- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Uiteindelijk is het materiaal wat je tot je beschikking heb het meest doorslaggevende, in feite heeft Bosz het afgelopen seizoen samen met Excelsior het best gepresteerd, met als goede achtervolgers Den Haag en Groningen, Utrecht weer 1 van het slechtst,
Tsja, je kan ook zeggen dat Adriaanse bij Ajax een geweldige selectie had en er te weinig mee deed...
Hiddink vind ik juist het voorbeeld van iemand die uit een modale ploeg veel kan halen. Ook Rusland was een knappe prestatie van hem. Zo goed waren ze niet toen hij begon. Korea, Australie, PSV (internationaal gezien) en ga maar door...dat is echt super.
Adriaanse heeft alleen met AZ en Willem II bovengemiddeld gepresteerd.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Koning Co, Linke Lowietje, Fryslân Floppe en Guus Geluk zijn gewoon de raspaardjes onder de Nederlandse trainers, en we mogen ons zelf in de wangetjes knijpen dat er weer eens een keer ééntje naar de Mickey Mouse Liga komt.
Dat laatste vind ik ook.
Ik heb vorig jaar ook van McClaren genoten als trainer. En nu is Adriaanse ook fijn. Jammer dat de Eredivisie niet zo machtig is als bv de Premier League. Ik zou onze competitie wel eens willen zien met wat meer budget, onze eigen opgeleide talenten die gewoon hier hun carrière uitspelen en dat onder leiding van mannen als van Gaal, Jol, Hiddink, Adriaanse, van Marwijk, Rijkaard etc.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Utrecht had te maken met een aantal langdurige blessures. En zo'n goede (brede) selectie hadden ze nu ook weer niet om dat op te vangen.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Dat laatste vind ik ook.
Ik heb vorig jaar ook van McClaren genoten als trainer. En nu is Adriaanse ook fijn. Jammer dat de Eredivisie niet zo machtig is als bv de Premier League. Ik zou onze competitie wel eens willen zien met wat meer budget, onze eigen opgeleide talenten die gewoon hier hun carrière uitspelen en dat onder leiding van mannen als van Gaal, Jol, Hiddink, Adriaanse, van Marwijk, Rijkaard etc.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
hiddink deed het meer dan prima met Korea
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ook zonder arbitrale fouten overleefde Hiddink een groepsfase met oa Portugal. Maar het zat niet tegen in de wedstrijden tegen Spanje en Italië. Ik vond het wel mooi. Heel Nederland was voor het Korea van Guus en het deed even vergeten dat Oranje ontbrak.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Hiddink ook een erg goede trainer en toen Italië eruit vloog was ik ook blij. Maar achteraf gezien vind ik het schandalig hoe Italië en Spanje benadeeld werden. Zuivere doelpunten werden gewoon afgekeurd.
Ik hoop dat Hiddink naar Chelsea gaat, ik ben echt benieuwd hoe hij het met zo een topclub gaat doen. Zijn vorige periode daar ging het al goed, maar was natuurlijk veel te kort om alles eruit te halen.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Oranje ontbrak.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Je bent niet de enigste 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Goede slag van Twente zeg! Geweldige trainer natuurlijk, verheug me ook alweer op de persconferenties, altijd genieten als Co aan het woord is over voetbal 
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Ik vind Hiddink ook een erg goede trainer en toen Italië eruit vloog was ik ook blij. Maar achteraf gezien vind ik het schandalig hoe Italië en Spanje benadeeld werden. Zuivere doelpunten werden gewoon afgekeurd.
Ik hoop dat Hiddink naar Chelsea gaat, ik ben echt benieuwd hoe hij het met zo een topclub gaat doen. Zijn vorige periode daar ging het al goed, maar was natuurlijk veel te kort om alles eruit te halen.
Lijkt me ook erg interessant. Vorige keer was te kort inderdaad. Hoewel, als hij toen niet zo ontzettend genaaid zou zijn door Ovrebo had hij gewoon die cup met die grote oren gepakt. Maar goed, hoewel ik niets met Chelsea heb, zou ik Hiddink er graag aan t werk zien!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
Als ze hun zaakjes voor elkaar hadden waren dit soort dingen niet nodig. Ik denk niet dat Philips er echt veel geld in zou pompen als het helemaal mis zou gaan. Die betalen ook al een grijpstuiver voor de shirtreclame.
Jij ziet toch zelf ook wel dat het een verkapt cadeau van de gemeente aan PSV is?
Niet omdat het PSV is, maar beter worden hier eens betere regels over gemaakt wat wel en wat niet mag.
Dat de gemeente een lap grond koopt lijkt me niet iets wat je kan verbieden.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Ik mag er eigenlijk niet om lachen, maar ik doe het toch 

Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Hiddink gaat naar Ajax.
Chelsea
toch?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik mag er eigenlijk niet om lachen, maar ik doe het toch 
(afbeelding)
Tja, dat ze daar een verknipt en beperkt wereldbeeld hadden, was me al bekend. Blijf vooral daar in dat historisch pretpark, tussen je dronken en stonde Engelsen en busladingen Italiaanse toeristen . Denkend dat je het middelpunt bent, net als het putje van de afvoer.... 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die lelijke puist daar boven grefoland klopt anders aardig, tezamen met zijn primitieve inwoners.. hooligans is eigenlijk een nog iets te beschaafde term voor ze 
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Heel Nederland was voor het Korea van Guus en het deed even vergeten dat Oranje ontbrak.
. Met name tegen Italië en Spanje was de arbitrage schandalig. Dino Baggio die niet buitenspel stond (was niet eens de twijfel waard) en Joaquin wiens voorzet (en daaruit volgende goal) werd afgekeurd omdat de bal over de achterlijn zou zijn gegaan (was duidelijk van niet). Aan de andere kant moeten Italië en Spanje gewoon dat Zuid-Korea kunnen oprollen. Maar ja, zowel Italië (2006) als Spanje (2010
) hebben alsnog hun gram gehaald.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
. Minus 2! Dat hele Korea deed me niks, was vooral een kunststukje van de coach, zeer matige spelers. Ik genoot vooral van de Mannschaft die toen al lekker aan het ballen was met King Kong Kahn (helaas een foutje in de finale), Maestro Michael en Kopfball Klose. Gewoon vol op de aanval spelen en subiet met 8-0 een WK-potje winnen, gewoon omdat het kan. Herrlich!
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Foutje in de finale? Alleen daardoor mag je jezelf al geen topkeeper noemen. Op het hoogste podium zo opzichtig falen. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Minus 2! Dat hele Korea deed me niks, was vooral een kunststukje van de coach, zeer matige spelers. Ik genoot vooral van de Mannschaft die toen al lekker aan het ballen was met King Kong Kahn (helaas een foutje in de finale), Maestro Michael en Kopfball Klose. Gewoon vol op de aanval spelen en subiet met 8-0 een WK-potje winnen, gewoon omdat het kan. Herrlich!
Mannschaft lekker aan het ballen? Het Duitse WK 2002 team was er 1 met 100% anti voetbal. Het was ook 1 van de zwakste Duitse teams ever, ondanks de finaleplaats (overigens behaald via Paraguay, Amerika en Korea...wauw. 3x trouwens een 1-0 als ik het goed herinner). Ze troffen 1 topland dat WK en dat was in de verloren finale.
Die 8-0 was trouwens op Saudi Arabie, het grootste lachertje van het toernooi. Het is geloof ik wel de grootste WK winst ooit, maar ik kan me vergissen. Sta je wel knap voor gek als je met 8-0 verlies van het veld loopt.
Waarom vond je Korea trouwens niks? Ik vind het juist schitterend als voetballend beperkte landen ver komen. Ik was in 2006 ook voor Trinidad & Tobago onder Beenhakker. Of voor Nieuw Zeeland in 2010. Lachen toch? Ik zie graag eens een topland sneuvelen. Op een landentoernooi kan dit nog wel, jammer dat in de CL de verschillen zo groot zijn dat een kleine club nooit meer een halve finale bijna kan halen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, hier is met anti-voetbal de finale halen en verliezen reden voor een rondvaart. En dat Duitsland speelde toch echt een stuk leuker, hoewel het kwalitatief idd minder was. Nee hoor, ik heb mooie ochtenden beleefd met de Mannschaft in 2002. Ohne Holland fahren wir zur WM, haha, goeie grap.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ach, hier is met anti-voetbal de finale halen en verliezen reden voor een rondvaart. En dat Duitsland speelde toch echt een stuk leuker, hoewel het kwalitatief idd minder was. Nee hoor, ik heb mooie ochtenden beleefd met de Mannschaft in 2002. Ohne Holland fahren wir zur WM, haha, goeie grap.
Haha hou op zeg. Dat was Duits anti voetbal van de bovenste plank.
En onze rondvaart sloeg nergens op. Alleen hebben wij nooit een WK gewonnen en Duitsland wel. Dus onze vreugde bij het bereiken van een WK finale is terecht groter en wordt als knapper gezien.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tja, is niks aan te doen. Dat verschilt gewoon per club. AZ is ook een van de weinige (zoniet de enige?) clubs die nog nooit (financiële) steun heeft gekregen van de gemeente. Behalve als je eens een keer kampioen wordt, dan staan ze opeens vooraan die zeikerds.
Haha AZ is HET voorbeeld van externe financieringen. Dankzij Scheringa heeft AZ bestaansrecht gehad.
Wel goed lezen hè
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
had je daar nog nooit van gehoord

btw gasreserve.. oeps

Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Gefeliciteerd Bottleneck & co. 
ONNO JACOBS VERTREKT BIJ FEYENOORD
Bron: Feyenoord.nl
Onno Jacobs vertrekt uiterlijk eind 2011 bij Feyenoord. De financieel directeur is dit met de club overeengekomen. Persoonlijke redenen van Jacobs liggen aan het besluit ten grondslag. ‘Ik heb zelf de indruk dat ik niet meer optimaal kan functioneren bij de club, omdat ik reeds enige tijd het gevoel heb dat ik de ontwikkeling van de club mogelijk blokkeer. Er zijn mij signalen ter ore gekomen dat investeringen in Feyenoord uitblijven als gevolg van mijn aanwezigheid.’
Jacobs vindt het jammer dat hij samen met de Raad van Commissarissen en algemeen directeur Eric Gudde tot de conclusie heeft moeten komen dat de club waarschijnlijk het meest gebaat is bij zijn vertrek. ‘We zijn hier al geruime tijd maar met één ding bezig en dat is zorgen dat Feyenoord weer snel financieel gezond wordt. Nu het er op lijkt dat ik de club er meer mee help door weg te gaan dan door hier fysiek te werken aan de verdere gezondmaking, doe ik dat uiteraard’, aldus Jacobs.
Jacobs betreurt juist nu het besluit te hebben moeten nemen, precies op het moment dat Feyenoord weer zulke grote stappen voorwaarts maakt en er weer licht aan het einde van de tunnel zichtbaar is. De schuld is het afgelopen seizoen fors gedaald, waardoor de financiële positie drastisch is verbeterd en Feyenoord gaat bovendien het aankomende seizoen voor het eerst sinds heel lange tijd weer zwarte cijfers schrijven. Het gaat dus financieel echt weer de goede kant op.
‘Een aantal mensen ziet mij echter ook als de personificatie van het verleden, waarschijnlijk omdat ik de enige overgebleven directeur ben uit het tijdperk waarin de destijds bejubelde, maar inmiddels veelvuldig bekritiseerde, beslissing is genomen om dure spelers aan te trekken in de verwachting daarmee als club weer op korte termijn sportief succesvol te kunnen worden. Door nu plaats te maken hoop en reken ik er op dat elke blokkade om in Feyenoord te investeren weggenomen is en er een streep onder het verleden kan worden gezet’, aldus Jacobs.
Tot de datum van zijn vertrek zal Jacobs gewoon zijn functie blijven uitvoeren. ‘Feyenoord zit zeker op mijn terrein in een belangrijke periode. Zo moet de begroting definitief worden gemaakt en staan er de komende tijd allerlei belangrijke gesprekken gepland met financiële partijen, de KNVB etc. Mij is daarom gevraagd nog tot uiterlijk het einde van dit jaar te blijven en daar heb ik direct ja op gezegd. Het gaat immers om de toekomst van de club. Bovendien werk ik hier met de directe collega’s nog altijd prima samen.’
Jacobs bezint zich nog op zijn werkzame leven na Feyenoord. ‘Daar ben ik nu nog niet mee bezig. Voorlopig telt alleen Feyenoord. Daarna komt er vast wel weer iets op mijn pad.’
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooo 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.