• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Theo en Ajax is als Vertonghen en Feyenoord.

Bijna wel. Haal je die, krijg je van die Charisteas achtige taferelen. Zo, wat was er toen bloed aan de paal die eerste training. Zou Vertonghen komen, dan loopt het echt uit de hand.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Die wil was er wel hoor. bij Twente. Of dat je dat de Ollanders ook niet wilden winnen van Spanje in de W.K.-finale vorig jaar, toen ze daarna de 2e plaats gingen vieren in A'dam?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Bijna wel. Haal je die, krijg je van die Charisteas achtige taferelen. Zo, wat was er toen bloed aan de paal die eerste training. Zou Vertonghen komen, dan loopt het echt uit de hand.

Ik was vooral boos omdat hij niet kon voetballen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Aardig verschil is dat Charisteas de 4e spits van Ajax was op dat moment en dat Vertonghen 1 van de beste voetballende verdedigers van Europa is. Volgens mij waren ze bij Feyenoord vooral pissed off dat er een waardeloze speler vanuit Ajax naar hun kwam.

Er lopen genoeg oud Ajacieden bij jullie waar geen gezeur over is geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat ook. Dankzij hem was Spanje ook uitgeschakeld in Portugal, dat hielp voor mij ook al niet mee. En daarbij kwam dus dat ze de vijfde spits van Ajax kochten terwijl elk medium Vagner Love meldde. Ik stond diezelfde avond ook voor het maasgebouw, en terecht natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat ook. Dankzij hem was Spanje ook uitgeschakeld in Portugal, dat hielp voor mij ook al niet mee. En daarbij kwam dus dat ze de vijfde spits van Ajax kochten terwijl elk medium Vagner Love meldde. Ik stond diezelfde avond ook voor het maasgebouw, en terecht natuurlijk.

Ik blijf het de mooiste transfer ever vinden

Ik heb echt helemaal dubbel gelezen toen iemand me die avond zei dat Charisteas verkocht was. Ik was toen goed bevriend met een Feyenoorder en die was ook van slag haha. Heb ik hem nog een aantal jaar wel mee gepest, met de aankoop van Charisteas

Man man man, wou dat ik de smsjes van toen bewaard had.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, lach jij maar. Word nog badend in het zweet wakker. Hopelijk is het ooit eens andersom, en kan ik jou uitlachen .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, lach jij maar. Word nog badend in het zweet wakker. Hopelijk is het ooit eens andersom, en kan ik jou uitlachen .

Ik voelde me net zo beroerd als toen ik gesmst werd dat Ajax Rommedahl had gehaald

Alleen bleek Dennis nog best een nuttige kracht na zijn seizoen bij NEC. Was vorig jaar top en had hem dit jaar er graag bij gehad.

Maar Charisteas was echt geweldig hehe.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik was toen goed bevriend met een Feyenoorder

Was Sindsdien niet meer?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik snap ook niet hoe mijn vriendschappen standhouden na al die klassiekers en kut smsjes.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik voelde me net zo beroerd als toen ik gesmst werd dat Ajax Rommedahl had gehaald

Alleen bleek Dennis nog best een nuttige kracht na zijn seizoen bij NEC. Was vorig jaar top en had hem dit jaar er graag bij gehad.

Het wegdoen van Dennis is inderdaad nog steeds zonde, evenals het wegdoen van Pantelic. God als ze Pantelic gewoon een twee/drie jarig contract hadden gegeven, dan hadden ze El H niet eens hoeven halen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Was Sindsdien niet meer?

Hehe is wat verwaterd, maar dat had niks met voetbal te maken

Paar jaar terug hadden we een vriendengroep met Ajacieden, een Feyenoorder, een PSVer en wat Ajax haters. Was dus soms erg gezellig

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik snap ook niet hoe mijn vriendschappen standhouden na al die klassiekers en kut smsjes.

En na de WK finale?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Het zal toch niet echt waar zijn zeg van Janssen, manmanman, wat een drama wordt dat.

En Dszudszak wordt een enorm gemis natuurlijk, misschien wel de beste speler uit de Eredivisie, althans, met potentie.

Vind het wel goed dat PSV achter Rutten blijft staan. Ook wel terecht, presteerde uitstekend voor de winterstop. Met een Afellay en Reis er gewoon bij waren ze op hun sloffen kampioen geworden natuurlijk. Dan kan hij er ook weinig aan doen als die vertrekken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Het zal toch niet echt waar zijn zeg van Janssen, manmanman, wat een drama wordt dat.

En Dszudszak wordt een enorm gemis natuurlijk, misschien wel de beste speler uit de Eredivisie, althans, met potentie.

Ajax haters beleven wel een erg zure week he Wie weet is onze glorieperiode eindelijk weer eens begonnen.

Overigens is Dzsudzsak verre van de beste speler van de Eredivisie, maar dat heb ik enkele weken terug al uitgelegd. Presteerde vooral in thuiswedstrijden en liet hier bijzonder afweten bij uitduels en in topwedstrijden. En ja, hij schoot bijna 2 jaar terug twee vrije trappen tegen Ajax raak, voordat iemand dat nog even wil noemen.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hehe is wat verwaterd, maar dat had niks met voetbal te maken

Paar jaar terug hadden we een vriendengroep met Ajacieden, een Feyenoorder, een PSVer en wat Ajax haters. Was dus soms erg gezellig

Ach al die verschillende supportersgroepen zijn juist leuk op verjaardagen. Dan heb je tenminste nog wat te discussiëren. Ik heb Utrechtsupporters in mijn vriendengroep zitten, die echt een bloedhekel hebben aan ajax en dat gaat prima samen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Heeft Kluivert invloed gehad op de opvallende productiviteit van Vleminckx?

Heeft NEC hem niet te makkelijk weg gedaan?

Is Pastoor een goeie opvolger voor Vloet?

Heeft Vloet het goed gedaan bij NEC?

Wanneer gaat het eindelijk eens lukken om Marcel Boekhorn over te halen echt geld in NEC te steken, zodat Jordania van schrik in een hoekje gaat zitten huilen.

Genoeg aardigs te verzinnen.

Enfin:

De invloed van Kluivert op de productiviteit van Vleminckx schijnt te verwaarlozen te zijn.

Allereerst omdat Vleminckx dit seizoen gewoon eens ballen kreeg om er in te schieten itt vorig seizoen en wat meer geluk had daarmee.

Ten tweede omdat Kluivert niet echt zoveel betrokken was bij hem en de training, hij gaf hooguit zo af en toe een tip. Jack de Gier was degene waar hij mee trainde en Kluivert was vaker niet dan wel aanwezig op de club.

Of NEC hem dus niet te snel heeft weggedaan is moeilijk. Ik denk qua tijdstip van niet, maar qua bedrag van wel, wat hier rondom de club ook wordt beaamd.

Als er Premier League clubs op het vinkentouw zitten kun je best even wachten op een beter bod dan dat van een Brugge natuurlijk.

Wat betreft Vloet: ik denk niet dat hij het onaardig gedaan heeft, met name na de zooi die Lodeweges er van gemaakt had. Enkele spelers zijn ook wel aardig doorgegroeid, maar anderen ook weer helemaal niet (Sibum, Schone, Zomer) .

Aardige trainer, maar geen enorm gemis lijkt me. Wat betreft Pastoor: kan ik zinnig woord over zeggen vooralsnog.

En wat betreft Boekhoorn: dat blijft een lastige kwestie. Er zijn nog altijd veel te veel elementen binnen de club waar hij niet mee door 1 deur kan. Denk dat zoiets pas actueel wordt als de club echt in de put zit en gered moet worden.

Echter, of dat nou een zeg is, zo'n suikeroom, dat moet altijd maar blijken.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Vind het wel goed dat PSV achter Rutten blijft staan. Ook wel terecht, presteerde uitstekend voor de winterstop. Met een Afellay en Reis er gewoon bij waren ze op hun sloffen kampioen geworden natuurlijk. Dan kan hij er ook weinig aan doen als die vertrekken.

Denk alleen dat Rutten volgend jaar niet weer zonder prijs en CL moet eindigen, want dan kunnen ze echt niet meer achter hem blijven staan.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

@ Kos: dat wil niemand toch weten joh.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Echter, of dat nou een zeg is, zo'n suikeroom, dat moet altijd maar blijken.

Natuurlijk wel, zo iemand kan van NEC makkelijk een topclub maken door een klein deel van zijn vermogen in de club te steken. Hetzelfde zou een Henk Stienstra bij Roda kunnen doen, al zal dat nooit gebeuren want anders had hij wel geholpen toen de club op instorten stond.

Voordeel is wel dat het mannen uit de streek van de club zijn. Als die investeren zou je daar meer zekerheid van mogen verwachten dan van één of andere oliemagnaat van de andere kant van de wereld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Natuurlijk wel, zo iemand kan van NEC makkelijk een topclub maken door een klein deel van zijn vermogen in de club te steken. Hetzelfde zou een Henk Stienstra bij Roda kunnen doen.

Voordeel is dat het mannen uit de streek van de club zijn.

Makkelijk een topclub maken...ja hoor. Sure.

Ze zouden er misschien een subtopper van kunnen maken, meer niet.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Nicolage Rico schreef:

@ Kos: dat wil niemand toch weten joh.

. ik weet het.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Topclub, subtopper, geef het beestje maar een naam. Feit is: een Scheringa is maar heel klein bier vergeleken met Boekhoorn dus trek je conclusies...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ken jij iemand als Marcel Boekhoorn wel? Vermogen van meer dan een miljard. Er is minder nodig om een topclub te maken. Kijk wat Dirk Scheringa met AZ deed, als het geld van Scheringa niet was weggevallen stond AZ nog steeds aan de top.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, nou moet ik doen of ik het boeiend vind, na de discussie van afgelopen week. Dus kos, tell me more!

Ik wil nog altijd wel eens weten waarom je Schone altijd zo bekritiseerd. Is met 7 goals en 8 assists (aldus de nieuwe VI) toch ook cijfermatig productief geweest.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ken jij iemand als Marcel Boekhoorn wel? Vermogen van meer dan een miljard. Er is minder nodig om een topclub te maken. Kijk wat Dirk Scheringa met AZ deed, als het geld van Scheringa niet was weggevallen stond AZ nog steeds aan de top.

Ja hoor, ken hem uitstekend.

Maar zo simplistisch als jij dit omschrijft is het allemaal niet.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Natuurlijk wel, zo iemand kan van NEC makkelijk een topclub maken door een klein deel van zijn vermogen in de club te steken. Hetzelfde zou een Henk Stienstra bij Roda kunnen doen, al zal dat nooit gebeuren want anders had hij wel geholpen toen de club op instorten stond.

Voordeel is wel dat het mannen uit de streek van de club zijn. Als die investeren zou je daar meer zekerheid van mogen verwachten dan van één of andere oliemagnaat van de andere kant van de wereld.

Maar Boekhoorn zie ik helaas niet als een gewone investeerder in de club. Die is daar veel te eigengereid en ambitieus voor. Die wil dan zelf alle touwtjes in handen hebben en voor je het weet heb je allerlei vervelende commerciële elementen in je club etc.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee, nou moet ik doen of ik het boeiend vind, na de discussie van afgelopen week. Dus kos, tell me more!

Ik wil nog altijd wel eens weten waarom je Schone altijd zo bekritiseerd. Is met 7 goals en 8 assists (aldus de nieuwe VI) toch ook cijfermatig productief geweest.

Hij heeft het de laatste maanden wat opgepikt. Maar de 2 jaar er voor liep hij er bij als een natte krant.

Als werkelijk 80 procent van het balverlies door hem wordt ingeleid begin je als supporter nogal geïrriteerd te worden hoor. De wedstrijden waarin hij zich echt onderscheidt in een seizoen zijn op 1 hand te tellen.

Maar het allerergste is nog: buiten NIjmegen/NEC ziet iedereen hem als een geweldige voetballer vreemd genoeg . Geen idee waar dat op gebaseerd is. Veel te laconiek, niet effectief, niet doelgericht.. Hij heeft een leuke balbehandeling, that's it. Is voor de neutrale toeschouwer misschien leuk om te zien, maar als NEC'er schiet je er weinig mee op.

Ben blij als ie voor een leuk bedragje verkocht wordt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ kos

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar jouw club staat dan wel bovenaan.

The Oceanic Six schreef:

Maar zo simplistisch als jij dit omschrijft is het allemaal niet.

De titel is te koop, zeker in een kleinere competitie als de Nederlandse. Als dat soort mannen willen investeren staat hun club binnen een paar jaar in de top.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

@ kos

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar jouw club staat dan wel bovenaan.

(quote)
De titel is te koop, zeker in een kleinere competitie als de Nederlandse. Als dat soort mannen willen investeren staat hun club binnen een paar jaar in de top.

Waarom is het bv nooit met Aalbers en Vitesse gelukt? Of met NEC toen Boekhoorn wel financieel de grote man was? Of met Nol Hendriks bij Roda?

Hoeveel geld je ook investeert, de topspelers zullen in de Eredivisie toch liever naar Ajax of PSV willen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.