- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ajax heeft het al heel lang niet meer en hoopt nu zelfs via Schwalbes te winnen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Alleen 1 keer Cvitanich hoor. Die Kroaten hebben die trekjes nog wel eens. Voor de rest een hele sportieve wedstrijd die ook voor de neutrale toeschouwer geweldig was om te zien.
Wou net zeggen, alsof Ajax een team is van de Schwalbe... in dat geval is Twente dus het team van het geweld?
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Er was een tijd dat een trainer van Ajax een speler die een schwalbe probeerde direct zou wisselen. Het is dát wat Ajax ooit groot maakte. Die mentaliteit is weg. Ik zeg ook niet dat anderen die niet hebben, maar het werd hier wel even pijnlijk zichtbaar door die ENE poging.
En ja... het was een geweldige wedstrijd waarin mij als neutrale kijker opviel dat Twente het betere van het spel had. Ajax counterde meer. maar de druk kwam hoofdzakelijk toch echt van Twente.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Die Kroaten hebben die trekjes nog wel eens.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Eerste helft heb ik niet gezien, moest werken. Tweede helft was Twente beter tot aan de 2-2, daarna had Ajax weer alle controle en met een beetje geluk hadden ze gewoon de 2-3 gemaakt. De verlenging was 100% voor Ajax, Twente was nauwelijks aan de bal. Blom heeft goed gefloten, alleen jammer dat hij dan die ene fout maakt. Al vind ik dat dat meer de fout van de grensrechter was, want die stond er 2 meter vandaan.
Conclusie: Twente volledig onterecht gewonnen uit een onterechte vrije trap.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Er was een tijd dat een trainer van Ajax een speler die een schwalbe probeerde direct zou wisselen. Het is dát wat Ajax ooit groot maakte. Die mentaliteit is weg. Ik zeg ook niet dat anderen die niet hebben, maar het werd hier wel even pijnlijk zichtbaar door die ENE poging.
En ja... het was een geweldige wedstrijd waarin mij als neutrale kijker opviel dat Twente het betere van het spel had. Ajax counterde meer. maar de druk kwam hoofdzakelijk toch echt van Twente.

Och gut, één speler van Ajax maakt en schwalbe en het is meteen heel Ajax die schwalbes maakt. Wat ben jij toch zielig. Tuurlijk Cvitanich moet dit niet doen en daarom krijgt hij ook geel. Klaar daarmee is het af. Ik heb Twente Janssen ook niet zien wisselen na dat akkefietje met Sulejmani... Daarnaast kan De Boer vanaf daar niet zien of het een schwalbe is of niet. Dus niet huilen, Ajax speelde beter en heeft onterecht verloren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb een gedeelte van de wedstrijd moeten werken, maar in de verlenging was Ajax lange tijd de betere ploeg.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen

herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Eerste helft heb ik niet gezien, moest werken. Tweede helft was Twente beter tot aan de 2-2, daarna had Ajax weer alle controle en met een beetje geluk hadden ze gewoon de 2-3 gemaakt.
En met een beetje pech hadden De Jong en Ruiz gewoon gescoord en was het daarna 4-3 geworden. 
Eerste helft had Twente het iets betere voetbal, maar scoorde Ajax wel hun enige twee kansen. Bij beide goals was Boilesen betrokken. Met name bij de eerste vond ik dat hij wel een erg mooie keuze maakte, 9 van de 10 spelers hadden waarschijnlijk de bal verspeeld daar.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Twente mag die beker hebben. Ajax heeft er 18 van in de kast staan. De wedstrijd van volgende week is waar het om gaat.
En gezien het verloop van deze wedstrijd heeft Ajax gewoon genoeg kans om die te winnen in eigen huis.
Wat wel zuur is is dat je een 2-0 voorsprong uit handen geeft en dan alsnog verliest.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Twente
verdiende overwinning over de hele wedstrijd

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nogal triest dat de 3-2 valt uit een vrije trap die natuurlijk nooit gegeven had mogen worden. Kut dat een scheids in een finale niet beter op let.
Verder ligt de schuld volledig bij Ajax zelf. Welke topclub geeft nou een 2-0 voorsprong nog weg in een finale? Kan weinig finale's herinneren waarbij een ploeg met een 2-0 nog de prijs niet pakt. Sukkels.
Ook zonde nog dat 2x de paal/lat werd geraakt en Boschker een paar goede ballen pakte. Maar Twente had ook goede mogelijkheden. Een 2-2 en een penaltyserie was terechter geweest.
De Zeeuw maakte een fraaie 1-0, de 2-0 was qua goal lucky maar als aanval prima. Daarna de 2-1 die best oke was maar hoe Ajax verdedigde bij de 2-2 en 3-2, man man man om je dood te schamen. Vd Wiel was echt afschuwelijk slecht vandaag, Alderweireld ook niet goed. Ik zou bijna zeggen dat Ooijer maar komende week moet starten.
Wel weer genoten van Ebecilio, die erg aanwezig was. Sulejmani daarintegen was helaas echt onzichtbaar. Eriksen ook.
Ik ben er nog meer van overtuigd dat Ajax de titel pakt. Twente is gewoon te verslaan als je geconcentreerd speelt en niet achterin van die domme fouten maakt.
Vascago, van harte!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ebecilio is inderdaad een toffe speler aan het worden.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ebecilio had een slechte periode, maar vandaag speelde hij echt uitstekend.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat uitgerekend Janko de winnende scoort.
Zuur voor A&L.
Gefeliciteerd Vascago!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat uitgerekend Janko de winnende scoort.
Zuur voor A&L.
Gefeliciteerd Vascago!
Zit ik niet mee hoor. Die had iedere speler gemaakt. Janko heeft 1 kwaliteit en dat is koppen.
Het was extreem stom dat die jongen gewoon volledig vrij werd gelaten. Je zou denken dat die 2 kopballen die Twente naast kopte voor die goals een goede waarschuwing waren.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vooral Sulejmani stelde me gewoon teleur, meestal is hij veel actiever. Ebecilio is een blijvertje, wat een vechtlust heeft hij en sterk aan de bal
.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Verkeerde wedstrijd gezien, een know-not of gewoon onzinnig aan het overdrijven
..
Eerste helft voor ajax, tweede helft voor twente en verlenging 100% voor Ajax. Al die terechte winnaar posts....6 grote kansen over het hoofd gezien?
Heb eigenlijk alleen de 1e helft helemaal gezien (en wat stukjes van de rest), maar vond Twente wel het beste voetbal hebben in de 1e helft. Eigenlijk werd het maar weer benadrukt dat Twente meer een team is. En individualistisch zijn ze ook sterker.
Zoals ik al zei worden de prijzen verdeeld. Ben bang voor een kampioenschap voor Ajax. Maar dat is meer gevoelsmatig. Voetballend moet Twente volgende week kunnen winnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sulejmani was erg zwak ja. Conditioneel is er ook gewoon wat met hem mis. Na een uur is hij bijna altijd gewoon kapot. Snap ik echt niks van, want hij ziet er afgetraind en fit uit dit jaar.
Nja, laat Twente ons nu maar onderschatten. Mentale tik enzo. Ik weet zeker dat Ajax er zondag weer staat om de enige echt belangrijke prijs op te eisen. Beetje meer concentratie achterin en voorin beweeglijk en scherp blijven zoals vandaag.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Verkeerde wedstrijd gezien, een know-not of gewoon onzinnig aan het overdrijven
..
Eerste helft voor ajax, tweede helft voor twente en verlenging 100% voor Ajax. Al die terechte winnaar posts....6 grote kansen over het hoofd gezien?
Hahahhaha kom op man. Ajax heeft 1 half kansje gehad, schiet 2 keer op doel en scoort 2 keer. Best knap, maar Twente had toen al wel 3 keer moeten scoren. Vele malen beter tot aan de verlenning.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hahahhaha kom op man. Ajax heeft 1 half kansje gehad, schiet 2 keer op doel en scoort 2 keer.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Hahahhaha kom op man. Ajax heeft 1 half kansje gehad, schiet 2 keer op doel en scoort 2 keer. Best knap, maar Twente had toen al wel 3 keer moeten scoren. Vele malen beter tot aan de verlenning.
Gekleurde bril met dubbele beglazing? Ajax domineerde toch echt de verlenging en had een paar grote kansen.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
[quote]The Almighty schreef:
Ik word moe van de otherfool's van deze wereld die meteen gaan janken als er iemand kritiek geeft op de scheidsrechter. Bovendien was de kritiek terecht.[/quoteIk wordt moe van mensen die de scheids (terecht of niet) gaan aflraken nadat ze zelf een 2-0 voorsprong verspelen. 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Gekleurde bril met dubbele beglazing? Ajax domineerde toch echt de verlenging en had een paar grote kansen.
Dat zeg ik toch ook? Twente was beter tot aan de verlenging. Daarna was Ajax een stuk sterker.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Gelukkig is er volgende week geen verlening. 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Maar ik huil niet. Jullie wel 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Lijkt me heerlijk voor Vascago, om te reageren op al die huilberichtjes. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me heerlijk voor Vascago, om te reageren op al die huilberichtjes.
Volgens mij is hij door meerderen hier gefeliciteerd hoor.
Leuk, de beker, maar komende wedstrijd telt pas echt. Als Ajax die wint, dan lach ik de hele zomer nog over die verspeelde bekerfinale en dan zal Vascago er ook met minder plezier aan terugdenken 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Eerste helft heb ik niet gezien, moest werken. Tweede helft was Twente beter tot aan de 2-2, daarna had Ajax weer alle controle en met een beetje geluk hadden ze gewoon de 2-3 gemaakt. De verlenging was 100% voor Ajax, Twente was nauwelijks aan de bal. Blom heeft goed gefloten, alleen jammer dat hij dan die ene fout maakt. Al vind ik dat dat meer de fout van de grensrechter was, want die stond er 2 meter vandaan.

Slaap lekker. Twente 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Volgens mij is hij door meerderen hier gefeliciteerd hoor.
Er blijven nog genoeg huilberichtjes over. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.