- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Dat zegt ook niemand, maar status speelt wel mee. Zie bv Huntelaar naar Madrid.
Er heerst nog wel altijd het sfeertje van ''een talent van Ajax, dus hij zal wel goed zijn''.
Kijk eens hoeveel geld Ajax soms ving voor de meest modale spelers. 5 miljoen voor de Mul, 17 miljoen voor Babel...bizar toch?
Zeker, tevens uitzonderingen, net als Drenthe. Zelfs Marvin Emnes kostte volgens mij een paar miljoen...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Tsjah, lees mijn post van net maar. Alleen bij Ajax ben je eigenlijk bijna verzekerd van een leuke transfer. Goed voetballen bij Feyenoord, PSV, Twente of AZ heeft bijna geen nut voor een buitenlandse transfer.
Wijnaldum mag god op zijn blote knieën danken als hij een leuke club in het buitenland kan vinden.
Drenthe, Van Persie, Kuijt, Kalou, Castaignos etc je leeft echt in een droomwereldje heh 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Wijnaldum mag god op zijn blote knieën danken als hij een leuke club in het buitenland kan vinden.

The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
ja natuurlijk kijken ze daar ook naar wat dacht jij dan? Alsof ze zich blindstaren op de erelijst van een jonge speler
Ze kijken naar wat hij voetballend brengt. Wijnadum was bv dit seizoen in 1 wedstrijd goed voor 4 goals. Dan heeft hij dus in 33 andere duels 10 goals gemaakt. Is ook weer niet zwaar imponerend.
Ik neem aan dat buitenlandse clubs een speler goed analyseren en dat de cijfers niet doorslaggevend zijn. Je kan ook enorm dreigend zijn maar heel vaak paal en lat raken. Ben je dan minder goed dan een speler die alles een seizoen mee heeft zitten? Zie Bulykin. Die scoort er nooit meer ergens 20.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Dat zegt ook niemand, maar status speelt wel mee. Zie bv Huntelaar naar Madrid.
Veelvuldig topscorer en jonge international. Ja, vreemde keuze zeg. Nogmaals, heeft niets met Ajax te maken.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Drenthe, Van Persie, Kuijt, Kalou, Castaignos etc je leeft echt in een droomwereldje heh
Allemaal van jaren geleden. Behalve Castagnois, maar die kost dan ook bijna niks. Past in het rijtje Afellay en van Bommel.
van Persie is trouwens gewoon als jong talent weggekocht. Puur omdat Wenger het talent goed inschatte.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Echt complete onzin.
Vanaf 2005(kan zijn dat ik misschien een speler vergeet):
Ajax:
vd Vaart - HSV
Sneijder - Madrid
de Jong - HSV
Heitinga - Atletico
Huntelaar - Madrid
Suarez - Liverpool
Urby - Milan
Maduro - Valencia
Vermaelen - Arsenal
Babel - Liverpool
Feyenoord:
Drenthe - Madrid
Kuijt - Liverpool
Kalou - Chelsea
PSV:
Gomes - Tottenham
Affelay - Barcelona
Lazovic - st Petersburg
Twente:
Arnautovic - Inter
AZ:
?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Er heerst nog wel altijd het sfeertje van ''een talent van Ajax, dus hij zal wel goed zijn''.

Dat verzin je ter plekke, of niet?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Ik neem aan dat buitenlandse clubs een speler goed analyseren en dat de cijfers niet doorslaggevend zijn. Je kan ook enorm dreigend zijn maar heel vaak paal en lat raken. Ben je dan minder goed dan een speler die alles een seizoen mee heeft zitten? Zie Bulykin. Die scoort er nooit meer ergens 20.
Nu probeer je alles recht te praten met je kromme praatjes. Zo lust ik er nog een paar.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Vanaf 2005(kan zijn dat ik misschien een speler vergeet):
Ajax:
vd Vaart - HSV
Sneijder - Madrid
de Jong - HSV
Heitinga - Atletico
Huntelaar - Madrid
Suarez - Liverpool
Urby - Milan
Maduro - Valencia
Vermaelen - Arsenal
Babel - Liverpool
Feyenoord:
Drenthe - Madrid
Kuijt - Liverpool
Kalou - Chelsea
PSV
Gomes - Tottenham
Affelay - Barcelona
Lazovic - Moskou
Wat is je punt precies?
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen

Dat verzin je ter plekke, of niet?
Je kan wel overal om lachen, maar het is best wel aannemelijk wat ik zeg. De vele transfers bekrachtigen dit ook wel.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ze kijken naar wat hij voetballend brengt. Wijnadum was bv dit seizoen in 1 wedstrijd goed voor 4 goals. Dan heeft hij dus in 33 andere duels 10 goals gemaakt. Is ook weer niet zwaar imponerend.
mid-den-vel-der heh.. kijk dat ie geen mega geld zal opleveren is duidelijk vanwege zn contract, maar natuurlijk is hij aantrekkelijk voor subtoppers/middenmoters in andere competities.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Wat is je punt precies?
Dat ik toch duidelijk zie waar de spelers uit Nederland vandaan gehaald worden. Lijkt me overduidelijk en niet eens meer een argument waardig. Zelfs in een slecht draaiend Ajax worden de spelers weggekocht door grote Europese clubs.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
kan zijn dat ik misschien een speler vergeet
PSV:
Gomes - Tottenham
Affelay - Barcelona
Lazovic - st Petersburg
Vlug: bij PSV sowieso Koné.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Nu probeer je alles recht te praten met je kromme praatjes. Zo lust ik er nog een paar.
Nee hoor, dit legde ik je net al uit. Maar jij ziet schijnbaar al die talentjes van jullie als spelers waar de hele wereld achteraan zit. Zijn gewoon modale talenten. Laat ze eerst maar wat bewijzen. 10de worden lukt ons ook nog wel.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
van Persie is trouwens gewoon als jong talent weggekocht. Puur omdat Wenger het talent goed inschatte.
Ja en dus?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Dat ik toch duidelijk zie waar de spelers uit Nederland vandaan gehaald worden.
Wat Kos al zei: dat heeft natuurlijk niks met de naam "Ajax" te maken, maar met kwaliteit.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Nee hoor, dit legde ik je net al uit. Maar jij ziet schijnbaar al die talentjes van jullie als spelers waar de hele wereld achteraan zit. Zijn gewoon modale talenten. Laat ze eerst maar wat bewijzen. 10de worden lukt ons ook nog wel.
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag: wat zeg ik allemaal waaruit blijft dat Feyenoord zulke grote talenten heeft?
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
mid-den-vel-der heh.. kijk dat ie geen mega geld zal opleveren is duidelijk vanwege zn contract, maar natuurlijk is hij aantrekkelijk voor subtoppers/middenmoters in andere competities.
Aanvallende middenvelder in de Eredivisie. Een beetje getalenteerde speler van een topclub kan in een volledig jaar echt wel ruim 10 doelpuntjes maken op die plek.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Geef eerst eens antwoord op mijn vraag: wat zeg ik allemaal waaruit blijft dat Feyenoord zulke grote talenten heeft?
Uit je overdreven teksten. Lijkt me duidelijk.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Dat ik toch duidelijk zie waar de spelers uit Nederland vandaan gehaald worden. Lijkt me overduidelijk en niet eens meer een argument waardig. Zelfs in een slecht draaiend Ajax worden de spelers weggekocht door grote Europese clubs.
Dat Ajax meer van die transfers heeft is duidelijk ja. Maar dat is niet 'omdat' het Ajax is.. Als die spelers bij een andere club hadden gezeten hadden die transfers ook plaatsgevonden.
(Daarnaast is Ajax als beursgenoteerde onderneming sowieso meer een handelshuis)
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Je hebt geen antwoord. Dacht ik al.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Wat Kos al zei: dat heeft natuurlijk niks met de naam "Ajax" te maken, maar met kwaliteit.
Oh zeker wel. Ajax heeft in het buitenland nog steeds de naam als opleidingsinstituut. Hoe kan het dat een kampioenselftal van AZ of Twente helemaal niets verkoopt? Terwijl ook zij internationals in hun team hadden. Ze kijken ook zeker wel naar de club waar die spelers vandaan komen. Kwaliteit is een andere factor die ook wel meetelt ja, maar vergis je niet in de reputatie van clubs.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Dat Ajax meer van die transfers heeft is duidelijk ja. Maar dat is niet 'omdat' het Ajax is.. Als die spelers bij een andere club hadden gezeten hadden die transfers ook plaatsgevonden.
(Daarnaast is Ajax als beursgenoteerde onderneming sowieso meer een handelshuis)
De hoeveel transfers zegt niks, wel de betaalde bedragen. Een speler als Heitinga leverde al 10 miljoen euro op. Babel 17. De Mul 5. Het is dat zijn contract afliep, anders had er ook vast wel een club veel voor Emanuelson betaald. Natuurlijk speelt de naam mee.
Als een talent bij Barcelona speelt denk je meteen dat het een hele goede is, terwijl als dat zelfde talent bij NAC loopt mensen veel kritischer zijn.
Je laatste opmerking is sowieso vergezocht. Laatste jaren bleek wel dat Ajax de dragende spelers erg lang heeft kunnen behouden. Ajax had alleen een slechte financiële huishouding, waardoor bv in januari Suarez verkocht is.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Je hebt geen antwoord. Dacht ik al.
Ha, leer jezelf eens kennen. Ik lees zo vaak van die aannames van jou. Net of heel Europa op Fer, Wijnaldum en de Vrij wacht. Als je een keertje leest dat Arsenal heel misschien de Vrij wel eens interessant vind (werd overigens al snel ontkracht) dan typ jij hier met koeienletters dat Arsenal hem echt wel wil halen en dat het ook wel logisch is.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Hoe kan het dat een kampioenselftal van AZ of Twente helemaal niets verkoopt?
Er was destijds genoeg interesse in spelers van AZ. Dembele is voor een aardig bedrag naar de PL vertrokken. Ajax heeft nota bene de Zeeuw gehaald en El Hamdaoui (beiden voor 5 miljoen euro toch)?
Twente heeft het geluk gehad spelers als Ruiz, Douglas en Janssen te kunnen behouden afgelopen seizoen. Ruiz en Douglas gaan nog wel voor een aardig bedrag verkocht worden.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Aanvallende middenvelder in de Eredivisie. Een beetje getalenteerde speler van een topclub kan in een volledig jaar echt wel ruim 10 doelpuntjes maken op die plek.
Tuurlijk makkie.. de topscorerlijstjes staan er vol mee. Oh het worden er al ruim 10
14 goals en 6 assists is gewoon prima, kun je lang of kort over lullen. Wat een non-discussie
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Ha, leer jezelf eens kennen. Ik lees zo vaak van die aannames van jou. Net of heel Europa op Fer, Wijnaldum en de Vrij wacht. Als je een keertje leest dat Arsenal heel misschien de Vrij wel eens interessant vind (werd overigens al snel ontkracht) dan typ jij hier met koeienletters dat Arsenal hem echt wel wil halen en dat het ook wel logisch is.
Dat laatste verzin je weer eens bij gebrek aan argumenten.
En ik heb nooit gezegd heel europa op Fer, Wijnaldum of de Vrij zitten te wachten. Sterker: ik heb liever dat ze zich nog ontwikkelen bij Feyenoord (zou beter voor ze zijn).
Ik vind het toch wel opvallend hoor, als het over de talenten van Feyenoord gaat, sta jij meteen voorop te schreeuwen dat het eigenlijk helemaal geen talenten zijn.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Er was destijds genoeg interesse in spelers van AZ. Dembele is voor een aardig bedrag naar de PL vertrokken. Ajax heeft nota bene de Zeeuw gehaald en El Hamdaoui (beiden voor 5 miljoen euro toch)?
Twente heeft het geluk gehad spelers als Ruiz, Douglas en Janssen te kunnen behouden afgelopen seizoen. Ruiz en Douglas gaan nog wel voor een aardig bedrag verkocht worden.
Het ging me er meer om dat Ajax binnen Nederland voor iedereen nog een stap omhoog is, vooral qua status en dat spelers die goed presteren bij een andere club of naar Ajax gaan of nergens anders naar toe
Spelers worden gewoon veel makkelijker weggekocht door grote clubs wanneer ze bij Ajax spelen.
Dembele was een goede deal voor AZ. Snap niet waarom Dembele eigenlijk naar Fulham ging. Sportief geen verbetering, alleen financieel. Die kan zijn carriere verder wel vergeten nu.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.