• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.413 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.140 acteurs
  • 199.400 gebruikers
  • 9.400.571 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Het is op z'n zachts gezegd wel een heel aparte uitspraak. Vitesse lijkt me sowieso een heel stuk belangrijker.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Dat Vitesse belangrijker is staat vast maar dan nog, de Boer zegt waarschijnlijk en als je het mij vraagt is het de één na belangrijkste wedstrijd en dat hij ook nog is zegt dat hij niet spoort waar dat op gebaseerd is is mij niet geheel duidelijk.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Haha, denk je nu werkelijk dat ze bij NEC al weken bezig zijn met Ajax?

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

weet ik veel, kan voor mezelf spreken dat ik er al wel mee bezig ben maar dat geld voor elke wedstrijd die Ajax speelt.

Maar om te zeggen dat de Boer niet helemaal spoort het zal wel!

Joy4ever

• 4626 berichten
  • 1849 stemmen

Het gaat erom dat je niet de "arrogantie" moet hebben om voor een andere club te gaan denken dat ze al weken met de wedstrijd tegen jouw club bezig zijn.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Hahahaha arrogantie juist niet (als dat zo was dan zou die zeggen ff drie punten ophalen), ik wou dat het zo was kan iig. niet wachten tot het weer in volle bloei terug komt. Buiten het bestuurlijke gezeik is dat nog wel het meest waar ik me aan erg, we moeten oppassen voor de middenmoters hahaha arrogantie krijgt een hele nieuwe betekenis.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

De reden dat Ajax zegt op te moeten passen voor middenmoters laten ze toch regelmatig zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik snap de heisa niet zo om die uitspraak van de Boer. Gewoon weer zo'n correcte uitspraak die alle trainers doen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Precies, vreselijk overtrokken weer allemaal. En arrogantie is wel het laatste dat ik hieraan zou kunnen en willen linken ...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

De reden dat Ajax zegt op te moeten passen voor middenmoters laten ze toch regelmatig zien.

Dat is toch ook precies wat De Boer bedoelt? Omgekeerde arrogantie dus, ofwel overdreven bescheidenheid, maar dat past helaas bij het spel wat Ajax de laatste maanden laat zien..

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Haha, denk je nu werkelijk dat ze bij NEC al weken bezig zijn met Ajax?

De spelers zijn er iig al wel een tijdje mee bezig. Dat moet je niet onderschatten hoor, vooral ook omdat er bij elke subtopper in NL wel ex-Ajax of verhuurde spelers rondlopen die zich allemaal willen bewijzen. Lijkt me duidelijk dat ze tegen Ajax altijd een stapje meer doen en Kos mag lullen wat ie wilt, maar hij zal vast ook al wel een tijdje zin hebben in dit duel

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

Precies, vreselijk overtrokken weer allemaal. En arrogantie is wel het laatste dat ik hieraan zou kunnen en willen linken ...

Eerder het tegenovergestelde ja. Als je de Boer iets kan verwijten is dat die welbekende Amsterdamse bluf nergens te bespeuren is .

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

De spelers zijn er iig al wel een tijdje mee bezig. Dat moet je niet onderschatten hoor, vooral ook omdat er bij elke subtopper in NL wel ex-Ajax of verhuurde spelers rondlopen die zich allemaal willen bewijzen. Lijkt me duidelijk dat ze tegen Ajax altijd een stapje meer doen en Kos mag lullen wat ie wilt, maar hij zal vast ook al wel een tijdje zin hebben in dit duel

Voor gehuurde spelers van Ajax geldt dat wel ja. Voor de rest niet hoor. Spelers en staff kijken altijd puur naar de volgende wedstrijd. Niet naar een wedstrijd die pas over 4 weken wordt gespeeld.

Voor supporters kan het ook gelden.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Spelers en staff kijken altijd puur naar de volgende wedstrijd.

Haha klinkt wel profesioneel ik weet zeker dat de spelers en staff van Ajax zich al op Real verheugen sinds de loting ook al ben je kansloos. (ook de supporters).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha was het maar een grapje. Helaas is het serieus. Ook NEC is een clubje dat ook weer in Ajax een rivaal ziet. Iets wat oa Groningen, Vitesse en PSV zich ook inbeelden.

En jij bent wel het allerbeste voorbeeld van iemand die als NECer nooit over de club praat, omdat je in die tijd ook Ajax kan kan zeiken

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Het gaat erom dat je niet de "arrogantie" moet hebben om voor een andere club te gaan denken dat ze al weken met de wedstrijd tegen jouw club bezig zijn.

Je kan veel over Frank de Boer zeggen, maar arrogant is hij niet.

Face it, bijna elke club in NL kijkt al weken uit naar een potje tegen Ajax. Er zijn maar weinig uitzonderingen. Ik zou dan NAC, Heracles, Heerenveen, RKC, Graafschap, VVV en Roda kunnen noemen. Daar is de haat tegen Ajax niet zo aanwezig.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Voor gehuurde spelers van Ajax geldt dat wel ja. Voor de rest niet hoor. Spelers en staff kijken altijd puur naar de volgende wedstrijd. Niet naar een wedstrijd die pas over 4 weken wordt gespeeld.

Voor supporters kan het ook gelden.

Tsjah, als je tegen RKC, Excelsior en VVV moet spelen kan ik me best voorstellen dat je al wat langer uitkijkt wanneer het grote Ajax op bezoek komt. Lijkt me niks vreemds aan In mindere mate geldt dit ook voor clubs als Feyenoord en PSV bv.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Roda ... Daar is de haat tegen Ajax niet zo aanwezig.

100% wel, hoor.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Welnee joh, bij Roda heerst er geen Ajax haat. Daar wordt het ook nooit onvriendelijk op de tribunes.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Spreek de gemiddelde Roda-fan eens aan, zou ik zeggen. Vaak is hun weekend goed als Ajax punten verloren heeft, ongeacht wat Roda zelf heeft gedaan. Dit jaar was het opvallend slap in het stadion, maar normaal leeft die wedstrijd echt wel meer dan welk ander thuisduel van Roda dan ook (ik kom er vrijwel jaarlijks).

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Bij NAC is Feyenoord de grote vijand en in mindere mate Willem II (al stelt die 'derby' al jaren niets voor). Ook PSV is niet populair en vervangt min of meer Willem II als grootste Brabantse rivaal. Ajax daarentegen doet de meeste supporters niet zoveel, al heb ik ook best wel eens gesprongen bij een wedstrijd tegen Ajax. Ik voel persoonlijk de meeste rivaliteit met Ajax, maar dat komt omdat ik niet in Breda woon, maar in Utrecht en dus veel meer te maken heb met arrogante Ajacieden dan met bescheiden Rotterdammers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rob van Dijk .

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

AZ creëert eigenlijk geen hol, maar dan hebben ze Elm wel die er een vrije trap in krult (daarna gaat het beduidend makkelijker). Als je dit soort wedstrijden ook wint ben je de gedoodverfde kampioen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Quido schreef:

Spreek de gemiddelde Roda-fan eens aan, zou ik zeggen. Vaak is hun weekend goed als Ajax punten verloren heeft, ongeacht wat Roda zelf heeft gedaan.

Ontzettend sneu volk, dus.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

AZ verdient gewonnen !

Kampioenen

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Tsjah, als je tegen RKC, Excelsior en VVV moet spelen kan ik me best voorstellen dat je al wat langer uitkijkt wanneer het grote Ajax op bezoek komt. Lijkt me niks vreemds aan In mindere mate geldt dit ook voor clubs als Feyenoord en PSV bv.

Voor spelers en staff zijn dat soort wedstrijden juist belangrijker dan die tegen Ajax, omdat de punten tegen die clubs gepakt móeten worden.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Bij NAC is Feyenoord de grote vijand.

Bij Twente idem.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar hebben wel altijd de Schalke achterban nodig .

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha was het maar een grapje. Helaas is het serieus. Ook NEC is een clubje dat ook weer in Ajax een rivaal ziet. Iets wat oa Groningen, Vitesse en PSV zich ook inbeelden.

Ah joh, buiten Alkmaar, Den Haag, Utrecht en Rotterdam valt de Ajaxhaat best mee. In Eindhoven beschouwt men Ajax als rivaal omdat Ajax al sinds jaar en dag PSVs grootste rivaal ís...

Twente heeft toch veel meer met (tegen) Heracles dan met Feyenoord? Vascago?

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Apollinisch schreef:

In Eindhoven beschouwt men Ajax als rivaal omdat Ajax al sinds jaar en dag PSVs grootste rivaal ís...

Inderdaad, wat moeten we met rivalen als Willem II en NAC of Helmond Sport en FC Eindhoven?

Rivaliteit is alleen leuk als je aan elkaar gewaagd bent.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.