- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het is eigenlijk te makkelijk hè. Die jongens worden 10e, raken hun beste spelers kwijt, zien een groep met opgeschoten blagen de trainer wegsturen en als klap op de vuurpijl krijgen ze nu ook nog ons aller Sneeuwvlokje als trainer.
Arme jongens.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Er kan nog een hoop gebeuren joh tot het begin van de competitie.
Man. United heeft overigens 30 miljoen over voor Eriksen. Ik zou zeggen, met gierende banden naar Engeland.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2263 stemmen
Ronald Koeman nieuwe trainer Feyenoord. Ze hadden het erger kunnen treffen. Acht Koeman wel beter dan Been iig.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Uruguay trouwens door naar de finale
. Met dank aan twee goals van Suarez
.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ronald Koeman
x 1000!
Haha, hoe kan je nou net bij die man uitkomen? Had je beter Been kunnen houden.
Ik heb nu zelfs een beetje medelijden met Feyenoord gekregen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Man. United heeft overigens 30 miljoen over voor Eriksen. Ik zou zeggen, met gierende banden naar Engeland.
Gelukkig laat Ajax weten dat Eriksen deze zomer onverkoopbaar is. Maar het geeft wel aan hoe goed Eriksen is. Over een jaar mogen ze met 45 miljoen aankomen voor hem. Dan moet Ajax er maar eens over nadenken 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Gelukkig laat Ajax weten dat Eriksen deze zomer onverkoopbaar is. Maar het geeft wel aan hoe goed Eriksen is. Over een jaar mogen ze met 45 miljoen aankomen voor hem. Dan moet Ajax er maar eens over nadenken
Het is dat je er een smiley bij zet want ik was bang dat je ook nog serieus was.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Het is dat je er een smiley bij zet want ik was bang dat je ook nog serieus was.
Op zich ben ik wel serieus, al is 45 miljoen een miljoen of 10 te hoog. Maar ze mogen best op 35-40 miljoen inzetten volgende zomer. Als clubs het niet willen betalen, dan blijft hij lekker. Dat heb ik nog veel liever. Eriksen wordt echt van het niveau Wesley Sneijder, misschien zelfs nog wel beter. Komend seizoen kan hij eerst nog bij Ajax zijn status als komende wereldspeler bevestigen. Ik zet in op 15 goals en 15 assists in de competitie.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Op zich ben ik wel serieus, al is 45 miljoen een miljoen of 10 te hoog. Maar ze mogen best op 35-40 miljoen inzetten volgende zomer. Als clubs het niet willen betalen, dan blijft hij lekker. Dat heb ik nog veel liever. Eriksen wordt echt van het niveau Wesley Sneijder, misschien zelfs nog wel beter. Komend seizoen kan hij eerst nog bij Ajax zijn status als komende wereldspeler bevestigen. Ik zet in op 15 goals en 15 assists in de competitie.
Nu ben ik echt bang.
Natuurlijk zit er talent in die jongen en misschien zit een toekomst a la Sneijder er wel in maar ook die bracht 'maar' 26m op. Geen club ter wereld gaat meer betalen voor een speler uit de eredivisie.
€30m nu na 7 assist en 6 doelpunten is ook al waanzin ten top.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Nu ben ik echt bang.
Natuurlijk zit er talent in die jongen en misschien zit een toekomst a la Sneijder er wel in maar ook die bracht 'maar' 26m op. Geen club ter wereld gaat meer betalen voor een speler uit de eredivisie.
€30m nu na 7 assist en 6 doelpunten is ook al waanzin ten top.
Weet jij veel wat rijke clubs kunnen en willen betalen 
Gewoon gigantisch hoog inzetten, dan win je altijd. Of je krijgt een belachelijk hoog bedrag of hij blijft gewoon.
Verder zeggen de cijfers van afgelopen seizoen niet. Als je daar doorheen kijkt moet je ook zien dat Eriksen belachelijk goed is. Speelde vorig jaar na een half jaar profvoetbal zelfs al op het WK voetbal.
Nu lekker Brondby-Ajax op EL kijken, begint precies nu
Met Eriksen in de basis, uiteraard.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Verder zeggen de cijfers van afgelopen seizoen niet. Als je daar doorheen kijkt moet je ook zien dat Eriksen belachelijk goed is.
Laat ik dat nou eens niet doen en gewoon vaststellen dat Eriksen talent heeft maar nog niet zoveel heeft laten zien dat een transfersom van €30m rechtvaardigt.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ronald Koeman
x 1000!
Haha, hoe kan je nou net bij die man uitkomen? Had je beter Been kunnen houden.
Ik heb nu zelfs een beetje medelijden met Feyenoord gekregen.
Het is jammer dat de Boer kampioen is geworden het afgelopen seizoen, anders was Koeman de trainer geweest die kampioen werd met Ajax, lang, lang geleden. Voorlopig is hij wel de trainer die voor het laatst 2 x kampioen is geworden bij Ajax. 
Had liever een andere naam gezien, maar er zijn maar weinig opties.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens met Rico en TMV. Koeman is niet mijn keus maar je had het inderdaad slechter kunnen treffen. In de situatie waarin je nu zit is het misschien maar goed ook. Een slechte trainer is het niet, wint overal wel wat maar gaat dan om de verkeerde redenen weg. Prima keuze denk ik.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
De trainer maakt denk ik ook niet uit, veel rek zit er niet in de selectie. Die moet gewoon versterkt worden, iets wat ik bijna voor onmogelijk acht, maar oké.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Als ze een serieus bod van 30 miljoen doen is hij natuurlijk zo weg. Dat is hij nog lang niet waard. Iemand met veel talent, die over een jaar of 5 30 miljoen waard zou kunnen zijn.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Die moet gewoon versterkt worden, iets wat ik bijna voor onmogelijk acht, maar oké.
Waarom? Omdat-ie al zo goed is?
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Klopt, hij heeft extreem mooie dingen laten zien. Nu fysiek wat sterker worden en iets consistenter. Ik heb het vertrouwen er wel in. 30 miljoen is natuurlijk met een strik eromheen en weg doen. Alleen sportief gezien zie ik het gewoon liever NIET gebeuren.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Waarom? Omdat-ie al zo goed is?
?? De selectie moet gewoon uitgebreid worden met betere spelers wil Feyenoord hogere oren gaan gooien dan vorig seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Laat ik dat nou eens niet doen en gewoon vaststellen dat Eriksen talent heeft maar nog niet zoveel heeft laten zien dat een transfersom van €30m rechtvaardigt.
Jouw mening. Dan zou Junker met 20 goals vele malen beter zijn. Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet hoe geniaal Eriksen is. Die jongen wordt zeker zo goed als Wesley Sneijder.
Het is jammer dat de Boer kampioen is geworden het afgelopen seizoen, anders was Koeman de trainer geweest die kampioen werd met Ajax, lang, lang geleden. Voorlopig is hij wel de trainer die voor het laatst 2 x kampioen is geworden bij Ajax. 
Had liever een andere naam gezien, maar er zijn maar weinig opties.
Dat lag meer aan Ajax. Koeman had toen een megaselectie. 2x in 3 jaar de titel was goed, maar met die groep niet extreem bijzonder.
Ik snap niet dat Feyenoord niet voor v Hanegem/v Gastel is gegaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan is de vraag, waar haal je ze vandaan? Je praat er nog steeds makkelijker over dan dat het in werkelijkheid is. Stap is uit die droomwereld. Zelfs als Feyenoord "uit de schulden" is zullen ze vast nog wel in die categorie 1 ingedeeld blijven vanwege het wanbeleid de laatste 10 jaar.
Nee hoor, zo lang je financiele huishouding gewoon klopt, je begroting sluitend is is er geen probleem. Daar hebben die andere tien jaar weinig mee te maken. Ik moet uit mijn droomwereld stappen? Iets met potten en ketels? Jij schat de Nederlandse top hoger in dan zij werkelijk is. Het is gewoon armoedig. Die gap is met verstand makkelijk te overbruggen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
?? De selectie moet gewoon uitgebreid worden met betere spelers wil Feyenoord hogere oren gaan gooien dan vorig seizoen.
Daarom is het niet moeilijk om het huidige elftal te versterken, en zeker niet onmogelijk. 
Als de vrienden, die met het geld, willen dat er versterkingen komen, dan gebeurt dat wel hoor.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Als ze een serieus bod van 30 miljoen doen is hij natuurlijk zo weg. Dat is hij nog lang niet waard. Iemand met veel talent, die over een jaar of 5 30 miljoen waard zou kunnen zijn.
Eriksen is 1 van de grootste talenten van Europa. Overal in Europa wordt dat onderkend in belangrijke sportbladen. Hij staat bij veel topclubs op het lijstje. Sterker, hij kon al bij Arsenal en Barcelona tekenen voordat hij bij Ajax kwam, maar hij wilde liever niet meteen naar de wereldtop gaan. Hij plant zijn carrière verstandig.
Denk even terug aan Ajax-Twente. De 3-1. De ultieme steekpass van Eriksen. Dat is het niveau wat hij bezit. Je mag me er op vastpinnen, binnen 2 jaar speelt hij voor een wereldploeg van het niveau Man Utd/Barca/Madrid.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
30 miljoen is natuurlijk met een strik eromheen en weg doen.
En dan bezit je 30 miljoen. En dan? Voor geen enkel bedrag verkopen. Die jongen ligt geloof ik tot 2015 nog vast. Als ze nu al 30 miljoen betalen willen, moet je nagaan wat ze hem na nog een goed jaar Ajax waard vinden, zeker als hij in de CL ook presteert.
Tijdje terug bij Denemarken-Engelaar was hij met afstand de ster van het veld. De BBC was helemaal gek van die jongen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Tegen die tijd - over een aantal jaar, als hij bij een grotere club speelt - is hij misschien 30 miljoen waard, momenteel heeft hij enorm veel talent, maar is hij nog geen speler die 30 miljoen waard is. In die categorie zitten spelers als Sneijder.
Is niet moeilijk in te schatten dat hij over een aantal jaar bij een topclub speelt. Wat overigens niet meteen betekent dat hij het ook daadwerkelijk gaat redden op dat niveau.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eriksen is 1 van de grootste talenten van Europa. Overal in Europa wordt dat onderkend in belangrijke sportbladen. Hij staat bij veel topclubs op het lijstje. Sterker, hij kon al bij Arsenal en Barcelona tekenen voordat hij bij Ajax kwam, maar hij wilde liever niet meteen naar de wereldtop gaan. Hij plant zijn carrière verstandig.
Denk even terug aan Ajax-Twente. De 3-1. De ultieme steekpass van Eriksen. Dat is het niveau wat hij bezit. Je mag me er op vastpinnen, binnen 2 jaar speelt hij voor een wereldploeg van het niveau Man Utd/Barca/Madrid.
Talent alleen is ook geen garantie. Mocht die 30 miljoen op waarheid berusten, en je zegt nee, dan is dit kapitaalsvernietiging waar zelfs Feyenoord het schaamrood op de kaken krijgt. Al hoop ik dat ze deze misstap zeker maken. Die verkoop je nooit meer voor meer dan 30 miljoen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Tijdje terug bij Denemarken-Engelaar.
Lijkt me wel een oneerlijke pot. Hoe bracht Engelaar het ervan af?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Jouw mening. Dan zou Junker met 20 goals vele malen beter zijn. Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet hoe geniaal Eriksen is. Die jongen wordt zeker zo goed als Wesley Sneijder.
Ga je me nu woorden in de mond leggen?
Ik zie ook wel dat Eriksen een betere voetballer is dan Junker maar als nummer 10, en zeker in deze matige eredivisie, moet je wel betere cijfers kunnen overleggen dan dat Eriksen momenteel doet.
En met suggereren dat de jongen zo goed wordt als Sneijder haal je geen €30m binnen.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me wel een oneerlijke pot. Hoe bracht Engelaar het ervan af?

Totaal overlopen door Eriksen 
Verder heb ik alles al wel gezegd over Eriksen. Jullie mogen me erover aanspreken als hij over 2 jaar nog steeds niet bij de wereldtop speelt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat Engelaar alleen al gelijk speelde tegen die 11 Denen inclusief Eriksen zegt al genoeg
.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Verder heb ik alles al wel gezegd over Eriksen. Jullie mogen me erover aanspreken als hij over 2 jaar nog steeds niet bij de wereldtop speelt.
Samen met Enoh, Anita, Donald en Jan Arie van der Heijden zeker 
Maar gefeliciteerd, je hebt zowaar een correcte voorspelling te pakken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.