• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.972 films
  • 12.632 series
  • 34.966 seizoenen
  • 658.276 acteurs
  • 200.671 gebruikers
  • 9.485.184 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Mooi man, zo'n Spanjaard kraakt te Amsterdamse bank en krijgt even 94k en z'n trainer moet het met iets meer dan de helft doen. Haha. Als ik Stekelenburg was (de enige Ajacied die echt buitengewone kwaliteiten heeft), dan zou ik morgen nog een gesprek met vd Boog aan gaan met de eis of minimaal het salaris dat Oleguer verdient, of een transfer aan het einde van het seizoen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Dus zo'n Oleguer verdient het dubbele van hoofdtrainer. Is wel een slechte zaak. Vind dat trainer altijd meer moet verdienen dan zijn spelers.

De Zwarte Raaf

• 12 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Dus zo'n Oleguer verdient het dubbele van hoofdtrainer. Is wel een slechte zaak. Vind dat trainer altijd meer moet verdienen dan zijn spelers.

Ben jij Louis van Gaal?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Lol was het (financieel dan) maar zo.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Vind dat trainer altijd meer moet verdienen dan zijn spelers.

Ik vraag me af bij welke clubs dat het geval is.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Bij de amateurs.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

kos schreef:

Leuke uitgelekte salarisgegevens over Ajax: bankzitter Oleguer verdient 94k per maand. Verhoeven 6k, El Hamdaoui 75k, Stekelenburg 50k...

Ebecilio (jeugdcontract) 2,5k, Van der Wiel 30k, Daley Blind 10k, zijn vader Danny (nu nog) 15k, en Frank de Boer 50k...

Niet echt heel erg gek dat Oleguer zoveel verdiend, vooral als je nagaat in wat voor tijd Oleguer is gehaald. De salarissen vallen me dan eigenlijk behoorlijk mee, als de grootverdiener El Hamdaoui "maar" 9 ton verdiend. Er was een periode dat minstens een handvol spelers boven de miljoen en zelfs boven de 2 miljoen hebben verdiend. Alleen Oleguer is nog een restproduct van die periode.

Had persoonlijk verwacht dat Steek en Twittery zo rond de 1,5 miljoen per jaar zouden opstrijken.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Leuke uitgelekte salarisgegevens over Ajax

De leukste blijft die van Stinkefinger.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Je weet niet wat voor salaris dit is hè? Misschien is dit wel puur hun 'kale' salaris, exclusief allerlei soorten premies. Maar ach, van het aan de spelers uitkeren van winstpremies wordt de club Ajax dit jaar nu ook niet echt arm.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Zal wel exclusief premies zijn. Maar als ik dit zo lees zijn ze wel eindelijk begonnen met de salarissen naar beneden halen. Dat vd Wiel 360 000 verdient vind ik eigenlijk weinig. Dacht dat het gemiddelde de laatste jaren ergens op 225 000 o.i.d. lag. Dan zit hij er niet eens zo ver boven. De tijden van de miljoenen salarissen zijn iig voorbij. Moet je nagaan dat daar eerst ook bonussen overheen kwamen.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Leuke uitgelekte salarisgegevens over Ajax: bankzitter Oleguer verdient 94k per maand. Verhoeven 6k, El Hamdaoui 75k, Stekelenburg 50k...

Ebecilio (jeugdcontract) 2,5k, Van der Wiel 30k, Daley Blind 10k, zijn vader Danny (nu nog) 15k, en Frank de Boer 50k...

Verhoeven 6K?? Ik had wel verwacht, dat hij geld bijlegde om bij ajax te mogen spelen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Waar komen die cijfers dan vandaan, want ik kan zo 1 2 3 niks vinden online.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ik ben in ieder geval benieuwd wat Vertonghen, Zeeuw en Sulejmani verdienen, want dat zullen ook geen kleine bedragen zijn. Ooijer voetbalt denk ik volledig op premiebasis.

kos

• 46825 berichten
  • 8953 stemmen

Van de Financieel Dagblad twitter.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Van den Boog schakelt externe pr-machine in

Ajax-directeur Rik van den Boog voert op dit moment een strijd met clubicoon Johan Cruijff. Van den Boog doet dat echter niet alleen, hij heeft de hulp ingeschakeld van communicatie- en strategiebureau Burson-Marsteller.

Eén van de kernactiviteiten van het gerenommeerde bureau in Amsterdam, zo staat er op de website, is 'crisis- en issuemanagement', meldt De Telegraaf. Opmerkelijk is de aanstelling van het bureau wel, aangezien Ajax vier persfunctionarissen en tien Ajax Media-medewerkers in dienst heeft. Naar verluidt gaat het om een kwestie van vertrouwen, dat Van den Boog in bijna niemand meer heeft binnen de organisatie.

Het is overigens niet de eerste keer dat Ajax een externe en niet goedkope pr-machine aanstelt. Voorzitter John Jaakke en directeur Maarten Fontein hebben op een gegeven moment de communicatie via Hill & Knowlton laten verlopen. Een oplossing bleek het niet, enkele weken later moesten ze vertrekken. Van den Boog wilde niet ingaan op de aanstelling van Burson-Marsteller.

Ik vond al dat hij weg moest, maar als hij ook nog is dit soort fratsen gaat uithalen, mag hij van mij morgen al weg.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Cruijff: "Grote Ajacieden worden geschoffeerd"

Johan Cruijff heeft tekst en uitleg gegeven over Danny Blind, die volgens Ajax-directeur Rik van den Boog door de legendarische nummer veertien direct ontslagen zou worden. Die lezing is echter niet juist, blijkt nu.

"Onder voetballers bestaat een erecode", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf. "Collega’s met wie je samen de kleedkamer deelde, met wie je gewonnen en verloren hebt, die laat je in principe nooit vallen. Daardoor ontstond er, tijdens de samenstelling van het nieuwe technisch rapport voor Ajax, ook een enorm gevoelsprobleem. Voor één van onze vroegere maatjes bleek in de nieuwe organisatie geen plaats meer. Dat was ook de beslissing waar iedereen het langst over na moest denken."

"Vergelijk het met een coach die een speler, die altijd goed gepresteerd heeft en altijd voor het team klaar heeft gestaan, moet vertellen dat er voor hem geen plaats meer in het elftal is", vervolgt Cruijff zijn verhaal. "Niet omdat hij geen aardige jongen of geen goede voetballer is, maar omdat je anders verder wil richting de toekomst."

Cruijff begrijpt alle commotie rondom de positie van Blind goed. "Van nabij heb ik dan ook gezien hoe bijna iedereen worstelde met het gegeven dat er in de nieuwe aanpak van Ajax geen plaats meer voor Danny Blind was. Als ik dan hoor en lees, dat volgens de directeur van Ajax wij Blind meteen op straat hadden willen zetten, dan ben ik verbijsterd. Waar wij de grootste moeite mee hebben, daar stapt hij dus zo overheen."

"Terwijl wij juist hebben aangekaart of er binnen het netwerk van Ajax voor Jan Olde Riekerink en Danny andere functies te vinden waren. Daarbij zijn zelfs concreet Almere City en Ajax Cape Town genoemd. En dan toch verkondigen, dat we opdracht hebben gegeven om ze van de één op andere dag op straat te kwakken", aldus Cruijff.

Voor Cruijff is het nu het belangrijkste dat Ajax Champions League haalt, iemand bij het eerste elftal weghalen is dan ook geen optie. Dan zou het grootste belang van Ajax geschaad worden. "Dat wilden wij juist voorkomen, maar daar heeft de directeur dus maling aan. Zo worden grote Ajacieden als Bergkamp, Jonk en Blind tegen elkaar uitgespeeld. Geschoffeerd door iemand die de baas wil spelen."

kos

• 46825 berichten
  • 8953 stemmen

van communicatie- en strategiebureau Burson-Marsteller.

Dat kost je weer wat maandsalarissen!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Almere City

''Sorry Danny, er is geen plaats meer voor je. Maar in Almere is zojuist een vacature vrij gekomen!'' Respect voor wat Cruijf probeert te realiseren, maar dit is zo zwak dat het bijna niet te geloven is.

kos

• 46825 berichten
  • 8953 stemmen

Wat een gelul van Cruijff zeg, allemaal moeilijk doen van 'we wilden het echt niet zo' en 'maar ze konden toch naar Almere en Cape Town!' enz. maar in feite is het dus gewoon precies zoals van de Boog zegt.

En maar zitten slijmen dat Blind zogenaamd zo'n goede jongen is.. ér is echt geen plaats voor hem hoor!!1 . bijna alsof ze op het punt stonden nog een extra functie voor hem te creëren.

maar feitelijk wordt Blind in een geheel nieuwe organisatiestructuur die nota bene leunt op voetbalknow-how en Ajaxliefde, niet bepaald de 2 punten waar Blind geen kaas van heeft gegeten, buiten spel gezet.

Slaat natuurlijk nergens op en lijkt me eerder een smerige actie jegens Blind.

Zeg dan gewoon in zn gezicht dat je hem niet vertrouwt of zoiets.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Leuk hè... Gelukkig is Feyenoord niet de enige.

Jammer voor je:

UPDATE: Wessel Weezenberg, de zaakwaarnemer van Ricardo Kishna, heeft tegenover OnsOranje ontkent dat Liverpool concrete belangstelling voor zijn pupil heeft. "Er ligt nog geen aanbieding van Liverpool of een andere club, dus daar hoeven we ons dan ook niet over te buigen." De enige aanbieding die wel klaarligt is een driejarig contract bij Ajax. "Ajax is en blijft onze eerste gesprekspartner. Normaal gesproken blijft hij bij Ajax."

Feyenoord is dus wel de enige

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

Almere City

''Sorry Danny, er is geen plaats meer voor je. Maar in Almere is zojuist een vacature vrij gekomen!'' Respect voor wat Cruijf probeert te realiseren, maar dit is zo zwak dat het bijna niet te geloven is.

Ken jij de ins en outs? Ik geloof nooit dat Cruijff Blind zo respectloos weg wil zeggen. Er is vandaag ook al het 1 en ander door Cruijff uitgelegd he. Cruijff weet ook wel dat je een mister Ajax niet naar Almere stuurt.

Volgens verhalen legt Coronel woensdag bij de vergadering zijn functie neer. Zou goed nieuws zijn. Dan is het met vd Boog snel gedaan en zit de oorlog erop. Kan Ajax eens gaan bouwen ipv afbreken.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

maar feitelijk wordt Blind in een geheel nieuwe organisatiestructuur die nota bene leunt op voetbalknow-how en Ajaxliefde, niet bepaald de 2 punten waar Blind geen kaas van heeft gegeten, buiten spel gezet.

Blind heeft bij Ajax op diverse stoeltjes gezeten, spijtig genoeg zonder veel te bewerkstelligen.

Slaat natuurlijk nergens op en lijkt me eerder een smerige actie jegens Blind.

Omdat je iemand wilt vervangen die geen al te beste staat van dienst heeft? Misschien wil je ook nog iets kwijt over de bijzondere werken van Jan Olde Riekerink.

Zeg dan gewoon in zn gezicht dat je hem niet vertrouwt of zoiets.

Blind dient geïnformeerd te worden voordat het plan wordt besproken? U zwamt.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Van mij hoeft Blind niet weg, maar zijn bijnaam binnen Ajax is niet voor niets al jaren ''scholletje'' he...

Hij glibbert al jaren met iedereen mee om zichzelf te blijven redden.

Het is een clubicoon en die verdienen altijd respect, maar ik vraag me ook af wat Ajax aan Blind heeft. De Boer schijnt wel tevreden met hem te zijn. Ik zou zeggen, laat hem dan samen met Spijkerman gewoon assistent blijven en meer niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jammer voor je:

(quote)

Omdat niemand die van jullie wil hebben.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jammer voor je:

(quote)

Haha, vind je dat stukje een bewijs dat hij blijft dan?

Feyenoord heeft natuurlijk ook veel meer talenten. Of moet ik zeggen: had?

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, vind je dat stukje een bewijs dat hij blijft dan?

Feyenoord heeft natuurlijk ook veel meer talenten. Of moet ik zeggen: had?

Niet officieel, maar schijnbaar praten ze alleen met Ajax

En weet je wat ik ook altijd grappig vind? Ajax 1 zit ook bomvol eigen talenten. Wij staan 3e, jullie ergens in het rechterrijtje. Schijnbaar zit er nog wel wat verschil in

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Talenten is ook iets voor de toekomst, en dan bedoel ik niet dat lelijke complex in Amsterdam.

Je moet toch weten dat zulke berichten helemaal niets zeggen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

De A1 van Ajax draait geweldig, dus ook qua talent gaat het niet verkeerd. Diverse jeugdelftallen gaan weer de titel pakken dit jaar. Alleen Jong Ajax draait matig, maar dat is niet zo raar. Jongens als Eriksen, Ebecilio en Ozbiliz zouden daar nog in mee kunnen spelen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Ach ja, het is gewoon te hopen voor de Nederlandse clubs dat de talenten onder de 16 jaar willen blijven en niet meteen voor het lonkende geld in het buitenland gaan.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Er moet gewoon heel erg rap een mondiale regeling komen waarbij een maximaal aantal buitenlanders per team mag spelen. Laten we eens beginnen met de wel eens genoemde 6-5 regel, 6 spelers uit het land waaruit de ploeg afkomstig is en (maximaal) 5 buitenlanders. Maar door al dat vrij-verkeer-voor-EU-gedonder zal dat er wel nooit van komen. En dus blijven ploegen eerder naar (goedkope) buitenlandse spelers grijpen dan dat ze hun eigen talenten een kans geven, waardoor die talenten weer sneller en makkelijker hun heil elders zoeken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.