- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Adriaanse heeft mede een jaarcontract gekregen omdat Alfred Schreuder tzt de nieuwe hoofdcoach van Twente wordt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mooi man, Koning Co terug op de velden.
Weet niet of ie haalbaar was maar was voor Van Basten gegaan.
*proest koffie richting scherm*
De man had voor een godsvermogen Nicky Hofs en Evandor Snow gehaald als nieuw dynamisch duo op het middenveld, Michaijlov gepasseerd voor een bij voorkeur kleine keeper en Luuk de Jong omgeturnd tot linksback. Van dat hele FC Twente was na een jaar niks meer over geweest.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Mooi man, Koning Co terug op de velden.
Ja is altijd leuke tv.
*proest koffie richting scherm*
De man had voor een godsvermogen Nicky Hofs en Evandor Snow gehaald als nieuw dynamisch duo op het middenveld, Michaijlov gepasseerd voor een bij voorkeur kleine keeper en Luuk de Jong omgeturnd tot linksback. Van dat hele FC Twente was na een jaar niks meer over geweest.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Van Basten? Adriaanse heeft toch wel iets meer op zijn palmares staan..?!
Wat dan? Ik vind Co een prachtige gozer met een goede spelinstelling (dominant, attractief voetbal), maar op zijn CV staat wel heel weinig. 2 titels met 2 clubs waar dat wel logisch is en een verdwaalde beker. Verder is hij bijna al zijn hele carrière voortijdig bij clubs met ruzie vertrokken. Zeker de laatste 5 jaar heeft hij ook vooral voor het geld gekozen. 2x Qatar, keertje de Oekraine, Red Bull Salzburg...
Maar buiten dat vind ik wel dat Twente een goede trainer heeft aangetrokken. Is ook alleen maar goed voor de Eredivisie dat zo'n kleurrijk man er weer werkt. Blij dat die Belg met zijn zeer irritante accent eindelijk weg is.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Say what? 
Overigens zijn ze weer slim bezig bij Ajax, marketing is niet hun sterkste vak. 3 sterren dit, 3 sterren dat. Doodgegooid met drie sterren. Vervolgens krijg je dit shirt:
(afbeelding)
Nieuw Ajax-thuistenue - adidas.com
Sterren bedekt door de kraag
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Adriaanse naar Twente, dat is een garantie voor de tweede plek. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja is altijd leuke tv.
De waarheid mag nooit verdoezeld worden. Marco de beunhaas werd met anti-voetbal 16e van de wereld, na mismanagement 8e van Europa, en al geld verslindend 3e van Nederland. Het was niks, het is niks, en het zal ook nooit wat worden met deze parodie op een voetbaltrainer.
En dan Co! Kennis van zaken, een leuke man, een originele kijk. Succes gehaald bij grote en kleine clubs. Het Traumfussball van Koning Co's Willem II en AZ, resulterend in CL voetbal en een bijnabijnabijna UEFAcup Finale zegt me ook meer dan 3 titels met Ajax of PSV.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
De waarheid mag nooit verdoezeld worden. Marco de beunhaas werd met anti-voetbal 16e van de wereld, na mismanagement 8e van Europa, en al geld verslindend 3e van Nederland. Het was niks, het is niks, en het zal ook nooit wat worden met deze parodie op een voetbaltrainer.
En dan Co! Kennis van zaken, een leuke man, een originele kijk. Succes gehaald bij grote en kleine clubs. Het Traumfussball van Koning Co's Willem II en AZ, resulterend in CL voetbal en een bijnabijnabijna UEFAcup Finale zegt me ook meer dan 3 titels met Ajax of PSV.
Je vergeet wel te zeggen dat de hele gouden generatie 1995 na het EK 2004 praktisch stopte. Onder van Basten braken Kuijt, Mathijsen, van Persie en meer jongens door. WK 2006 was inderdaad matig, 2008 was subliem qua spel. Wel typisch dat je bij Co Adriaanse een bijna UC finale belangrijker vind maar bij van Basten het fantastische spel van Oranje in de groepsfase wil vergeten. Hoe serieus moeten we jou nog nemen zeg 
Adriaanse heeft voor veel clubs gewerkt, maar is maar bij een paar clubs succesvol geweest. AZ was subliem, Porto was goed (maar is wel ontslagen omdat hij iedereen boos maakte met zijn gedrag en de prestaties waren in jaar 2 ook bagger) en Willem II zeer goed, maar dat is allemaal van ruim 5 jaar geleden. Daarna voor allerlei obscure clubs gewerkt. Of bondscoach van jong Qatar 
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
een bijnabijnabijna UEFAcup Finale zegt me ook meer dan 3 titels met Ajax of PSV.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Haha, Van Persie en Van der Vaart vonden Van Basten anders een goede trainer. Bij het Ned. Elftal heeft hij het gewoon goed gedaan, hij had alleen een beetje pech met dat gedoe met Boulah. Bij Ajax heeft hij het niet goed gedaan nee, maar daar zijn zoveel trainers gefaald. Daarnaast denk ik dat hij bij Ajax gewoon een ervaren iemand nodig had, maar dat zag hij pas te laat in. Ik denk dat hij een toptrainer kan worden.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Say what? 
Overigens zijn ze weer slim bezig bij Ajax, marketing is niet hun sterkste vak. 3 sterren dit, 3 sterren dat. Doodgegooid met drie sterren. Vervolgens krijg je dit shirt:
(afbeelding)
Nieuw Ajax-thuistenue - adidas.com
Sterren bedekt door de kraag
Haha, ik zag het. Maar als je bij Siem de Jong kijkt dan zit dan zie je die drie sterren weer wel goed. En als je hier kijkt: Ajax-thuisshirt 11/12 SR - ajaxshop.nl
Daar zit het kraagje er weer niet voor. Ik vind het shirt mooi, behalve die kraag. Die had ik liever niet.
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Haha, Van Persie en Van der Vaart vonden Van Basten anders een goede trainer. Bij het Ned. Elftal heeft hij het gewoon goed gedaan, hij had alleen een beetje pech met dat gedoe met Boulah. Bij Ajax heeft hij het niet goed gedaan nee, maar daar zijn zoveel trainers gefaald. Daarnaast denk ik dat hij bij Ajax gewoon een ervaren iemand nodig had, maar dat zag hij pas te laat in. Ik denk dat hij een toptrainer kan worden.
Zo goed heeft hij niet gedaan hoor. Als eerste afgaan op het WK en je vervolgens voor heel de wereld voor lul te zetten door het af te doen als een 'leermoment.' Daarna 1 fantastische wedstrijd tegen Italie, vervolgens geflatteerd met 4-1 de Fransen (die toen al niet eens zo goed meer waren) verslaan en met een B elftal Roemenie net onder de knie krijgen. Wat er tegen Rusland gebeurde weet iedereen nog. En dan heb ik het nog niet over het belachelijke aantal debutatenten als Barry van Galen, Denneboom en Bobson.
En bij Ajax? Moeten we het daar ook nog over hebben.
Ik zeg niet dat Co God is, maar Van Basten nu bij Twente aan het roer zetten zou belachelijk zijn. Misschien kan hij wel iets, maar laat hem dat lekker bij een kleinere club (voor het eerst) laten zien..
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Je doet je naam wel eer aan, vooral dat laatste gedeelte.
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Behalve dat hij Co een leuke man noemt zegt hij toch weinig geks in zijn laaste alinea?
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Ik zeg niet dat Co God is, maar Van Basten nu bij Twente aan het roer zetten zou belachelijk zijn. Misschien kan hij wel iets, maar laat hem dat lekker bij een kleinere club (voor het eerst) laten zien..
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Zie wat hij bereikt heeft bij Barcelona.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Traumfussball
Niks Duits aan Adriaanse verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Verder moet ik het nog maar zien, je kan lullen wat je wilt met je mooie termpjes, maar het is een typische jobhopper gebleken. Co Afkoopsom 
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
lol en met een B elftal Roemenie net onder de knie krijgen.
Was mischien nog wel beter dan Italie en Frankrijk!
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Zie wat hij bereikt heeft bij Barcelona.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Co prima trainer voor Twente.
Doen gewoon mee voor de titel komend seizoen.
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Waarom is Jose nou weer op zijn bek gegaan?
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen

dan heb ik het nog geen eens over de rest van de selectie.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Adriaanse heeft sowieso al 2 wereldprestaties neergezet door 2e (!!) te worden met Willem II en ervoor gezorgd dat AZ naar de (sub)top van Nederland is gekomen, met mooi, aanvallend voetbal. Zonder Co was Louis nooit kampioen van AZ geworden, sterker, dan was Louis nooit coach van AZ geworden.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Je moet Co alleen even vervangen door Scheringa in jouw tekstjes 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Scheringa was al 20 jaar bezig. Met Co haalde hij de juiste man in dienst om de puzzelstukjes in elkaar te laten vallen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Past wat mij betreft gewoon in de lijn van Scheringa's werk hoor. Eerste 2 jaren bij AZ was het ook niet veel. Vind het zelf altijd makkelijk om iemand de credits te geven voor iets wat een ander heeft gepresteerd. Adriaanse heeft simpelweg geen prijzen gepakt met AZ.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Van degradatiekandidaat naar subtopper. Vind het erg knap. Natuurlijk is het fijn om een Scheringa erbij te hebben, de man met de centen, maar doe het maar. Sowieso speelde AZ in zijn laatste seizoen het beste voetbal van de laatste pak-em-beet 10-15 jaar in Nederland.
Met iemand de credits geven voor iets wat een ander heeft gepresteerd, bedoel je Louis van Gaal?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Co Adriaanse heeft van mijn club (ja, ik ben AZ'er) een subtopper gemaakt. Door fris en aanvallend voetbal te spelen hebben we destijds vele harten veroverd in Nederland. Daarnaast durfde hij dit voetbal ook in Europa te spelen waardoor we zelfs tot de halve finales van de UEFA Cup doorstootten in ons eerste Europese jaar sinds een lange tijd. Vind het zelf altijd wel makkelijk om iemand geen credits te geven omdat ie geen prijzen heeft gepakt, vooral als het met een club is die normaal toch al geen prijzen pakt, daar had ook niemand op gerekend hoor bij AZ. Co is nog altijd een held hier. Zie liever het voetbal van Co dan van Louis van Gaal, die op het succes van Co kon doorbouwen en meer zekerheid inbouwde maar waardoor het wel saaier werd om te kijken, en al helemaal liever dan het afbraakvoetbal van Verbeek.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
De ploegen van Adriaanse en van Gaal waren 2 verschillende ploegen hoor. Heeft weinig met elkaar te maken, behalve dat hun visies wel op elkaar aansloten, wat wel zo prettig is voor de continuïteit van een club.
Co is een prima coach, maar laten we hem niet groter maken dan hij is. Heeft vooral met kleine clubs maximaal gepresteerd. In de top is hij niet geslaagd. Niet bij Ajax, niet bij Porto en dat was eigenlijk sowieso zijn top wel.
Het lijkt me vooral een enorm lastige, op geld beluste man.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
PSV bod van tien miljoen afgewezen voor zowel Mertens' als Strootman. 
PSV is ambitieus, dat zie ik graag ! Een vd twee moet wel haalbaar zijn. Anders die Orlando dwingen naar Utrecht te laten gaan en in de deal betrekken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.