leedvermaak is leuk, maar dit duurt nog al een jaar of 5 dat het nergens meer over gaat, buiten de 4e plek met Been dan.

(quote)

Kijk hier eens naar:

(embed)

(embed)

(embed)

(embed)

(embed)

En dan beweer je dat Stekelenburg niet die uitzonderlijke klasse heeft?

En of Stekelenburg constanter is, geen idee. Ik vond Gomes bij PSV ook erg constant. Bij de Spurs maakt hij wel opvallend vaak fouten.

Zo werd Gabrich ook gecontracteerd, zegt niks natuurlijk.

Overigens hoort Steek op dit moment zeker bij de top vijf van de wereld overigens.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.