• 17.096 nieuwsartikelen
  • 181.812 films
  • 12.550 series
  • 34.701 seizoenen
  • 654.761 acteurs
  • 200.300 gebruikers
  • 9.455.265 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha.

Kompany, Vertonghen, Lombaerts, Simons, Witsel, Defour et cetera zitten er al jaren bij.

Je zal wel op jonkies als Alderweireld, Mertens en Chadli doelen, maar je kan nu niet meer over een rijpingsproces spreken. Er gaat een hele generatie Belgen weer eraan op voetbalgebied.

Witsel (22), Defour (23), Kompany (25), Alderweireld (22), Vertonghen (24), Lukaku (18), De Bruyne (19), Chadli (21), Hazard (20), Fellaini (23), Vossen (21), Dembele (23), Mignolet (23),...

Hun carrière zit er inderdaad bijna op. Geef ze nog een jaartje of 2-3 maximum en dan is het gedaan. Progressiemarge is er dus ook nauwelijks meer...

Verder is het geen schande dat er ook wat spelers rondlopen met wat meer ervaring zoals Simons en Lombaerts (die is zelfs nog maar 26!). Veel van die spelers waren er gewoon erg jong bij maar dat betekent natuurlijk niet dat ze niet meer beter kunnen worden. Kijk naar Kompany, die is 25 en is de (nog steeds jonge) leider van dit team. Natuurlijk was hij dat nog niet 3-4 jaar geleden toen hij ook al mee deed...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hoezo? is die zo geweldig dan?

Heeft ieder geval ervaring in de Premier League met Newcastle. Dat sla ik hoger aan dan keepen voor NEC.

Maar eigenlijk zouden alle drie de keepers helemaal (nog?) niet aan Oranje mogen denken. Het is dat de eerste 2 keepers er niet bij zijn en we niet echt een vaste derde keeper hebben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Witsel (22), Defour (23), Kompany (25), Alderweireld (22), Vertonghen (24), Lukaku (18), De Bruyne (19), Chadli (21), Hazard (20), Fellaini (23), Vossen (21), Dembele (23), Mignolet (23),...

Hun carrière zit er inderdaad bijna op. Geef ze nog een jaartje of 2-3 maximum en dan is het gedaan. Progressiemarge is er dus ook nauwelijks meer...

Verder is het geen schande dat er ook wat spelers rondlopen met wat meer ervaring zoals Simons en Lombaerts (die is zelfs nog maar 26!). Veel van die spelers waren er gewoon erg jong bij maar dat betekent natuurlijk niet dat ze niet meer beter kunnen worden. Kijk naar Kompany, die is 25 en is de (nog steeds jonge) leider van dit team. Natuurlijk was hij dat nog niet 3-4 jaar geleden toen hij ook al mee deed...

Ik zeg nergens dat ze daarna geen tijd meer hebben, maar het zijn verspilde jaren. Je moet ook nog maar eens WK 2014 zien te halen...

België mist inderdaad routiniers die wat toevoegen, zoals van Bommel bij Oranje.

Ik vind trouwens dat jongens als Kompany, Fellaini en Vertonghen de kar moeten trekken. Vergeet niet dat jongens als Sneijder en vd Vaart bij Oranje dit al wel een paar jaar doen. Zij zitten in dezelfde leeftijdsgroep.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Heeft ieder geval ervaring in de Premier League met Newcastle. Dat sla ik hoger aan dan keepen voor NEC.

Hij is vrijwel altijd reserve en speelt bij gebrek aan beter, zo imposant vind ik dat niet.

Maar eigenlijk zouden alle drie de keepers helemaal (nog?) niet aan Oranje mogen denken. Het is dat de eerste 2 keepers er niet bij zijn en we niet echt een vaste derde keeper hebben.

Dat is waar, maar had het wel leuk gevonden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Krul heeft dit seizoen wel de nodige wedstrijden gespeeld, om welke reden dan ook.

Van mij mag Cilissen best debuteren hoor. Zet je hem tegen Uruguay in de goal. Krul of Cilissen maakt op zich niet zo heel veel uit. Sympathieke jongen en ach, bij een oefentrip mag je best wel je debuut maken. Mooie affiches.

Ten Rouwelaar bij Oranje is wel een lachwekkende grap. Dat mag je toch niet serieus nemen? Had Mulder, Vermeer, Velthuizen of de plaatselijke ramenwasser meegenomen in zijn plek...

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Ten Rouwelaar is niet veel nee. Maar die 3 alternatieven lijken me ook niet zo'n best idee.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ten Rouwelaar is niet veel nee. Maar die 3 alternatieven lijken me ook niet zo'n best idee.

De alternatieven hebben ieder geval nog voetbaltoekomst. Ten Rouwelaar is 31 ofzo en keept al jaren voor NAC. Zit geen rek in en ik vind hem nu al niet bijzonder. Lachwekkend dat hij erbij kan zitten.

Jongens als Velthuizen, Vermeer en Mulder hebben nog 10 jaar of langer te keepen. Zulke jongens moet je deze trip gunnen.

Je roept Patrick Zwaanswijk toch ook niet op als een verdediger zich afgemeld heeft?

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Het is maar wel treurig gesteld met de keepers als dit zooitje wordt opgeroepen. Ik voel al wat blunders aankomen vandaag.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je roept Patrick Zwaanswijk toch ook niet op als een verdediger zich afgemeld heeft?

Niet als er betere alternatieven voorhanden zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Niet als er betere alternatieven voorhanden zijn.

Dan kies ik liever toch voor een iets minder talent met toekomst dan een oude vent.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Zit op zich wat in, maar daar hebben ze er nu al 2 van. Dus het zal ook voor de mix zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Zit op zich wat in, maar daar hebben ze er nu al 2 van. Dus het zal ook voor de mix zijn.

Het is een oefentrip...

Normaal spelen Stekelenburg en Vorm. Daarachter kan 1 talentvolle keeper mee. Krul, Cilissen, Mulder, Vermeer...maar toch never nooit ten Rouwelaar? Ik snap er niks van dat hij dan nu mee mag. Modale keeper die zijn hele carrière al in de marge speelt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

'Ajax nooit meer huldigen op Museumplein'

print rss - door Redactie op 04-06-2011 @ 11:55

Huldigingen van Ajax moeten in Amsterdam nooit meer op het Museumplein plaatsvinden. De ArenA en omgeving zijn daarvoor beter toegerust. Dat zeggen politie en veiligheidsdeskundigen zaterdag in Het Parool, dat een reconstructie maakte van de huldiging van de landskampioen op 15 mei.

De deskundigen vinden dat het Museumplein maar in beperkte mate geschikt te maken is voor een huldiging. Bij de ArenA is wel voldoende ruimte, kunnen bezoekersstromen beter worden gecontroleerd en staan geen musea die beschadigd kunnen worden.

De gemeente verwachtte dat er 50.000 mensen op de huldiging zouden afkomen. Dat werden er 100.000. Grote groepen zorgden onder invloed van drank en drugs voor problemen. Volgens de deskundigen was het puur geluk dat er geen grote ongelukken gebeurden. Raddraaiers richtten voor tonnen schade aan het Stedelijk Museum en het Van Goghmuseum aan.

Doordat het Museumplein is ingesloten door bebouwing kon geen mobiele eenheid worden ingezet. Dan zouden er mensen in de verdrukking zijn gekomen. De politie beperkte zich op 15 mei daarom tot het 'beheersen van de massa'. De politie verrichte rond de huldiging 64 aanhoudingen.

fok.nl

Misschien moet de gemeente Amsterdam eens beter de boel gaan organiseren. Had rekening gehouden met meer mensen, had gezorgd dat de huldiging niet zo plotseling afgelopen was zodat iedereen tegelijk ging lopen. Had ervoor gezorgd dat die mafkees die het presenteerde niet iedere minuut over pas op voor dit en doe kalm aan met dat zat te zeuren. En ga maar door...

Ze kunnen het niet maken om Ajax ergens buiten Amsterdam te huldigen. Dat past niet bij een club van het kaliber Ajax.

Bij de huldiging van Barcelona zijn wel 200 mensen gearresteerd. Daar hoor je media alleen niet over. Ik vond het in Amsterdam reuze meevallen. Wat zijn nou 100 vervelende mensen op 100.000 supporters?

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13048 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha.

Kompany, Vertonghen, Lombaerts, Simons, Witsel, Defour et cetera zitten er al jaren bij.

Absoluut, maar met een Simons (*snore*) en Defour maak je geen goed team. Witsel en Chadli zitten er volgens mij nog niet al te lang bij, maar daar kan ik mij in vergissen.

De ploeg steunt nu op jonge talenten, waar het vroeger vooral mid- en fin-de-carrieres waren aangevuld met wat jong talent.

Kunnen we trouwens nog verder zakken op de Fifa lijst?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik noemde Chadli ook niet...

Witsel zit er toch wel een paar jaar al bij? Kan me vergissen hoor, maar dat dacht ik.

PS: De Faroer eilanden en Malawi houden België in de gaten op de ranglijst!

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13048 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik noemde Chadli ook niet...

Kijk al een beetje scheel door de warmte denk ik, maar het gaat dus vooral over de balans van jong/oud. Probleem is inderdaad dat we in de vorige generatie geen echte rotsen in de branding hadden, die we nu duidelijk missen.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

fok.nl

Misschien moet de gemeente Amsterdam eens beter de boel gaan organiseren. Had rekening gehouden met meer mensen, had gezorgd dat de huldiging niet zo plotseling afgelopen was zodat iedereen tegelijk ging lopen. Had ervoor gezorgd dat die mafkees die het presenteerde niet iedere minuut over pas op voor dit en doe kalm aan met dat zat te zeuren. En ga maar door...

Ze kunnen het niet maken om Ajax ergens buiten Amsterdam te huldigen. Dat past niet bij een club van het kaliber Ajax.

Bij de huldiging van Barcelona zijn wel 200 mensen gearresteerd. Daar hoor je media alleen niet over. Ik vond het in Amsterdam reuze meevallen. Wat zijn nou 100 vervelende mensen op 100.000 supporters?

Doordat het Museumplein is ingesloten door bebouwing kon geen mobiele eenheid worden ingezet. Dan zouden er mensen in de verdrukking zijn gekomen. De politie beperkte zich op 15 mei daarom tot het 'beheersen van de massa'. De politie verrichte rond de huldiging 64 aanhoudingen.

Moet niet gekker worden dit Als die ME'ers stoer zouden komen doen had je rellen gehad. Dankzij de afwezigheid van juist die ME is het relatief rustig gebleven. Stelletje kneuzen. Dat ze na afloop door een menigte van vrouwen, mannen en kinderen heen walsen alleen zodat de bus op schema zou blijven heb ik ook geen goed woord voor over. De ME'ers zijn juist degene die voor de problemen zorgen.

Volgens dat stukje tekst is het een wonder dat er geen ongelukken zijn gebeurt. Nou we weten wel waarom.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Het zal aan mij liggen, maar wat ging er nou echt mis die dag? Er zijn wat vervelende mensen opgepakt. 100 op 100.000 mensen. Wow. Je kan nooit zoveel mensen allemaal rustig houden. Als er 50.000 waren geweest had je ook vervelende mensen gehad.

Het enige vervelende is dat ze schade aan musea hebben toegebracht. Maar als je 50.000 mensen daar had, dan was het net zo goed gebeurd. Dat is, hoe vervelend het ook is, een ''logisch'' gevolg van een grote mensenmassa die drank nuttigen. Of er nu 20.000, 50.000 of 100.000 lopen...

Amsterdam moet de boel gewoon eens beter organiseren. Hoe kan je nu maar rekening houden met 50.000 mensen? Waarom ga je niet gewoon standaard van 120.000 mensen uit? Een compleet volle binnenstad dus. Als er minder zijn is het voor de politie dan alleen maar meegenomen...

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Is ook een compleet organisatorisch drama. Of je moet gewoon een rondvaart houden haha, dan verspreid je iedereen door de stad en heb je geen mensenmassa die in de verdrukking raakt. Zal de politie wel blij mee zijn haha. Maar tsjah, ik weet het ook niet. Heb geen zin meer om aandacht te besteden aan die politieke heikneuters. Misselijk volkje.

Prachtige beelden van Penarol tegen Velez Sarsfield in de halve finale van de Copa Libertadores. Per minuut wordt het vuurwerk gehalte hoger en het liedje La Copa Libertadores en mis Obsesion blijft natuurlijk ook een prachtig nummer vol melodie.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Absoluut, maar met een Simons (*snore*) en Defour maak je geen goed team. Witsel en Chadli zitten er volgens mij nog niet al te lang bij, maar daar kan ik mij in vergissen.

De ploeg steunt nu op jonge talenten, waar het vroeger vooral mid- en fin-de-carrieres waren aangevuld met wat jong talent.

Kunnen we trouwens nog verder zakken op de Fifa lijst?

Simons lijkt me op dit moment een belangrijke schakel in het team die voor evenwicht zorgt. Zowel door zijn ervaring en als rustbrenger. Het terughalen van Simons bij de Duivels ging ook gepaard met de heropleving en het betere spel. Daarvoor, toen ondermeer Vertonghen en Kompany het daar geprobeerd hebben, was het team nog veel instabieler en chaotischer. Jammer dat hij gisteren de strafschop niet nam. Simons mist namelijk zelden en heeft al vaak onder grote druk er eentje moeten nemen.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

rep_robert schreef:

Prachtige beelden van Penarol tegen Velez Sarsfield in de halve finale van de Copa Libertadores. Per minuut wordt het vuurwerk gehalte hoger en het liedje La Copa Libertadores en mis Obsesion blijft natuurlijk ook een prachtig nummer vol melodie.

(embed)

.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Wij hebben iig nog iets gemeen he Kos

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Dat stukje over de huldiging van Ajax wat nu ook op VZ staat is echt te belachelijk voor woorden.

Geschreven door een hater die geen enkel idee heeft wat precies gebeurde en alleen die stukjes op tv heeft gezien.

Ook totaal geen mensenkennis, blijkbaar niet gesproken met andere omstanders, geen rekening gehouden met de bedroefende organisatie ( geen ENKEL scherm in de hele fucking stad + een simpele inschattingsfout qua mensenmassa ..) en dan nog dat sensatieschrijven '' het liep totaal uit de hand''

Shame on you

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Neymar zal het Van der Wiel heel erg moeilijk maken kan ik het je zeggen.

Ik zelf hoop dat Van der Wiel niet te erg gedold word want ik wil Neymar nog wat langer zien genieten bij mijn favoriete voetbalclub.

Ganso speelt trouwens niet Speelt Elano voor.

(Santos en AZ )

( Chelsea heeft scouts gestuurd om Neymar en notebene Van der Wiel te bekijken )

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

mikoz schreef:

Dat stukje over de huldiging van Ajax wat nu ook op VZ staat is echt te belachelijk voor woorden.

Geschreven door een hater die geen enkel idee heeft wat precies gebeurde en alleen die stukjes op tv heeft gezien.

Ook totaal geen mensenkennis, blijkbaar niet gesproken met andere omstanders, geen rekening gehouden met de bedroefende organisatie ( geen ENKEL scherm in de hele fucking stad + een simpele inschattingsfout qua mensenmassa ..) en dan nog dat sensatieschrijven '' het liep totaal uit de hand''

Shame on you

Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Evaluatie huldiging Ajax nog in volle gang - ajaxlife.nl

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Vind het eigenlijk niet zo raar. Als je bij een huldiging als politie al moet gaan optreden is er toch iets goed mis en ben je als supporters blijkbaar niet in staat om jezelf of elkaar in het gareel te houden. Dan moet je ook maar op de blaren zitten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij de huldiging van Barcelona zijn wel 200 mensen gearresteerd. Daar hoor je media alleen niet over.

Hoe weet jij het dan. Heb je ze geteld? Bovendien lijkt het me nu ook niet echt de taak van Nederlandse media om te gaan melden hoeveel mensen er aangehouden worden bij een Spaans kampioensfeest.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Waar ik stond liep het ook uit de hand en was het gevaarlijk, vind de beslissing dan ook niet zo vreemd.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Hoe weet jij het dan. Heb je ze geteld? Bovendien lijkt het me nu ook niet echt de taak van Nederlandse media om te gaan melden hoeveel mensen er aangehouden worden bij een Spaans kampioensfeest.

Is op het nieuws geweest. Wat dat betreft klopt die laatste zin van A&L niet. Er is zelfs een dode gevallen bij de ongeregeldheden.

Rellen in Barcelona na finale Champions League | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Nogmaals, als er zo'n gigantische menigte op de been is heb je altijd verdrukkingen en mensen die met elkaar op de vuist gaan. Maakt niet uit wat voor menigte, zodra je meer dan 100 000 man opgepropt hebt gebeurt het gewoon.

Daarnaast was het gewoon barslecht georganiseerd door de gemeente Amsterdam, als er iemand ook schuld blaamt aan het feit dat er uberhaupt iets is gebeurt zijn zij het wel. Dan mogen zij ook de handen in eigen boezem steken. Erg makkelijk kritiek weer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Gewoon het nieuws volgen.

Maar je probeert het weer leuk hoor.

PS: Even een schitterende statistiek van Ajax. De nummer 1 ploeg aller tijden in punten

The 50 greatest European club sides | The Football Pantheon - footballpantheon.com

Gewoon 2x in de top 15 aller tijden staan!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.