- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Helemaal niets in Amsterdam golfde overigens ook door de Euroborg heen, dus denk dat je toch verkeerd zit.
De Twente-haat zit bij genoeg mensen echt nog hoog hoor. Kijk alleen maar naar het feit dat Noord grotendeels 7 minuten leeg was na de 7-1 in Enschede. Bij de 'jongeren' is de Twente-haat wat minder misschien, maar mede door hun goede resultaten zie je die haat (of afgunst, want zo kan je het ook zien) ook wel (weer) groeien. En [edit mod: Heerenveen)? Ach, dat is voor de meeste Groningers een beetje als ons debiele kleine broertje. En debieltjes kan je nu eenmaal niet echt haten. En wanneer Ajax geen enkele prijs wint, dan vinden we dat in Groningen natuurlijk ontzettend leuk, dus vanzelfsprekend gaan er dan ook hier spreekkoren rond. Ik hoop dit seizoen ook van ganser harte dat PSV de titel pakt. Wie dan tweede wordt en CL mag spelen boeit me al een stuk minder.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wensen dat PSV kampioen wordt is nog zieliger dan tegen Ajax zijn.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Bij ons is Ajax ook zeker niet de wedstrijd van het jaar
.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Er was toch ook iemand van Grunn overleden bij rellen toch? Of zit ik verkeerd?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Wensen dat PSV kampioen wordt is nog zieliger dan tegen Ajax zijn.
Euh... waarom?
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
.
Ja die noemde ik ook niet, al vind ik Vitesse zo'n saaie club dat ik er ook niets mee kan hebben. Neppe derby hihi.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Bij zo'n 'Hamas , Joden aan het gas' moet zo'n van de Brom natuurlijk snel de uitgang opzoeken.
Dat gaat wel te ver allemaal.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
.
dat zal Vites atijd wel blijven ja. Al zong NEC massaal mee in het laatste potje tegen Ajax vorig jaar. Pot die de bal opvangt en geen rood kreeg?
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Ja die noemde ik ook niet, al vind ik Vitesse zo'n saaie club dat ik er ook niets mee kan hebben. Neppe derby hihi.
Zelfs Ajacieden als vd Brom zeggen dat die derby anders nog altijd veel intenser is dan een Ajax - Feyenoord 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Euh... waarom?
Vreselijke club, geen uitstraling, saaie spelers, grijze trainer. Achterban is ook niet om naar huis te schrijven. Vind er geen kleur geur of aardigheid aanzitten. Mogen van mij zo degraderen, zal ze niet missen.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
dat zal Vites atijd wel blijven ja. Al zong NEC massaal mee in het laatste potje tegen Ajax vorig jaar. Pot die de bal opvangt en geen rood kreeg?
Tuurlijk. Het is ook niet dat men hier Ajax zo leuk vindt verder. Nijmegen is sowieso veel meer Feyenoord georienteerd. Maar men zal het heus niet laten even een Ajax -afzeik liedje te zingen.
Dat dat betekent dat men 'liever Ajax haat dan de eigen club steunt' (
) is verder typisch zo'n fabeltje van Ajax -supporters.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
vd Brom is geen Ajacied.
Hij heeft er ervaring mee bedoel ik.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Vreselijke club, geen uitstraling, saaie spelers, grijze trainer. Achterban is ook niet om naar huis te schrijven. Vind er geen kleur geur of aardigheid aanzitten. Mogen van mij zo degraderen, zal ze niet missen.
Dat hebben wij nou met Ajax
.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Hij heeft er ervaring mee bedoel ik.
Dan alsnog, dat grijze publiek in Arnhem en Nijmegen. Kan dat amper fanatiek meer noemen. Al is het wel een goed initiatief dat er een "sfeervak" in jullie stadion komt vanaf volgend seizoen. Was hard nodig.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat dat betekent dat men 'liever Ajax haat dan de eigen club steunt' (
) is verder typisch zo'n fabeltje van Ajax -supporters.
Feyenoorders blazen dat fabeltje vaak genoeg nieuw leven in (zie vorig jaar V.s Twente)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het met zijn alleen tegen Ajax zijn vind ik prima, maar de redenen snap ik nooit zo.
Jaloers op de mooie resultaten? De Bluf? De arrogantie zoals jullie het altijd uitleggen? Nee, puur meelopersgedoe wat mij betreft. Lekker een zondebokkie met zijn alleen hebben. Maar wat ik al zei, als andere clubs medelijden met Ajax gaan krijgen of ze er helemaal niet meer over praten(wat hier al nooit zal gebeuren aan de dagelijkse posten) ga ik me zorgen maken.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Is ook meelopers gedrag, niet meer en niet meer. Dat je er niets mee hebt, dat kan. Dat heeft iedereen wel met bepaalde clubs.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Dan alsnog, dat grijze publiek in Arnhem en Nijmegen. Kan dat amper fanatiek meer noemen. Al is het wel een goed initiatief dat er een "sfeervak" in jullie stadion komt vanaf volgend seizoen. Was hard nodig.
haha, welnee. Hier in Nijmegen past dat geforceerde gehosanna helemaal niet. De eerste die het waagde een trommel mee te nemen werd half het stadion uit geschopt
.
Vind het prima als ze dat bij andere clubs doen hoor, maar hier hoort het gewoon niet, al zal niemand buiten Nijmegen dat begrijpen verder.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoorders blazen dat fabeltje vaak genoeg nieuw leven in (zie vorig jaar V.s Twente)
Voor Feyenoord stond er toen niets meer op het spel.... Geen wonder dat men het dan leuk vind om Ajax dwars te bomen.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
haha, welnee. Hier in Nijmegen past dat geforceerde gehosanna helemaal niet. De eerste die het waagde een trommel mee te nemen werd half het stadion uit geschopt
.
Vind het prima als ze dat bij andere clubs doen hoor, maar hier hoort het gewoon niet, al zal niemand buiten Nijmegen dat begrijpen verder.
Vanaf volgend seizoen dus niet meer
Verder veel mooie woorden, maar schromelijk overdreven door jou, alsof het NEC stadion vol bastards zit. Heb wel is wat HK leden gezien, maar dat zijn er niet veel en ook geen types die het ook meer iets kunnen interesseren denk ik.
Daarnaast heeft NEC ook al jaren een "sfeergroep", alleen ze maakten nog geen sfeer 
Sommige van ons zijn er al jaren mee bezig. Anderen droomden er zelfs van. Maar niemand van ons had ook maar durven hopen dat in slechts 2 weken al duidelijk is dat het sfeervak zal mogen gaan starten met exact het maximum van 370 inschrijvingen. Dat betekent dus wekelijks volle bak met seizoenkaarthouders.
Pas toen duidelijk werd dat het sfeervak realiteit werd, durfden wij het aan om na te gaan denken over een naam voor het sfeervak. Op verzoek van NEC mochten Legio Noviomagum, Supportersvereniging en HKN zich buigen over de enorme lijst aan suggesties die binnen was gekomen. Binnen Legio Noviomagum werd zelfs een heuse verkiezing gehouden. Nadat de verkiezingsuitslag van onze stemming duidelijk was, werd contact gezocht met de SV en HKN. Hierbij was het redelijk snel duidelijk: slechts één naam werd door alle drie in de top 3 opgenomen: "Vak 080".
Legio Noviomagum is vast begonnen met nadenken over acties die komend seizoen vanuit Vak 080 kunnen worden opgezet. We hebben er nu al zin in!
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het met zijn alleen tegen Ajax zijn vind ik prima, maar de redenen snap ik nooit zo. Jaloers op de mooie resultaten? De Bluf? De arrogantie zoals jullie het altijd uitleggen? Nee, puur meelopersgedoe wat mij betreft. Lekker een zondebokkie met zijn alleen hebben. Maar wat ik al zei, als andere clubs medelijden met Ajax gaan krijgen of ze er helemaal niet meer over praten(wat hier al nooit zal gebeuren aan de dagelijkse posten) ga ik me zorgen maken.
De haat vanuit Utrecht werd nog extra versterkt door de gestolen beker finale.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
De haat vanuit Utrecht werd nog extra versterkt door de gestolen beker finale.
Wamberto? 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
PSV speelt hier z'n laatste wedstrijd van het seizoen. Reken maar dat PSV de titel hier mag pakken als er voor FC Groningen niets meer op het spel staat. Zoals PSV ons wel eens geholpen heeft in de Eredivisie te blijven dankzij een salonremise. Zal niet de eerste keer zijn dat er een ploeg in Groningen kampioen wordt overigens. Bijna traditie. Nu moeten we nog eens zorgen dat we het een keer zelf zijn. Maar dat zien is waarschijnlijk hooguit weggelegd voor mijn bed-over-achter-kleinkinderen. Bescheiden als ik ben, vind ik een midweekje Gotenborg voor de UEFA Cup komend seizoen ook al wel prima.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Zolang het maar geen ver oostblokland is he 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ja in de laatste seconden 3 meter buitenspel. Maar Ajax is ook een rivaal van Utrecht net als ADO. De grootste rivaal is natuurlijk FEY voor Ajax. De rivaliteit tussen Ajax en ADO en FCU komt denk ik dat FCU en ADO een hele grote harde kern hadden/hebben.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen

Cissé is volgens mij god bij Panathinaikos, Gate 13 shirtje aan na een doelpunt.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Hihi
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Ja in de laatste seconden 3 meter buitenspel. Maar Ajax is ook een rivaal van Utrecht net als ADO. De grootste rivaal is natuurlijk FEY voor Ajax. De rivaliteit tussen Ajax en ADO en FCU komt denk ik dat FCU en ADO een hele grote harde kern hadden/hebben.
Ja na 92 minuten en 45 seconden als ik me niet vergist. Maar die penalty waar Utrecht de 2-1 uit scoorde was ook weerzinwekkend slecht gefloten, dus opzich een goedmakertje
Verder werd er vroeger wel veel gereld tussen die 4 clubs ja, maar niet alleen tussen hun hoor.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Voor Feyenoord stond er toen niets meer op het spel.... Geen wonder dat men het dan leuk vind om Ajax dwars te bomen.
Onzin: reactie van vorig jaar uit het Feyenoord netwerk:
(...)
Bij Twente moeten we HOE DAN OOK verliezen. De neuzen mogen geen kampioen worden. Die derde ster blijft voor eeuwig onder aan hun rug zitten ipv op hun shirt.
Is dit niet enigzins triest? Dus je ziet je eigen club liever afgaan dan dat Ajax een kans maakt op het kampioenschap. Niet echt verwennerij voor een Feyenoorder die altijd achter z'n club staat,en hoopt op één voorronde minder in de EL. Mocht Feyenoord daar dan stranden, dan zou je wensen dat Ajax kampioen was dankzij Feyenoord! Of is het zelfs zo dat je bereidt bent te stranden in de voorronde EL, zolang Amsterdam maar geen 3e ster behaald? .
Ze liepen risico een extra voorronde te moeten spelen in de EL. Uiteindelijk zijn ze daar aan ontsnapt, maar lachwekkend als dat het toen was sneuvelden ze een ronde later alsnog tegen het altijd lastige Genk!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.