- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Als hij was doorgegaan had dat toch zeker geen invloed meer gehad op de beoordeling of hij wel of niet tot de vijf beste spelers aller tijden hoort?. Hij was toch al lang over zijn hoogtepunt heen? Dat hoogtepunt was in mijn ogen zijn spel tijdens het door Brazilië gewonnen WK 2002.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Haha, je leest het helemaal verkeerd speranza. Ik geloof niet dat hij nu pas worstelt met blessures (en zijn zware lijf). 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Hij had zonder blessures inderdaad nog veel voor Brazilië kunnen betekenen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik vond 'm overigens niet werelds op het WK 2002, maar daarna heeft hij weinig moois meer laten zien, inderdaad. Maar wat ik bedoelde: als hij niet zo geworsteld had met blessures, gedurende zijn loopbaan, dan denk ik dat hij flink wat meer had kunnen laten zien. Daar had hij het talent voor.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ronaldo was op het WK van 2002 wel fantastisch hoor. Besliste eigenhandig bijna elke wedstrijd van Brazilie, waaronder de finale. Wat Sneijder voor Oranje in 2010 was, dat was Ronaldo voor Brazilie in 2002, maar dan nog belangrijker.
2002-2003 was Ronaldo trouwens ook briljant in het jaar dat hij met Real de CL won. Toen knalde hij oa Manchester United 2x aan gort.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Natuurlijk was Ronaldo goed en beslissend op het W.K. van 2002. Maar dat is nog wat anders dan werelds, zoals een Maradona op het W.K. van 1986. W.K. 2002 was sowieso saai en weinig spectaculair (en niet alleen omdat Oranje niet meedeed...
).
Bij Real Madrid deed hij het nog behoorlijk goed, inderdaad.
Het had zoveel meer kunnen zijn bij Ronaldo.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Huh? Ik vond WK 2002 juist fantastisch. Veel toplanden die sneuvelden en veel kleine landen die stuntten. Frankrijk, Argentinie, Portugal..allemaal eruit in de groepsfase. Ierland, Amerika, Zuid Korea die stuntten...heerlijk hoe Spanje en Italie eruit gingen tegen Korea. Duitsland dat de finale haalde was een smet, maar gelukkig maakte Ronaldo het wel in die finale af. Oranje er niet bij was wel een grote smet, maar ach...
Ik weet nog wel dat ik 's ochtends half 8 live naar Argentinie-Engeland ging kijken
Leuk, leuk!
Alleen had het toernooi geen nieuwe ster die opstond. De oude Ronaldo was de grote man. Maar 2002 was als toernooi leuker dan 2006, die wel redelijk saai was qua wedstrijden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het knappe aan de prestatie van Diego Maradona tijdens WK 86 was dat Argentinië met uitzondering van hem niet meer dan een modaal elftal was.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het is leuk dat kleine landen van grote landen winnen, maar dat doet het voetbal doorgaans geen goed.
W.K. 2006 was wellicht nog saaier dan het W.K. 2002.
En natuurlijk is een saai W.K. nog leuk voor voetballiefhebbers. Maar best was het niet hoor, het W.K. van 2002. Ook Brazilië als kampioen kon maar weinig indruk maken.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Er zijn maar heel weinig WK's gewonnen door een land dat werkelijk het hele toernooi heeft weten te imponeren. Verder dan Brazilië in 1970 kom ik niet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Terwijl dat Brazilië ook verre van geniaal was. Er is een filmpje van zo'n tien minuten met acties van dat team dat je op amateurvelden niet eens ziet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Er zijn maar heel weinig WK's gewonnen door een land dat werkelijk het hele toernooi heeft weten te imponeren. Verder dan Brazilië in 1970 kom ik niet.
Brazilie 2002 vond ik ook overheersend.
Uit het hele verre verleden weet ik minder, maar Argentinie 1986?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik vond Brazilië in 2002 overheersend, omdat de rest zo matig was, niet omdat Brazilië zo goed was.
En, zoals Speranza al zei, Argentinië was in 1986 beter dan de rest door een ongekende Maradona, dus niet als team.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bovendien was het geluk van de hand van God tegen Engeland daarop een behoorlijke smet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Anders had Argentinië toch wel gewonnen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die hand van God maakt het wel mythischer.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vond Brazilië in 2002 overheersend, omdat de rest zo matig was, niet omdat Brazilië zo goed was.
En, zoals Speranza al zei, Argentinië was in 1986 beter dan de rest door een ongekende Maradona, dus niet als team.
Als de rest matig is en jij niet, dan ben je overheersend. Zie Feyenoord in 2002 in de UC 
Brazilie won het toernooi dikverdiend in 2002. Alleen met Belgie hadden ze wat moeite, moet je nagaan...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Elia haalt uit naar Hamburger SV
(Novum) - Eljero Elia heeft zijn ongenoegen kenbaar gemaakt over zijn situatie bij Hamburger SV. "Zo gaat het niet werken", zegt Elia in de Hamburger Post. De 24-jarige Nederlander is ontevreden dat hij zaterdag tegen VfL Wolfsburg niet in de basis stond. "Blijkbaar heeft de trainer niet veel vertrouwen in mijn kwaliteiten."
De vleugelaanvaller wordt naar zijn mening te weinig opgesteld door trainer Armin Veh. "Dat doet pijn. Ik voel me sterk en wil de fans graag laten zien wat ik kan. Daarom is dit zeer frustrerend." Elia snapt de keuze van Veh ook niet. "Dit seizoen ben ik acht keer in de basis begonnen en zeven keer wonnen we. Zo slecht kan ik het niet hebben gedaan."
De achttienvoudig international staat nog tot de zomer van 2014 onder contract in Hamburg. Maar hij twijfelt sterk of hij dat contract wel moet uitdienen. "Aan het einde van het seizoen zullen we moeten kijken. Als ik dan nog steeds een wisselspeler ben, moeten we rond de tafel gaan zitten en bekijken wat daar de consequenties van zijn."
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Misschien moet Elia eens wat constanter gaan presteren...
Ik snapte alle hosanna na Nederland-Oostenrijk ook niet zo goed. Meestal speelt Elia 1x goed en weer 5x slecht, voordat hij weer eens goed speelt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Van der Vaart fit voor AC Milan
(Novum) - Rafael van der Vaart is fit genoeg om dinsdag met Tottenham Hotspur in actie te komen tegen AC Milan in de achtste finale van de Champions League. De 28-jarige middenvelder had last van zijn kuit. "Ik heb gisteren een hele pittige test ondergaan en dat ging uitstekend."
Van der Vaart kijkt uit naar de ontmoeting met Milan in de Italiaanse stad. "Ik verwacht een mooie open wedstrijd", zei hij tegen Novum Nieuws. De Nederlander onderschat de kwaliteiten van de tegenstander niet. "Milan is beter dan vorig jaar. Met Zlatan Ibrahimovic en Robinho zijn ze ook gevaarlijker."
Met Zlatan treft Van der Vaart een oud-ploeggenoot uit zijn periode bij Ajax. In het verleden was er nog wel eens frictie tussen de twee. De spelmaker focust zich echter volledig op de wedstrijd. "Ik wil gewoon winnen. Als ik hem daarna nog door de benen kan spelen zou dat wel mooi zijn."
Van der Vaart verwacht niet hetzelfde spektakel als in het uitduel tegen Internazionale in de groepsfase van de Champions League. Toen kwam Tottenham Hotspur van een 4-0 achterstand terug tot 4-3. "Het gaat nu om een achtste finale. In een grote wedstrijd als deze gaat dat niet weer gebeuren."
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wereldvoorhoede. Maar de verdediging van Milan is van bedenkelijk niveau. Ik zie Tottenham dat wel kapot spelen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als de rest matig is en jij niet, dan ben je overheersend. Zie Feyenoord in 2002 in de UC 
Euh... dat zeg ik toch ook? Jij draait het nu alleen om.
Misschien heeft Ajax dit jaar ook wel een kans op de UC.
Geintje joh. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wereldvoorhoede. Maar de verdediging van Milan is van bedenkelijk niveau. Ik zie Tottenham dat wel kapot spelen.
Bale doet niet mee hè. 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Dat scheelt weer zo'n 3 doelpunten voor Milan 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bale doet niet mee hè.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Misschien moet Elia eens wat constanter gaan presteren...
Ik snapte alle hosanna na Nederland-Oostenrijk ook niet zo goed. Meestal speelt Elia 1x goed en weer 5x slecht, voordat hij weer eens goed speelt.
Precies. Net als op het WK toen. Was ie tegen Denenmarken goed, de rest van het toernooi niet één geslaagde actie van hem gezien, vooral veel dreigen en een balletje terug. Maar wel vond half Nederland dat hij op de plek van Kuyt moest 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wel heerlijk om er iemand als Elia bij te hebben. Hij zou bij menig land een basisplaats hebben. Oranje heeft gewoon ongekende luxe op het middenveld en voorin.
Afellay sluit stilletjes ook aan bij de Grote Vier. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
de Grote Vier.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Same here. En zo groot zijn die "grote 4" niet
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.