• 17.228 nieuwsartikelen
  • 182.218 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.841 acteurs
  • 200.401 gebruikers
  • 9.462.167 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

kos

• 46814 berichten
  • 8938 stemmen

Materny schreef:

En dan nog......... vragen om offensieve versterkingen

Ronaldo, Benzema, Higuain, Kaká, Ozil, Adebayor, Di Maria. Gadverdamme man, dat is een leger aan aanvallende spelers waar menig topclub alleen maar van kan dromen.

Ja, dat hebben we gezien, uit nood een spits moeten huren en toen moesten we nog regelmatig een noodoplossing vinden.

Adebayor zal neme ik aan vertrekken en Benzema ook. Higuain blijft hopelijk dit keer fit.

Ozil en Kaka spelen op dezelfde positie. Dus zo breed is dat allemaal niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kom op zeg. Hij heeft er geneukt, niet ten huwelijk gevraagd. Wat een storm in een glas water weer.

Als hij dat dan ook gewoon als een man erkent prima. Maar dan gebruik gaan maken van super-injuction en twitter willen aanklagen. Wat een rare kerel.

En hoe je het ook wendt of keert de reputatie van Giggs is wel degelijk gigantisch onderuit gehaald. Jij kunt dit allemaal een storm in een glas water vinden. In Engeland (en overigens ook veel Nederlanders) denken daar heel anders over.

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Weer een jaar van geen kampioenschap of CL en die status verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Met het puntenaantal en het doelsaldo van afgelopen twee seizoenen ben je normaal gesproken wel kampioen. Het is alleen de pech, dat Barca het nog iets beter doet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Hoe bedoel je weer een jaar? Hij heeft vorig jaar nog een titel en een Champions League gepakt. En nog een beker, supercup en wereldbeker gewonnen.

Zal nog heel wat jaartjes duren vooraleer die status begint te verdwijnene.

Niet in Madrid. Of denk je dat die 80.000 in Bernabeu niet gaan morren als Barca voor de 4e keer op rij de titel pakt. Dat ze weer niet de finale van de CL halen.

Zelfs voor een demi-god als Mourinho komt de exit wel heel dichtbij dan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Adebayor zal neme ik aan vertrekken en Benzema ook. Higuain blijft hopelijk dit keer fit.

Ozil en Kaka spelen op dezelfde positie. Dus zo breed is dat allemaal niet.

Dat is heden. Mocht bovenstaande werkelijkheid worden dan mag hij terecht vragen voor versterkingen. Maar met deze selectie leg je er blijkbaar meer dan 100 in per jaar. Ik kan zien waarom hij aanvallende impulsen zocht..........

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

happie schreef:

(quote)

Met het puntenaantal en het doelsaldo van afgelopen twee seizoenen ben je normaal gesproken wel kampioen. Het is alleen de pech, dat Barca het nog iets beter doet.

Als Barca het de komende tijd nog net iets beter blijft doen dan Real dan is het 'bye bye Mourinho'. Een club als Real blijft niet graag tweede viool spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als hij dat dan ook gewoon als een man erkent prima. Maar dan gebruik gaan maken van super-injuction en twitter willen aanklagen. Wat een rare kerel.

En hoe je het ook wendt of keert de reputatie van Giggs is wel degelijk gigantisch onderuit gehaald. Jij kunt dit allemaal een storm in een glas water vinden. In Engeland (en overigens ook veel Nederlanders) denken daar heel anders over.

Uiteraard, zijn reactie is niet zo best maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Tuurlijk wordt hier overal op gereageerd, maar buitenstaanders kunnen hier niets zinnig over zeggen. Vind dat ook altijd zo behoorlijk kansloos, net als de reactie van Giggs zelf overigens.

Hij is gezwicht voor Imogen, no biggie. Er mag best wat meer begrip voor dit soort zaken komen, en dan gaan anderen opeens de moraalridder uithangen. Zolang er modellen zijn als Lucy Pinder, Sophie Reade, Danni Wells, Danielle Lloyd, zal je dit bij spelers in de PL blijven horen. Dat dit nieuws wordt is één ding maar dat iedereen zijn oordeel klaar heeft is wel diep triest.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

"Fc Twente praat al met Wijnaldum"

De strijd rond Georginio Wijnaldum lijkt te zijn geopend door Fc Twente. De Enschedese club zou al met de gewilde Feyenoorder hebben gesproken, meldt Voetbal International. Feyenoords technisch directeur Martin van Geel weet daar niets van, zo zegt hij in een reactie. "Het is stil. We hebben nog geen bod binnen gekregen. Als Fc Twente zich wel bij Wijnaldum heeft gemeld, maar niet bij ons, is dat de verkeerde volgorde. Maar officieel weet ik niet of dat zo is gegaan. Dat horen we wel als ze zich melden."

Van Geel geeft de hoop niet op dat Wijnaldum volgend seizoen gewoon in Rotterdam speelt. "Wij zijn met Wijnaldum in gesprek en hopen nog steeds dat hij zijn contract bij Feyenoord zal verlengen", zo vervolgt de directeur.

Behalve Fc Twente zouden ook Psv en Everton interesse hebben in Wijnaldum, die dit seizoen zijn productiefste jaargang beleefde.

=====

Ik zou het wel iets voor Munstermann vinden, zo'n actie.

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Als Barca het de komende tijd nog net iets beter blijft doen dan Real dan is het 'bye bye Mourinho'. Een club als Real blijft niet graag tweede viool spelen.

Als het met deze aantal punten blijft de komende jaren, dan zal Real wel moeten. Dan heeft het geen zin om Mourinho te ontslaan, want je vind geen trainer die het wel lukt. Als Barca zo blijft presteren, dan moet Real praktisch alles winnen. Dan zou het zonde van de energie en het geld zijn om Mourinho eruit te wippen en dan is het wel heel naief van Real om te denken dat het aan de trainer ligt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En toch doen ze het.

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Tja dat is dan knap stom, maar ik zal me er niet druk om maken. het is niet mijn geld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hij is gezwicht voor Imogen, no biggie. Er mag best wat meer begrip voor dit soort zaken komen, en dan gaan anderen opeens de moraalridder uithangen. Zolang er modellen zijn als Lucy Pinder, Sophie Reade, Danni Wells, Danielle Lloyd, zal je dit bij spelers in de PL blijven horen. Dat dit nieuws wordt is één ding maar dat iedereen zijn oordeel klaar heeft is wel diep triest.

Ben ik niet met je eens. Sommige mensen hebben geen begrip voor mannen die hun vrouw bedriegen (Jij noemt het moraalridders). Anderen vinden dat wel onderdeel van het leven (Jij noemt het begrip hebben voor dit soort zaken). Beide prima maar daarom mogen ook beide natuurlijk hun mening geven over een voorval als dit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik kies ervoor om niet te oordelen omdat ik de ins en outs van zijn huwelijk niet weet. Vind het ook het meest domme wat je kan doen, oordelen over zaken waar je geen weet van hebt.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4154 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Uiteraard, zijn reactie is niet zo best maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Tuurlijk wordt hier overal op gereageerd, maar buitenstaanders kunnen hier niets zinnig over zeggen. Vind dat ook altijd zo behoorlijk kansloos, net als de reactie van Giggs zelf overigens.

Ik heb de hele discussie aan me voorbij laten gaan, maar ik vind het ook triest ja. Als een kameraad van mij vreemd is gegaan dan vind ik hem ook een loser, maar als ik hoor dat het een gigantisch lekker wijf is en ook nog is een model. Tsjah We zijn allemaal mannen, ik zou ook niet voor mezelf in staan in ieder geval. Toch jammer dat het nu al een aantal pagina's gaat over het privéleven van een voetballer en het kansloze Engelse tabbloid/roddel nieuws.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Idd volgens mij hoort die discussie ook elders thuis: Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic (geen voetbal)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik kies ervoor om niet te oordelen omdat ik de ins en outs van zijn huwelijk niet weet. Vind het ook het meest domme wat je kan doen, oordelen over zaken waar je geen weet van hebt.

Dan kun je nergens meer over oordelen als je deze lijn doortrekt. Dan mag je ook geen mening meer hebben over Theo Jansen die naar Ajax gaat want je kent niet alle ins en outs over de relatie tussen hem en Twente. Nee als jij vindt dat je niet mag oordelen over zaken waar je geen weet van hebt dan zou ik als ik jou was meteen ongeveer de helft van al je posts in dit topic gaan verwijderen.

Overigens vind ik bovenstaande opmerking eigenlijk meer die van een moraalridder dan iemand die zegt dat hij vreemdgaan van Giggs verwerpelijk vindt. Die mening is tenminste nog gebaseerd op principes of de levensovertuiging van iemand of iets dergelijks

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

rep_robert schreef:

Toch jammer dat het nu al een aantal pagina's gaat over het privéleven van een voetballer en het kansloze Engelse tabbloid/roddel nieuws.

Rare gedachte. Hier wordt al weken bij iedere wedstrijd van Manchester geroepen want een voorbeeld voor iedereen Giggs wel niet is en dat men hem de CL zo gunt omdat hij een ambassadeur van het voetbal is en ga zo maar door.

Als er dan prive informatie naar buiten komt die die voorbeeldfunctie tegenspreekt of in gevaar brengt is het ineens prive en roddel. Terwijl als hij morgen ergens in een interview vertelt dat hij een goed doel steunt en zo begaan is met de armoede in de derde wereld (ook prive) hij daarom geroemd wordt. Beetje meten met twee maten.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4154 stemmen

Ik heb dan ook niet geroepen dat hij een voorbeeld voor iedereen is. Heb verder ook helemaal niets met Giggs of Man U. Het kan me ook eigenlijk allemaal gestolen worden.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Kassai is ook een fantastische scheidsrechter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Dan kun je nergens meer over oordelen als je deze lijn doortrekt. Dan mag je ook geen mening meer hebben over Theo Jansen die naar Ajax gaat want je kent niet alle ins en outs over de relatie tussen hem en Twente.

Heb i kdan ook niets over gezegd. Al vind ik dit dan wel weer appels met peren vergelijken.

Nee als jij vindt dat je niet mag oordelen over zaken waar je geen weet van hebt dan zou ik als ik jou was meteen ongeveer de helft van al je posts in dit topic gaan verwijderen.

Het gaat nu om privézaken. Dat zijn zaken waarover niets gepubliceerd wordt, op voetbaltechnisch gebied komen er elke dagen nieuwe zaken aan het licht. En met aantoonbaar bewijs. Ook hier weer appels met peren vergelijken.

Overigens vind ik bovenstaande opmerking eigenlijk meer die van een moraalridder dan iemand die zegt dat hij vreemdgaan van Giggs verwerpelijk vindt. Die mening is tenminste nog gebaseerd op principes of de levensovertuiging van iemand of iets dergelijks

Het vreemdgaan mag je verwerpelijk vinden, altijd nog iets anders dan conclusies te verbinden aan het karakter van Giggs zelf. Daar gaat het mij om. Bovendien vind ik oordelen prima, maar helaas is de constatering dat er veroordeeld wordt.

Dat velen de relationele opvattingen uit de middeleeuwen waarborgen maakt mij weinig uit hoor . Net als dat mijn standpunt voortkomt uit principes. Ook meten met twee maten. Ik vraag me af hoeveel die Giggs veroordelen momenteel in een langdurige (monogame) relatie zitten . Ik snap niet waarom mensen de neiging of het lef hebben om hun normen en waarden op te dringen aan anderen. Leuk, dat je het zelf niet vind kunnen maar bemoei je lekker met jezelf. Maar hier kom je toch niet uit.

Aan de andere kant eens met rep, dat het ondanks het over Giggs gaat het nog weinig met voetbal van doen heeft.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vind het ook het meest domme wat je kan doen, oordelen over zaken waar je geen weet van hebt.

Dan kan er beter een slotje op dit topic.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nogmaals, ik heb het uitsluitend over privézaken. Zoek "privé" anders eens op in het woordenboek.

Dat zijn gewoon zaken waar wij niet over geïnformeerd (kunnen) worden. Over voetbaltechnische zaken wordt onze kennis elke minuut verrijkt door betrouwbare bronnen. You make the math.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Wie of wat Giggs in zn prive neukt zal me een worst wezen, ken touwens niemand die elke dag spaghetti eet. Beetje hypocriet allemaal.

Maar idd. ontopic maar weer.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het vreemdgaan mag je verwerpelijk vinden, altijd nog iets anders dan conclusies te verbinden aan het karakter van Giggs zelf. Daar gaat het mij om. Bovendien vind ik oordelen prima, maar helaas is de constatering dat er veroordeeld wordt.

Dat velen de relationele opvattingen uit de middeleeuwen waarborgen maakt mij weinig uit hoor . Net als dat mijn standpunt voortkomt uit principes. Ook meten met twee maten. Ik vraag me af hoeveel die Giggs veroordelen momenteel in een langdurige (monogame) relatie zitten . Ik snap niet waarom mensen de neiging of het lef hebben om hun normen en waarden op te dringen aan anderen. Leuk, dat je het zelf niet vind kunnen maar bemoei je lekker met jezelf. Maar hier kom je toch niet uit.

Als je principes hebt of een mening over gedrag dat wel en niet hoort. Dan kun je daar toch conclusies aan verbinden als iemand naar jou mening wel of niet dat goede danwel slechte gedrag vertoont? En jij hebt het over appels met peren vergelijken maar dat zie ik eigenlijk niet. Of je nu over privezaken of niet privezaken oordeelt het mechanisme is voor een groot deel hetzelfde.

Bovendien dringt niemand Giggs normen of waarden op. Men zegt alleen wat ze van zijn gedrag vinden of ze dat correct of incorrect gedrag vinden. Om zelf dan ook maar kleur te bekennen. Ik veroordeel Giggs niet maar hij valt er wel door van een voetstuk voor mij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, want voor conclusies heb je toch meer kennis nodig van verschillende facetten. Nee, daar hoef je geen conclusies aan te verbinden. Mijn opvattingen zijn puur voor mijzelf en verwacht echt niet van anderen verwachten dat ze dat opvolgen. En ben al helemaal niet zo dat ik op iemand neerkijk omdat ie niet voldoet aan de normen en waarden die ik hanteer voor mezelf. En het verschil in informatiestroom tussen voetbaltechnische- en privézaken zie ik met gemak, makkelijker kan ik het ook niet maken. Ligt niet eens in hetzelfde ballpark. Nee, Giggs is nog steeds hetzelfde voor mij, of hij nou naar de kerk gaat of een glamour model naait op zondag maakt mij niet uit. Daardoor verandert mijn beeld van Giggs echt niet.

Anders even via pm verder, ik zeg steeds ontopic maar doe het vervolgens niet .

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Arsenal rondt komst Barça-talenten af

Arsenal is er in geslaagd twee talenten weg te kapen uit de academie van FC Barcelona. Jon Toral en Hector Bellerin rondden donderdag hun transfer naar Engeland af.

De twee zestienjarige talenten werden in de loop van het afgelopen seizoen benaderd door Arsenal. Het kwam de Londense club op kritiek van Barcelona te staan, maar de transfers vonden gewoon doorgang. Toral en Bellerin tekenden allebei vijfjarige contracten.

Toral is een middenvelder die tevens een Brits paspoort heeft, aangezien zijn moeder afkomstig is uit Engeland. Bellerin is een aanvaller en hij stond ook in de belangstelling van Chelsea en Manchester United.

In het verleden haalde Arsenal Cesc Fabregas en Fran Merida al weg uit de opleiding van Barça.

Waarom zou je Barça inruilen voor Arsenal .

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Waarom zou je Barça inruilen voor Arsenal .

Deed Fabregas ook he...niet iedereen is goed genoeg voor Barca 1 op dat moment.

Verder sluit ik me trouwens volledig bij timbo aan (haha moet bijna de eerste keer zijn dat we het eens zijn ) over de Giggs discussie.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2391 stemmen

De Vrij: "Blij dat ik bij deze mooie club speel"

Feyenoord heeft de handtekening van Stefan de Vrij definitief binnen. De jonge verdediger verlengde donderdag zijn contract bij de club. Hij ligt nu tot 2014 vast in De Kuip.

--

Held. Hopen dat Vlaar, Fer en Wijnaldum er ook zo over denken, hoewel zij in een andere fase van hun carrière zitten.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Off-topic verwijderd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.