- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ado zijn maatjes met Juve, Swansea City, Legia, Club Brugge.

Maarre het was in ieder geval een prachtige pot voetbal vandaag, Ado-Groningen 
Wat een heerlijke speler die Toornstra. Exit Engelaar, welkom Toornstra. Dat zou nog eens mooi zijn, laat die Schaars maar lekker in Alkmaar!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat is ook al verleden tijd meen ik.
Antwerp bedoel je? Die banden zijn er nog steeds, was wel even minder vanwege een relletje door doorgesnoven gasten van FIIIR
Apollinisch
-
- 21301 berichten
- 0 stemmen
Stad Zonder Drugs in Rusland :: nrc.nl
Slechts een ding houdt deze mensen op de been: het shirt op foto acht. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
zo te zien schaamt hij zich er kapot voor 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Aaah, het Flippo shirtje
Ja, die wereldwijde faam van Ajax vind je natuurlijk in alle lagen van de samenleving. Van de hippe, jonge meisjes uit de suburbs van Washington tot aan de drugsverslaafden in Jekaterinburg 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
inderdaad, meeloperij en prijzenjagen is niet gebonden aan grenzen van landen of sociale klassen 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Uli
Inderdaad wat een held
, afgezien van de klokjes en de auto's.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Is dat nou humor 
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1600 stemmen
Rafael's girl is a work of Vaart | The Sun |Showbiz|Bizarre - thesun.co.uk
Wat is die van der Vaart toch een lucky basterd!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
zo te zien schaamt hij zich er kapot voor

kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Antwerp bedoel je? Die banden zijn er nog steeds, was wel even minder vanwege een relletje door doorgesnoven gasten van FIIIR
Daar doelde ik op ja.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Wijnaldum is nog veel te jong, veel te onervaren, veel te wisselvallig en veel te prijsloos voor een vertrek uit de Eredivisie. Het beste wat zijn carrière kan overkomen is een move naar Twente. Maar als hij dat niet doet, dan lekker bij Feyenoord blijven en over 3 jaar eens denken aan een vertrek.
Prijsloos is totaal onbelangrijk. Als hij niet zo wisselvallig was, was hij inderdaad allang weggeweest. Jong is alleen maar een pré voor buitenlandse clubs. Hij zal vanzelf ervaren worden als hij daar speelt en naarmate hij ouder wordt.
Twente zou geen goede stap zijn. Of blijven bij Feyenoord in zijn vertrouwde omgeving, of kiezen voor een subtopper in Engeland (Everton bijv.).
Snap ook nooit dat spelers tegenwoordig allemaal op hun 22ste al weg willen uit Nederland. Kijk naar spelers als Sneijder. Lekker op je 24ste, 25ste als gearriveerde vedette vertrekken. Veel beter.
Zal wel iets met zaakwaarnemers en geld te maken hebben.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ja. Maar ik merk bij jou wel vaker dat je om niks kan lachen, dus leer ermee leven.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Prijsloos is totaal onbelangrijk. Als hij niet zo wisselvallig was, was hij inderdaad allang weggeweest. Jong is alleen maar een pré voor buitenlandse clubs. Hij zal vanzelf ervaren worden als hij daar speelt en naarmate hij ouder wordt.
Twente zou geen goede stap zijn. Of blijven bij Feyenoord in zijn vertrouwde omgeving, of kiezen voor een subtopper in Engeland (Everton bijv.).
Prijsloos is wel belangrijk. Zeker in het buitenland kijken ze al snel naar je erelijst. Hij heeft kwaliteiten, maar laten we niet doen of hij nou een Eredivisie vedette is. Hij moet nog zoveel leren en zoveel beter gaan presteren. Moet hij gewoon bij een club in NL doen.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Ik droom al van een salaris van een paar ton, dan ben je toch al binnen eigenlijk. Maar jochies die jonger zijn dan ik verdienen nu al miljoenen. Sjongejonge
Lekker motiverend voor de modale man dit.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Prijsloos is wel belangrijk. Zeker in het buitenland kijken ze al snel naar je erelijst. Hij heeft kwaliteiten, maar laten we niet doen of hij nou een Eredivisie vedette is. Hij moet nog zoveel leren en zoveel beter gaan presteren. Moet hij gewoon bij een club in NL doen.
Status is inderdaad ontzettend belangrijk. Kijk maar naar welke clubs de spelers van Ajax al jaren gaan. Dat zegt toch wel iets(en dat zonder prijs). Waar gaan de spelers van kampioenselftallen van AZ en Twente heen? Spelers van PSV en Feyenoord worden ook maar heel incidenteel aan een goede club verkocht.
Dus als Wijnaldum een goede transfer(naar het buitenland) wilt hebben moet hij eigenlijk eerst naar Ajax gaan 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ja. Maar ik merk bij jou wel vaker dat je om niks kan lachen, dus leer ermee leven.
Kijk, als Ajax nou tegen Twente verloor had ik je graag uitgelachen 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Kijk, als Ajax nou tegen Twente verloor had ik je graag uitgelachen
Helaas.
En sinds 2006 kan je ook al niet meer lachen om Klassiekers....tis wat.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Doelpunten tellen meer dan prijzen. Talenten hebben doorgaans sowieso niet veel prijzen gewonnen. Ze bekijken de spelers vooral per wedstrijd.
Wie doet hier of hij al een vedette is? Ikzelf heb al tig keer gezegd dat ik hem nog steeds als talent zie, en dat hij bijzonder grillig is. Maar die 14 doelpunten tellen wel. Bijzonder veel voor een middenvelder.
Inderdaad, blijven bij Feyenoord.
Naar Twente gaan, zou een onlogische keuze zijn.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Doelpunten tellen meer dan prijzen. Talenten hebben doorgaans sowieso niet veel prijzen gewonnen. Ze bekijken de spelers vooral per wedstrijd.
Wie doet hier of hij al een vedette is? Ikzelf heb al tig keer gezegd dat ik hem nog steeds als talent zie, en dat hij bijzonder grillig is. Maar die 14 doelpunten tellen wel. Bijzonder veel voor een middenvelder.
Inderdaad, blijven bij Feyenoord.
Naar Twente gaan, zou een onlogische keuze zijn.
Dat praat jij jezelf graag aan. Prijzen tellen. Doelpunten ook wel, maar minder. Of je moet er echt gigantisch veel maken zoals Suarez. Denk je dat ze in het buitenland die 14 goaltjes van Wijnaldum nou echt bijzonder vinden? Kom nou.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Tuurlijk. 14 doelpunten zegt of je als middenvelder zijnde scorend vermogen hebt. Volgens mij heb jij echt geen idee hoe het scoutingsapparaat werkt. Suarez is een spits.
Wil niet zeggen dat het direct doorslaggevend is. In dit geval was het wellicht eerder een bevestiging, daar clubs Wijnaldum al geruime tijd volgen. Ook zij zien dat Wijnaldum nog veel te wisselvallig is. Anders was hij, nogmaals, allang weggeweest.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Tuurlijk. 14 doelpunten zegt of je als middenvelder zijnde scorend vermogen hebt. Volgens mij heb jij echt geen idee hoe het scoutingsapparaat werkt. Suarez is een spits.
Wil niet zeggen dat het direct doorslaggevend is. Zulke spelers bekijken clubs een heel seizoen. Ook zij zien dat Wijnaldum nog veel te wisselvallig is. Anders was hij, nogmaals, allang weggeweest.
Ja, dat snap ik ook nog wel. Maar ik weet niet of jij weet welke status de Eredivisie heeft? Junker, Bulykin en Vleminckx maakten dit seizoen enorm veel goals maar daar komen de topclubs uit het buitenland echt niet voor. En om nou als Wijnaldum zijnde voor clubs als Wigan Atletic of Malaga te kiezen...zou ik niet doen.
Wel grappig hoe enorm jij die Feyenoord talenten zit te overschatten. Op vorig jaar na met plek 4 hebben ze gewoon matig gepresteerd als ploeg en individueel. Hoogstens Vlaar is klaar voor een stap hoger. Maar hij heeft dan ook niet meer de leeftijd om nog talent genoemd te worden.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Tsjah, lees mijn post van net maar. Alleen bij Ajax ben je eigenlijk bijna verzekerd van een leuke transfer. Goed voetballen bij Feyenoord, PSV, Twente of AZ heeft bijna geen nut voor een buitenlandse transfer.
Wijnaldum mag god op zijn blote knieën danken als hij een leuke club in het buitenland kan vinden.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Dat Ajax spelers regelmatig naar grote clubs gaan heeft geen reet te maken met status maar met kwaliteit. Een Real M. gaat echt geen Sneijder halen omdat ie bij Ajax speelt maar omdat ze verwachten dat hij het daar goed gaat doen.
Zo simpel zijn scouts nou ook weer niet.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Tsjah, lees mijn post van net maar. Alleen bij Ajax ben je eigenlijk bijna verzekerd van een leuke transfer. Goed voetballen bij Feyenoord, PSV, Twente of AZ heeft bijna geen nut voor een buitenlandse transfer.
Wijnaldum mag god op zijn blote knieën danken als hij een leuke club in het buitenland kan vinden.
De laatste 5 jaar inderdaad. Kan me na Kuijt/Kalou geen prijzige buitenlandse transfer meer herinneren vanuit een club uit Nederland buiten Ajax. Alleen als spelers bijna niks kosten, zoals Afellay proberen buitenlandse clubs het nog.
Wijnaldum moet gewoon de komende jaren lekker in Nederland blijven. Beter gaat hij naar Twente, heeft hij speeltijd, Europees voetbal en een hoog niveau.
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
Echt complete onzin.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Denk je dat ze in het buitenland die 14 goaltjes van Wijnaldum nou echt bijzonder vinden? Kom nou.
ja natuurlijk kijken ze daar ook naar wat dacht jij dan? Alsof ze zich blindstaren op de erelijst van een jonge speler 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Dat Ajax spelers regelmatig naar grote clubs gaan heeft geen reet te maken met status maar met kwaliteit. Een Real M. gaat echt geen Sneijder halen omdat ie bij Ajax speelt maar omdat ze verwachten dat hij het daar goed gaat doen.
Zo simpel zijn scouts nou ook weer niet.
Dat zegt ook niemand, maar status speelt wel mee. Zie bv Huntelaar naar Madrid.
Er heerst nog wel altijd het sfeertje van ''een talent van Ajax, dus hij zal wel goed zijn''.
Kijk eens hoeveel geld Ajax soms ving voor de meest modale spelers. 5 miljoen voor de Mul, 17 miljoen voor Babel...bizar toch?
kos
-
- 46814 berichten
- 8938 stemmen
De laatste 5 jaar inderdaad. Kan me na Kuijt/Kalou geen prijzige buitenlandse transfer meer herinneren vanuit een club uit Nederland buiten Ajax. .
1 woord, Castaignos.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2391 stemmen
Ja, dat snap ik ook nog wel. Maar ik weet niet of jij weet welke status de Eredivisie heeft? Junker, Bulykin en Vleminckx maakten dit seizoen enorm veel goals maar daar komen de topclubs uit het buitenland echt niet voor. En om nou als Wijnaldum zijnde voor clubs als Wigan Atletic of Malaga te kiezen...zou ik niet doen.
Wel grappig hoe enorm jij die Feyenoord talenten zit te overschatten. Op vorig jaar na met plek 4 hebben ze gewoon matig gepresteerd als ploeg en individueel. Hoogstens Vlaar is klaar voor een stap hoger. Maar hij heeft dan ook niet meer de leeftijd om nog talent genoemd te worden.
Die zogenaamde overschatting; dat is jouw interpretatie. Wat zeg ik dat ik hem overschat?
Het enige waar jij op zit te hameren is dat die 14 doelpunten voor een middenvelder niet zo bijzonder zijn. Vind ik bijzonder knap voor een talent, in een zwalkend elftal dit jaar.
Je kunt het beter omdraaien: volgens jou zijn stellen alle talenten van Feyenoord niets voor.
Ik vind zelf ook dat de Vrij, Fer en Wijnaldum - en ook Castaignos - moeten blijven bij Feyenoord om zich door te ontwikkelen.
Neemt niet weg dat een overstap van Wijnaldum naar Everton (bijv.) heel slecht voor hem zou zijn. In zo'n competitie zal hij zich nog sneller kunnen ontwikkelen. Castaignos ook in de Serie A - op de trainingen - maar die gaat daar niet gelukkig worden, zonder speeltijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.