- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mooiste is gewoon als je helemaal geen buitenlanders meer in je team mag hebben.
Gewoon weer kijken welk land de beste teams met landgenoten kunnen opzetten. Zie Ajax, PSV, Twente en later misschien weer Feyenoord gewoon weer CL's winnen. Op deze manier wordt het natuurlijk nooit meer wat.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat is nog oneerlijker. Dan moet iemand als Sneijder hier voor een hongerloon (naar zijn normen) bij Ajax komen voetballen terwijl een middelmatige Engelse speler multimiljonair kan worden bij een middenmoter in de Premier League.
Want hoe je het ook draait of keert, in landen als Engeland en Spanje zal men altijd veel hogere lonen kunnen betalen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Iedereen weer terug naar zijn plek inderdaad. Al die technische/tactische toppers terug naar Nederland, de houthakkers naar Engeland, de verdedigende Italianen terug naar Italië, Fysieke Duitsers weer terug naar Duitsland. En dan weer lekker eerlijk tegen elkaar ballen. Is voor de kijker toch helemaal niks aan dat er elk jaar dezelfde clubs bij de laatste 8 zitten. Heb dat echt wel gezien hoor. Alleen Barca is en blijft geweldig, maar die hebben er gelukkig een zooi Spanjaarden lopen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voor de kijker is het mooi. Nederlandse en ook Belgische clubs zullen weer een serieuze kans maken op de grote prijzen. Maar dat krijg je er helaas onmogelijk door. Topspelers die uit een land komen met een kleinere competitie zullen nooit willen terugkeren om op die manier tonnen geld in te leveren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee, helaas kan het ook niet en blijft het een droom van me. Maar het zou natuurlijk veel leuker zijn als je weer bepaalde soorten voetbal uit de verschillende landen terug zou zien op het veld.
Al die bij elkaar gekochte miljonairs uit allerlei landen is net een dierentuin waar je naar allerlei speciale dieren zit te kijken met allemaal hun eigen kunstje. Dierentuin is overigens wel leuk hoor 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ook wat lastig toe te passen voor mijn zwangere Belgische buurvrouw. Wat als ze een supertalentje baart, moet die dan persé voor biivoorbeeld KV Mechelen of Cercle Brugge uitkomen ondanks dat hij als geboren Groninger natuurlijk, zoals iedereen die in Groningen geboren is (nietwaar rep_robert?), voor FC Groningen uit wil komen? Of moet Geert zijn verbod op een tweede paspoort dan maar doordrukken?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
KV Mechelen of Groningen? Ik zou het wel weten.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Logisch. Iedereen zou dat wel weten. FC Groningen natuurlijk. Maar dat is nu even niet de kwestie Nomak 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vind Mechelen overigens een leuke club met zo'n lekker kneuterig stadionnetje wat weer helemaal vol zit. Mogen van mij in België hoger komen dan Groningen in Nederland.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Ook wat lastig toe te passen voor mijn zwangere Belgische buurvrouw. Wat als ze een supertalentje baart, moet die dan persé voor biivoorbeeld KV Mechelen of Cercle Brugge uitkomen ondanks dat hij als geboren Groninger natuurlijk, zoals iedereen die in Groningen geboren is (nietwaar rep_robert?), voor FC Groningen uit wil komen? Of moet Geert zijn verbod op een tweede paspoort dan maar doordrukken?
Ja en straks moet je het gaan beperken tot de wijken zodat spelers alleen voor GVAV of VV Oosterpark mag uitkomen
Nou niet gaan overdrijven he 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Logisch. Iedereen zou dat wel weten. FC Groningen natuurlijk. Maar dat is nu even niet de kwestie Nomak
Hehe, neen. 
KV Mechelen natuurlijk. Mooie geschiedenis, fantastische supporters en een goed gevulde prijzenkast. Echt een prachtige club.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Er moet gewoon heel erg rap een mondiale regeling komen waarbij een maximaal aantal buitenlanders per team mag spelen. Laten we eens beginnen met de wel eens genoemde 6-5 regel, 6 spelers uit het land waaruit de ploeg afkomstig is en (maximaal) 5 buitenlanders. Maar door al dat vrij-verkeer-voor-EU-gedonder zal dat er wel nooit van komen. En dus blijven ploegen eerder naar (goedkope) buitenlandse spelers grijpen dan dat ze hun eigen talenten een kans geven, waardoor die talenten weer sneller en makkelijker hun heil elders zoeken.
Daar hoop ik ook al een tijd op. Al zal het toch nooit meer gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Iedereen weer terug naar zijn plek inderdaad. Al die technische/tactische toppers terug naar Nederland, de houthakkers naar Engeland, de verdedigende Italianen terug naar Italië, Fysieke Duitsers weer terug naar Duitsland. En dan weer lekker eerlijk tegen elkaar ballen. Is voor de kijker toch helemaal niks aan dat er elk jaar dezelfde clubs bij de laatste 8 zitten. Heb dat echt wel gezien hoor. Alleen Barca is en blijft geweldig, maar die hebben er gelukkig een zooi Spanjaarden lopen.
Daar zijn landenwedstrijden voor.
Ik vind het wel mooi dat clubs hun elftal kunnen kneden, inclusief buitenlanders. Gewoon een max insellen van 5 a 6 buitenlanders in de selectie.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dan gaan we met Nederland dus nog nooit meer die inhaalslag maken. Er moet door de Fifa of Ueafa gewoon een max aan de schuld worden gegeven. Ook een max aan wat er mag worden uitgegeven. Dan komen we misschien nog een beetje in de buurt. Ik wil weer jaren 70-tijden. 
Nederlandse clubs aan de wereldtop.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ach ja, het is gewoon te hopen voor de Nederlandse clubs dat de talenten onder de 16 jaar willen blijven en niet meteen voor het lonkende geld in het buitenland gaan.
Eens. Het is echt bullshit dat de clubs uit vooral Engeland zo masaaal hier spelers weghalen. Keertje kan best, maar dit is structureel omdat ze daar gewoon zoveel geld hebben dat ze niet aan opleiden doen. Sneu.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vanavond Raúl bij voetbal legendes, eindelijk is een boeiende aflevering. Mijn absolute voetbalheld
.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Blegh, valt weinig over te vertellen. Beetje een doelloos programma wat mij betreft. We zien hem al wekelijks op televisie. Ik pleur er dan wel een filmpje in 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Vanavond Raúl bij voetbal legendes, eindelijk is een boeiende aflevering. Mijn absolute voetbalheld
.
Inderdaad leuke speler
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
vd Boog is achterbaks als wat haha 
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Hehe, Derksen gaat helemaal los over vd Boog en Jan-Ol-de-Riekerink 
Was er normaal op tegen, maar nu werkt dit misschien wel in Ajax'' voordeel.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Interlandwedstrijden bedoel je
Dat is toch met landen? 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Dat gaat nooit meer gebeuren.
Feyenoord de beste club van de wereld en net daarachter Ajax., was mooi ja 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Wat heeft die Derksen vanavond. Heb hem zelden zo fanatiek gezien.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Ooh, heeft Feyenoord ook in '69 een finale gespeeld en drie keer op rij de EC1? 
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
In tegenstelling tot die drollen gisteravond bekijkt Johan het van de menselijke kant en ergert hij zich blijkbaar ook aan de sportieve teloorgang van Ajax. Ideaal moment om die drollen weg te werken uit het Ajax bestuur.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Deze week is natuurlijke het ideale tijdstip om zijn verachte vd Boog definitief te liquideren he. Ik had het gek gevonden als hij vanavond niet tekeer was gegaan.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ooh, heeft Feyenoord ook in '69 een finale gespeeld en drie keer op rij de EC1?
Gouden Boterham. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.