- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Nou ja, dat waren natuurlijk wel de chaotische wedstrijden onder Jol.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
O.a. eerste helft uit tegen Spartak was wellicht nog veel slechter, dus het is meer iets Ajax' eigen dan iets van Jol.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Dat zeker. Het vervelende is dat het echt alles of niets is vaak. Ze zakken wel behoorlijk regelmatig door de ondergrens. Kan daar uberhaupt iets aan gedaan worden?
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Ik zei ook al iets over een keer kijken of er wat anders in de jeugd rondloopt dan alleen dwergjs. Misschien loopt er ergens wel een reus van twee meter rond ergens op het middenveld in de Ajax jeugd. Keer een beetje een fysieker elftal krijgen. Ik schijt hem bij elke corner en elke Ajax corner is zo'n beetje waardeloos.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Wat een bullshit om al die wedstrijden met een rouwband om te spelen en elke wedstrijd maar weer die minuut stilte. Volgens mij heeft Ajax dat nu al drie wedstrijden op rij gehad.
Leuk dat ze even herhalen dat die overtreding van vd Wiel helemaal geen overtreding is 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Had een heerlijk dagje moeten zijn. Ajax verloren, PSV gewonnen. Prima nieuws.
1-1 gelijkspelen en penalty op paal schieten doet humeur echter toch flink kelderen
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
De Boer zit hartstikke veilig. Die geniet alle steun binnen Ajax, van Cruijff, van de supporters..
DE man om de Ajax visie weer tot leven te brengen, ook al zal dit seizoen matig eindigen. Dit is natuurlijk ook niet zijn ploeg he.
Ik weet niet hoe Ajax nog gered kan worden. Hopelijk krijgt Cruijff de kans zijn ideeen uit te voeren en zal de Boer budget krijgen om de ploeg te versterken/vervangen. Er lopen nu gewoon teveel middelmatige spelers bij Ajax en een aantal heeft gewoon niet de mentaliteit voor Ajax. Ajax moet weer toppers op gaan leiden op de Ajax manier en daarmee presteren, Aankopen buiten de clubs opleiding alleen halen als ze echt wat toevoegen. Iemand als Mertens bv. Maar niet weer matige hap als Cvitanich.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Heerlijk droog die de Boer voor de camera terwijl ie woedend is.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
20/03/2011 19:31
Chelsea neemt de derde positie in de Premier League over van Manchester City. In een gelijk opgaand duel verloor de ploeg van Roberto Mancini de kraker (2-0).
Vanaf minuut één werd er druk gezet op zowel het doel van Joe Hart (Manchester City) als die van Petr Cech (Chelsea). Laatstgenoemde moest echter als eerste serieus optreden. Yaya Touré zag zijn harde schot gestopt worden door de Tsjech.
Naarmate de eerste helft vorderde nam de aanvalsdruk af op het veld. Een onzichtbare Fernando Torres slaagde er opnieuw niet in om het verschil te maken. Toch werd Chelsea na rust sterker.
Waar eerst Salomon Kalou dicht bij de openingstreffer was, kreeg even later Branislav Ivanovic dé kans van de wedstrijd. Zijn kopbal werd echter onbewust doch knap verwerkt door City-verdediger Vincent Kompany.
Manchester City begon minder aanvallend te spelen en het lukte Chelsea om het stugge spel van de bezoekers te breken. Een kopbal van David Luiz resulteerde in de openingstreffer. In de slotminuut bepaalde Ramires met een fraaie individuele actie de eindstand op 2-0.
Na de uitschakeling in het Europa League-duel verloor City opnieuw een belangrijk duel. The Citizens vinden zichzelf nu terug op de vierde positie met een achterstand van liefst tien punten op lijstaanvoerder Manchester United.
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Er lopen nu gewoon teveel middelmatige spelers bij Ajax en een aantal heeft gewoon niet de mentaliteit voor Ajax.
Kan het deze keer helemaal met A&L eens zijn.
Sorry hoor, maar als je begint met Sulejmani, Cvitanich en Ozbilic als voorhoede dan kan je zo'n wedstrijd al bijna niet meer winnen. Ligt wellicht ook deels aan het Ajax-publiek, dat al jarenlang de hardwerkende en niet uit de band springende middelmaat (Cvitanich, Sulejmani, Enoh enz.) verkiest boven spelers met klasse die wat moeilijker hanteerbaar zijn.
Daarnaast vandaag weer een paar tekenende momenten gezien als het aankomt op de mentaliteit bij Ajax-spelers: Eriksson die na zijn goal niet direct naar de bal loopt om zo snel mogelijk weer af te trappen maar de goal nog zelf wil gaan vieren (
) en Verhoeven die na een prachtige redding bij 2-2 door geen enkele ploeggenoot wordt gefeliciteerd. Slap zootje.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat een mooi voetbalweekend. De topclubs winnen en de faalclubs gaan terecht onderuit.
Alleen jammer dat Willem II niet kon winnen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Dacht dat je het provoceren zou stoppen Nomak?
PS:eRCee, Ozbiliz speelde erg aardig. Groot talent. Vind hem ook veel dreigender dan Ebecilio.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Faalclubs
C'mon.. ga niet lopen zoeken naar reacties.
PS:eRCee, Ozbiliz speelde erg aardig. Groot talent. Vind hem ook veel dreigender dan Ebecilio.
Mee eens, heb niet al teveel kunnen zien van de wedstrijd maar Ozbilic valt te prijzen om z'n lef, en dat je er dan niet altijd langs komt.. pech, heel leuk voetballertje en valt meer mee te behalen dan Ebecilio 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dacht dat je het provoceren zou stoppen Nomak?
Mag ik mijn vreugde met de verdiende winst tegen Feyenoord niet uiten? Dat jij je weeral onterecht geprovoceerd voelt doordat jouw club toevallig ook verloren heeft is niet mijn probleem. Jij ziet echt achter elke boom een vijand.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ben schijnbaar al niet de enige. En faalclubs is meervoud. Wees nou niet zo hypocriet, iedereen weet wie je bedoelde.
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Zou kunnen, ik zag alleen de samenvatting. Ik zeg ook niet dat het niet een goeie speler kan worden, maar op dit moment is zo'n voorhoede (in zijn geheel) gewoon niet goed genoeg als je een belangrijke en zware wedstrijd tegen ADO moet spelen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ben schijnbaar al niet de enige.
En faalclubs is meervoud. Wees nou niet zo hypocriet, iedereen weet wie je bedoelde.
Ploegen waar ik absoluut niets van moet hebben zijn AZ, Utrecht en Groningen. De rest heb ik amper problemen mee. VVV moet ik ook niets van hebben maar dat is geen bedreiging voor ons.
Ajax heb ik niets mee, ben niet voor en niet tegen. Al zie ik dit Ajax liever geen kampioen worden.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Zou kunnen, ik zag alleen de samenvatting. Ik zeg ook niet dat het niet een goeie speler kan worden, maar op dit moment is zo'n voorhoede (in zijn geheel) gewoon niet goed genoeg als je een belangrijke en zware wedstrijd tegen ADO moet spelen.
We hebben geen vervanging. Alleen El Hamdaoui, de man die zichzelf belangrijker als Ajax vind.
Sulejmani had na de winter een goede 1,5 maand, maar dat is ook allang weer weg. Ebecilio is wisselvallig en mist rendement. Cvitanich is Willem II niveau, Ozbiliz heeft helemaal geen ervaring, maar wel talent en El Hamdaoui verziekt de boel. Gezellige boel 
Overigens lag het niet aan die jongens voorin vandaag. De achterhoede was de grootste dissonant.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ploegen waar ik absoluut niets van moet hebben zijn AZ, Utrecht en Groningen. De rest heb ik amper iets mee. VVV moet ik ook niets van hebben maar dat is geen bedreiging voor ons.
Ajax heb ik niets mee, ben niet voor en niet tegen. Al zie ik dit Ajax liever geen kampioen worden.
Haha, net of je Utrecht vaker een faalclub heb gevonden. Doen het niet veel beter of slechter dan Roda, Groningen, AZ etc.
Maargoed, lekker belangrijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De kunst van het provoceren is wel het niet zo opzichtig te doen. Met faalclubs komen en dan met zo'n fail op de proppen komen. Ironisch
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ongelooflijk hoe het hier alweer wordt gedraaid. Alsof ik hier geen hekel aan Utrecht mag hebben. Meer dan eens zijn we uitgeschakeld in de play-offs door Utrecht, logisch dat ik dan een haat ga ontwikkelen tegen die club die ook nog eens een rechtstreekse concurrent is.
Faalclub zeg ik omdat ik nog beleefd wil blijven. Horen jullie liever kutclub of kankerclub?
Dat soort woorden gebruik ik hier liever niet.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het is zondag, dus voetbal dag. Gek he dat op een voetbal dag over voetbal wordt gepraat
Jij hebt het niet vaak over voetbal gehad vandaag. Het enige wat jij gezegd hebt vandaag is hoeveel jij Ajax wel niet haat.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat zijn de Ajacieden hier snel op hun teentjes getrapt. En The Almighty, jij deed ook met de discussie leuk mee net als andere hier.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ongelooflijk hoe het hier alweer wordt gedraaid. Alsof ik hier geen hekel aan Utrecht mag hebben. Meer dan eens zijn we uitgeschakeld in de play-offs door Utrecht, logisch dat ik dan een haat ga ontwikkelen tegen die club die ook nog eens een rechtstreekse concurrent is. Faalclub zeg ik omdat ik nog beleefd wil blijven. Horen jullie liever kutclub of kankerclub? Dat soort woorden gebruik ik hier liever niet.
Ze vinden het ook al erg als het ADO publiek de hele wedstrijd PIZZA roept 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
En The Almighty, jij deed ook met de discussie leuk mee net als andere hier.
Klopt. Jij zegt dat je het vandaag over voetbal hebt gehad, niet dus. Ik als supporter, kan niet geloven dat hier mensen op het forum zitten, die een 'top voetbalweekend' hebben gehad, omdat Ajax heeft verloren, terwijl hun eigen club ook verloren heeft. Dat soort mensen zijn nepsupporters.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Als ik nu een totale prognose zou maken:
PSV
za 19-3 19.45 PSV - FC Utrecht
za 2-4 18.45 FC Twente - PSV
vr 8-4 20.45 PSV - SC Heerenveen
za 16-4 20.45 Heracles Almelo - PSV
zo 24-4 14.30 Feyenoord - PSV
zo 1-5 14.30 PSV - Vitesse
zo 15-5 14.30 FC Groningen - PSV
PSV wint van Utrecht, verliest van Twente, wint van Heerenveen, speelt gelijk tegen Heracles, speelt gelijk tegen Feyenoord, wint van Vitesse en wint van Groningen.
Totaal: +14
FC TWENTE
20-03-2011 (Zo) Excelsior - FC Twente -
02-04-2011 (Za) FC Twente - PSV -
10-04-2011 (Zo) FC Twente - Roda JC Kerkrade
17-04-2011 (Zo) De Graafschap - FC Twente
22-04-2011 (Vr) ADO Den Haag - FC Twente
01-05-2011 (Zo) FC Twente - Willem II
15-05-2011 (Zo) Ajax - FC Twente
Twente wint van Excelsior, wint van PSV, speelt gelijk tegen Roda, wint van de Graafschap, pakt een punt bij ADO, wint van Willem II en verliest van Ajax.
Totaal +14
AJAX
20-03-2011 ADO Den Haag - AFC Ajax
03-04-2011 AFC Ajax - Heracles Almelo
10-04-2011 AFC Ajax - FC Groningen
17-04-2011 NEC - AFC Ajax
24-04-2011 AFC Ajax - Excelsior
01-05-2011 SC Heerenveen - AFC Ajax
15-05-2011 AFC Ajax - FC Twente
Ajax speelt gelijk tegen ADO, wint van Heracles, Groningen, NEC, Excelsior, Heerenveen en Twente.
Totaal: +19
Dan wordt PSV kampioen op doelsaldo zie ik
Als je prognose klopt worden we kampioen. Ookal heb je ADO verkeerd voorspelt 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dat mag jij vinden. Ik vind, als ik al sinds mijn 12e na alle thuiswedstrijden ga, mijzelf wel een supporter. Het leuke is dat veel neuzen zich supporter noemen, maar niet eens weten hoe de Arena eruit ziet
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Neuzen
Jij bent nog altijd 12 jaar oud?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ooh ik mag Ajacieden geen neuzen noemen maar zij mogen hunzelf wel joden noemen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.