- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Ze zijn na de promovatie in 1998 nooit meer een degradatiekandidaat geweest hoor. En ja ik bedoelde Louis ja 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
PSV bod van tien miljoen afgewezen voor zowel Mertens' als Strootman. 
PSV is ambitieus, dat zie ik graag ! Een vd twee moet wel haalbaar zijn. Anders die Orlando dwingen naar Utrecht te laten gaan en in de deal betrekken.
Ik vind het je reinste competitievervalsing dat PSV plots van alle kanten extern wordt geholpen en daarmee geld krijgt wat ze helemaal niet verdienden met hun wanbeleid.
Ajax heeft ook een paar financieel magere jaren gehad, Feyenoord heeft ze nu en PSV had ze ook moeten krijgen. Op deze manier spoor je bestuursleden nooit aan om te stoppen met het nemen van financiële risico's.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Competitie vervalsing.. Nou nee. Ze gaan nou niet al die miljoenen klakkeloos investeren in nieuwe spelers. Balasz is verkocht en met dat geld wordt gedeeltelijk gebruik gemaakt om nieuwe spelers aan te trekken. Daarnaast zijn externe partijen behulpzaam zoals nu ASML bijvoorbeeld.
Dit kan bij elke club gebeuren, Feyenoord heeft ook kapitaal injecties gehad bijvoorbeeld, maar zij kopen spelers als Cise bijvoorbeeld.
Ik zie dit nu niet als competitie vervalsing, want dan valt Vitesse hier dus ook onder en een Manchester City. Daarbij zie je dus ook dat succes niet meteen gekoppeld is aan hoeveel geld een club tot haar beschikking heeft.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tja, is niks aan te doen. Dat verschilt gewoon per club. AZ is ook een van de weinige (zoniet de enige?) clubs die nog nooit (financiële) steun heeft gekregen van de gemeente. Behalve als je eens een keer kampioen wordt, dan staan ze opeens vooraan die zeikerds.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Competitie vervalsing.. Nou nee. Ze gaan nou niet al die miljoenen klakkeloos investeren in nieuwe spelers. Balasz is verkocht en met dat geld wordt gedeeltelijk gebruik gemaakt om nieuwe spelers aan te trekken. Daarnaast zijn externe partijen behulpzaam zoals nu ASML bijvoorbeeld.
Dit kan bij elke club gebeuren, Feyenoord heeft ook kapitaal injecties gehad bijvoorbeeld, maar zij kopen spelers als Cise bijvoorbeeld.
Ik zie dit nu niet als competitie vervalsing, want dan valt Vitesse hier dus ook onder en een Manchester City. Daarbij zie je dus ook dat succes niet meteen gekoppeld is aan hoeveel geld een club tot haar beschikking heeft.
Als je het gebruikt om schulden af te lossen is het net zo goed geld wat je normaal nooit had mogen hebben hoor. PSV had nu gewoon diep in de shit moeten zitten op financieel en sportief gebied, maar door alle externe inzet valt dit wel mee. Leuk voor PSV, maar het is natuurlijk wel onzin.
Feyenoord heeft wel kapitaalinjecties gehad, maar daar betalen ze wel ruim de prijs voor doordat bij de meeste talenten een hoop geld van transfers direct door gesluisd wordt naar de externe financiers.
Vitesse en Man City vind ik overigens ook clubs die aan competitievervalsing doen. Het is niet illigaal, maar ik vind het wel vervelend.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Tja, is niks aan te doen. Dat verschilt gewoon per club. AZ is ook een van de weinige (zoniet de enige?) clubs die nog nooit (financiële) steun heeft gekregen van de gemeente. Behalve als je eens een keer kampioen wordt, dan staan ze opeens vooraan die zeikerds.
Haha AZ is HET voorbeeld van externe financieringen. Dankzij Scheringa heeft AZ bestaansrecht gehad.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Haha AZ is HET voorbeeld van externe financieringen. Dankzij Scheringa heeft AZ bestaansrecht gehad.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ik snap de frustratie voor sommigen, maar ik vind er wel degelijk een verschil zitten tussen clubs die zomaar iedereen voor idiote bedragen kopen à la man city of een club als PSV nu die misschien twee nieuwe spelers hoogstens halen, vanuit gaande dat er ook evenveel of zelfs meer spelers vertrekken.
Maar we zullen zien wat er allemaal gaat gebeuren bij PSV, want er is nog wel degelijk een grote kans dat de hele financiering niet door gaat.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Ajax heeft ook een paar financieel magere jaren gehad,
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
De gemeente koopt grond die van PSV is. Dat geld verdienen ze gewoon hoor. Of een gemeente zoiets moet doen is een tweede.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
De ploegen van Adriaanse en van Gaal waren 2 verschillende ploegen hoor. Heeft weinig met elkaar te maken, behalve dat hun visies wel op elkaar aansloten, wat wel zo prettig is voor de continuïteit van een club.
Co is een prima coach
Meer dan prima.
Werd hij weggepest terwijl hij tweede stond kregen we koeman. 
, op geld beluste man.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Inderdaad het is eigenlijk geen lening maar opbrengsten van de verkoop van de grond. Die 45 miljoen is daarbij ook nog eens te gortig getaxeerd. De helft is realistischer.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
De gemeente koopt grond die van PSV is. Dat geld verdienen ze gewoon hoor. Of een gemeente zoiets moet doen is een tweede.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
stfuympos, verwacht je op jouw Jip en Janneke manier van discussiëren serieus antwoorden terug op je meningen?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Jij ziet toch zelf ook wel dat het een verkapt cadeau van de gemeente aan PSV is?
Niet omdat het PSV is, maar beter worden hier eens betere regels over gemaakt wat wel en wat niet mag.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
stfuympos, verwacht je op jouw Jip en Janneke manier van discussiëren serieus antwoorden terug op je meningen?
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
De ploegen van Adriaanse en van Gaal waren 2 verschillende ploegen hoor. Heeft weinig met elkaar te maken, behalve dat hun visies wel op elkaar aansloten, wat wel zo prettig is voor de continuïteit van een club.
Tuurlijk heeft het wel met elkaar te maken. Doordat AZ ging presteren, wilden er spelers naar AZ komen. Zonder Co was Louis nooit trainer van AZ geweest. Co heeft AZ uit het dal gehaald, dat vind ik nog knapper dan kampioen worden met een elftal dat al een tijdje presteert (op die 11e plaats na).
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Doordat AZ ging presteren.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Geld is slechts bijzaak voor voetballers. 
Co heeft de basis gelegd voor dit AZ, samen met Scheringa, inderdaad. Maar met alleen Scheringa zou AZ niet het beste voetbal van de laatste 10-15 jaar gespeeld hebben.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik praat tenminste met normale teksten, niet steeds met kansloze oneliners aangevuld met de jouw wel bekende
smiley. Ben je zwakbegaafd ofzo?
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
En ook niet met alleen Adriaanse
Ook goede selecties hehe. Is gewoon een goede mix van alles geweest.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk heeft het wel met elkaar te maken. Doordat AZ ging presteren, wilden er spelers naar AZ komen. Zonder Co was Louis nooit trainer van AZ geweest. Co heeft AZ uit het dal gehaald, dat vind ik nog knapper dan kampioen worden met een elftal dat al een tijdje presteert (op die 11e plaats na).
Ik vind het wel een logisch gevolg, maar je doet nu wel van Gaal tekort. Schijnbaar had hij net iets meer kwaliteit om AZ wel kampioen te maken. Adriaanse kwam daar natuurlijk nooit bij in de buurt. Alleen die halve finale was knap, maar soms moet je ook wat geluk hebben. Ik herinner me nog wel AZ-Vilarreal waar ze met de grootste mazzel van de wereld doorgingen. Hartstikke mooi hoor, maar soms zit het net mee of net tegen. Zoals van Basten op EK 2008 1 slechte wedstrijd tegenkwam die fataal werd.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Jawel, was met geen enkel andere trainer gelukt destijds. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ook goede selecties hehe. Is gewoon een goede mix van alles geweest.
AZ had toen ook wel een goede ploeg vol creatieve spelers die ook redelijk ervaren waren. Perez, Sektoui, Van Galen....
Mooie ploeg. Toen vond ik AZ ook nog wel leuk.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Geloof niet in dit soort sprookjesverhalen en de ophemeling van 1 persoon, alsof AZ nog een degradatiekandidaat was zonder hem op dit moment.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Geloof niet in dit soort sprookjesverhalen en de ophemeling van 1 persoon, alsof AZ nog een degradatiekandidaat was zonder hem op dit moment.
Dat zegt ook niemand.
Co is natuurlijk wel een goede trainer die echt maximaal met AZ heeft gepresteerd en daar ook alle lof toe behoort te krijgen.
Maar laten we niet doen of de man een Hiddink of van Gaal is.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Ik praat tenminste met normale teksten, niet steeds met kansloze oneliners aangevuld met de jouw wel bekende
smiley. Ben je zwakbegaafd ofzo?
en wat betreft die smileys doe je ook steeds meer aan mee 
Ach iedereen heeft zijn manier van discussie voeren de één lult met de wind mee de ander doet aan oneliners.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Dat zegt ook niemand.
Co is natuurlijk wel een goede trainer die echt maximaal met AZ heeft gepresteerd en daar ook alle lof toe behoort te krijgen.
Maar laten we niet doen of de man een Hiddink of van Gaal is.
Uiteindelijk is het materiaal wat je tot je beschikking heb het meest doorslaggevende, in feite heeft Bosz het afgelopen seizoen samen met Excelsior het best gepresteerd, met als goede achtervolgers Den Haag en Groningen, Utrecht weer 1 van het slechtst,
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Utrecht had te maken met een aantal langdurige blessures. En zo'n goede (brede) selectie hadden ze nu ook weer niet om dat op te vangen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Koning Co, Linke Lowietje, Fryslân Foppe en Guus Geluk zijn gewoon de raspaardjes onder de Nederlandse trainers, en we mogen ons zelf in de wangetjes knijpen dat er weer eens een keer ééntje naar de Mickey Mouse Liga komt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.