• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.003 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.187 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zit alleen echt na te denken of Ajax niet beter Ooijer ipv Alderweireld op moet stellen...

Dit meen je toch niet serieus?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Dit meen je toch niet serieus?

Heb je Alderweireld de laatste weken inclusief vandaag gezien? Echt zwak zeg. Misschien dat een ervaren, beter geconcentreerde Ooijer wel een goede optie is zondag.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax speelt thuis. Daar zakken ze niet snel meer door het ijs. Onder de Boer alle competitiewedstrijden in de ArenA gewonnen.

Ja, en gelukkig ook met erg overtuigend spel ...

Overigens is de eerste die komende zondag mag banken Van der Wiel, wat een dramatisch seizoen draait die jongen toch ...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ja, en gelukkig ook met erg overtuigend spel ...

Overigens is de eerste die komende zondag mag banken Van der Wiel, wat een dramatisch seizoen draait die jongen toch ...

Lekker belangrijk. 1-0 met waardeloos spel is zondag genoeg om een hele zomer lang blij te zijn als je aan Ajax denkt.

En noem een zinvol alternatief voor vd Wiel. Is er niet. We moeten het er zondag maar mee doen.

Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Anita, De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, de Jong, Ebecilio

Daar maar mee starten. Alhoewel ik dus twijfel of Ooijer niet beter in de ploeg moet komen...

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Waarom Stekelenburg?

Jammer van vandaag. Ajax en FC Twente gingen redelijk gelijk op. FC Twente was iets beter (lees: had de betere kansen), maar Ajax was effectiever en dat is ook nodig. En in de verlenging was het Ajax dat de klok sloeg. De eerste de beste kans van FC Twente ging erin, dat was jammer. Penalty's was terechter geweest, maar over de gehele wedstrijd is Twente wel de verdiende winnaar.

Helemaal jammer dat het uit een onterecht vrije trap gebeurt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe, foutje. Heb het aangepast.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Quido schreef:

Je kan zeggen wat je wilt, maar Blom beslist hier gewoon de wedstrijd. Als er iemand een vrije trap had moeten hebben was het Vertonghen. Slecht verdedigd daarna wel, natuurlijk. Qua spelbeeld is de overwinning terecht, maar wel zuur zo. Als Twente volgende week iets scherper is verlies je gewoon met 1-3, 1-4. Een 2-0 voorsprong mag je gewoon nooit meer weggeven, maar dan zie je dat Ajax nog lang - na jaren - geen volwassen, stabiele ploeg is.

Die bal die via de binnenkant van de paal eruit vloog of die kopbal op de lat zal ik maar niet noemen. Of die knappe reddingen van Bosker in de verlenging. Denk dat het qua kansenverhoudingen wel redelijk gelijk lag hoor

Voetbalverslagje van mijn dag:

Voor de rest een wisselvallige pot. De eerste helft was niet om aan te gluren van beide kanten. Ajax krijgt twee kansen en scoort. Twente krijgt 1 kans en scoort vlak voor rust. Weinig bijzonders over te vermelden verder.

Begin van de tweede helft was duidelijk voor Twente, zij voelden zich gesteund door de onnodige aansluitingstreffer in de 45e minuut. Dat leverde een aantal kansen en uiteindelijk de verdiende 2-2 op. Daarna zakte het spel een beetje in en speelden allebei de ploegen redelijk voorzichtig. Af en toe nog een grote kans. Ebecilio schoot via de binnenkant van de paal de bal helaas niet in het netje en volgens mij kopte Ruiz in de blessure tijd nog een bal vanaf 3 meter vlak naast. Ik weet niet precies meer hoe het zat, aangezien ik net thuis ben en dat verrotte stadion in Rotterdam niet eens beeldschermen heeft.

De verlenging vond ik Twente opvallend zwak, gezien de tweede helft. Hier had Ajax het gewoon af moeten maken. Een aantal grote kansen die niet werden benut. De tweede verlenging was weer iets voorzichtiger van beide kanten en uiteindelijk krijgen we WEER een goal tegen uit een standaard situatie. Om schijtziek van te worden. Uiteindelijk geven we gewoon deze overwinning uit handen.

Dieptepunt in het elftal vandaag en ook niet de eerste keer: Gregory van der Wiel, werd constant overlopen op de rechterflank en dankzij hem krijgen we volgens mij ook die 2-2 tegen. Begin deze nonchalante speler nu echt zat te worden.

Positief: Demy de Zeeuw, oogt erg gretig de afgelopen week en die trend heeft hij deze week ook doorgezet.

Merkte aan de wissels van de Boer wel dat hij de wedstrijd niet geheel serieus nam. Jammer dat hij de Zeeuw van het veld haalde.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sfeerverslagje van mijn dag:

Nadat ik maar liefst om 14:20 al bij de Kuip aangekomen was begon het vervelen. Ik verbaasde me toch weer wat een lelijke bouwput het stadion toch nog steeds is. De toegangspoortjes zijn antiek en dat kaartje scheursysteem kan echt niet meer hoor. Ook was alles belachelijk duur binnen. Je moet persé minstens 5 muntjes a €15 euro totaal kopen. Dan verwacht je dat producten allemaal een muntje kosten, of zoals bij het Bevrijdingsfestival een half muntje(je kan ze door midden breken) voor bv. frisdrank. Maar nee hoor, ze vragen zelfs anderhalf, twee of 2,5 muntjes voor dingen. Belachelijke zooi daar. Volgens mij was dit allemaal via de KNVB, hoop niet dat Feyenoorders normaal ook op deze manier afgezet worden. Een dikke, grote Joden bende daarbinnen

Eenmaal om 15:00 zat ik lekker op mijn plekkie, in vak Y1 recht achter het doel op rij 1. Lekker dichtbij, schrok overigens wel van de gracht. Zo dicht zit je eigenlijk niet eens op het veld besef ik maar weer. Vorige bekerfinale zat ik toch wat hoger.

Sfeer zat er al redelijk vroeg in. Onze kant zat door de achterlijke combi's al redelijk vroeg vol. Die van Twente liep pas echt het laatste uur echt vol.

Toen het begin van de wedstrijd, Twente kwam met een mooi megadoek en wij hadden een mooie pyroshow.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Sfeer was van beide kanten gewoon extreem geil vanmiddag. De ene keer overheerste Twente, de andere keer waren wij weer beter. Veel leuke en massale songs van beide kanten(van onze kant galmde de OEEEHHH........AAAAHHHHH heerlijk hard door het stadion meerdere malen) en een sportieve sfeer in het stadion(begin van de tweede helft een gezamenlijke spandoeken actie van VAK410 en VAK-P leek het haast wel). Wat mij betreft wel de ideale bekerfinale.

(afbeelding)

(afbeelding)

Toch jammer dat ze zo'n wedstrijd dan weer om 18:00 uur spelen(gezien die belachelijke combiregelingen voor en na zo'n wedstrijd), waardoor iedereen na afloop toch weer zat te haasten. Al zijn die Rotterdammers ook wel weer erg goed in liegen. Stonden we weer tussen dichte hekken, omdat het perron volgens hun vol stond en er was een wissel storing op Rotterdam Centraal. Vervolgens mag je na 20 minuten het perron op om te zien dat ie allang weer leeg is(waren al een paar treinen weggegaan). En weer daarna sta je een kwartier op het perron te wachten omdat er zogenaamd een wissel storing op Rotterdam centraal is en de combitreinen daardoor niet kunnen rijden. Even later komt die trein nota bene van de ANDERE KANT het perron op rijden. Hoe tegenstrijdig kan je zijn. Blegh.

Op de kop af was ik precies 4 minuten op tijd voor mijn laatste trein door dit gedoe.

Al met al een prima dagje, een lekkere sfeer meegemaakt(helaas zal een Feyenoorder op deze manier nooit meemaken wat echte sfeer in hun aftandse stadion inhoudt) en helaas een iets mindere uitslag.

En dan nu de foto's die ik heb genomen:

Uitzicht:

(afbeelding)

Ik wist dat er eens in de twee weken ongedierte in de Kuip zit, maar dat er ook nog is onkruid groeit vanuit dat oude en rotte beton? Dat is wel ernstig en wel erg krakkemikkig hoor :

(afbeelding)

Polish Brigade vanuit Polen ook weer aanwezig, ondanks dat verrekte ranzige plexiwandje:

(afbeelding)

Stickers plakken aan de overkant van de gracht m.b.v. de megavlag, denk dat die onderste nog wel even blijft hangen

(afbeelding)

Toffe cameraman:

(afbeelding)

Voor zover mijn aanslag op deze pagina in het voetbaltopic. Ik ga pitten!

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Aan al die Ajax-fans die eerst Real zitten uit te lachen dat ze de wedstrijd verloren hadden omdat de scheids het tegen ze had en nou doen ze het zelf

Twente terecht gewonnen, al had Ajax ook genoeg kansen om het af te maken.

Ik heb genoten!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Anita, De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, de Jong, Ebecilio

Zou toch bizar zijn als Ajax met zo'n team kampioen wordt?

Mocht het gebeuren, dan is het ongeveer wel de kwalitatief slechtste kampioen die ik heb meegemaakt in Nederland.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Ik verbaasde me toch weer wat een lelijke bouwput het stadion toch nog steeds is.

En dan toch nog verreweg het mooiste stadion van Nederland.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rep is natuurlijk van de afwerking met gekleurde badkamertegeltjes gewend....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heerlijke wedstrijd waar alles in te vinden was! Twente terechte winnaar uiteraard, al had Ajax die 2-0 nooit en te nimmer weg mogen geven. En laat dat nou juist het verschil zijn met Twente, die zouden dat nooit meer weggeven.

Tegen Groningen, Roda, Twente een dikke voorsprong weggeven, dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Dus bij deze mijn felicitaties richting Vascago en het kamp in Enschede. Hopelijk krijg ik ze volgende week terug (al ga ik zondag met de hond vanaf 14.30 de bossen in, kan het echt niet aankijken).

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

En dan toch nog verreweg het mooiste stadion van Nederland.

Lachwekkend inderdaad maar wel een stoer spandoek ophangen 'tegen het moderne voetbal' en dan in een oldskool stadion dat voetbal ademt lopen zeuren over toegangspoortjes en een gebrek aan schermen

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

De walm van jaloezie is hier voelbaar. En dat helemaal vanuit Groningen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Materny schreef:

Heerlijke wedstrijd waar alles in te vinden was! Twente terechte winnaar uiteraard, al had Ajax die 2-0 nooit en te nimmer weg mogen geven. En laat dat nou juist het verschil zijn met Twente, die zouden dat nooit meer weggeven.

Tegen Groningen, Roda, Twente een dikke voorsprong weggeven, dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Dus bij deze mijn felicitaties richting Vascago en het kamp in Enschede. Hopelijk krijg ik ze volgende week terug (al ga ik zondag met de hond vanaf 14.30 de bossen in, kan het echt niet aankijken).

Denk dat deze nederlaag jullie volgende week meer goed dan slecht zal doen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Sluit me trouwens aan bij A&L1. Volgende week Ooijer ipv Alderweireld. Niet dat ik laatstgenoemde zo slecht vind de laatste weken, maar hij beheerst nog niet de dingen die zo'n wedstrijd vragen. Ervaring, provoceren, kruipen, kleine overtredingjes, zuigen, zeuren. Heb je 11 spelers die dat beheersen heb je al 10 punten meer in het seizoen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Denk dat deze nederlaag jullie volgende week meer goed dan slecht zal doen

One can only hope.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ah, gelukkig toch nog een fijne uitkomst. Was bij 0-2 toch wel erg ongerust. Twente . Gefeliciteerd Vascago, en nu volgende week nog een puntje.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Lachwekkend inderdaad maar wel een stoer spandoek ophangen 'tegen het moderne voetbal' en dan in een oldskool stadion dat voetbal ademt lopen zeuren over toegangspoortjes en een gebrek aan schermen

Alsof dat iets met een stadion te maken heeft Misschien meer met de behandeling vd supporters? Meegaan met de tijd is natuurlijk niet meer dan logisch.

Maar je komt daar aan en het eerste wat je ziet is de betonrot aan de onderkant van de tribunes. Ik zie maar weer dat jullie niet veel gewend zijn. Jullie kauwen teveel op dat onkruid heb ik het idee

Alles is rot in rotterdam Wordt tijd voor een nieuw en fatsoenlijk stadion ergens anders waarin je je wel veilig voelt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Het over betonrot hebben, terwijl je om de week in de Arena zit.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Explain? Met de ArenA is wat dat betreft niets mis. Is dit een poging tot grappig doen?

Ik was niet eens grappig toen ik dat zei hoor, ik vind de Kuip echt een aftands stadion wat anno 2011 echt niet meer kan. Ik ga never nooit van mijn leven recht onder die 2e ring staan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zou toch bizar zijn als Ajax met zo'n team kampioen wordt?

Mocht het gebeuren, dan is het ongeveer wel de kwalitatief slechtste kampioen die ik heb meegemaakt in Nederland.

Is het ook.

Ajax zonder Stekelenburg en Suarez is een stuk beperkter. Vooral aanvallend mist Ajax klasse. El Hamdaoui zou normaal top kunnen zijn, maar die bakt er niks van. De rest schiet er geen 15-20 per jaar in.

Ajax moet van de zomer flink investeren op meerdere posities en dat gaat gelukkig ook gebeuren nu er weer voldoende geld is.

Maar als ik eerlijk ben vind ik PSV en Twente niet veel beter. Twente heeft wat meer individuele kwaliteit en PSV heeft 2 goede vleugelaanvallers. Ajax heeft geluk dat er een goede puntenpakkende keeper staat en dat Eriksen fantastisch is.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Explain? Met de ArenA is wat dat betreft niets mis. Is dit een poging tot grappig doen?

Ik was niet eens grappig toen ik dat zei hoor, ik vind de Kuip echt een aftands stadion wat anno 2011 echt niet meer kan. Ik ga never nooit van mijn leven recht onder die 2e ring staan.

Je stelt je echt enorm aan over de veiligheid van de Kuip. Dat onkruid is waarschijnlijk ook pas gaan groeien toen jij een voet zette in het stadion.

Poortjes zijn prima. Heerlijk, die ouderwetse sfeer en verder hoef ik zelden te wachten, en als er dan een rij staat, gaat het vrij soepel. Klagen om het klagen. Je hebt geprobeerd met je arendsogen negatieve dingen te vinden en de uitkomst is bijzonder schraal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Big-T schreef:

Aan al die Ajax-fans die eerst Real zitten uit te lachen dat ze de wedstrijd verloren hadden omdat de scheids het tegen ze had en nou doen ze het zelf

Twente terecht gewonnen, al had Ajax ook genoeg kansen om het af te maken.

Ik heb genoten!

Wat een domme opmerking zeg.

Als de winnende goal valt na een arbitrale fout, dan mag je er wel degelijk over klagen.

Maar ga je nu maar druk maken om je eigen clubje in het rechterrijtje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Niet alleen op het veld wordt elke vorm van onverzettelijke stoere mannelijkheid ingeruild voor kermende mietjes met roze schoentjes. Ook de supporters gaan schijnbaar steeds meer op huilend vrouwvolk lijken......

En dat beton van de Arena gaat ook heus wel een keer rotten, zoals de harten van de vaste bezoekers aldaar al jaren doen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Is het ook.

Ajax zonder Stekelenburg en Suarez is een stuk beperkter. Vooral aanvallend mist Ajax klasse. El Hamdaoui zou normaal top kunnen zijn, maar die bakt er niks van. De rest schiet er geen 15-20 per jaar in.

Ajax moet van de zomer flink investeren op meerdere posities en dat gaat gelukkig ook gebeuren nu er weer voldoende geld is.

Maar als ik eerlijk ben vind ik PSV en Twente niet veel beter. Twente heeft wat meer individuele kwaliteit en PSV heeft 2 goede vleugelaanvallers. Ajax heeft geluk dat er een goede puntenpakkende keeper staat en dat Eriksen fantastisch is.

Wat Ajax mist zijn de vedettes die er staan op de juiste momenten. Met Suarez hadden ze er eentje. Stekelenburg is ook van hoog niveau, maar blijft een keeper. Twente heeft er twee spelers van met Ruiz en Janssen. Zulke spelers kunnen het verschil maken. PSV heeft ook een matig team. Ik vind Twente toch wel boven de rest uitsteken, maar als Ajax kampioen wordt, is het knap en terecht, om er maar een cliché uit te gooien.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

.

Maar ga je nu maar druk maken om je eigen clubje in het rechterrijtje.

Ze eindigen wel in het linkerrijtje.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ben 1x in de Kuip geweest, was een prima stadion. Snap ook niet echt wat Robert nu zit te zoeken want zoveel is er niet mis met dat stadion.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben 1x in de Kuip geweest, was een prima stadion. Snap ook niet echt wat Robert nu zit te zoeken want zoveel is er niet mis met dat stadion.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.