• 17.076 nieuwsartikelen
  • 181.762 films
  • 12.542 series
  • 34.687 seizoenen
  • 654.676 acteurs
  • 200.288 gebruikers
  • 9.454.562 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

rep_robert schreef:

Denk dat je je hierin wel flink verkijkt. Als je gedurende een lange periode een bepaalde levensstijl aanhecht dan is het moeilijk om hier van af te wijken wanneer je opeens tien keer zo weinig verdient.

Laatst nog dat interviewtje met Ulrich van Gobbel gezien waar hier dacht ik een link stond, die is dus al zijn geld kwijt geraakt omdat hij na zijn carriere nog steeds vorstelijk leefde maar het eigenlijk niet kon betalen.

Ik weet dat voetballers nog wel eens dom genoemd worden maar ik mag toch hopen dat ze nog enigzins kunnen nadenken. Als je tijdens je voetbalcarriere prachtige bedragen verdient en die allemaal wilt uitgeven moet je dat helemaal zelf weten maar dan moet je ook niet na je carriere gaan lopen klagen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

rep_robert schreef:

Hmm, op het WK vond ik het geen succes. Geen knikker geraakt in al die duels. Ben het er wel mee eens dat ik het meer zo'n zwervende type om de diepe spits heen vind.

Weinig trek in deze oude koe uit de sloot, maar in zijn verdediging, 'slechte aanvoer'.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ik weet dat voetballers nog wel eens dom genoemd worden maar ik mag toch hopen dat ze nog enigzins kunnen nadenken. Als je tijdens je voetbalcarriere prachtige bedragen verdient en die allemaal wilt uitgeven moet je dat helemaal zelf weten maar dan moet je ook niet na je carriere gaan lopen klagen.

Ik denk dat de huidige generatie er zich geen zorgen om hoeft te maken natuurlijk. Jaren 90 generatie is een ander verhaal, die verdienden aanzienlijk minder.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Weinig trek in deze oude koe uit de sloot, maar in zijn verdediging, 'slechte aanvoer'.

Als je zo compleet bent als van Persie ben je natuurlijk niet alleen afhankelijk van de aanvoer, een type spits als Huntelaar wel.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Als je zo compleet bent als van Persie ben je natuurlijk niet alleen afhankelijk van de aanvoer, een type spits als Huntelaar wel.

Moet hij de ballen komen ophalen dan?

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Dan doen spitsen die uit vorm zijn wat mij betreft Maar van Persie hoeft het niet alleen van voorzetten e.d. te hebben nee. Maar rondom de 16 meter kan van Persie natuurlijk ook meer

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ja, wat je nou doet is appels met peren vergelijken. Van Persie heeft een totaal andere rol bij Arsenal. Daarnaast speelt Arsenal geen 4-2-3-1. Van Persie heeft een vrijere rol bij Arsenal, aangezien je daar mensen als Arshavin, Fabregas, Nasri etc. hebt die vaak in de spits opduiken. Sneijder daarintegen is niet echt iemand die vaak diepgaat, Robben gaat vaak voor de eigen actie en Kuyt is meer een werken. Bij Arsenal is er meer dynamiek, daar speelt Van Persie overal en nergens. Er wordt daar veel van positie geschoven, bij Nederland moet je met dit systeem meer een een aanspeelpunt zijn en dat is Van Persie zeker niet.

Ik vergelijk helemaal niks. Van Persie staat in de spits bij Arsenal en heeft afgelopen seizoenshelft 18 goals gemaakt in 19 wedstrijden. Ik wil met deze cijfers jouw opmerking - 'is gewoon geen spits' - ontkrachten.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Moet hij de ballen komen ophalen dan?

Als je hem toch vergelijkt met de absolute top, ja.. mensen als Messi of Ronaldo zijn ook niet alléén puur spits en weten vanaf iedere positie de bal toch naar voren te krijgen.. die zijn wel enkele klasses beter dan V Persie, toegegeven, maar dat je een beetje staat te wachten totdat je een bruikbare bal krijgt is natuurlijk het andere uiterste. Maar wellicht speelt NL gewoon niet in een systeem waar V Persie veel mee kan, wat de vaste keuze voor hem nog steeds even ingewikkeld maakt natuurlijk.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

B-ploeg Argentinië ook in Polen onderuit

Argentinië is opnieuw tegen een pijnlijke nederlaag aangelopen. In en tegen Polen verloor de Zuid-Amerikaanse formatie zondag na een 1-0 ruststand met 2-1.

Adrian Mierzejewski bracht de Poolse ploeg na 26 minuten spelen aan de leiding. Amper twee minuten na rust bracht Marco Gaston Ruben beide ploegen weer in evenwicht. Uiteindelijk moest Argentinië dan toch de winst laten aan het thuisspelende land. Pawel Brozek kroonde zich tot matchwinnaar.

De 2-1 nederlaag in en tegen Polen is al het tweede pijnlijke resultaat op rij voor Argentinië. De afgelopen week werd er al met 4-1 verloren van Nigeria. Dat kwam bondscoach Sergio Batista op stevige kritiek te staan van Julio Grondona, voorzitter van de Argentijnse voetbalbond.

Argentinië speelde tegen Polen opnieuw zonder sterspelers Lionel Messi, Sergio Agüero, Gonzalo Higuain en Carlos Tévez.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat is daar zo grappig aan? Moge duidelijk zijn dat Argentinië deze potjes niet serieus neemt. Schijnt ook flink op gewed te zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zie de grap ook niet echt. Als je met een B ploegje speelt met waarschijnlijk jongens uit Argentinië zelf dan kan je die potjes verliezen. Meeste spelers hebben er vlak voor de zomervakantie ook nog weinig zin in. Wat dat betreft mag je niks van Nederland zeggen. Netjes 0-0 in Brazilië en de ploeg speelde slecht, maar wel gemotiveerd.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Ik vergelijk helemaal niks. Van Persie staat in de spits bij Arsenal en heeft afgelopen seizoenshelft 18 goals gemaakt in 19 wedstrijden. Ik wil met deze cijfers jouw opmerking - 'is gewoon geen spits' - ontkrachten.

Oké, maar ik bedoelde dat hij geen geschikte spits is voor het systeem waarmee Oranje speelt

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zie de grap ook niet echt. Als je met een B ploegje speelt met waarschijnlijk jongens uit Argentinië zelf dan kan je die potjes verliezen. Meeste spelers hebben er vlak voor de zomervakantie ook nog weinig zin in. Wat dat betreft mag je niks van Nederland zeggen. Netjes 0-0 in Brazilië en de ploeg speelde slecht, maar wel gemotiveerd.

1e helft speelden ze nog best aardig. Tweede helft heb ik niet gezien, maar die scheen idd minder te zijn geweest.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

1e helft speelden ze nog best aardig. Tweede helft heb ik niet gezien, maar die scheen idd minder te zijn geweest.

Oranje? Ja, de eerste helft was behoorlijk, de tweede helft waardeloos. Maar ik las dat het daar 's middags was en bloedheet dus. De spelers waren op. Zelfs Kuijt ging er oververmoeid uit, moet je nagaan. In Uruguay schijnt het nu 10 graden te zijn, dus beter voetbalweer. Ik heb nog wel zin in die wedstrijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Toeval dat het tegen de kwartfinalist en halve finalist van het WK is of gewoon toeval?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Toeval dat het tegen de kwartfinalist en halve finalist van het WK is of gewoon toeval?

Is toeval ja. Oranje zocht in Zuid Amerika ploegen. Ik geloof dat er ook met Argentinië is gesproken. Ik had liever tegen Bra en Arg gespeeld. Uruguay is aardig, maar is geen topland zoals Argentinie. Al hebben ze met Suarez, Cavani en Forlan wel echte toppers voorin.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Vergeet Maxi Pereira niet van Benfica. Een fantastishe back.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Benieuwd of Vlaar bij gaat tekenen. Moet vandaag duidelijk worden.

PSV heeft zich gemeld voor Wijnaldum. Moet er niet aan denken dat hij die overstap gaat maken.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2414 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Moet er niet aan denken dat hij die overstap gaat maken.

Ook niet als er 7 miljoen op tafel komt?

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Vlaar en Wijnaldum moeten gewoon nog een jaar blijven dan maar met een gelimiteerd transfersom, ze hebben nog alles te bewijzen en waarom dan niet in Rotterdam. Ja ik weet het geld geld geld.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

DieGo schreef:

(quote)

En dat PSV er dan 20 voor gaat vangen, heeft potentie zat en imo zn moeilijkste jaar achter de rug die hij goed heeft afgesloten.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

DieGo schreef:

(quote)

Dat is Wijnaldum over 2 a 3 jaar ook nog wel waard - misschien wel het dubbele.

Zou het afzichtelijk vinden om hem in een PSV-shirt te zien spelen.

Mocht het toch gebeuren, dan moet Feyenoord proberen Schöne + Dost te halen. Zou toch wel een verbetering zijn. Hopelijk komt er nog een Engelse club voor Gini.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Xavi: 'Real Madrid wilde het voetbal vernietigen'

Xavi, middenvelder van Barcelona, heeft een forse kat gegeven aan eeuwige rivaal Real Madrid. De Spaans international is van mening dat dit Barcelona de beste ploeg in jaren is en denkt dat dit komt door de inbreng van Lionel Messi.

'Er zijn in de voetbalgeschiedenis altijd grote ploegen geweest: het Brazilië van Pelé, het Ajax van Johan Cruijff, het AC Milan van Arrigo Sacchi. Maar van de afgelopen twintig jaar is Barcelona de beste ploeg', vertelt Xavi aan Bild. 'Nederigheid, respect, hard werken en de liefde voor het voetbal is het geheim van ons succes.'

'Messi is de beste speler aller tijden', vervolgt de middenvelder die met zijn passes onmisbaar is voor Barcelona. 'Beter dan Pelé, Diego Maradona of Cruijff. Het is onze taak om hem te beschermen zodat hij niet te grazen genomen kan worden. Hij maakt het verschil voor ons. Zonder Messi stonden we niet op de plek waar we nu staan.'

'Real Madrid is de ploeg die ons het moeilijkst gemaakt heeft. Niet omdat ze zo goed speelden, maar omdat ze het voetbal wilden vernietigen. Die wedstrijden zouden zoveel leuker geweest zijn als Real ook had geprobeerd om te voetballen', weet Xavi die wel groot fan is van Mesut Özil. 'Özil is een geweldige speler. Hij heeft pech dat Real Madrid af en toe echt niet wil voetballen.'

kos

• 46799 berichten
  • 8934 stemmen

Typisch kutXavi weer met zn grote bek. .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat is Wijnaldum over 2 a 3 jaar ook nog wel waard - misschien wel het dubbele.

Zou het afzichtelijk vinden om hem in een PSV-shirt te zien spelen.

Mocht het toch gebeuren, dan moet Feyenoord proberen Schöne + Dost te halen. Zou toch wel een verbetering zijn. Hopelijk komt er nog een Engelse club voor Gini.

Vraag me af of ie bij Feyenoord die kans krijgt om zijn potentieel weten te laten zien. Hij kan idd het dubbele waard zijn over een paar jaar, maar niet bij dit Feyenoord. Overstap naar PSV zou ik niet zo onlogisch vinden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

kos schreef:

Typisch kutXavi weer met zn grote bek. .

Heeft natuurlijk wel gewoon gelijk

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Vraag me af of ie bij Feyenoord die kans krijgt om zijn potentieel weten te laten zien. Hij kan idd het dubbele waard zijn over een paar jaar, maar niet bij dit Feyenoord. Overstap naar PSV zou ik niet zo onlogisch vinden.

Ik geef het op, waarom praat je jezelf niet naar de jupiler.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Klopt, Naomi is een beetje de Quido van Feyenoord.

Mocht Feyenoord zijn talenten weten te behouden, dan is er in ieder geval een mooie basis gelegd voor de komende jaren. De clubs die nu geïnteresseerd zijn, zullen dat waarschijnlijk wel blijven. Is-ie over 1 of 2 jaar weg, zonder de overstap naar PSV te hoeven maken.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Zucht, twee jaar geleden alweer.

mei 30th, 2011 | Author: werkgroep

Afgelopen week bereikte ons het bericht dat kunstenaar Hans Jouta het beeld van Bob af heeft! Reden voor een afvaardiging van de werkgroep ‘deze man verdient een standbeeld’ om een kijkje te gaan nemen.

Het eindresultaat overtreft onze verwachting en zorgde opnieuw voor kippenvel bij de leden van de werkgroep. Momenteel zijn we druk bezig om ervoor te zorgen dat het beeld voor aanvang van het nieuwe seizoen geplaatst is zodat alle supporters het kunnen bewonderen. Meer info over de onthulling volgt zo snel mogelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.