• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.415 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.142 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.739 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Een bevestiging dat vele andere mensen het met mijn verder heel bescheiden mening eens zijn.

Als het overal in Europa opgemerkt wordt dan zal het wel een beetje waar zijn he? Maar laten we vooral op de mening van een Feyenoorder en Utrechter afgaan die sowieso nooit neutraal naar Ajax hebben gekeken.

Daarnaast laat hij het bij Denemarken ook zien de laatste tijd.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vastgesteld door mensen die heel wat objectiever de zaken bekijken dan ene Chucky of Nicolage Rico. Kenners in Europa zien Eriksen bij de 5 grootste talenten.

Niet gek als je op 18-19 jarige leeftijd al Ajax kampioen maakt, in de CL lekker presteert, na een WK ook op een EK gaat spelen omdat hij erg bepalend voor zijn land is en verder barst van het talent.

Ik snap de afgunst, maar Eriksen wordt nu eenmaal door veel mensen hoog ingeschat. Maar trek het jullie niet aan hoor, niet iedereen kan enorm veel voetbalinzicht hebben

Het is niet dat ik hem het niet gun, het zou mij een tiefus kunnen schelen of hij een nieuwe Litmanen wordt of niet. Het gaat er gewoon om dat hij vorig seizoen een paar leuke wedstrijden heeft gespeeld en er dit seizoen niks van bakt. Over Denemarken kan ik niet oordelen, daar zie ik niks van.

Ja, zoals ik (en meerdere) eerder zei: Imbecillio stond ook op die lijst, dus hoe serieus kan je zo'n lijst dan nemen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Daarnaast laat hij het bij Denemarken ook zien de laatste tijd.

Vanaf het begin al hoor. Herinner me nog wel Denemarken-Engeland van een 1,5 jaar terug ofzo. Hij speelde die Engelsen helemaal gek, BBC werd helemaal lyrisch over hem.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vanaf het begin al hoor. Herinner me nog wel Denemarken-Engeland van een 1,5 jaar terug ofzo. Hij speelde die Engelsen helemaal gek, BBC werd helemaal lyrisch over hem.

Zoals ik al zei, niemand kan ontkennen dat hij talent heeft. Want dat heeft die natuurlijk en hij heeft af en toe een leuke wedstrijd. Maar hij is nog lang niet zo beslissend als een Götze en dergelijke.

Laat hem eerst maar een seizoen goed spelen elke wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Het is niet dat ik hem het niet gun, het zou mij een tiefus kunnen schelen of hij een nieuwe Litmanen wordt of niet. Het gaat er gewoon om dat hij vorig seizoen een paar leuke wedstrijden heeft gespeeld en er dit seizoen niks van bakt. Over Denemarken kan ik niet oordelen, daar zie ik niks van.

Ja, zoals ik (en meerdere) eerder zei: Imbecillio stond ook op die lijst, dus hoe serieus kan je zo'n lijst dan nemen.

Beetje makkelijk om die hele lijst vanwege Ebecilio belachelijk te maken. Sowieso, Ebecilio leek tot een tijdje terug erg talentvol. Had vorig seizoen nog best aardig spel op weg naar de titel. Die lijst kijkt naar potentie van spelers. Nou, Ebecilio is natuurlijk sterk, kan iemand passeren en heeft soms een aardige voorzet. Dat zal wel meegewogen hebben. Van mij had hij er niet bij hoeven te zitten, maar als je de hele lijst bekijkt dan zitten er bijna alleen maar toptalenten bij. Dat Eriksen daarvan bij de beste 5 al zit is gewoon enorm knap en een geweldige bevestiging hoeveel talent hij heeft. Ze nomineren hier geen internationale sterren, maar spelers die internationale sterren kunnen worden (al zijn sommigen het ook al). Vd Vaart in 2002, Rooney in 2004...zij wonnen ook. Maar toen stonden ze nog aan het begin van hun topcarriere.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Zoals ik al zei, niemand kan ontkennen dat hij talent heeft. Want dat heeft die natuurlijk en hij heeft af en toe een leuke wedstrijd. Maar hij is nog lang niet zo beslissend als een Götze en dergelijke.

Laat hem eerst maar een seizoen goed spelen elke wedstrijd.

Nogmaals, het gaat om spelers die in hun talentenstatus zitten, niet wie de internationale ster is die elke week de wedstrijd beslist. Wat Gotze overigens ook zeker niet doet.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Tuurlijk is het knap dat Eriksen ertussen zit. Dat heb jij mij niet horen zeggen, maar bij de eerste vijf van Europa (?) vind ik een beetje overdreven.

En jij hebt het erover dat hij Ajax kampioen heeft gemaakt, ik heb het erover dat hij af en toe een leuke wedstrijd speelt maar het eerst maar eens een heel seizoen moet laten zien.

Ik vraag mij af of Eriksen ook zo hoog zou staan als hij bij een FC Twente had gespeeld. Ik denk ook dat de status van Ajax heeft meegewogen. Anders kan ik ook niet verklaren dat Imbecillio op de lijst stond.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Chucky92 schreef:

Ik vraag mij af of Eriksen ook zo hoog zou staan als hij bij een FC Twente had gespeeld. Ik denk ook dat de status van Ajax heeft meegewogen. Anders kan ik ook niet verklaren dat Imbecillio op de lijst stond.

Iets met spijkers en koppen..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Twente speelt ook CL of heeft ook spelers die nu genomineerd hadden moeten worden? Wie dan? Als Twente een wonderspeler heeft dan krijgt zo iemand ook de aandacht, zie Ruiz.

Als ze echt puur naar clubs kijken, waarom zitten er dan ook spelers van bv Lille bij? Ook geen club die nou echt groot is en bemind wordt.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Een bevestiging dat vele andere mensen het met mijn verder heel bescheiden mening eens zijn.

Als het overal in Europa opgemerkt wordt dan zal het wel een beetje waar zijn he? Maar laten we vooral op de mening van een Feyenoorder en Utrechter afgaan die sowieso nooit neutraal naar Ajax hebben gekeken.

Allereerst vind ik Eriksen een groot talent, wellicht inderdaad één van de vijf grootste talenten van Europa (hoewel ik daar toch wel mijn vraagtekens bij zet). Maar dat maakt hem nog niet meteen de wereldvoetballer, zoals jij hem vaak genoeg bestempeld. Daarvoor mist Eriksen nog een aantal kwaliteitn, waarin hij zich nog prima in kan ontwikkelen, en laat hij zich op veel momenten (grote wedstrijden) te weinig zien - soms zie je hem 90 minuten niet. Hij mist daarnaast ook nog scorend vermogen voor zijn positie (aanvallend middenvelder). Hij heeft klasse, hij kan met 1 actie (een steekbal, bijvoorbeeld) een wedstrijd doen kantelen. Dan ben je goed. Maar hij is vooral nog een ruwe diamant.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

rep_robert schreef:

Onze wil is wet, dus ja! Discussies met Feyenoorders worden op voorhand al niet verloren door Ajacieden. Zelfde geldt ook voor wedstrijden

Haha, zolang je dit zelf blijft geloven, blijf je een Ajacied.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Chucky92 schreef:

Anders kan ik ook niet verklaren dat Imbecillio op de lijst stond.

`

Je kun het ook anders zeggen. Was er een speler, die niet op de lijst stond, die er eerder op had moeten staan dan Ebicillio.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Allereerst vind ik Eriksen een groot talent, wellicht inderdaad één van de vijf grootste talenten van Europa (hoewel ik daar toch wel mijn vraagtekens bij zet). Maar dat maakt hem nog niet meteen de wereldvoetballer, zoals jij hem vaak genoeg bestempeld. Daarvoor mist Eriksen nog een aantal kwaliteitn, waarin hij zich nog prima in kan ontwikkelen, en laat hij zich op veel momenten (grote wedstrijden) te weinig zien - soms zie je hem 90 minuten niet. Hij mist daarnaast ook nog scorend vermogen voor zijn positie (aanvallend middenvelder). Hij heeft klasse, hij kan met 1 actie (een steekbal, bijvoorbeeld) een wedstrijd doen kantelen. Dan ben je goed. Maar hij is vooral nog een ruwe diamant.

Eigenlijk zeg je nou precies wat wij ook steeds hebben gezegd over hem. Dat hij een zeer groot talent is, maar dat hij er nog zeker niet is. Nooit ontkend. Maar nogmaals, dit een talenten award. Daar zit hij dus goed. Het is niet dat hij voor de Gouden Bal is genomineerd. Ik zou Eriksen ook aanraden nog 2 jaar bij Ajax te blijven, zou heel goed voor zijn ontwikkeling zijn. Maar dat hij best wel verdiend genoemd wordt bij de 5 grootste talenten in Europa lijkt me terecht als je ziet wat hij allemaal kan en wat hij al in zijn prille carrière (nog niet eens 2 jaar volprof) heeft laten zien.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

happie schreef:

(quote)
`

Je kun het ook anders zeggen. Was er een speler, die niet op de lijst stond, die er eerder op had moeten staan dan Ebicillio.

Half jong Oranje is beter dan die lapzwans.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)
`

Nou, ja. Er zijn denk ik wel een hoop namen te noemen. Ik had het niet vreemd gevonden als bv Dries Mertens ipv Ebecilio genoemd zou zijn. Of Assaidi.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Eigenlijk zeg je nou precies wat wij ook steeds hebben gezegd over hem. Dat hij een zeer groot talent is, maar dat hij er nog zeker niet is. Nooit ontkend. Maar nogmaals, dit een talenten award. Daar zit hij dus goed. Het is niet dat hij voor de Gouden Bal is genomineerd. Ik zou Eriksen ook aanraden nog 2 jaar bij Ajax te blijven, zou heel goed voor zijn ontwikkeling zijn. Maar dat hij best wel verdiend genoemd wordt bij de 5 grootste talenten in Europa lijkt me terecht als je ziet wat hij allemaal kan en wat hij al in zijn prille carrière (nog niet eens 2 jaar volprof) heeft laten zien.

Ik reageerde op je domme uitspraak dat de mensen hier, naar aanleiding van dat stuk, nu moeten bekennen dat Eriksen zo goed is als jij zegt. Dat hij talent heeft, ziet Vincent Bijlo zelfs (ook een Feyenoorder).

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ja, en als je het over puur talent hebt kan je ook Castaignos plaatsen ipv Imbecillio, of een van Ginkel.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nou, ja. Er zijn denk ik wel een hoop namen te noemen. Ik had het niet vreemd gevonden als bv Dries Mertens ipv Ebecilio genoemd zou zijn. Of Assaidi.

Zijn te oud.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Natuurlijk is Eriksen een internationaal toptalent (wie ontkent dit eigenlijk?), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Donald, Ebicilio, Aisatti, Enoh, Anita en ons aller Jan Arie van der Heijden.

Willen alle mensen die dit talenten noemen dat bij dezen dan ook even terugtrekken?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik reageerde op je domme uitspraak dat de mensen hier, naar aanleiding van dat stuk, nu moeten bekennen dat Eriksen zo goed is als jij zegt. Dat hij talent heeft, ziet Vincent Bijlo zelfs (ook een Feyenoorder).

Nou, er zijn er best wel een aantal (meestal vooral Feyenoorders eerlijk gezegd) die vaak roepen dat Eriksen overschat is. Ik lees zelfs wel eens reacties dat hij niet eens de top van de Eredivisie is. Dan is het wel mooi dat dit feit van een top 5 klassering erbij is gekomen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Natuurlijk is Eriksen een internationaal toptalent (wie ontkent dit eigenlijk?), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Donald, Ebicilio, Aisatti, Enoh, Anita en ons aller Jan Arie van der Heijden.

Willen alle mensen die dit talenten noemen dat bij dezen dan ook even terugtrekken?

Ik dacht al, waar blijft de oppertroll toch.

En nu gaat NR om je lachen. Whoeha, voorspelbaar.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Ik huil vooral om jouw teksten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Iemand moet hier voor wat opschudding zorgen

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Iemand moet hier voor wat opschudding zorgen

Je zorgt eerder voor een hersenschudding.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Elke non-voetballer die ooit het rood-witte shirt aan heeft getrokken een wereldtalent noemen, er 100x naast zitten en dan bij die ene (wat een blinde nog kan zien) je gelijk halen, priceless En dan:

Maar trek het jullie niet aan hoor, niet iedereen kan enorm veel voetbalinzicht hebben

afwisselen met

Ebecilio leek tot een tijdje terug erg talentvol.

Ja, mijn weekendje is weer goed

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Blij dat je je weer zo vermaakt hebt. Jij bent geloof ik ook het type dat alleen maar plezier kan halen uit meningen over anderen. Tragisch is dat.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Hij heeft liever een zielige coach die wisselspelers op de rug springt

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zit nu effe VI te kijken, erg amusant weer zeg! Die anekdote van Derksen over het huis opknappen of naar de hoeren mogen

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Krul en De Gea uitblinkers tot nog toe bij Man Utd - Newcastle.

United gelukkig op 1-0 via een afgeketste poging tot wegwerken van Taylor tegen Hernandez.

Edit: Onterechte penalty nu voor Newcastle.

En 1-1, Ba.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Krul in Oranje!

Die man houdt in z'n eentje Newcastle in de race.

Ok niet in z'n eentje, Simpson haalt een bal van de lijn.

Geweldige slotfase!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.