- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Het moet wel heel raar lopen als AZ gewoon geen kampioen gaat worden dit jaar. Ajax kan zich volledig richten op Europees voetbal. Opzicht hoeft dit geen teleurstelling te zijn. Een 8e finale halen is gewoon erg realistisch en haalbaar. Ajax heeft het volledig in eigen hand.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Je kan veel over Frank de Boer zeggen, maar arrogant is hij niet.
Face it, bijna elke club in NL kijkt al weken uit naar een potje tegen Ajax. Er zijn maar weinig uitzonderingen. Ik zou dan NAC, Heracles, Heerenveen, RKC, Graafschap, VVV en Roda kunnen noemen. Daar is de haat tegen Ajax niet zo aanwezig.
'Haat' tegen Ajax.
Mensen zouden zich eens moeten realiseren wat haat echt inhoudt, namelijk dat je iets of iemand dood wenst. Ik wens als Ajax liefhebber Feyenoord nou niet bepaald dood, zelfs niet NEC.
Mensen die een voetbalclub echt haten zijn simpletons. Dat heeft niks meer met voetbal te maken.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Voor spelers en staff zijn dat soort wedstrijden juist belangrijker dan die tegen Ajax, omdat de punten tegen die clubs gepakt móeten worden.
En toch zijn die wedstrijden altijd erbarmelijk om naar te kijken en is de motivatie tegen Ajax of een andere "grote" ploeg toch 300%.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Leuk en aardig, maar ik ga niet in mijn Ajax shirt hier door het Oosterpark heen lopen hoor. Kan je zeggen dat de haat meevalt, maar je vergist je over hoeveel kansloos volk er rondloopt. Ook bij de laatste Roda JC - Ajax lopen er genoeg mensen met stenen op auto's van Ajacieden te gooien. Iedereen zegt wel dat Ajax zomaar een potje zoals een van de zovelen is. Maar dat is gewoon bullshit. Overal waar Ajax komt merk je op de tribunes gewoon de "antipathie" tegen Ajax. Kansloos zooitje overal...gelukkig staat Ajax hierboven 
En ja, er zijn altijd derby's die ook veel leven. Buiten dat om..
Ach ja, ik vind het wel wat hebben, zolang het maar binnen de stadions blijft en zonder geweld. En daar schort het nog wel is aan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'Haat' tegen Ajax.
Mensen zouden zich eens moeten realiseren wat haat echt inhoudt, namelijk dat je iets of iemand dood wenst. Ik wens als Ajax liefhebber Feyenoord nou niet bepaald dood, zelfs niet NEC.
Mensen die een voetbalclub echt haten zijn simpletons. Dat heeft niks meer met voetbal te maken.
Haat heeft helemaal niets met doodwensen te maken. Als ze verliezen is het ook goed. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Leuk en aardig, maar ik ga niet in mijn Ajax shirt hier door het Oosterpark heen lopen hoor. Kan je zeggen dat de haat meevalt, maar je vergist je over hoeveel kansloos volk er rondloopt. Ook bij de laatste Roda JC - Ajax lopen er genoeg mensen met stenen op auto's van Ajacieden te gooien. Iedereen zegt wel dat Ajax zomaar een potje zoals een van de zovelen is. Maar dat is gewoon bullshit. Overal waar Ajax komt merk je op de tribunes gewoon de "antipathie" tegen Ajax. Kansloos zooitje overal...gelukkig staat Ajax hierboven 
Goh, heb je nu werkelijk geen idee? Het maakt helemaal niet uit welke club het is hoor. Je kan als uitspelende club altijd op een dosis antipathie rekenen. Dat geldt echt niet enkel voor Ajax... 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
En toch zijn die wedstrijden altijd erbarmelijk om naar te kijken en is de motivatie tegen Ajax of een andere "grote" ploeg toch 300%.
Net of dat voor spelers en staff uitmaakt.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Goh, heb je nu werkelijk geen idee? Het maakt helemaal niet uit welke club het is hoor. Je kan als uitspelende club altijd op een dosis antipathie rekenen. Dat geldt echt niet enkel voor Ajax...
Toen ik met een Excelsior bus naar Utrecht ging voor een bekerwedstrijdje, werden we zelfs bekogeld met stenen door die debielen. Dat zegt genoeg, lijkt me.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Daarnaast lijkt me dat 300% verhaal ook meer een excuus voor als je niet goed genoeg bent om die wedstrijden te winnen.
Had niemand in (bijv.) '95 een hekel aan Ajax?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Nee oké, iedereen vind Ajax tof. Vooral Feyenoord. In alle Nederlandse stadions werd gejuicht toen Ajax geen kampioen werd 2 seizoenen geleden en nu is Ajax opeens "1 van de zovele" tegenstanders?
Ajax is nou eenmaal de meest geliefde en gehate club van Nederland.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Toen ik met een Excelsior bus naar Utrecht ging voor een bekerwedstrijdje, werden we zelfs bekogeld met stenen door die debielen. Dat zegt genoeg, lijkt me.
Bij Utrecht lopen standaard mafkezen rond. Dan noem je ook een club 
Daarnaast lijkt me dat 300% verhaal ook meer een excuus voor als je niet goed genoeg bent om die wedstrijden te winnen.
Had niemand in (bijv.) '95 een hekel aan Ajax?
Ben ik het wel mee eens, een goede mentaliteit bij de tegenstander(wanneer een grote ploeg op bezoekt ben je nou eenmaal meer gemotiveerd) in combinatie met een kut mentaliteit bij de Ajax spelers levert al jaren slechte resultaten op in uitduels.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Je kan veel over Frank de Boer zeggen, maar arrogant is hij niet.
Face it, bijna elke club in NL kijkt al weken uit naar een potje tegen Ajax. Er zijn maar weinig uitzonderingen. Ik zou dan NAC, Heracles, Heerenveen, RKC, Graafschap, VVV en Roda kunnen noemen. Daar is de haat tegen Ajax niet zo aanwezig.
Ik vind zes weken vooruit kijken naar een wedstrijd tegen Ajax echt overdreven. Ik kan begrijpen dat pakweg Kozakken Boys (
) dat wel zou doen als ze in de beker Ajax treffen. Maar NEC? Lijkt me sterk. Maar goed, verder ook niet heel boeiend allemaal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee oké, iedereen vind Ajax tof. Vooral Feyenoord. In alle Nederlandse stadions werd gejuicht toen Ajax geen kampioen werd 2 seizoenen geleden en nu is Ajax opeens "1 van de zovele" tegenstanders?
Ajax is nou eenmaal de meest geliefde en gehate club van Nederland.

Je wekte in je eerdere post overigens de indruk dat enkel Ajax op antipathie stuit bij uitwedstrijden....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Eriksen maakt nog met vier man jacht op Balotelli
Willen alle mensen die roepen dat Eriksen niet zo goed is als ik soms roep even hun woorden terugnemen?! 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Alsof je die lijst (die zelf Imbecilio nomineert) serieus moet nemen
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Word je er godverdomme weer ingefloten door zo'n kut scheids, zuivere penalty. Het kan een keer gebeuren dat een scheids een fout maakt, maar bijna elke wedstrijd van Utrecht maakt de scheids een nadelige beslissing voor Utrecht. Misschien een tip om voortaan zonder scheidsrechter te spelen?
Neemt natuurlijk niet weg dat AZ verdiend heeft gewonnen en ik gun het ze ook. Ze hadden alleen moeite met scoren en ben ik ervan overtuigd dat Utrecht gelijk had gespeeld als zij die penalty hadden gekregen. Achja elk nadeel heb zijn voordeel, nu AZ gewonnen heeft kan Ajax niet inlopen op AZ. Maar had toch liever gehad dat Utrecht de 3 punten naar huis hadden genomen.
Trouwens groot compliment voor Utrecht, zit echt een stijgende lijn in. De Kogel zsm eruit halen en Gerndt in de spits en Lensky ipv Sneijder en je hebt gewoon een redelijk elftal voor de subtop. Martensson wordt steeds beter en het verdedigend blok was gister ook sterk (af en toe een slipertje, maar dat is ook niet zo gek tegen AZ) 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Voetbalzone - Eriksen maakt nog met vier man jacht op Balotelli
Willen alle mensen die roepen dat Eriksen niet zo goed is als ik soms roep even hun woorden terugnemen?!

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Overigens, iemand dit al gelezen:
Voetbalzone - 'Ten Have toont starheid en verlaat Ajax alleen indien Cruijff ook gaat'
Die Ten Have ziet ook dat hij hard aan het verliezen is, wil hij Cruijff nog even in zijn val meeslepen!

Hoop dat Johan hiermee akkoord gaat. Dan nokken die 4 mafkezen eindelijk op en Cruijff keert toch wel weer terug bij Ajax. Desnoods als adviseur onder die naam, maar Cruijff zal toch dan weer de koers kunnen bepalen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
@ A&L:
Behoort tot de 5 grootste talenten van Europa! 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Eriksen heeft natuurlijk talent, dat ontkent denk ik ook niemand. Hij laat het alleen nog niet zien (m.u.v. een paar momenten). Maar omdat er weer een talent uit de Ajax jeugd is, wordt het gelijk als de nieuwe Wesley Sneijder gezien.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Behoort tot de 5 grootste talenten van Europa!
Imbecillio behoorden tot de top 40 (?) grootste talenten van Europa. 
Dus die lijst kan je zowiezo niet serieus nemen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Trouwens groot compliment voor Utrecht, zit echt een stijgende lijn in. De Kogel zsm eruit halen en Gerndt in de spits en Lensky ipv Sneijder en je hebt gewoon een redelijk elftal voor de subtop. Martensson wordt steeds beter en het verdedigend blok was gister ook sterk (af en toe een slipertje, maar dat is ook niet zo gek tegen AZ)
Wat is de stijgende lijn? Utrecht vertoont al jaren hetzelfde proces. Beetje meehobbelen, Ajax verslaan en daarna weer wegzakken. Dit Utrecht zie ik ergens bovenaan rechterrijtje en met geluk helemaal onderaan linkerrijtje eindigen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het moet wel heel raar lopen als AZ gewoon geen kampioen gaat worden dit jaar. Ajax kan zich volledig richten op Europees voetbal. Opzicht hoeft dit geen teleurstelling te zijn. Een 8e finale halen is gewoon erg realistisch en haalbaar. Ajax heeft het volledig in eigen hand.
Nou nee, Ajax moet tegen de nummer 1 van een andere poul? Ik denk dat in elke poul de nummer 1 sterker is dan Ajax. Weinig kans voor Ajax, is beter dat zij de EL ingaan. Hebben zij meer kans.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat is de stijgende lijn? Utrecht vertoont al jaren hetzelfde proces. Beetje meehobbelen, Ajax verslaan en daarna weer wegzakken. Dit Utrecht zie ik ergens bovenaan rechterrijtje en met geluk helemaal onderaan linkerrijtje eindigen.
Ik bedoel een stijgende lijn in de laatste paar wedstrijden. Het seizoen begon heel rommelig en werd echt dramatisch gespeeld. Maar PSV uit, AZ uit, Ado uit zijn lastige wedstrijden en heeft Utrecht toch laten zien dat het een redeijk elftal is. Echter ben je alle drie de uitwedstrijden genaaid.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Imbecillio behoorden tot de top 40 (?) grootste talenten van Europa. 
Dus die lijst kan je zowiezo niet serieus nemen.
Vastgesteld door mensen die heel wat objectiever de zaken bekijken dan ene Chucky of Nicolage Rico. Kenners in Europa zien Eriksen bij de 5 grootste talenten.
Niet gek als je op 18-19 jarige leeftijd al Ajax kampioen maakt, in de CL lekker presteert, na een WK ook op een EK gaat spelen omdat hij erg bepalend voor zijn land is en verder barst van het talent.
Ik snap de afgunst, maar Eriksen wordt nu eenmaal door veel mensen hoog ingeschat. Maar trek het jullie niet aan hoor, niet iedereen kan enorm veel voetbalinzicht hebben 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
En daarom is-ie zou goed als jij zegt? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En daarom is-ie zou goed als jij zegt?
Een bevestiging dat vele andere mensen het met mijn verder heel bescheiden mening eens zijn.
Als het overal in Europa opgemerkt wordt dan zal het wel een beetje waar zijn he? Maar laten we vooral op de mening van een Feyenoorder en Utrechter afgaan die sowieso nooit neutraal naar Ajax hebben gekeken.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Onze wil is wet, dus ja! Discussies met Feyenoorders worden op voorhand al niet verloren door Ajacieden. Zelfde geldt ook voor wedstrijden 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.