- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vind het eigenlijk niet zo raar. Als je bij een huldiging als politie al moet gaan optreden is er toch iets goed mis en ben je als supporters blijkbaar niet in staat om jezelf of elkaar in het gareel te houden. Dan moet je ook maar op de blaren zitten.
Gast, overdrijf niet zo. 100 man op 100.000 feestgangers in niks. Bij ieder feest, bij iedere huldiging, bij ieder evenement zijn er arrestaties. Mensen drinken of snuiven en worden vervelend. Dat heeft niks met een titelfeest te maken, wel alles met het feit dat altijd een klein percentage gewoon vervelend is.
Als PSV nog eens kampioen wordt dan worden er ook vast wel wat mensen opgepakt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Bert van Marwijk vindt dat het vak van jeugdtrainer in Nederland opgewaardeerd moet worden. “Om ervoor te zorgen dat ex-topvoetballers niet verloren gaan voor het jeugdvoetbal”, benadrukt de bondscoach van het Nederlands elftal zaterdag in gesprek met De Telegraaf. Van Marwijk denkt in eerste instantie aan een betere beloning.
“Als speler verdienen ze 150.000 euro en dan gaan ze terug naar 15.000 euro per jaar”, haalt Van Marwijk aan. “Ja, daar kan je niet van leven en dan haken ze logischerwijze af.” Volgens de bondscoach begrijpen oud-spelers ook beter waarom het draait in de opleiding. “Ikzelf zou veel meer variëren in trainingen. Je moet jonge spelers meer leren om beslissingen te nemen.”
“Vroeger moest je dat op straat doen om te overleven. Nu dat niet meer bestaat, moet je dat inbouwen in trainingsvormen. Laten ze het soms eens volledig zelf uitzoeken en kijk alleen maar hoe zo’n training zich ontwikkelt.” Van Marwijk heeft de illusie dat bij een nog betere opleiding jonge spelers weerstand kunnen bieden aan lucratieve aanbieding vanuit het buitenland.
Je moet het lef maar hebben om zoiets te zeggen. Ik vind dit een belediging voor de gewone werkman die zich elke dag tot aan zijn pensioen krom moet werken om brood op de plank te krijgen. Klagen dat je het na je voetbalcarrière met amper 15.000 per jaar moet doen is toch belachelijk. Jarenlang verdienen ze absurde bedragen, dan ben je toch niet verplicht om al dat geld op te brassen. Je zou na je voetbalcarrière ook kunnen gaan zwoegen aan de lopende band in een fabriek, dan verdien je misschien net iets meer dan 15.000 euro.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hij zegt toch niks geks? Van 15000 euro kan je inderdaad niet zo goed leven. Da's net wat iets meer dan 1000 euro in de maand. Daarnaast vergelijkt hij het ook met hun oude salaris. Als je eerst anderhalve ton vangt dan kan je niet zo goed leven als je daarna 15000 krijgt.
Bert is erg down to earth. Je vat zijn quote denk ik negatiever op dan dat hij het bedoelde.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als je al zoveel poen op de bank hebt kun je het ook graag willen doen voor je cluppie.
De Bergkampjes, Jonks, Ronald de Boers hoeven het niet meer voor het geld te doen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het eens met moviemafketel. Bert zal het inderdaad niet slecht bedoelen, maar hij drukt zich wel erg ongelukkig uit hoor. Op dat oude salaris van zo een prof kan je de rest van je leven teren. Als gewone werkman moet je het ook doen met niet echt heel veel meer dan 15.000 euro.
En zo een jeugdtrainer heeft ook nog eens de kans om na een paar jaartjes door te groeien tot hoofdtrainer waarmee hij dan weer een enorm mooi loon gaat verdienen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
In navolging van bondsvoorzitter Julio Grondona heeft ook voormalig bondscoach Diego Maradona hard uitgehaald naar Sergio Batista. Argentinië ging afgelopen week in en tegen Nigería met liefst 4-1 onderuit. Batista liet veel van zijn sterspelers thuis, kreeg een pak slaag en de kritiek na de zeperd was niet mals. “Ik heb de wedstrijd niet gezien, ik kijk niet naar horrorfilms”, claimt Maradona.
Maradona liet al diverse malen weten het niet eens te zijn met de beslissingen van zijn opvolger bij la selección albiceleste. “Mijn dochter heeft mij via de telefoon op de hoogte gehouden van de tussenstand. Een dergelijke uitslag kon ik van tevoren al voorspellen. Als je dingen gaat uitproberen, kan dit gebeuren.” In de rust van de oefeninterland keek Argentinië al tegen een 3-0 achterstand aan.
Maradona baalt dat zijn werk min of meer voor niets is geweest. “Nu wordt alles precies andersom gedaan. Alles wat wij hebben neergezet, is min of meer vernietigd. Alles, maar dan ook echt alles, wordt andersom gedaan. Als je spelers aan het werk wilt zien, dan kun je dat vanaf de bank doen. Kijken hoe ze bij hun clubs presteren. Spelers als Carlos Tévez, Lionel Messi en Javier Mascherano móét je meenemen.”
Deze is wel heel leuk. Maradona geeft kritiek en noemt een oefenwedstrijd waar Argentinië onderuit gaat een horrorfilm. Net hij moet dat zeggen. Hij was toch diegene die tegen Bolivië kansloos verloor met 6-1 in een kwalificatiewedstrijd, een wedstrijd die er dus wel toe deed.
En dan die laatste zin. Net de man die Cambiasso en Zanetti (allebei in een supervorm) thuisliet en ervoor zorgde dat Riquelme weigerde om nog voor Argentinië te spelen moet met deze kritiek komen.
Maradona, wat een mafkees. 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Je leeft naar hoeveel je verdiend. Ik vind het niet zo gek wat van Marwijk zegt. Ik zou ook niet ineens van maar 15.000 per jaar kunnen leven. En ik ben nog niet eens een (ex)profvoetballer die 150.000 verdiend heeft. Echter, jeugdtrainer zijn, hoeveel uren zou je dan per week draaien? Niet zo heel veel dunkt mij. 15.000 voor enkele uurtjes per week wat traininkjes geven vind ik dan zat genoeg. Kunnen die ex-voetballers daarnaast nog wel een sigarenboer of kledingwinkel runnen, zodat ze naast het trainersbestaan ook nog echt kunnen leven.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als je al zoveel poen op de bank hebt kun je het ook graag willen doen voor je cluppie.
De Bergkampjes, Jonks, Ronald de Boers hoeven het niet meer voor het geld te doen.
Maar zat jongens die niet de miljoen uit de top hebben verdiend hebben het geld wel nodig. Niet elke speler stopt met 20 miljoen op de rekening.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Echter, jeugdtrainer zijn, hoeveel uren zou je dan per week draaien? Niet zo heel veel dunkt mij. 15.000 voor enkele uurtjes per week wat traininkjes geven vind ik dan zat genoeg.
En vergeet niet dat de meeste profvoetballers ook nog een veelvoud van die 150.000 per jaar verdienen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zonde, Zwitserland mist in de blessuretijd een goede kans om de 2-3 op Wembley te maken. Had het ze wel gegund. Ze hebben 0-2 voorgestaan.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
En jawel de eerste doodschop van Het Beest is alweer een feit...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En jawel de eerste doodschop van Het Beest is alweer een feit...
Nigel the Barbarian 
Was overigens nauwelijks wat aan de hand, maar dat terzijde.
Toch leuk dat je weer naar het antivoetbal van Oranje kijkt. Had jij niet gezworen dat niet meer te doen zolang Nigel zou spelen? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pieters 
Lekkere ingreep op die Alves!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kutpubliek zeg. Beginnen te gillen als varkens zodra een Braziliaan de bal aanraakt over de middellijn 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hahahahahahahahahaha. Interlandvoetbal!
Mooie afsluiter na de play offs 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Walgelijke schwalbe. Zou De Jong even langs sturen....
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Ben toch niet zo onder de indruk van dit Brazilië hoor. Erg slordig en vrij makkelijk te verdedigen. Nederland heeft met die 2 kansjes toch duidelijk meer aanspraak op een goal. Met name die eerste van Afellay (speelt opnieuw goed trouwens) had er eigenlijk in gemoeten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ben ook niet zo onder de inruk van dit Nederlands elftal. Twee leuke counters en dat was het wel. In elke aanval van de (ook niet bijster sterke) Brazilianen zit meer gevaar (speelden het alleen vaak slecht uit), zeker in de tweede helft. Van Persie is trouwens weer dramatisch.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1432 stemmen
Matig potje van Nederland tot nu toe. Nu de VS-Spanje kijken. Hopen dat dat beter wordt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben toch niet zo onder de indruk van dit Brazilië hoor.
Ben ook niet zo onder de inruk van dit Nederlands elftal.
Krijg je met dit soort mid zomer voetbal potjes om het grote niets. Hoewel ik het van Brazilië slechter vind dan van Nederland. Zij spelen immers thuis en hebben nog iets recht te zetten.
Hoop vooral dat Gini zo nog even mag opdraven en de winnende maakt. Ga zelf weer verder met filmpje kijken. 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Slecht & saai of niet ... het grootste voetballand ter wereld kan weer niet winnen van ons Nederland 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Uitstekend zie dat ik weer niets gemist heb. Oefenpotjes kunnen me echt gestolen worden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zij spelen immers thuis en hebben nog iets recht te zetten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb de eerste en laatste 10 minuten meegepikt, maar de 'tactiek' was weer duidelijk: met z'n allen voor de goal hangen, zelfs tegen 10 man...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.