- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik wil 90 min van mijn leven terug !
Verder was Neymar zeer dreigen,maar redden Krul zeer knap. Aleen moet Neymar echt die schwalbes afleren. Daar houden ze niet van in Europa.
Affelay was erg aanwezig,maar heb liever Sneijder op die positie staan. ( Is sneller met de pasing )
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Aleen moet Neymar echt die schwalbes afleren. Daar houden ze niet van in Europa.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
In het Zuiden van Europa is het de normaalste zaak van de wereld, inderdaad.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de eerste en laatste 10 minuten meegepikt, maar de 'tactiek' was weer duidelijk: met z'n allen voor de goal hangen, zelfs tegen 10 man...
Mooi resultaat. Revange NOT! 
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Was Brazilië trouwens een beetje op oorlogssterkte? Miste toch wel wat grote namen zo links en rechts.
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
Kaka en Pato waren er niet bij.
Toch wel een zeer behoorlijke eerste helft gezien (voor een zomers oefenpotje bij 30+ graden). Strootman was verdedigend toch zeer aardig, evenals Krul.
Je ziet wel meteen het verschil als onze twee beste aanvallende middenvelders er niet bij zijn. het is dan aanvallend meteen een heel stuk minder met erg veel balverlies.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Revange NOT!
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Klopt. Zonder Sneijder en VdV loopt het voetballend direct een stuk stroever. Afellay speelde weliswaar goed, maar was niet de spelverdeler die het elftal eigenlijk nodig had.
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
Affelay is geen snelle passer inderdaad, meer een halve buitenspeler die het van zijn snelheid moet hebben. Je zag goed dat hij vaak aan het twijfelen was, passen of lopen, en dat zag er nogal knullig uit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben ik helemaal met je eens, maar dat was niet wat ze in Brazilië er over riepen. Ik had zelf overigens verwacht dat we wel zouden verliezen, ben daarom wel blij met het resultaat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De eerste helft was heel acceptabel. Oranje had toen ook nog een uitstekende aanval wat een goal moest zijn en een kopbal van Van Persie die ook wel raak had gemogen.
De tweede helft was gewoon compleet waardeloos. De spelers waren op, aanvallend niks meer gezien, ook niet tegen 10 Brazilianen. Da's wel teleurstellend.
Top:
Krul (meer dan goed debuut), onze backs (waren hun spelers de baas) en een beetje Afellay.
Zwak:
Kuijt (deed alles fout), Elia (nog nooit zo'n slechte invalbeurt van iemand gezien, wat een overschatte drol zeg), Robben (egoïst! leg dan ieder geval die bal nog breed!) en eigenlijk ook wel van Persie die weer niet aantoonde waarom sommigen hem zo graag als 1e spits zien. Op 1 mooi hakje na niks goeds van gezien, al had Robben natuurlijk wel die bal breed moeten leggen op hem.
0-0 is een behoorlijk resultaat in Brazilië tegen Brazilië. Nu wel van Uruguay winnen!
PS: Wat een schijtkerel die Neymar
. Daar had Nigel eigenlijk eens een paar keer zijn noppen op moeten plaatsen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Waarom zat Luis Fabiano eigenlijk niet in de basis? Overigens vond ik Strootman voetballend gezien zwak spelen, hij is duidelijk nog te licht voor dit niveau.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat mij verbaasde is dat Strootman in de basis zat en Maduro niet. Strootman is nog niet goed genoeg voor Oranje, laat hem dan het laatste halfuur invallen ofsow en niet vanaf de basis mee starten. Daarnaast vraag ik me af wat Huntelaar nog moet presteren bij Oranje wil hij een basisplaats verdienen. Echt ongelofelijk die Van Marwijk, Van Persie is gewoon geen spits.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Strootman is erg talentvol hoor. Logisch dat hij boven trage Maduro en matige Schaars wordt verkozen.
@ theallmighty, speelt Fabiano nog wel voor Brazilië dan? Ze zijn daar aan het verjongen om op WK 2014 een topploeg te hebben. Om die reden zit het er voor Kaka en Ronaldinho ook waarschijnlijk niet meer in. Ook Lucio zal binnenkort wel weggesaneerd worden.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Je zag gisteren vrij duidelijk waarom Van Persie in de spits hoort in plaats van Huntelaar hoor. Tenzij je veel beter bent dan je tegenstander en voortdurend tegen de zestien van de tegenpartij aan speelt heb je geen reet aan Huntelaar. Gisteren leed hij alleen maar balverlies terwijl van Persie (die toegegeven geen spectaculaire wedstrijd speelde) 2 maal een kans van Afellay voorbereidde, meehielp een gevaarlijke counter op te zetten, een gevaarlijke kopkans had en 1 op 1 met de keeper was komen te staan als Robben niet zoals eigenlijk altijd oogkleppen op had. Van Persie is een veel completere voetballer en in wedstrijden zoals dit heb je dat nodig. Bij Huntelaar wordt het daarentegen pijnlijk duidelijk dat hij eigenlijk niet kan voetballen zodra hij verder dan 20 meter van de goal af staat.
En de keuze voor Strootman was te begrijpen (een linkspoot naast een rechtspoot), maar ik had toch voor Maduro gekozen. Gewoon een betere voetballer die daarnaast ook nog eens wekelijks op een veel hoger niveau speelt. Het was het positiespel op het middenveld (wat gisteren best matig was) ook ten goede gekomen. Verder allemaal niet zo'n ramp natuurlijk. Normaal gesproken had Van der Vaart daar gestaan, met als stand-in Janssen en dat wordt er al direct veel beter gevoetbald.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Leuk voor kos (NEC) en Ajacieden: de 0-2 van Denemarken op IJsland met goals van Schone en Eriksen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Echt ongelofelijk die Van Marwijk, Van Persie is gewoon geen spits.
EPL 2011: 19 wedstrijden, 18 goals.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Gast, overdrijf niet zo. 100 man op 100.000 feestgangers in niks. Bij ieder feest, bij iedere huldiging, bij ieder evenement zijn er arrestaties. Mensen drinken of snuiven en worden vervelend. Dat heeft niks met een titelfeest te maken, wel alles met het feit dat altijd een klein percentage gewoon vervelend is.
Als PSV nog eens kampioen wordt dan worden er ook vast wel wat mensen opgepakt.
Vind altijd nog het vreemdste dat iedereen dergelijke zaken ook nog zo normaal vindt.
Maar hebben 64 man opgepakt ,dan lijkt het me sterk dat er slechts 100 raddraaiers waren. Anders verdient politie lintje. 64% van verziekers gepakt. Moet wel ongeveer hoogte pakkingspercenetage ooit behaald zijn.
En als bij een PSV kampioensfeest 65 man worden opgepakt en ze voor tonnen aan musea vernielen. Prima dat ze het jaar daarna dan niet meer de festiviteiten in binnenstad houden. Als je, je niet kunt gedragen moet je de consequenties ook maar accepteren.
kos
-
- 46801 berichten
- 8934 stemmen
En sowieso, voor hetzelfde geld waren er 2000 op de vuist gegaan met al dat opgefokte doorgesnoven volk daar.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3902 stemmen
Hij zegt toch niks geks? Van 15000 euro kan je inderdaad niet zo goed leven. Da's net wat iets meer dan 1000 euro in de maand. Daarnaast vergelijkt hij het ook met hun oude salaris. Als je eerst anderhalve ton vangt dan kan je niet zo goed leven als je daarna 15000 krijgt.
Bert is erg down to earth. Je vat zijn quote denk ik negatiever op dan dat hij het bedoelde.
Als je jarenlang 150.000 hebt verdiend (wat tegenwoordig trouwens bijzonder laag is) dan moet het prima mogelijk zijn om na je carriere heel lang van 15000 per jaar te leven. En daarbij komt nog eens dat ik ook weinig geloof hecht aan dat bedrag. Volgens mij verdienen die mannen wel iets meer.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En sowieso, voor hetzelfde geld waren er 2000 op de vuist gegaan met al dat opgefokte doorgesnoven volk daar.
Voor hetzelfde geld is ook een "als"
Ik kan me nog een rokende Coolsingel herinneren van de laatste keer dat daar een prijs werd gepakt.. grote stadsproblematiek is nou eenmaal wat anders dan een dorpsfeestje. Daarnaast zijn het ook altijd provinciaaltjes die zich in de grote stad niet weten te gedragen.
kos
-
- 46801 berichten
- 8934 stemmen
Dat is maar voor een heel klein deel waar.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Staat er één punt teveel in die zin ofzo..? Verder is het helemaal waar hoor.
rep_robert
-
- 27544 berichten
- 4143 stemmen
EPL 2011: 19 wedstrijden, 18 goals.
Past prima binnen Arsenal, maar als je niet ziet dat v Persie geen echte spits is dan weet ik het ook niet meer.
rep_robert
-
- 27544 berichten
- 4143 stemmen
Als je jarenlang 150.000 hebt verdiend (wat tegenwoordig trouwens bijzonder laag is) dan moet het prima mogelijk zijn om na je carriere heel lang van 15000 per jaar te leven. En daarbij komt nog eens dat ik ook weinig geloof hecht aan dat bedrag. Volgens mij verdienen die mannen wel iets meer.
Denk dat je je hierin wel flink verkijkt. Als je gedurende een lange periode een bepaalde levensstijl aanhecht dan is het moeilijk om hier van af te wijken wanneer je opeens tien keer zo weinig verdient.
Laatst nog dat interviewtje met Ulrich van Gobbel gezien waar hier dacht ik een link stond, die is dus al zijn geld kwijt geraakt omdat hij na zijn carriere nog steeds vorstelijk leefde maar het eigenlijk niet kon betalen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Past prima binnen Arsenal, maar als je niet ziet dat v Persie geen echte spits is dan weet ik het ook niet meer.
Van Persie is veel completer dan de beperkte 'echte spits'. Ik dankt God op mijn blote knietjes dat Van Marwijk dat ook ziet.
rep_robert
-
- 27544 berichten
- 4143 stemmen
Hij is wel completer ja, maar afgezien zijn goede half jaar bij Arsenal vind ik het geen killer in de 16. Kan je lang over discussieren, maar ik zie hem toch liever op een andere plek staan.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Wellicht in een 4-4-2 combinatie achter de diepe spits, een andere plek lijkt me niet van toepassing.
Op de spitspositie is hij enorm waardevol, los van zijn goals. Lekker laten staan.
rep_robert
-
- 27544 berichten
- 4143 stemmen
Hmm, op het WK vond ik het geen succes. Geen knikker geraakt in al die duels. Ben het er wel mee eens dat ik het meer zo'n zwervende type om de diepe spits heen vind.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ja, wat je nou doet is appels met peren vergelijken. Van Persie heeft een totaal andere rol bij Arsenal. Daarnaast speelt Arsenal geen 4-2-3-1. Van Persie heeft een vrijere rol bij Arsenal, aangezien je daar mensen als Arshavin, Fabregas, Nasri etc. hebt die vaak in de spits opduiken. Sneijder daarintegen is niet echt iemand die vaak diepgaat, Robben gaat vaak voor de eigen actie en Kuyt is meer een werken. Bij Arsenal is er meer dynamiek, daar speelt Van Persie overal en nergens. Er wordt daar veel van positie geschoven, bij Nederland moet je met dit systeem meer een een aanspeelpunt zijn en dat is Van Persie zeker niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.