• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.112 films
  • 12.561 series
  • 34.733 seizoenen
  • 655.254 acteurs
  • 200.370 gebruikers
  • 9.459.808 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mokotjo is een beest, maar draait idd niet in een slecht draaiend elftal. Het loopt nu al veel beter dan toen hij in de basis stond. Wat is Gini dan? Toch gewoon een aanvallende middenvelder?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Nu Wijnaldum geen enkele goede wedstrijd op het middenveld heeft gespeeld, kunnen we onderhand wel concluderen dat hij gewoon geen middenvelder is. Ik dacht altijd dat hij misbruikt werd als rechtsbuiten, maar daar speelde hij - zeker in het begin van dit seizoen - een stuk beter dan op het middenveld. Hij kreeg daar eindelijk zijn draai te pakken.

Mokotjo een beest? Heeft hij nog een grote broer dan?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Naar eigen zeggen is ie gewoon een middenvelder, en alsof je opeens zoveel minder bent omdat je een linie gezakt bent. Onzin.

Mokotjo is fysiek sterk, heeft een geweldige pass en is een echte stofzuiger. Ik vraag me af waarom een Gini, die al jaren in Feyenoord 1 speelt meer krediet heeft dan een jongen die pas komt kijken. En dan maar praten over wanbeleid en dan komen met dit soort lukrake conclusies.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Onzin? Lijkt me heel duidelijk te verklaren. Op het middenveld heeft hij veel minder ruimte dan op de rechtsbuitenpositie. Wijnaldum kan niet voetballen in de kleine ruimtes, omdat hij het overzicht mist. Hij mist eigenlijk alle kwaliteiten van een middenvelder. Hij heeft de ruimte nodig, om een actie te kunnen maken, zoals hij dat kreeg op de rechtsbuitenpositie. Maar daar heeft hij weer de handicap dat hij te weinig een mannetje passeert. Hij heeft de techniek, maar niet in combinatie met de snelheid om een mannetje te passeren. Hoewel dat dus steeds beter ging in het begin van het seizoen.

Mokotjo is een leuk talentje hoor, maar nu doe je net alsof hij een Edgar Davids in zijn toptijd is. Zo sterk vind ik hem fysiek niet. Hij kan een bal afpakken, inderdaad. En hij is oook best creatief.

O, je hebt er nog een stukje bijgezet, zie ik. Ik kom met lukrake conclusies? Moet jij zeggen.

Wie heeft het hier over krediet? Ik zeg dat Mokotjo nog niet beter is dan Wijnaldum. Maar Wijnaldum moet wel snel weer zijn niveau van het begin van dit seizoen oppakken. Dat gaat hem niet lukken op het middenveld, ben ik bang.

Je haalt de dingen ook nog eens door elkaar. Ik had het over wanbeleid over het feit dat Feyenoord al ruim 6 jaar met de non-voetballer Bahia voetbalt (gelukkig nu niet meer).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Onzin? Lijkt me heel duidelijk te verklaren. Op het middenveld heeft hij veel minder ruimte dan op de rechtsbuitenpositie. Wijnaldum kan niet voetballen in de kleine ruimtes, omdat hij het overzicht mist.

Verklaart nog steeds het verschil tussen dag en nacht niet. Hij heeft ook genoeg op de flanken gestaan waar hij geen drol raakte.

Hij mist eigenlijk alle kwaliteiten van een middenvelder. Hij heeft de ruimte nodig, om een actie te kunnen maken, zoals hij dat kreeg op de rechtsbuitenpositie. Maar daar heeft hij weer de handicap dat hij te weinig een mannetje passeert. Hij heeft de techniek, maar niet in combinatie met de snelheid om een mannetje te passeren. Hoewel dat dus steeds beter ging in het begin van het seizoen.

Je hebt als buitenspeler niks te zoeken als je geen passeeractie hebt, geen acceleratie, met zijn capaciteiten zou hij gewoon prima uit de voeten moeten kunnen op het middenveld.

Mokotjo is een leuk talentje hoor, maar nu doe je net alsof hij een Edgar Davids in zijn toptijd is. Zo sterk vind ik hem fysiek niet. Hij kan een bal afpakken, inderdaad. En hij is ook best creatief.

Dat zeg ik ook niet, alsof je wereldtop moet zijn om een nuttige basiskracht voor Feyenoord te zijn .

O, je hebt er nog een stukje bijgezet, zie ik. Ik kom met lukrake conclusies? Moet jij zeggen.

Sterk verweer, ik praat niet iets wat krom is recht wat betreft een speler die al jarenlang in het eerste speelt en altijd een basisplaats heeft en elke keer de slechtste man van het veld is, en ik zeik geen rookie af die in een slecht draaiend elftal, net als die andere 9 veldspelers slecht speelt. Dat je dan alleen zo van repliek kan dienen, tja.. Dat houdt het voor mij al gauw op. Ik blijf het vreemd vinden dat een rookie een paar wedstrijden niet slecht mag spelen, en dat Wijnaldum wel gewoon twee seizoenen slecht mag spelen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar mijn lukrake conclusies. Ik gaf nog inhoudelijk aan wat ik een lukrake conclusie vond. Dit is natuurlijk een beetje een kleuter repliek.

Wie heeft het hier over krediet? Ik zeg dat Mokotjo nog niet beter is dan Wijnaldum. Maar Wijnaldum moet wel snel weer zijn niveau van het begin van dit seizoen oppakken, Dat gaat hem niet lukken op het middenveld, ben ik bang.

Nee en Erwin Mulder is nog niet zo goed als Ryo. Laten we vooral een VM met een AM gaan vergelijken.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Haha, wat een slechte argumenten allemaal, Naomi. Ben wel iets beters van je gewend.

Zoals ik al zei: Wijnaldum deed het heel aardig aan het begin van het seizoen op de flanken. Hij was balvast, creatief, fel, hij scoorde, hij was een aantal wedstrijden achter elkaar de beste man op het veld. Tot Been hem op het middenveld positioneerde. Daar raakt hij echt geen bal en is hij bijna iedere wedstrijd weer (één van) de minste speler(s). Hij mist overzicht, één van de - zo niet de - belangrijkste capaciteiten, die een middenvelder nodig heeft.

Nu draai je het verhaal Mokotjo weer om. Jij komt hier met superrelativen, ik niet. Mokotjo is een talent, die nog niet goed genoeg is voor de basis. Fer is in ieder geval een heel stuk verder. En Meeuwis ook, als hij weer terug op niveau is.

Dus ik zeik Mokotjo af als ik zeg dat hij (nog) niet beter is dan Wijnaldum? Rare vorm van afzeiken hou jij aan.

Ik begon niet met vergelijken van Wijnaldum en Mokotjo. Wel op blijven letten a.u.b. En je met kinderachtige reactie over Ryo en Mulder sluit je je matige teksten waardig af.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zoals ik al zei: Wijnaldum deed het heel aardig aan het begin van het seizoen op de flanken. Hij was balvast, creatief, fel, hij scoorde, hij was een aantal wedstrijden achter elkaar de beste man op het veld. Tot Been hem op het middenveld positioneerde. Daar raarkt hij echt geen bal. Hij mist overzicht, één van de - zo niet de - belangrijkste capaciteiten voor een middenvelder.

Hij speelde op de flank al slecht, en daarom is ie op het middenveld gezet in de hoop dat het goed kwam. Nu heeft ie in één seizoen één goede wedstrijd gespeeld.

Nu draai je het verhaal Mokotjo weer om. Jij komt hier met superrelativen, ik niet. Mokotjo is een talent, die nog niet goed genoeg is voor de basis. Fer is in ieder geval een heel stuk verder. En Meeuwis ook, als hij weer terug op niveau is.

Een beest heeft dan voor de rest erg weinig met wereldtop te maken hoor.

Dus ik zeik Mokotjo af als ik zeg dat hij (nog) niet beter is dan Wijnaldum? Rare vorm van afzeiken hou jij aan.

Heeft eerder te maken dat je alles wat krom is recht lult wat betreft Wijnaldum, en dat je dezelfde slechte prestaties (maar op een veel kortere termijn) van Mokotjo veel zwaarder laat wegen.

[quote[Ik begon niet met vergelijken van Wijnaldum en Mokotjo. Wel op blijven letten a.u.b. En je met kinderachtige reactie over Ryo en Mulder sluit je je matige teksten waardig af. [/quote]

Meester, meester, hij begon. Kom op zeg. "Ik zeg dat Mokotjo nog niet beter is dan Wijnaldum". Lijkt me dan dat je ze dan in een zin wel vergelijkt anders had je sowieso niet kunnen zeggen dat Mokotjo nog niet 'beter' is. Dat je er niet over begon doet daar niets aan af. Mijn vergelijking was puur om aan te geven dat spelers vergelijken die een andere positie hebben stompzinnig is, blij dat dat deels wel aangekomen is aangezien je ietwat geïrriteerde afsluiting.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Ik reageerde op een bericht van jordandejong, die zegt dat hij Mojotjo op dit moment beter vindt dan Wijnaldum. Daar reageerde ik op dat ik het onzin vind. Kom jij aanzetten dat ik ze met elkaar vergelijk. Je hebt waarschijnlijk een slechte dag vandaag, Naomi, maar betrek mij daar niet in.

Wijnaldum heeft wel betere wedstrijden gespeeld op de flanken dit seizoen. Hij wilde het graag zelf op het middenveld proberen, en Been steunde hem daarin (waarschijnlijk ook als beloning voor zijn goede spel destijds). Op het middenveld is hij een flop. En op de flanken is hij ook weer niet beter dan een Biseswar op dit moment, en zeker niet dan Ryo. Dus hem terugzetten op de flank heeft ook weinig zin. Ik kan me nog goed herinneren dat hier users waren, die Wijnaldum destijds het grootste talent van Feyenoord vonden, omdat hij goed op dreef was. Vreemd dat jij dat alweer vergeten bent, terwijl er al niet zoveel te genieten valt dit seizoen.

Neem mijn vergelijking met Edgar Davids lekker serieus joh. Jij zegt dat Mokotjo fysiek sterk is, een mannetje van 1,65 m. die telkens omver geblazen werd. Ik weet niet hoe je erbij komt. Of bedoel je "fysiek sterk voor zo'n klein mannetje". Dan geef ik je wel gelijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ben dat niet vergeten, feit blijft dat die periode een niveau is wat ie waarschijnlijk nooit meer gaat halen. Hij heeft langer slecht dan goed gespeeld, ik vraag me serieus af waarom je er vanuit zou gaan dat die keer dat hij in topvorm was dat de echte Wijnaldum was. Hij steeg toen gewoon boven zichzelf uit, en is als talent gewoon enorm overschat.

Wat een onzin om te blijven reppen over een slechte dag om maar enigzins de discussie te ontwijken. Mokotjo is fysiek gezien heel indrukwekkend, zijn herstellingsproces na een rush is formidabel (op basis van tests door de medische staf en ook al ie de bal afschermt ie ie niet van de bal te krijgen etc. Maar het heeft inderdaad niet veel zin hier verder op in te gaan, want ik heb nogal een slechte dag blijkbaar.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik ben dat niet vergeten, feit blijft dat die periode een niveau is wat ie waarschijnlijk nooit meer gaat halen. Hij heeft langer slecht dan goed gespeeld, ik vraag me serieus af waarom je er vanuit zou gaan dat die keer dat hij in topvorm was dat de echte Wijnaldum was. Hij steeg toen gewoon boven zichzelf uit, en is als talent gewoon enorm overschat.

Jij zou een goede coach zijn, zeg! Als een speler het goed doet, is dat niet omdat hij zich ontwikkelt, maar omdat hij boven zichzelf uitstijgt. Tja, zo krijg je talenten echt aan het voetballen. Ik denk dat hij dit seizoen veel meer goede wedstrijden had gespeeld als hij op de flanken was blijven staan. Nogmaals: sinds hij op het middenveld speelt, is hij waardeloos gaan voetballen. Ik weet niet of hij overschat is. Hij heeft mooie dingen laten zien een tijd geleden, waardoor hij als een groot talent werd gezien. Maar nu zijn er weinig mensen meer die hem een echt groot talent vinden.

In de eerste wedstrijden (10 ofzo) was hij bijna iedere wedstrijd the man of the match aan Feyenoordkant.

Wat een onzin om te blijven reppen over een slechte dag om maar enigzins de discussie te ontwijken. Mokotjo is fysiek gezien heel indrukwekkend, zijn herstellingsproces na een rush is formidabel (op basis van tests door de medische staf en ook al ie de bal afschermt ie ie niet van de bal te krijgen etc. Maar het heeft inderdaad niet veel zin hier verder op in te gaan, want ik heb nogal een slechte dag blijkbaar.

Mijn excuses dat ik over je slechte dag begon. Dat heeft iedereen weleens, dus maak je geen zorgen.

Mokotjo heeft potentie. Maar dag heb ik al vanaf dag 1 gezegd. Ik heb ook nooit gezegd dat hij geen talent is/heeft. Hij heeft een aantal wedstrijden achter elkaar gespeeld waar zijn inzet gewoon veel te mager was. Zal ook door heel het team komen. Ik zie hem ook liever dan een Leerdam spelen. Maar ik zie ook veel liever een Fer dan een Mokotjo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En nu hou je op over mijn slechte dag .

Dat ben ik met je eens, Fer is verder dan Mokotjo en dat zijn dan wel weer vergelijkbare spelers. Ik erger me gewoon aan Wijnaldum, en straks staat ie gewoon weer in e basis. Dan kan je nog beter met 10 man gaan spelen.

Al snap ik je punt best wel, hij heeft geweldig gespeeld maar ben wel van mening dat daar te krampachtig aan vast gehouden wordt.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Maar verder heb je amper aanvallende middenvelders. Ik zie toch altijd nog liever een Wijnaldum dan een Bruins. En Smolov hebben we ook niet meer. Been zit gewoon niet zo breed op die positie. Anders stond Wijnaldum echt niet in de basis met zijn zwakke spel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Normaal gesproken ben ik eens, maar aangezien Gini elke keer aan de bal de bal inlevert denk i kzoiets, Bruins kan het niet slechter doen en die heeft op zijn tijd wel eens een briljante ingeving. Helaas wel heel sporadisch .

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Eén keer in een seizoen, zo ongeveer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij kan het maar net krijgen tegen Groningen .

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Goed, zondag opstellen en daarna niet meer.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Braamhaar fluit psv-ajax. Die heeft bij de laatste keer, dat hij die wedstrijd floot, nog gejuicht dat hij zo goed voordeel gaf.

Deze dus:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Alvast gefeliciteerd, Ajacieden.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Haha, ach laat een scheidsrechter zich ook eens gaan bij een goede beslissing

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

happie schreef:

Die heeft bij de laatste keer, dat hij die wedstrijd floot, nog gejuicht dat hij zo goed voordeel gaf.

]

Die man haalt plezier uit zijn werk!

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

gizmo_o schreef:

Haha, ach laat een scheidsrechter zich ook eens gaan bij een goede beslissing

Het ging vooral om de stof, die het deed opwaaien. Het is ook eigenlijk een ongelooflijk stom gezicht, om een scheidsrechter zo te zien juichen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Ja, nogal naïef. Maar ook erg onschuldig verder.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Jawel, ik geloofde zijn uitleg gelijk en ook nog oprecht.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Daar gaat mijn kratje HJ!

Braamhaar, de man die juicht bij een goal van Ajax, die een Sony breedbeeld thuis heeft staan en geen Philips, die 4 jaar terug verzuimde de linksback van Utrecht tegen Willem II een gele kaart te geven omdat die dan eventueel geschorst zou zijn voor de wedstrijd tegen PSV, Braamhaar wiens nichtje in Amsterdam woont... Ik wil niks insinueren, maar het is gewoon verdacht, corrupt en inconsequent van de KNJB om juist deze man aan te stellen!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Kortom prima scheidsrechter, niks mis mee.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

happie schreef:

Kortom prima scheidsrechter, niks mis mee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Dit is inderdaad een goedmakertje van de KNVB, zo kan Braamhaar zijn 'fout' van een paar jaar geleden herstellen door Enoh zo snel mogelijk van het veld te sturen na twee schwalbes van Toivonen. Of gewoon natuurlijk hetzelfde gebaartje maken als PSV dit keer de 5-1 maakt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de KNVB Aisatti wel straft, maar Toivonen niet straft, schandalig. En dan die reacties van Rutten en Brands . Minstens zo erg als de reactie van Jol op 'het liefdesbeetje' van Suarez.

Overigens vind ik het ook raar dat de KNVB Harm van Veldhoven niet straft voor zijn 'f-gebaar' nadat El Hamdaoui die penalty had gemist. Consequent zijn ze in ieder geval niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zijn ze ook nooit geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.