- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Pff, komt Chelsea gelukkig nog goed weg met die late penalty.
Niet dat het verder om aan te zien was maar goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Miljoenenaankoop Torres mocht maandag 71 minuten in de spits blijven staan en werd toen naar de kant gehaald. Didier Drogba nam zijn plaats over. Salomon Kalou had voorin net iets eerder Nicolas Anelka vervangen. Het hielp de ploeg van Carlo Ancelotti niet.
Wat een giller 
Torres, Kalou, Anelka & Drogba die de bal niet in het net weten te krijgen (al weken niet). Als zulke wereldspitsen (top 10 materiaal) ze niet maken kun je toch wel aannemen dat er iets goed fout zit bij die stinkclub. Manu op sloffen naar de titel 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gevolgd door nog een giller
Wenger: "Moeten minder ontzag hebben voor Barça"
Dorpsgek: het enige wat je kan redden is ontzag voor Barca. Probeer je mee te ballen of speel je oppertunistisch krijg je weer net zo'n pak slaag als vorig jaar. Durf zonder aarzeling te zeggen dat het huidige Barca de best voetballende club is in de afgelopen 20 jaar.
Maar Wenger heeft z'n eigen idee blijkbaar. Ga me woensdag weer scheef lachen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Enige manier om Barca af te stoppen is om met de hele ploeg rond de 16 meter te gaan hangen en hopen op een goede counter.
Als je mee gaat doen met hun spelletje word je gewoon geslacht, zoals we inderdaad vorig jaar al hebben gezien. Als het middenveld van Barca en de voorhoede ruimte krijgen zijn ze dodelijk.
Lastige situatie voor Arsenal, aangezien ik ze niet zo gauw a la Inter of Chelsea zie spelen.
Materny, ik durf misschien wel te zeggen dat dit het best voetballende elftal ooit is. Vooral omdat vroeger de maatstaven lager lagen en de teams minder compact en georganiseerder speelden. Juist anno 2009/2010/2011 is het ontzettend knap dat een voetballend team de wereld kan domineren.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wenger heeft gewoon gelijk. Dit jaar staat er een heel ander Arsenal dan vorig seizoen. Vorig seizoen was toch zowat de helft van de basisspelers geblesseerd. Arsenal is sowieso geen ploeg die het moet hebben van de verdediging, die moeten zelf het spel maken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Materny, ik durf misschien wel te zeggen dat dit het best voetballende elftal ooit is.
En nog meer bepalend het conditionele aspect. Tegenwoordig zijn er zoveel verbeteringen op gebied van conditionele en fysieke gesteldheid in vergelijking met 10 a 60 jaar geleden.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Conditie standpunt is inderdaad ook erg belangrijk, vroeger was het voetbal ook veel en veel trager. Als je beelden van Nederland in de WK finale van '74 terug ziet zie je de spelers soms gewoon minstens 10 seconden met de bal aan de voet lopen(en dan ook echt lopen).
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Even een aanslag plegen op deze MovieMeter pagina 
Holy Shit man, Hajduk Split(Kroatië) bestond afgelopen weekend 100 jaar, op een zieke manier gevierd door het hele land. De invasie op Baghdad(2004) is er niks bij 
Bewegend beeld Split:
Split:

City Ploèe (115 km from Split)

Dubrovnik (230 km from Split)

Stari Grad, island Hvar (35 km from Split)

Metkoviæ (130 km from Split)

Vodice (85 km from Split)

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het Barcelona in de tijd van Koeman, Ferrer Beguiristain, Stoitsjkov, Romario etc. had ik veel meer mee dan met dit Barcelona. Maar het Barcelona van nu is denk ik wel het best op elkaar ingespeelde team van de laatste 20 jaar ja.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
lol @ Dubrovnik
.
Geen idee dat het voetbal daar zo leefde.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar betwijfel of het Ajax of Bayern van de jaren 70 tegen dit Barca zouden zijn opgewassen. Denk dat ze zouden zijn weggevaagd, ondanks de Cruijfs en Beckenbauers van die jaren.
Met andere woorden: Als zij nu zouden spelen zouden ze ook gewoon wereldtop zijn.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Waren nog veel meer plaatsen waar dikke fakkelzeeën waren, alleen geen zin om die er ook bij te zetten 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het Barcelona in de tijd van Koeman, Ferrer Beguiristain, Stoitsjkov, Romario etc. had ik veel meer mee dan met dit Barcelona. Maar het Barcelona van nu is denk ik wel het best op elkaar ingespeelde team van de laatste 20 jaar ja.
Dit is veel indrukwekkender wat ze nu hebben. De gehele as is gewoon de as van het nationale elftal. Meteen ook de reden waarom Nederland slaag kreeg, zulke wereldvoetballers die het gehele jaar samen ballen en ingespeeld zijn op elkaar; geen kruit tegen gewassen.
'Valdes - Puyol - Pique - Xavi - Iniesta - Villa' die de levensader van Barca en Spanje vormen, need i say more. Zou alleen nog wensen dat Alonso kwam.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Met andere woorden: Als zij nu zouden spelen zouden ze ook gewoon wereldtop zijn.
Uiteraard, maar dat was niet het discussiepunt. Punt was: zouden de exceptionele kwaliteiten van zulke spelers, en de speelwijze van toen genoeg zijn om het huidige Barca moeilijk te maken.
Beetje een vergelijkbaar scenario met dat van Rocky 6 (mocht je die gezien hebben).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, maar dan nog had ik meer met de spelers zoals ik opnoemde. Iniesta en Xavi en Messi zijn geweldenaren, maar ik vind het wel saaie persoonlijkheden. Dat team rond Ronald Koeman met spelers die allemaal zo hun eigen kunstje hadden was ook schitterend. Elke keer als Koeman achter de bal ging staan bij een vrije trap zat ik me al weer te verlekkeren hoe snoeihard hij er nu weer in zou gaan. Dan zo'n etterbak als Stoitsjkov erbij en de luie geweldenaar Romario. Nee, dat team kan persoonlijk niemand tegenop,maar daar zit ook wel wat nostalgie bij.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
zouden de exceptionele kwaliteiten van zulke spelers, en de speelwijze van toen genoeg zijn om het huidige Barca moeilijk te maken.
Trainingsmethodes, supplementen, voeding,.... Alles is tegenwoordig beter, de voetballers van nu hebben veel meer voordelen. Vandaar dat dit soort dingen altijd in hun eigen tijd bekeken moeten worden, vergelijken is oneerlijk. Vandaar dat ik altijd zeg dat de spelers van vroeger ook gewoon mee zouden evolueren met het voetbal en dat de toppers van vroeger nu ook wereldtop zouden zijn.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Cruijf, Pele of Maradona zeker in ieder geval.. een balgevoel waar je weinig spelers nu op kunt betrappen en met name Cruijf en Pele hadden ook een fenomenaal spelinzicht.. en zo waren er nog wel wat. Dat valt niet te trainen of te conditioneren, dat heb je gewoon van nature.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2189 stemmen
Yep dat noemen ze uitzonderlijk talenten.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ja, maar dan nog had ik meer met de spelers zoals ik opnoemde. Iniesta en Xavi en Messi zijn geweldenaren, maar ik vind het wel saaie persoonlijkheden. Dat team rond Ronald Koeman met spelers die allemaal zo hun eigen kunstje hadden was ook schitterend. Elke keer als Koeman achter de bal ging staan bij een vrije trap zat ik me al weer te verlekkeren hoe snoeihard hij er nu weer in zou gaan. Dan zo'n etterbak als Stoitsjkov erbij en de luie geweldenaar Romario. Nee, dat team kan persoonlijk niemand tegenop,maar daar zit ook wel wat nostalgie bij.
Geheel mee eens!
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Enige manier om Barca af te stoppen is om met de hele ploeg rond de 16 meter te gaan hangen en hopen op een goede counter.
Of er gewoon agressief bovenop gaan zitten en hopen dat je dat volhoudt.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2591 stemmen
Hij kan beter Koos Vriendloos op zijn arm zetten ipv Obelix
Jemig, wat een kansloze sjap is het weer.
En die steward in het vliegtuig, zoals Vascago ook al zei. Zei het net nog tegen men pa naast me op de bank. Hilarisch!
Denkt zo'n tokkie dat ie met een cameraploeg tussen de supporters in een pub kan chillen, wat denkt ie nou zelf.
wat zijn we weer respectvol zeg. Wat een niveau. Lekker makkelijk zo achter je computer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weer zo'n clsic re_robert post. Ach, dat zijn vaak de standpunten van die niet al te slimme alpha-male supportertjes. Ik vond het wel een verademing dat er eindelijk een supporter was met een gemiddeld IQ.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wat een giller 
Torres, Kalou, Anelka & Drogba die de bal niet in het net weten te krijgen (al weken niet). Als zulke wereldspitsen (top 10 materiaal) ze niet maken kun je toch wel aannemen dat er iets goed fout zit bij die stinkclub. Manu op sloffen naar de titel
Geen van alleen haalt op dit moment de top 10. Anelka heeft niet eens uitzicht op de top 10. Wat een drama is dat toch.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
wat zijn we weer respectvol zeg. Wat een niveau. Lekker makkelijk zo achter je computer.
Heb je hem ook weer..
Mensen die meedoen aan dat programma lopen het risico dat ze kritiek krijgen van de tv kijkers. Boehoe, wat erg.
Het was een redelijk zwakzinnige gozer gister, maar hij was ergens nog wel symphatiek.
Nam tenminste voor pa en ma een souvenir mee uit Liverpool 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind het juist zo mooi dat dit Barca enorm bescheiden spelers kent. Ze zijn goed, ze weten dat maar ze laten het niet steeds weten. Zon galbak als C Ronaldo doet dit wel, daarom mag niemand hem.
Ik heb de jaren 70 en 80 en zelfs de jaren 90 (deels) niet bewust meegemaakt, maar ik ben benieuwd of er een team was die zoveel jaren zo geniaal en goed was als dit huidige Barcelona. Ze spelen al een jaar of 4, 5 echt droomvoetbal van een andere planeet. Zelfs Real Madrid, niet de minste club, figureerde in het galavoetbal van Barca de laatste jaren.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dit Barca is het beste team ooit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat denk ik ook. Ook omdat ze het vele jaren lang laten zien. Niet 1 seizoen of 1 toernooi, maar jarenlang. Ongekend!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal mee eens. Ook nooit zo genoten van voetbal, en ze hebben ons ook de wereldtitel gegeven, want echt enorm bijzonder is (geen inwrijfactie
).
Ook een enorm collectief, ondanks dat bij Barca de drie beste spelers ter wereld spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.