• 17.117 nieuwsartikelen
  • 181.832 films
  • 12.551 series
  • 34.702 seizoenen
  • 654.762 acteurs
  • 200.303 gebruikers
  • 9.455.507 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

België heeft veel talenten, maar alleen Kompany mag zich wereldklasse noemen.

Moet je Vertonghen niet noemen?

Hazard komt er ook wel, aan die wereldtop.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, ga even een Romeinse oorlog met voetbal vergelijken. Als je geraakt wordt en je maakt kans op een pingel, gewoon gaan liggen als je aangeraakt bent. Helemaal in dit cruciale duel.

Jij denkt er anders over. Ik ben ook dolgelukkig met een penalty, als die tenminste echt terecht is. Zo een supermakkelijk gegeven penalty hoef ik niet. Die zou ik zelfs met opzet de tribune in trappen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Moet je Vertonghen niet noemen?

Hazard komt er ook wel, aan die wereldtop.

Jan kan het worden maar is het nog niet. Hazard kan het worden, Vermaelen kan het worden...maar ze zijn het nog niet.

Met Dick Advocaat als BC had België vanavond gewonnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Gelijkspel, schande! Weer geen groot toernooi voor België.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Gelijkspel, schande! Weer geen groot toernooi voor België.

Voorlopig staat België nog 2e, maar Turkije heeft nog een potje extra te spelen. Ik zie België alleen geen 2e meer worden nee. Mede door Leekens.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

1-1 geeïndigd. Jammer voor België.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voorlopig staat België nog 2e, maar Turkije heeft nog een potje extra te spelen. Ik zie België alleen geen 2e meer worden nee. Mede door Leekens.

Ik denk dat Turkije nog over België heen gaat. En ook al eindigt België tweede, dan wacht nog een sterke tegenstander in de barragewedstrijden waar ze wel onderuit zullen gaan.

Leekens oprotten aub en België moet eens geld investeren voor een fatsoenlijke bondscoach. Kan toch niet zo zijn dat een Afrikaans B-land als Marokko miljoenen neerlegt voor een Gerets terwijl België het met zo een prutser als Leekens moet doen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, waarom wil Gerets geen BC van België zijn? Betalen ze te weinig of zoekt hij avontuur?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat ze te weinig betalen. Gerets lijkt me nogal een geldwolf, heeft nu al twee keer geweigerd. Gaat liever geld rapen in Saoedi-Arabië en Marokko.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Jammer van Belgie miste de stootkracht voorin,maar ze komen er zeker wel.

Hazart speeld niet met de klassen zoals hij bij Lille speelt zal wel door die Leekens komen wat een drama coach.

Kompany en Witsel daarin tegen

De scouts van AC Milan zullen zich wel niet afhaken omdat hij een penalty misten.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Bah, slechte pot van de Duivels. En wat een onbegrijpelijke wissels van Leekens! Vertonghen en vooral Hazard er af halen? Hoe haalt-ie het in z'n hoofd!?

Ziet er in ieder geval niet goed uit want je hebt het niet meer in eigen hand. Hopen dat de Turken nog ergens een slippertje maken en dat België een foutloos parcours aflegt.

Bah, hier baal ik van. Had ik weer even hoop...

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13049 stemmen

Een wedstrijd die het huidige België typeert. Het talent loopt er ondertussen wel, maar de rust is er gewoon niet. Of we nu tegen een sterke of zwakke tegenstander spelen, als we voorstaan missen we de structuur om voor te blijven.

Of we laten ons in slaap wiegen, geven een voorsprong weg door onnozele individuele fouten, missen cruciale penalties ... het is eigenlijk altijd wel wat geweest deze voorronde. Maar op zich niet zo'n probleem, laat een jong team als dit nog een jaartje of twee rijpen, laat ze wat meer met elkaar spelen en het komt wel weer goed.

Had trouwens geen bezwaar tegen de wissels van Vertonghen en Hazard. Leuke actie op het einde van Hazard, maar het schot was niet eens binnen de palen. Ook Vertonghen stond niet al te best te voetballen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Bah, Hazard was zeker niet slechter bezig dan pakweg Chadli (behoorlijk zwakke wedstrijd trouwens), maar met Hazard weet je gewoon dat er nog iets kan gebeuren. Idem met Vertonghen: heeft een prima schot en kan goed koppen.

Een jong team laten rijpen, allemaal goed en wel, maar het wordt stilaan tijd dat het er eens uitkomt want anders dreigt dit weer een verloren generatie te worden.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13049 stemmen

Voor de meesten is het hun eerste voorronde, dus niks mis met wat rijpen.

Probleem met een Vertonghen of Hazard is dat er ook helemaal niks meer kan gebeuren. Vond dat penaltyventje een stuk vlijtiger voor de Turkse goal. En Vertonghen zal best goed kunnen koppen, had hij er maar 2-0 van moeten maken in de eerste helft. Zulke kansen moet je in dit soort wedstrijden gewoon niet missen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

België begon sterk en kon niet beter beginnen met zo een snelle 1-0 maar na 10 minuten was de koek op. De rest van de eerste helft was vrij dramatisch. Toch duurde het 25 minuten vooraleer Turkije een goede actie op poten kon zetten, die dan meteen uitmondde in een doelpunt. Daarna werd België tot aan de rust weggespeeld. Nauwelijks balbezit en Turkije had de match onder controle.

En dan die tweede helft... Volledig ommekeer weer. België werd zeker vanaf de 60e minuut erg dominant en zag zijn druk beloond met een penalty... die dan jammer genoeg gemist werd. Verder was die penalty ook volledig terecht, hij werd duidelijk geraakt en uit evenwicht gebracht. Geen idee waar Nomak naar heeft zitten kijken. Dit is gewoon een mooi voorbeeld van een terechte strafschop. De wissels waren ook logisch. Vertonghen speelde vaak te ver van zijn man en lag daardoor mede aan de basis van de 1-1. De wissel van Hazard was ook logisch. In de 10 minuten voor z'n wissel speelde hij 3x domweg de bal kwijt en zat hij niet in de match. Dat hij dan net gewisseld wordt na een goede actie, maakt dus niet zoveel uit. Chadli was inderdaad niet veel beter, maar Leekens heeft het duidelijk meer voor Chadli dan voor Hazard.

Gewoon een typische match van België met dit talentvolle jonge team. Net als thuis tegen Duitsland, in Turkije en thuis tegen Oostenrijk zat er gewoon veel meer in. Dat is natuurlijk teleurstellend maar als dat telkens opnieuw gebeurt, zal het wel geen toeval meer zijn...

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Onderhond schreef:

Probleem met een Vertonghen of Hazard is dat er ook helemaal niks meer kan gebeuren. Vond dat penaltyventje een stuk vlijtiger voor de Turkse goal. En Vertonghen zal best goed kunnen koppen, had hij er maar 2-0 van moeten maken in de eerste helft. Zulke kansen moet je in dit soort wedstrijden gewoon niet missen.

Zit het totaal niet te volgen, maar dit was dus een kwalificatiewedstrijd? Wat een fucking schande!! Dit slaat nergens meer op, iedereen heeft een zwaar seizoen achter de rug en dan gaan ze dit soort wedstrijden nog even op het programma zetten. Blegh. Vertonghen is 3 weken geleden kampioen geworden, is daarna naar Amerika gegaan met Ajax en speelt nu alweer voor België een belangrijk duel. Kan me voorstellen dat de concentratie niet meer op en top is. Moet België nog een pot spelen?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Nomak schreef:

Onze voorouders hebben nog tegen de Romeinen gestreden. Ik weiger om zo makkelijk naar de grond te gaan. Ik erger me kapot dat zo een rotvervelende duikelaar als Mertens ons moet vertegenwoordigen.

Neen, op die momenten heb ik echt veel meer binding met Kroatië.

Nee inderdaad die Kroaten doen niet aan schwalbes. Man die Balkanlanden hebben het zo ongeveer uitgevonden. Bovendien was Mertens niet eens is een schwalbe. Gewoon een duidelijke penalty.

Mertens liet trouwens in een half uurtje even zien hoe het wel moet. Die zal de volgende interland wel weer beginnen in plaats van Hazard

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

pfff, toch wel een fikse kater ( letterlijk en figuurlijk) na gisteren. Ik ben het wel eens met Onderhond; misschien was het wat utopisch om onmiddellijk te verwachten dat dit elftal er wel zou geraken, laat ze nog wat samenspelen en groeien en dan bekijken hoe het zit. Maarja toch, gisteren hadden we alles in eigen handen en we hebben het weggegeven. Ik vond Eden helemaal zo slecht niet, je zag vooral in het begin dat hij zich veel inhield en niets wou forceren. De briljante Hazard van lille hebben we maar 2 keer gezien, het slimme balletje op ogunjimi ( 1pas, 2 lijnen uitgespeeld) en zijn actie voor hij naar de kant moest. Je verwacht toch dat zo iemand de 90 minuten mag spelen, zelfs al verkloot hij het een paar keer, gelijkspelen en verliezen was gewoon geen optie, dat je dan je meest inventieve aanvaller eraf haalt, ook al speelt ie geen wereldpartij, dat gaat er bij mij niet in.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Bah, Hazard was zeker niet slechter bezig dan pakweg Chadli (behoorlijk zwakke wedstrijd trouwens), maar met Hazard weet je gewoon dat er nog iets kan gebeuren. Idem met Vertonghen: heeft een prima schot en kan goed koppen.

Een jong team laten rijpen, allemaal goed en wel, maar het wordt stilaan tijd dat het er eens uitkomt want anders dreigt dit weer een verloren generatie te worden.

Het is echt nog wel een jonge spelersgroep dus zelfs na deze campagne kan je nog niet spreken van een verloren generatie. Het WK 2014, daar moeten we in principe zeker naartoe. Maar deze generatie kan zelfs makkelijk mee tot 2018-2020 als aangevuld met wat nieuwe talenten. Het jammere is dat ze in dit vroege stadium veel meer mogelijkheden hadden dan wat er is uitgekomen. Op basis van het geleverde spel in de voorrondes verdient België die 2e plek. Zelfs Duitsland is op een diefje komen winnen na een flater van Van Blunder.

Verder is deze campagne nog niet volledig gedaan, al wordt het wel heel moeilijk. Turkije moet nog naar Oostenrijk en thuis tegen Duitsland. Dat zijn natuurlijk beiden geen zekere zeges. Als Turkije wint van Oostenrijk en gelijk speelt tegen Duitsland dan is het wel voorbij. België moet echter quasi-zeker punten gaan pakken in Duitsland. Met dit team zie ik België daartoe in staat. Als het echt draait, kunnen ze punten pakken tegen heel veel ploegen. Het spijtige van de zaak is voorlopig dat ze te onstabiel zijn waardoor ze ook van bijna elk team punten kunnen verliezen.

De ontgoocheling is groot na gisteren en het kan gewoon niet blijven duren dat ze consequent zelf de zaken nog uit handen geven. Ik ben dus nog steeds gunstig gestemd voor de toekomst, al zal die waarschijnlijk vooral liggen in de campagne voor het WK 2014 en niet in Polen en Oekraïne.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3304 stemmen

Wel grappig om te zien dat jullie Belgen weer eens reageren op jullie nationale elftal. De apathie van de laatste jaren heeft weer een beetje plaatsgemaakt voor de hoop op een eindtoernooi te geraken, niet?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Zeer zeker. Eigenlijk vanaf de 4-4 tegen Oostenrijk is er terug veel meer enthousiasme voor het nationale elftal ivm de laatste 5 jaar.

Dit wordt natuurlijk vooral uitgelokt door prestaties van een heel aantal spelers bij (sub)toppers in Europa. Hazard wordt uitgeroepen tot 'Speler van het Jaar' in Frankrijk. Kompany tot beste speler van Manchester City. Verder een aantal spelers die in België en Nederland sterk speelden: Witsel, Chadli, Vertonghen,... En dan heb je nog Fellaini en Vermaelen die beiden al zeer sterk gespeeld hebben in de Premier League maar blessures op hun weg tegen kwamen. Dan heb je ook nog Dembele, Lukaku en de Bruyne die ook al heel wat laten zien hebben. Ik denk dat we zelden zoveel potentieel ter beschikking hadden voor onze nationale ploeg. Nu de resultaten nog...

De spelersgroep voelde zelf ook aan dat het steeds beter en beter werd getuige de positieve instelling tegen Turkije. Dat positivisme was uiteindelijk niet eens overdreven want ze hadden gisteren gewoon moeten winnen. Het zit voorlopig altijd net een beetje teveel tegen. Mooi ook om zien dat Kompany doodleuk stelt dat ze in Duitsland kunnen winnen. Ben al blij dat we uit die spiraal van negativisme zijn en altijd maar denken dat we toch niet veel voorstellen. Iets dat in het verleden wat te vaak gebeurde.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Sterke wedstrijd van de Belgen, maar weer wordt de overwinning ons uit de handen genomen. En het had er veel beter uitgezien moesten we die eerste 2 matchen gekregen hebben wat we verdienden. Een gelijkspel tegen Duitsland en Turkije. En hier botsten we weer op Turkije. Een erg zwak Turkije zelfs. Weinig pogingen gezien tot voetbal, vrijwel geen uitgespeelde kansen, de bal hersenloos naar voren trappen en de laatste 10 minuten als een bende lafaards tijd aan het rekken. België was sterk, niet zeer sterk maar hadden wel de 'overmacht'. Fantastische match van Kompany, wat een speler. Toch moeten we de hoop niet laten varen, als Turkije gelijk speelt in Oostenrijk ziet het er al veel beter uit. Ook hopen dat ze thuis niet winnen, niet gelijk spelen tegen Duitsland. Ik geloof er nog in. En mijn favoriete Rode Duivel blijft Axel Witsel. Zeer sterke partij gespeeld.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Stu-Pot schreef:

Sterke wedstrijd van de Belgen, maar weer wordt de overwinning ons uit de handen genomen. En het had er veel beter uitgezien moesten we die eerste 2 matchen gekregen hebben wat we verdienden. Een gelijkspel tegen Duitsland en Turkije. En hier botsten we weer op Turkije. Een erg zwak Turkije zelfs. Weinig pogingen gezien tot voetbal, vrijwel geen uitgespeelde kansen, de bal hersenloos naar voren trappen en de laatste 10 minuten als een bende lafaards tijd aan het rekken. België was sterk, niet zeer sterk maar hadden wel de 'overmacht'. Fantastische match van Kompany, wat een speler. Toch moeten we de hoop niet laten varen, als Turkije gelijk speelt in Oostenrijk ziet het er al veel beter uit. Ook hopen dat ze thuis niet winnen, niet gelijk spelen tegen Duitsland. Ik geloof er nog in. En mijn favoriete Rode Duivel blijft Axel Witsel. Zeer sterke partij gespeeld.

Niet echt akkoord over Turkije. België was volledig baas in de eerste 10 minuten en opnieuw in de laatste 30 minuten. Daar tussenin zag ik het somber in voor de Belgen. Turkije speelde vaak erg vlot combinatievoetbal op een manier die ik van dit België nog maar zelden gezien heb. Zonder kansen weliswaar wat duidelijk maakte dat ze voor een punt kwamen.

Witsel speelde inderdaad weer sterk, net zoals altijd in de laatste maanden. Ook bij de Duivels. De kroon op zijn seizoen had de penalty-goal moeten zijn, dan was hij gedurende de hele zomer de natieheld. Nu is hij voor veel blinden weer een loser. Dat is dan weer een spijtige zaak.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Dat zou wel een verklaring geweest kunnen zijn want het combineren aan de Turkse kant liep toch niet zo vlot. Ze konden de bal op een gegeven moment wel vlot aan de voet houden maar raakte nooit aan de goal van Mignolet, zelfs niet in de buurt. Tikkie naar voren, tikkie naar achteren. Nooit werd het dreigend, maar zoals je zelf zei: ze gingen voor een punt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Davids, ooit hork, nu goede keus van Ajax

Gefronste wenkbrauwen hier in Brazilië bij het horen van de naam van Edgar Davids als voorgedragen lid van de raad van commissarissen van Ajax. Een vriend van me sms'te me de vraag of Edgar misschien het veiligheidsbeleid van de club in zijn portefeuille krijgt. Grapje.

Laten we eerlijk zijn, aan Davids kleeft het imago van de permanente, verongelijkte opstand. Hij was de meest botte hork die ik ooit onder internationals van het Nederlands elftal heb aangetroffen, waarbij hij in Winston Bogarde destijds toch een stevige concurrent had. Davids straalde in de catacomben na een wedstrijd soms zelfs fysieke dreiging uit.

Hij walgde van het hele circus dat hij om wedstrijden heen vaak vanachter een donkere bril bekeek. Interviews met hem leken meer op ruzies dan op gesprekken. Het sportmerk Nike contracteerde hem ooit ook vanwege zijn agressieve looks als blikvanger. Die agressie legde hij in alles wat hij deed.

Davids riep het ook bij anderen op, overigens, reden misschien waarom hij vaak een slechte pers had. Kortom, een controversieel figuur voor wie communicatieve vaardigheid een fenomeen van een andere planeet leek.

Deze Davids neemt plaats op het pluche bij Ajax. Een uitstekende keus. Even verrassend als terecht. Want Davids heeft zich in de herfst van zijn voetballoopbaan verder ontwikkeld. Dat viel op, omdat hij het van zichzelf liet zien: een onafhankelijke persoonlijkheid, bereid tot luisteren maar tevens iemand die zich voor geen enkel karretje laat spannen.

Hij is beter benaderbaar geworden, hij deelt zijn visie, hij geeft de kans om naar topsport en zelfs naar de hele maatschappij te kijken vanuit het perspectief van een donkere, Nederlandse ex-topsporter. Zo'n icoon is goud waard voor de maatschappij als hij zich werkelijk wil inzetten. Dat deed hij hier en daar al.

Met de keus voor een bestuurszetel bij zijn oude club geeft hij aan meer te willen en te kunnen. Daarin verdient hij bijval. Het zou bekrompen zijn hem tot in de eeuwigheid zijn houding als voetballer te blijven nadragen.

(Chris van Nijnatten)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

Haha.

Kompany, Vertonghen, Lombaerts, Simons, Witsel, Defour et cetera zitten er al jaren bij.

Je zal wel op jonkies als Alderweireld, Mertens en Chadli doelen, maar je kan nu niet meer over een rijpingsproces spreken. Er gaat een hele generatie Belgen weer eraan op voetbalgebied.

Kans is groot dat België EK 2012 mist. Dan moeten de spelers alweer 3 jaar wachten voordat ze misschien een eindronde kunnen spelen. Maar hoe slechter je nu presteert, des te lager zak je op de Fifa lijst, des te lastiger wordt het om een komend toernooi wel te halen. België zal nu keihard moeten presteren. Maar ze hebben nog 3 duels waaronder Duitsland uit. Ik zie het niet meer goedkomen. Turkije moet gewoon 3 potjes winnen, dan maakt voor hun de wedstrijd tegen Duitsland in Turkije nog weinig uit.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Maar het belangrijkste nieuws is: geen Cillessen in de basis .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

En terecht. Van die drie keepers is Krul het enige serieuze alternatief.

Maar gelukkig kunnen we normaal terugvallen op Stekelenburg en Vorm.

Ben vanavond best wel benieuwd. Ook zonder Stekelenburg/Bommel/Sneijder/Vd Vaart/Janssen/De Zeeuw staat er nog een behoorlijke ploeg.

Krul, vd Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, De Jong, Afellay, van Persie, Kuijt, Huntelaar, Robben

Aanvallend blijft het genieten.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En terecht. Van die drie keepers is Krul het enige serieuze alternatief.

Hoezo? is die zo geweldig dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.