- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik stel voor volgend jaar Ajax weer een oor aan te naaien.
De komende jaren doen we het gewoon weer op eigen kracht, zoals hij Ajax hoort. Ik zie het wel zitten dat Ajax weer eens Nederland gaat domineren zoals PSV van 2000 tot 2008 
Ik vrees dat je daar wel een beetje gelijk hebt. Mede omdat Feyenoord gewoon te onmachtig is en PSV en en Twente te verzadigd zijn (Dat laatste kostte Twente dit jaar ook de titel.)
Ajax zal daarentegen zeer eager zijn nog wat titels binnen te schrapen.
Kom zeg, Twente is echt niet verzadigd. Ze hebben gewoon een goed seizoen gedraaid maar zijn in de laatste wedstrijd een keer afgetroefd. Dat kan gebeuren lijkt me.
PSV heeft gewoon een treurige, labiele selectie zonder inzet.
De toekomst voor Ajax is wel positief in mijn ogen. Zonder CL geld zie ik PSV wel verder wegzakken en Twente zal toch heel goed moeten scouten om de ploeg net zo sterk te krijgen als de laatste 2 jaar. Ajax heeft nu geld en aantrekkingskracht van de CL om goede spelers te halen. Het ziet er positief uit, maar als iets de laatste jaren wel heel aangetoond dan is het dat de beste spelers niet altijd prijzen winnen. Spelers als Suarez en Huntelaar wonnen bij Ajax geen landstitels.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
toch verwacht ik ook zoiets. Als de selectie grotendeels intact blijft zal het hooguit ietsje beter kunnen gaan, en als er nieuwe vervangers komen zullen die ook niet zoveel beter zijn dat Feyenoord opeens veel hoger eindigt. Of er moet eens een schot in de roos komen met nieuwe speler
Klopt ook wel. Plaats 5-10 is ook een erg veilige prognose.
Maar dat het kleurloos wordt... we zullen het zien. Mochten de beste spelers blijven (Vlaar, Fer, Wijnaldum, de Vrij) en er 3 gerichte aankopen komen (Dost, Vromer/Roorda, linksback) en als de mannen in de lappenmand weer op het veld staan (Cissé, Fernandez) dan verwacht ik wel wat van Feyenoord.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Wat een kansloze kerel zou het zijn als hij daar heen zou gaan. Schijnbaar heeft ie dringend cash nodig. Je zou denken dat hij ook wel een mooie subtopper in de betere competities kan vinden.
Inderdaad voor de sportiviteit doet ie het niet. Zo'n speler kan ook prima bij Sevilla, Tottenham of Valencia aan de slag. Ik denk btw dat dit een gerucht is hoor. Kan me niet voorstellen, dat iemand van zijn leeftijd/kwaliteit deze stap maakt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad voor de sportiviteit doet ie het niet. Zo'n speler kan ook prima bij Sevilla, Tottenham of Valencia aan de slag. Ik denk btw dat dit een gerucht is hoor. Kan me niet voorstellen, dat iemand van zijn leeftijd/kwaliteit deze stap maakt.
Boussoufa deed het ook he...ongelooflijk.
Lazovic eigenlijk ook, maar hij koos met Zenit tenminste nog een wat aansprekende naam.
Schijnbaar willen spelers zo graag weg bij PSV dat ze nog liever naar het koude Rusland gaan 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Koude Rusland? Hartstikke lekker weertje daar hoor, plus mooie vrouwen, dikke bankrekening
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Koude Rusland? Hartstikke lekker weertje daar hoor, plus mooie vrouwen, dikke bankrekening
Denk nog even terug aan Rubin Kazan-Twente bij -17...
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Ik vind het ook gewoon onbegrijpelijk. Hij wilde eerst weg om zichzelf te ontwikkelen door op een hoger niveau te gaan spelen, dan moet je niet naar Rusland gaan.. Het zal allemaal wel een behoorlijke competitie zijn, maar je raakt daar gewoon in vergetelheid en voetbalt voor publiek <1000 man.
Achja, als ze PSV 20 miljoen bieden dan moeten ze hem meteen persoonlijk afzetten voor de deur daar. Mertens bij Utrecht weghalen, middenveld versterken, verdediging.. doelman..
alles eigenlijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
20 miljoen? 
Met de helft mag PSV blij zijn.
En gezien het onderhandelen van PSV de laatste jaren zal het wel 7 tot 8 miljoen worden 
Vergeet overigens niet dat PSV een financieel tekort van ruim 15 miljoen heeft he...
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Haha. Balasz heeft een contract tot eind 2015. Een Ryan Babel werd ook voor een soort gelijk bedrag verkocht, dan vind ik Balasz minstens zo goed, wellicht beter. 15 a 20 miljoen vind ik vrij marktconform voor een goede links buiten, die helaas schaars zijn.
Notabene zijn het Russen, die betalen wel. Zo hoog mogelijk inzetten en alsnog verkopen voor minimaal 15 miljoen.
Met Brands aan het roer moet het dit keer wel goed komen.. hoop ik 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha. Balasz heeft een contract to eind 2015. Een Ryan Babel werd ook voor een soort gelijk bedrag verkocht, dan vind ik Balasz minstens zo goed, wellicht beter. 15 a 20 miljoen vind ik vrij marktconform voor een goede links buiten, die helaas schaars zijn.
Notabene zijn het Russen, die betalen wel. Zo hoog mogelijk inzetten en alsnog verkopen voor minimaal 15 miljoen.
Met Brands aan het roer moet het dit keer wel goed komen.. hoop ik
Je hebt al wel door dat de markt al jaren ingestort is he?
Tussen Babel en Dzsudzsak zitten ook verschillen.
Ajax-PSV
Oranje-Hongarije
Verkocht in financieel goede tijden - nu is er crisis
Daarnaast heeft PSV de laatste 2 jaar zwak gepresteerd en geen CL gespeeld. Hongarije speelde nergens om mee en Dzdudzsak is bij uitwedstrijden volledig onzichtbaar.
Echt, knijp de handjes dicht als je er nog 10 miljoen voor vangt. Daarnaast heeft PSV het geld keihard nodig en kunnen ze niet zoveel eisen bij onderhandelingen, want eigenlijk zal hij gewoon verkocht moeten worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bron: FP
De kans dat Theo Janssen na dit seizoen verdergaat bij Ajax wordt groter en groter. De middenvelder van FC Twente is woensdag in de Amsterdam ArenA gesignaleerd, zo meldt Metro. De international kon de weg naar de bestuurskamer niet vinden en vroeg een vader die vanwege de Ajax Foundation Kinderdag aanwezig was de weg.
/
FC Twente ontving dinsdag een bericht van Ajax. "Dat wil zeggen dat ze een mailtje stuurden met de mededeling dat ze met Theo gaan praten", zei Joop Munsterman eerder deze woensdag al. "Dat kan, geen probleem. Als ze zaken willen doen, horen we het wel. De transfer blokkeren heeft geen zin, mits zijn tot 2012 lopende contract wordt afgekocht. Als Ajax aan de afkoopsom voldoet, zijn er geen obstakels. Zo werkt het mechanisme."
De 29-jarige Janssen heeft een gelimiteerde transfersom van drie miljoen euro in zijn verbintenis staan en voor Ajax is het geen probleem om dit bedrag op tafel te leggen. Woensdagmiddag praat de landskampioen dus met de middenvelder over een eventuele samenwerking: wanneer de club en speler eruit komen, zal Ajax de drie miljoen euro overmaken naar Twente.
Dat komt deze week nog rond denk ik.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Als je het zo opstelt heb je wellicht wel gelijk. Toch denk ik dat de meest waardevolle speler van PSV meer waard is dan 10 miljoen. Dit alles gaat afhangen van de onderhandelingskwaliteiten van PSV. Mocht Balasz 4 jaar bij Ajax hebben gevoetbalt, die ook geen successen hebben beleefd in Europa in dat tijdbestek, was hij alsnog voor een flink bedrag verkocht.
Het grootste punt is dat Ajax wereldwijd beter op de kaart staat dan PSV, dus ook bij voorbaat meer kan vragen voor een speler.
Dat is de grootste frustratie onder de PSV supporters. De echte toppers bij PSV lopen voor een schijntje de deur uit..
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Janssen gesignaleerd in ArenA voor onderhandelingen met Ajax
Bron: FP
De kans dat Theo Janssen na dit seizoen verdergaat bij Ajax wordt groter en groter. De middenvelder van FC Twente is woensdag in de Amsterdam ArenA gesignaleerd, zo meldt Metro. De international kon de weg naar de bestuurskamer niet vinden en vroeg een vader die vanwege de Ajax Foundation Kinderdag aanwezig was de weg.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Denk nog even terug aan Rubin Kazan-Twente bij -17...
Da's 1500 km noordelijker en in de winter, alleen met Europese wedstrijden dus. In de zomer is het helemaal zo slecht nog niet, zeker niet waar hij zou verblijven.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je het zo opstelt heb je wellicht wel gelijk. Toch denk ik dat de meest waardevolle speler van PSV meer waard is dan 10 miljoen. Dit alles gaat afhangen van de onderhandelingskwaliteiten van PSV. Mocht Balasz 4 jaar bij Ajax hebben gevoetbalt, die ook geen successen hebben beleefd in Europa in dat tijdbestek, was hij alsnog voor een flink bedrag verkocht.
Het grootste punt is dat Ajax wereldwijd beter op de kaart staat dan PSV, dus ook bij voorbaat meer kan vragen voor een speler.
Dat is de grootste frustratie onder de PSV supporters. De echte toppers bij PSV lopen voor een schijntje de deur uit..
De markt is dood. Zeker voor een speler van de nr 3 van Nederland die op zich goed maar niet briljant heeft gepresteerd betalen ze echt geen 15 miljoen.
Ajax is nu eenmaal een gigantische naam. Als je een talentvolle speler van Ajax bent dan vinden ze al snel veel geld waard. Of het terecht is weet ik niet, maar ik merk dit al jaren.
De Mul (5), Babel (17), Sneijder (27), Huntelaar (27), Vermaelen (11), Heitinga (10), Suarez (25)...het zijn me nogal megabedragen.
Wel dieptriest dat Ajax niks goeds met dat geld heeft gedaan voor het grootste deel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Metro is gewoon een dagblad, dus ik snap je opmerking niet.
Schijnbaar is hij gewoon gesignaleerd daar. Wat doe je weer overdreven moeilijk?
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Kom zeg, Twente is echt niet verzadigd. Ze hebben gewoon een goed seizoen gedraaid maar zijn in de laatste wedstrijd een keer afgetroefd. Dat kan gebeuren lijkt me.
PSV heeft gewoon een treurige, labiele selectie zonder inzet.
De toekomst voor Ajax is wel positief in mijn ogen. Zonder CL geld zie ik PSV wel verder wegzakken en Twente zal toch heel goed moeten scouten om de ploeg net zo sterk te krijgen als de laatste 2 jaar. Ajax heeft nu geld en aantrekkingskracht van de CL om goede spelers te halen. Het ziet er positief uit, maar als iets de laatste jaren wel heel aangetoond dan is het dat de beste spelers niet altijd prijzen winnen. Spelers als Suarez en Huntelaar wonnen bij Ajax geen landstitels.
Het lijkt mij ook dat Twente volgend jaar gewoon weer volop meedraait voor de titel, evenals PSV. AZ blijft een gevaarlijke outsider. De krachtsverschillen zijn toch niet zo groot meer als vroeger en iedereen kan van iedereen winnen of verliezen.
Daarbij heeft Twente ook een CL plek in het verschiet als lokker voor spelers.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Russische media meldden woensdag al dat Dzsudzsák zelf reeds een akkoord heeft bereikt met Anzhi, de huidige nummer vier in Rusland. PSV heeft echter nog geen overeenstemming met de club uit Dagestan, maar zou inzetten op een transfersom van tien miljoen euro.
Een deel van dat bedrag wil PSV gebruiken om Assaidi los te weken bij Heerenveen. De buitenspeler beleefde dit seizoen zijn definitieve doorbraak in Friesland. De Marokkaans international scoorde negen keer in 31 competitiewedstrijden.
Wat ik al gokte. Dzsudzsak zal voor een miljoen of 10 gaan.
Assaidi is overigens een leuke vervanger. Vind hem veel dreigender. Enige wat Balasz op hen voor heeft is rendement.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
PSV en Heerenveen beiden zwakker - zeker als Dost ook nog eens vertrekt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Met die nieuwe uit tenues gaat ie echt niet weg hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De komende jaren doen we het gewoon weer op eigen kracht, zoals hij Ajax hoort. Ik zie het wel zitten dat Ajax weer eens Nederland gaat domineren zoals PSV van 2000 tot 2008 
Wel hoor, kijk hoe blij ze waren met hun 2e plaats.... Nee, die zijn volgend jaar al lang blij als ze zich in de top 3 handhaven. Dan voldoen ze immers aan hun doelstelling om structureel bij de top (3) te horen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Pfoeh, ik hoop het zo! Een middenveld met Janssen en Eriksen naast elkaar (aangevuld met Zeeuw of Enoh) is een natte droom
. Met de Jong in de spits en hopelijk nog Vertonghen en Steek die het gat dichten.. kampioen 2011/2012 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Janssen zal zich lekker public enemy number one maken zo. Bovendien zijn wat fanatieke Ajacieden die ik ken van 410 en de F-Side er ook totaal niet blij mee. Janssen kan zich zo ontpoppen tot de grootste voetbalkneus van Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Janssen zal zich lekker public enemy number one maken zo. Bovendien zijn wat fanatieke Ajacieden die ik ken van 410 en de F-Side er ook totaal niet blij mee. Janssen kan zich zo ontpoppen tot de grootste voetbalkneus van Nederland.
Het zal Janssen denk ik worst wezen. En nogmaals, denk eens terug aan hoe Ooijer kwam en hoe snel hij geaccepteerd werd.
Wel grappig, zondag stond ik nog op een heel groot plein waar honderden Theo Janssen je moeder is een hoer zongen
Nogal puberaal, true en lekker vaag dan dat 2 dagen later Theo Ajacied wil worden ghehe.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wel hoor, kijk hoe blij ze waren met hun 2e plaats.... Nee, die zijn volgend jaar al lang blij als ze zich in de top 3 handhaven. Dan voldoen ze immers aan hun doelstelling om structureel bij de top (3) te horen.
Twente doet veel te bescheiden (Dit jaar wilden ze top 5 worden), maar je zag de spelers toch echt wel kapot na de 2e plek. Enige wat niet klopt is dan een grote huldiging daar. Dat hoort bij Groningen of ADO ofzo, niet bij een uittredend kampioen. Maar ik zou het geen verzadiging noemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het zal Janssen denk ik worst wezen. En nogmaals, denk eens terug aan hoe Ooijer kwam en hoe snel hij geaccepteerd werd.
Kamikazepiloot Theo raakt nogal snel geirriteerd van publiek, dus denk dat het 'm echt wel wat kan schelen. Elk weekend aan horen dat je moeder een hoer is, zal me niets verbazen als hij mams later opbelt om te vragen of het echt zo is. Daarnaast zal Ajax het ook niet zo pikken dat hij niet echt als een prof leeft.
Nogal puberaal, true en lekker vaag dan dat 2 dagen later Theo Ajacied wil worden ghehe. Hij zal best geaccepteerd worden. Maar de fanatieke supporters, die nooit zullen vergeten en vergeven wat Theo over hun club hebben gezegd zullen 'm moeilijk of nooit accepteren. En om die supporters gaat het voornamelijk, hun zetten de toon in wedstrijden en maken zich ook buiten het stadion zich hoorbaar. Wat Wietske uit Friesland en Jerommeke uit Brabant vinden, die wel eens naar de ArenA gaan zonder hun bek open te trekken is dan niet zo belangrijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Theo en Ajax is als Vertonghen en Feyenoord. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat heeft hij over Ajax gezegd dan? Kan me eigenlijk niks herinneren.
Als Theo een paar belangrijke goals maakt is hij zo een publiekslieveling. Dat gebeurde ook met bv El Hamdaoui in zijn eerste maanden. Als hij rebels doet en slecht presteert, dan heeft hij inderdaad een probleem. Mag hij de bank op. Maar waarom zou hij slecht gaan presteren?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Twente doet veel te bescheiden (Dit jaar wilden ze top 5 worden), maar je zag de spelers toch echt wel kapot na de 2e plek. Enige wat niet klopt is dan een grote huldiging daar. Dat hoort bij Groningen of ADO ofzo, niet bij een uittredend kampioen. Maar ik zou het geen verzadiging noemen.
OK, misschien niet verzadiging, maar gebrek aan gretigheid. De absolute wil om te winnen en vinden dat je met minder jezelf te kort doet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.