• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.747 gebruikers
  • 9.422.614 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Pff, komt Chelsea gelukkig nog goed weg met die late penalty.

Niet dat het verder om aan te zien was maar goed.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Miljoenenaankoop Torres mocht maandag 71 minuten in de spits blijven staan en werd toen naar de kant gehaald. Didier Drogba nam zijn plaats over. Salomon Kalou had voorin net iets eerder Nicolas Anelka vervangen. Het hielp de ploeg van Carlo Ancelotti niet.

Wat een giller

Torres, Kalou, Anelka & Drogba die de bal niet in het net weten te krijgen (al weken niet). Als zulke wereldspitsen (top 10 materiaal) ze niet maken kun je toch wel aannemen dat er iets goed fout zit bij die stinkclub. Manu op sloffen naar de titel

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Gevolgd door nog een giller

Wenger: "Moeten minder ontzag hebben voor Barça"

Dorpsgek: het enige wat je kan redden is ontzag voor Barca. Probeer je mee te ballen of speel je oppertunistisch krijg je weer net zo'n pak slaag als vorig jaar. Durf zonder aarzeling te zeggen dat het huidige Barca de best voetballende club is in de afgelopen 20 jaar.

Maar Wenger heeft z'n eigen idee blijkbaar. Ga me woensdag weer scheef lachen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Enige manier om Barca af te stoppen is om met de hele ploeg rond de 16 meter te gaan hangen en hopen op een goede counter.

Als je mee gaat doen met hun spelletje word je gewoon geslacht, zoals we inderdaad vorig jaar al hebben gezien. Als het middenveld van Barca en de voorhoede ruimte krijgen zijn ze dodelijk.

Lastige situatie voor Arsenal, aangezien ik ze niet zo gauw a la Inter of Chelsea zie spelen.

Materny, ik durf misschien wel te zeggen dat dit het best voetballende elftal ooit is. Vooral omdat vroeger de maatstaven lager lagen en de teams minder compact en georganiseerder speelden. Juist anno 2009/2010/2011 is het ontzettend knap dat een voetballend team de wereld kan domineren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wenger heeft gewoon gelijk. Dit jaar staat er een heel ander Arsenal dan vorig seizoen. Vorig seizoen was toch zowat de helft van de basisspelers geblesseerd. Arsenal is sowieso geen ploeg die het moet hebben van de verdediging, die moeten zelf het spel maken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

Materny, ik durf misschien wel te zeggen dat dit het best voetballende elftal ooit is.

Durf ik niet te zeggen, aangezien mijn kennis voor de jaren 90 zeer ondermaats is. Maar betwijfel of het Ajax of Bayern van de jaren 70 tegen dit Barca zouden zijn opgewassen. Denk dat ze zouden zijn weggevaagd, ondanks de Cruijfs en Beckenbauers van die jaren.

Vooral omdat vroeger de maatstaven lager lagen en de teams minder compact en georganiseerder speelden

En nog meer bepalend het conditionele aspect. Tegenwoordig zijn er zoveel verbeteringen op gebied van conditionele en fysieke gesteldheid in vergelijking met 10 a 60 jaar geleden.

. Juist anno 2009/2010/2011 is het ontzettend knap dat een voetballend team de wereld kan domineren.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Conditie standpunt is inderdaad ook erg belangrijk, vroeger was het voetbal ook veel en veel trager. Als je beelden van Nederland in de WK finale van '74 terug ziet zie je de spelers soms gewoon minstens 10 seconden met de bal aan de voet lopen(en dan ook echt lopen).

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Even een aanslag plegen op deze MovieMeter pagina

Holy Shit man, Hajduk Split(Kroatië) bestond afgelopen weekend 100 jaar, op een zieke manier gevierd door het hele land. De invasie op Baghdad(2004) is er niks bij

Bewegend beeld Split:

Split:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

City Ploèe (115 km from Split)

(afbeelding)

Dubrovnik (230 km from Split)

(afbeelding)

Stari Grad, island Hvar (35 km from Split)

(afbeelding)

Metkoviæ (130 km from Split)

(afbeelding)

Vodice (85 km from Split)

(afbeelding)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het Barcelona in de tijd van Koeman, Ferrer Beguiristain, Stoitsjkov, Romario etc. had ik veel meer mee dan met dit Barcelona. Maar het Barcelona van nu is denk ik wel het best op elkaar ingespeelde team van de laatste 20 jaar ja.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

lol @ Dubrovnik .

Geen idee dat het voetbal daar zo leefde.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Maar betwijfel of het Ajax of Bayern van de jaren 70 tegen dit Barca zouden zijn opgewassen. Denk dat ze zouden zijn weggevaagd, ondanks de Cruijfs en Beckenbauers van die jaren.

Dat is natuurlijk een oneerlijke vergelijking. Jij zal ook wel begrijpen dat de Cruijffs en Beckenbauers van die jaren ook wel mee geëvolueerd zouden zijn met het voetbal.

Met andere woorden: Als zij nu zouden spelen zouden ze ook gewoon wereldtop zijn.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Waren nog veel meer plaatsen waar dikke fakkelzeeën waren, alleen geen zin om die er ook bij te zetten

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

moviemafketel schreef:

Het Barcelona in de tijd van Koeman, Ferrer Beguiristain, Stoitsjkov, Romario etc. had ik veel meer mee dan met dit Barcelona. Maar het Barcelona van nu is denk ik wel het best op elkaar ingespeelde team van de laatste 20 jaar ja.

Dit is veel indrukwekkender wat ze nu hebben. De gehele as is gewoon de as van het nationale elftal. Meteen ook de reden waarom Nederland slaag kreeg, zulke wereldvoetballers die het gehele jaar samen ballen en ingespeeld zijn op elkaar; geen kruit tegen gewassen.

'Valdes - Puyol - Pique - Xavi - Iniesta - Villa' die de levensader van Barca en Spanje vormen, need i say more. Zou alleen nog wensen dat Alonso kwam.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat is natuurlijk een oneerlijke vergelijking. Jij zal ook wel begrijpen dat de Cruijffs en Beckenbauers van die jaren ook wel mee geëvolueerd zouden zijn met het voetbal.

Met andere woorden: Als zij nu zouden spelen zouden ze ook gewoon wereldtop zijn.

Uiteraard, maar dat was niet het discussiepunt. Punt was: zouden de exceptionele kwaliteiten van zulke spelers, en de speelwijze van toen genoeg zijn om het huidige Barca moeilijk te maken.

Beetje een vergelijkbaar scenario met dat van Rocky 6 (mocht je die gezien hebben).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, maar dan nog had ik meer met de spelers zoals ik opnoemde. Iniesta en Xavi en Messi zijn geweldenaren, maar ik vind het wel saaie persoonlijkheden. Dat team rond Ronald Koeman met spelers die allemaal zo hun eigen kunstje hadden was ook schitterend. Elke keer als Koeman achter de bal ging staan bij een vrije trap zat ik me al weer te verlekkeren hoe snoeihard hij er nu weer in zou gaan. Dan zo'n etterbak als Stoitsjkov erbij en de luie geweldenaar Romario. Nee, dat team kan persoonlijk niemand tegenop,maar daar zit ook wel wat nostalgie bij.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

zouden de exceptionele kwaliteiten van zulke spelers, en de speelwijze van toen genoeg zijn om het huidige Barca moeilijk te maken.

Neen, en niet alleen het huidige Barça. Ik ben er haast zeker van dat de meeste serieuze topclubs uit deze tijd die ploegen van vroeger van het veld zullen spelen. Een speler als Elia (om maar wat te noemen) is nu gewoon een leuke speler, 40 jaar geleden zou hij met de kwaliteiten die hij nu heeft absolute wereldtop zijn geweest.

Trainingsmethodes, supplementen, voeding,.... Alles is tegenwoordig beter, de voetballers van nu hebben veel meer voordelen. Vandaar dat dit soort dingen altijd in hun eigen tijd bekeken moeten worden, vergelijken is oneerlijk. Vandaar dat ik altijd zeg dat de spelers van vroeger ook gewoon mee zouden evolueren met het voetbal en dat de toppers van vroeger nu ook wereldtop zouden zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Cruijf, Pele of Maradona zeker in ieder geval.. een balgevoel waar je weinig spelers nu op kunt betrappen en met name Cruijf en Pele hadden ook een fenomenaal spelinzicht.. en zo waren er nog wel wat. Dat valt niet te trainen of te conditioneren, dat heb je gewoon van nature.

Film Fan

• 940 berichten
  • 2189 stemmen

Yep dat noemen ze uitzonderlijk talenten.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Fraaie plaatjes rep!

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Inderdaad!

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja, maar dan nog had ik meer met de spelers zoals ik opnoemde. Iniesta en Xavi en Messi zijn geweldenaren, maar ik vind het wel saaie persoonlijkheden. Dat team rond Ronald Koeman met spelers die allemaal zo hun eigen kunstje hadden was ook schitterend. Elke keer als Koeman achter de bal ging staan bij een vrije trap zat ik me al weer te verlekkeren hoe snoeihard hij er nu weer in zou gaan. Dan zo'n etterbak als Stoitsjkov erbij en de luie geweldenaar Romario. Nee, dat team kan persoonlijk niemand tegenop,maar daar zit ook wel wat nostalgie bij.

Geheel mee eens!

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

rep_robert schreef:

Enige manier om Barca af te stoppen is om met de hele ploeg rond de 16 meter te gaan hangen en hopen op een goede counter.

Of er gewoon agressief bovenop gaan zitten en hopen dat je dat volhoudt.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

rep_robert schreef:

Hij kan beter Koos Vriendloos op zijn arm zetten ipv Obelix Jemig, wat een kansloze sjap is het weer.

En die steward in het vliegtuig, zoals Vascago ook al zei. Zei het net nog tegen men pa naast me op de bank. Hilarisch!

Denkt zo'n tokkie dat ie met een cameraploeg tussen de supporters in een pub kan chillen, wat denkt ie nou zelf.

wat zijn we weer respectvol zeg. Wat een niveau. Lekker makkelijk zo achter je computer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Weer zo'n clsic re_robert post. Ach, dat zijn vaak de standpunten van die niet al te slimme alpha-male supportertjes. Ik vond het wel een verademing dat er eindelijk een supporter was met een gemiddeld IQ.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

Wat een giller

Torres, Kalou, Anelka & Drogba die de bal niet in het net weten te krijgen (al weken niet). Als zulke wereldspitsen (top 10 materiaal) ze niet maken kun je toch wel aannemen dat er iets goed fout zit bij die stinkclub. Manu op sloffen naar de titel

Geen van alleen haalt op dit moment de top 10. Anelka heeft niet eens uitzicht op de top 10. Wat een drama is dat toch.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

wat zijn we weer respectvol zeg. Wat een niveau. Lekker makkelijk zo achter je computer.

Heb je hem ook weer..

Mensen die meedoen aan dat programma lopen het risico dat ze kritiek krijgen van de tv kijkers. Boehoe, wat erg.

Het was een redelijk zwakzinnige gozer gister, maar hij was ergens nog wel symphatiek.

Nam tenminste voor pa en ma een souvenir mee uit Liverpool

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vind het juist zo mooi dat dit Barca enorm bescheiden spelers kent. Ze zijn goed, ze weten dat maar ze laten het niet steeds weten. Zon galbak als C Ronaldo doet dit wel, daarom mag niemand hem.

Ik heb de jaren 70 en 80 en zelfs de jaren 90 (deels) niet bewust meegemaakt, maar ik ben benieuwd of er een team was die zoveel jaren zo geniaal en goed was als dit huidige Barcelona. Ze spelen al een jaar of 4, 5 echt droomvoetbal van een andere planeet. Zelfs Real Madrid, niet de minste club, figureerde in het galavoetbal van Barca de laatste jaren.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dit Barca is het beste team ooit.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dat denk ik ook. Ook omdat ze het vele jaren lang laten zien. Niet 1 seizoen of 1 toernooi, maar jarenlang. Ongekend!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Helemaal mee eens. Ook nooit zo genoten van voetbal, en ze hebben ons ook de wereldtitel gegeven, want echt enorm bijzonder is (geen inwrijfactie ).

Ook een enorm collectief, ondanks dat bij Barca de drie beste spelers ter wereld spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.