• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.259 gebruikers
  • 9.389.298 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wat Ajax mist zijn de vedettes die er staan op de juiste momenten. Met Suarez hadden ze er eentje. Stekelenburg is ook van hoog niveau, maar blijft een keeper. Twente heeft er twee spelers van met Ruiz en Janssen. Zulke spelers kunnen het verschil maken. PSV heeft ook een matig team. Ik vind Twente toch wel boven de rest uitsteken, maar als Ajax kampioen wordt, is het knap en terecht, om er maar een cliché uit te gooien.

Dat klopt. Met Suarez hebben we onze echte vedette verkocht. Op het veld zelf staan er weinig. Alleen van Eriksen weet ik zeker dat hij het gaat worden. Die speelt binnen 5 jaar bij een club als Man Utd denk ik. Dat Ajax nu nog om de titel speelt komt door falende concurrentie (al faalde Ajax zelf ook vaak) en doordat ze wel team wel hecht zijn. Ze knokken toch wel elke wedstrijd hard voor de punten, wat ik bv bij PSV minder zie. Als zal zondag ver boven zichzelf uit moeten stijgen om de schaal te winnen. Zou toch gek zijn dat het jongens als Sneijder, Huntelaar, Suarez etc jarenlang niet meer lukte of uberhaupt 1x is gelukt, terwijl Ebecilio, de Jong en Anita het misschien redden

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ze eindigen wel in het linkerrijtje.

Wow. Allemaal naar de Coolsingel! Linkerrijtje bereikt!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Denk dat ik het één en ander in gang ga zetten ja. Kom je ook? Heb je tenminste nog een feestje volgende week.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat een domme opmerking zeg.

Als de winnende goal valt na een arbitrale fout, dan mag je er wel degelijk over klagen.

Maar ga je nu maar druk maken om je eigen clubje in het rechterrijtje.

Het gaat mij niet om de laatste arbitrale fout, jullie zijn in de wedstrijd ook gematst met overtredingen die geel waren. Maar het gaat er mij om dat er rode kaarten voor Janssen werden gevraagd waar duidelijk niks op sloeg.

En daarmee wil ik weer zeggen dat het niet door de scheidsrechter kwam dat Ajax verloor maar puur omdat Ajax zo bagger verdedigde!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

Het gaat mij niet om de laatste arbitrale fout, jullie zijn in de wedstrijd ook gematst met overtredingen die geel waren. Maar het gaat er mij om dat er rode kaarten voor Janssen werden gevraagd waar duidelijk niks op sloeg.

En daarmee wil ik weer zeggen dat het niet door de scheidsrechter kwam dat Ajax verloor maar puur omdat Ajax zo bagger verdedigde!

Er lagen ook de hele wedstrijd Twente spelers op de grond om niets en bij de scheids te huilen. Moet je kijken hoe snel spelers als Brama en Janssen steeds naar de scheids holden. Maar ik snap dat het gaaf voor je is om heel eenzijdig je verslag te mogen doen zodat je kan scoren bij je vriendjes hier!

Hoe bagger Ajax ook verdedigde bij de goals, als die vrije trap niet was gegegeven was het waarschijnlijk 2-2 gebleven. Het was naas het schot van Buysse het enige wat ze in de gehele verlenging hebben laten zien.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je stelt je echt enorm aan over de veiligheid van de Kuip. Dat onkruid is waarschijnlijk ook pas gaan groeien toen jij een voet zette in het stadion.

Poortjes zijn prima. Heerlijk, die ouderwetse sfeer en verder hoef ik zelden te wachten, en als er dan een rij staat, gaat het vrij soepel. Klagen om het klagen. Je hebt geprobeerd met je arendsogen negatieve dingen te vinden en de uitkomst is bijzonder schraal.

Het lelijkste heb ik natuurlijk nog niet eens genoemd, maar dat zijn ook open deuren intrappen. Kan wel een waslijst opnoemen trouwens. Volgens mij telen jullie ook andere groene plantjes in die badkuip Schrok trouwens wel van die gracht, die is nog dieper dan in de ArenA Dacht altijd dat jullie zo het veld op konden rennen.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Er lagen ook de hele wedstrijd Twente spelers op de grond om niets en bij de scheids te huilen. Moet je kijken hoe snel spelers als Brama en Janssen steeds naar de scheids holden. Maar ik snap dat het gaaf voor je is om heel eenzijdig je verslag te mogen doen zodat je kan scoren bij je vriendjes hier!

Hoe bagger Ajax ook verdedigde bij de goals, als die vrije trap niet was gegegeven was het waarschijnlijk 2-2 gebleven. Het was naas het schot van Buysse het enige wat ze in de gehele verlenging hebben laten zien.

En hoe denk je dat de Real supporters bezig waren als Mascherano niet zo als een stervende zwaan naar beneden was gevallen, had bijvoorbeeld Real het doelpunt gescoord en Barca uit de daarop volgende counter niet. Snap je nou wat ik bedoel te zeggen, sommige mensen die vorige week het zo laag bij de grond vonden dat de supporters zo deden doen nou precies het zelfde! Daar gaat het mij om.

En met dat scoren bij mijn vriendjes klopt natuurlijk niks van en dat weet je zelf ook.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Neemt niet weg dat Twente het in reguliere speeltijd nog kon beslissen met twee kopballen die wonderbaarlijk genoeg naast gingen.

Ik heb als neutrale toeschouwer genoten van de bekerfinale, jammer dat die vrije trap geen vrije trap was, maar eerlijk gezegd vond ik Twente voetballend iets sterker (ook in de eerste helft).

Ajax moest het toch iets teveel van De zeeuw, Ebecillio en Eriksen hebben, waar twente als team gewoon goed voetbal speelde. Je kan ook gewoon stellen dat Vermeer het drukker heeft gehad dan Boschker.

Blom vond ik een prima wedstrijd fluiten op die vrije trap na.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Scheidsrechter floot volgens mij wel prima gisteren. Juist veel situaties van vallende Twente spelers beoordeelde Blom als schwalbes. Dat ie een keertje de fout in gaat kan natuurlijk gebeuren. Weinig op aan te merken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Sjoerdow schreef:

[

Ajax moest het toch iets teveel van De zeeuw, Ebecillio en Eriksen hebben, waar twente als team gewoon goed voetbal speelde. Je kan ook gewoon stellen dat Vermeer het drukker heeft gehad dan Boschker.

Valt wel mee, aan mijn kant van het doel heb ik Vermeer niets bijzonders zien doen op de tegengoal van Brama in de eerste helft na. Wat schootjes die een meter naast gingen. Dat zijn toch al 45+15 minuten waarin Twente weinig heeft gecreëerd.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Scheidsrechter floot volgens mij wel prima gisteren. Juist veel situaties van vallende Twente spelers beoordeelde Blom als schwalbes. Dat ie een keertje de fout in gaat kan natuurlijk gebeuren. Weinig op aan te merken.

Sportief Robert

Ik vond met name die gele kaart voor Cvitanich een goeie beslissing.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Sportief Robert

Ik vond met name die gele kaart voor Cvitanich een goeie beslissing.

Gebeurde ook voor mijn ogen, was volgens mij ook een schwalbe.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Valt wel mee, aan mijn kant van het doel heb ik Vermeer niets bijzonders zien doen op de tegengoal van Brama in de eerste helft na. Wat schootjes die een meter naast gingen. Dat zijn toch al 45+15 minuten waarin Twente weinig heeft gecreëerd.

En daar stelde ajax natuurlijk handenvol kansen tegenover.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Lees trouwens veel artikelen van Ajacieden die met heel veel vertrouwen die laatste wedstrijd ingaan.

Hoe kan dat? Gaan ze nog meer oefenen op dode spelmomenten ofzo? Volgens mij is het pure bluf, want ik kan me niet voorstellen dat ze na zo'n wedstrijd veel vertrouwen hebben.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

En daar stelde ajax natuurlijk handenvol kansen tegenover.

Zoals ik eerder al zei vond ik de kansen in de gehele wedstrijd wel eerlijk verdeeld. 2-2 was een meer dan terechte stand wat mij betreft. Beide ploegen vind ik ook aan elkaar gewaagd. Nu al in 2 wedstrijden 2-2 gespeeld(reguliere speeltijd).

Alleen wat jij zegt over dode spelmomenten vind ik ook, ik schijt hem elke keer dood als wij een corner of vrije bal tegen krijgen. En dat is natuurlijk niet vanwege Twente, ik heb dat elke wedstrijd. Samen met Gregory van der Wiel onze achilleshiel op dit moment.

De wedstrijd van gisteren toont juist aan dat mensen als vd Gijp erg overdrijven. Voetballend kan Ajax net zo makkelijk mee. Ik vond Twente op veel momenten juist op zijn Engels voetballen. Lange bal naar voren pompen en Luuk de Jong die met zijn grote en sterke lichaam de bal uit de lucht haalde en er dingen mee kon doen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Schrok trouwens wel van die gracht, die is nog dieper dan in de ArenA Dacht altijd dat jullie zo het veld op konden rennen.

Dat was vroegah. Hoewel er toen ook hekken stonden. Dan vind ik die grachten prima.

Overigens, in welke grot heb jij al die tijd gezeten dat je het niet wist van die gracht? Of denk je dat ze een gracht plaatsen, waar je makkelijk over heen kunt springen?

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Maar dat getuigt dus ook van voetballende klasse; De jong die een bal op de borst aanneemt en teruglegt of doorkopt op een speler. Engelse stijl of niet, als je spelers hebt die dat fatsoenlijk kunnen, heb je kwaliteit in huis.

Daarom vond ik Twente gisteren voetballend beter. Ik vind dat ajax veel aan De zeeuw te danken had voor de rust, want 2-1 was geen juiste weerspiegeling van de verhoudingen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Alsof dat iets met een stadion te maken heeft Misschien meer met de behandeling vd supporters? Meegaan met de tijd is natuurlijk niet meer dan logisch.

Maar je komt daar aan en het eerste wat je ziet is de betonrot aan de onderkant van de tribunes. Ik zie maar weer dat jullie niet veel gewend zijn. Jullie kauwen teveel op dat onkruid heb ik het idee

Alles is rot in rotterdam Wordt tijd voor een nieuw en fatsoenlijk stadion ergens anders waarin je je wel veilig voelt.

Ja heeft er alles mee te maken, heb daar geen behoefte aan en ik heb niets met ultramoderne stadions zoals de Arena, Gelredome en die dingen in Duitsland en Engeland. Veel te clean, smetteloos, zielloos, ik kom honderd keer liever in een authentiek voetbalstadion binnen- en buitenland. Dan maar geen snelle poortjes met irisscanner en roltrap naar boven waar alles naar schoonmaakmiddel ruikt ipv vette frikandellen en gras

Blijf jij maar ouwewijvenzeiken over een plantje en onveiligheid je bent de enige en niet toevallig een ajacied van mijn part komt er geen Evenementenhal aan de Maas. Desnoods renoveren die hap en mooiste zou zijn Vak R, S en T staanplaatsen maken zoals in Dortmund (met een snel ombouwsyteem naar stoeltjes zodat Europese/Oranje wedstrijden gespeeld kunnen worden). Staat jaren op de agenda alleen dat zal er nooit van komen. Maar voorlopig is een nieuw stadion ook van de baan met die hele soap rondom kosten en mogelijke locatie, prima.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

Schrok trouwens wel van die gracht, die is nog dieper dan in de ArenA Dacht altijd dat jullie zo het veld op konden rennen.

was je het alweer vergeten van die Pool

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Denk wel dat er binnen 10 jaar een nieuw stadion komt.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

YouTube - Samenvatting KNVB Beker Finale FC Twente - Ajax Amsterdam 08-05-2011 HD

Zit deze samenvatting te kijken, denk dat Alderweireld wel flink mag oefenen op de kopgalg als hij zo stellig denkt te winnen in de arena.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat was vroegah. Hoewel er toen ook hekken stonden. Dan vind ik die grachten prima.

Overigens, in welke grot heb jij al die tijd gezeten dat je het niet wist van die gracht? Of denk je dat ze een gracht plaatsen, waar je makkelijk over heen kunt springen?

Ik wist gewoon niet van die gracht, het is nou ook weer niet dat ik er wekelijks kom en het lijkt altijd alsof ze zo dicht achter het veld staan, terwijl het wel een aantal metertjes scheelt ja. Denk dat je nu in de ArenA met de dichtgebouwde gracht op de lange zijde dichter bij het veld zit dan in de Kuip.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

was je het alweer vergeten van die Pool

Nu snap ik ook waarom die Pool zo'n auw had Die gracht is wel erg diep ja

Snap jouw verhaal over je stadions ook wel hoor. Maar met zo'n groot stadion vind ik het toch iets anders dan wanneer ik bij VVV of AGOVV kom. Ik heb ook wel is nieuwsberichten over concerten gehoord dat het volume niet meer eens maximaal kon vanwege de veiligheid op de tribunes vd Kuip. Dat vind ik toch wel iets ernstigs hoor.

Overigens hebben zelfs clubs als VVV en AGOVV electrische toegangspoortjes haha.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik wist gewoon niet van die gracht, het is nou ook weer niet dat ik er wekelijks kom en het lijkt altijd alsof ze zo dicht achter het veld staan, terwijl het wel een aantal metertjes scheelt ja. Denk dat je nu in de ArenA met de dichtgebouwde gracht op de lange zijde dichter bij het veld zit dan in de Kuip.

Aan de zijkant zit je wel erg dicht op het veld hoor, in de Kuip. Zo breed is die gracht ook weer niet. Heb eens een seizoenskaart op Z (lange zijde) gehad en daar ruik je het zweet en hoor je ze schreeuwen.

Jammer genoeg is het onhaalbaar om in Nederland zonder hekken of grachten te voetballen.

Je gezeur over electrische toegangspoortjes is wel komisch. Maar die van Feyenoord zijn ook gewoon electrisch - alleen moet je er tegenaan duwen om er doorheen te komen. Zal wel te zwaar zijn voor je.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Nu snap ik ook waarom die Pool zo'n auw had Die gracht is wel erg diep ja

Snap jouw verhaal over je stadions ook wel hoor. Maar met zo'n groot stadion vind ik het toch iets anders dan wanneer ik bij VVV of AGOVV kom. Ik heb ook wel is nieuwsberichten over concerten gehoord dat het volume niet meer eens maximaal kon vanwege de veiligheid op de tribunes vd Kuip. Dat vind ik toch wel iets ernstigs hoor.

Overigens hebben zelfs clubs als VVV en AGOVV electrische toegangspoortjes haha.

Die viel diep ja maar zal ook verdoofd van de alcohol zijn geweest

Al een jaar of tien geleden werden tijdens wedstrijden en volgens mij een concert van Bruce Springsteen trilmetingen gedaan omdat het zogenaamd onveilig zou zijn (niet qua volume maar als er gesprongen zou worden, en dat gebeurt zo af en toe nog eens . Er zijn ook onderzoeken dat het allemaal geen vaart loopt dankzij de sterke staalconstructie. Verder ook een hoop suggestief gedoe omdat de RvC en Alg. Directeur er vooral zitten om een nieuw stadion te verwezenlijken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Irriteer me trouwens wel enorm aan dat constante gezeik overal over het niveau. Vanmorgen op radio weer dat bekerfinale zo vervelend was geweest omdat ze net van tevoren PL hadden zitten kijken. En niveauverschil zo enorm was.

Prima. Dat verschil is er nu eenmaal. Maar snap echt niet hoe je, je hebt kunnen vervelend gisteren bij Twente - Ajax.

Twintig keer leuker dan de gemiddelde Barca - Real van de afgelopen weken. Bovendien hebben Nederlandse clubs dit jaar laten zien dat niveuaverschil nu ook weer niet zo groot is als sommige mensen ons willen doen geloven.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

100% mee eens

Een vele leukere wedstrijd dan 2 x Real Madrid - FC Barcelona.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Twintig keer leuker dan de gemiddelde Barca - Real van de afgelopen weken. Bovendien hebben Nederlandse clubs dit jaar laten zien dat niveuaverschil nu ook weer niet zo groot is als sommige mensen ons willen doen geloven.

. Enige correcte maatstaf is een onderlinge ontmoeting. Villarreal - Twente en Real - Ajax zeggen al genoeg. Geen schande natuurlijk maar kom dan ook niet met dit soort dooddoeners.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Het niveau in Spanje, Engeland, Duitsland, Portugal, Frankrijk en wellicht Italië is hoger, maar qua amusementswaarde stelde Real - Barca geen flikker voor, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat het in potentie misschien wel de 2 beste teams ter wereld zijn. Een paar leuke acties, verder veel saai geschaak van beide kanten, vooral te danken aan Real overigens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Qua entertainment value doet Nederland er niet veel voor onder nee. Helemaal eens op dat vlak. Zag gister ook nog Man U - Chelsea, was ook niet leuk om naar te kijken imho.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Aan de zijkant zit je wel erg dicht op het veld hoor, in de Kuip. Zo breed is die gracht ook weer niet. Heb eens een seizoenskaart op Z (lange zijde) gehad en daar ruik je het zweet en hoor je ze schreeuwen.

Jammer genoeg is het onhaalbaar om in Nederland zonder hekken of grachten te voetballen.

Je gezeur over electrische toegangspoortjes is wel komisch. Maar die van Feyenoord zijn ook gewoon electrisch - alleen moet je er tegenaan duwen om er doorheen te komen. Zal wel te zwaar zijn voor je.

Komt ook meer omdat ik mijn kaartjes bewaar en die domme snol in dat hokje scheurt mijn kaartje kapot, om hem vervolgens in dat hokje alsnog door een scanding te halen. Als Feyenoord geld wil besparen moeten ze vooral dit soort praktijken blijven hanteren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.