- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Zou er wel bijzonder blij mee zijn want CL heb ik toch wel enorm gemist dit jaar.
Als je 2e wordt heb je nog lang geen CL.
Ik zie PSV met deze achterhoede al tegen een club als Kiev in de voorrondes...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Al die PSVers hier zijn nogal gelaten vind ik trouwens. Gewoon kampioenschap vergooid. Rutten die opeens doet alsof het hem allemaal niks doet. Die zit daar volgend seizoen echt niet meer als trainer.
Voor mij persoonlijk geldt dat hoe meer er op zondags wordt gespeeld hoe minder ik kan zien en dus meeleef. Als je voetbal niet kunt zien is het toch anders. Speel zondagsmiddags iedere week zelf dus de laatste weken van het seizoen zijn voor mij altijd de minst fanatieke.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Als je 2e wordt heb je nog lang geen CL.
Ik zie PSV met deze achterhoede al tegen een club als Kiev in de voorrondes...
PSV heeft Europees natuurlijk zeer veelvuldig de nul gehouden. Bovendien is nieuw seizoen altijd weer anders. Nee, vind het wat vroeg om nu al over de CL voorrondes van volgend seizoen te gaan speculeren.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Voor mij persoonlijk geldt dat hoe meer er op zondags wordt gespeeld hoe minder ik kan zien en dus meeleef. Als je voetbal niet kunt zien is het toch anders. Speel zondagsmiddags iedere week zelf dus de laatste weken van het seizoen zijn voor mij altijd de minst fanatieke.
Dus als je PSV een paar weken wat minder ziet voel jij je plots wat minder betrokken? Wat vreemd zeg.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Zelfde geldt ook voor vlaggen, spandoeken e.d. voor je neus. Hoort gewoon bij stadion wat mij betreft.
Daarnaast, kijk is op het veld en de omliggende vakken. Leegheid, ik zie geen reden waarom je persé het veld zou moeten zien
Dit is voor mij wel de verloedering (of zoals menig zogeheten ultra het zou zeggen: vernieuwing) van de supportersbeleving. Het gaat veel van dat arm-om-arm-huppel-en-spring-volk meer om sfeer maken dan om het voetbal en/of je club zelf. Ik heb er een schurfthekel aan als er van die dwazen voor me staan met een vlag te zwaaien en als er dan ook nog idioten zijn die liever met hun gezicht naar mij op de tribune gericht staan, dan naar het veld, dan snap ik er werkelijk geen ruk meer van. Maar van de moderne supporters (en ik ben zelf ook nog maar 31) snap ik sowieso erg weinig. Voetbal is bier drinken, roken, schreeuwen, schelden, vloeken en tieren. Met vlaggen zwaaien, huisvlijt de lucht in houden, op trommels slaan, bij 4 graden in blote pokkel staan en zeker ook omgedraaid naar het veld staan horen voor mij absoluut NIET in dat rijtje thuis. Kortom: voor het eerst OOIT met Ajax&Litmanen1 eens dus!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Timbo en Boordappel komen altijd bovendrijven als ze een stok vinden om mij een tik mee te geven, maar ik zit daar niet mee hoor
Ik kom hier volgens mij al beduidend langer dan jou dus overschat jezelf niet.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
PSV heeft Europees natuurlijk zeer veelvuldig de nul gehouden. Bovendien is nieuw seizoen altijd weer anders. Nee, vind het wat vroeg om nu al over de CL voorrondes van volgend seizoen te gaan speculeren.
Ja, tegen kleine EL ploegen. De enige topploeg die PSV dit jaar trof was Benfica en zij scoorden 5x.
Maar uiteraard kan PSV nieuwe spelers halen, al verwacht ik van niet door de bezuinigingen daar.
rep_robert
-
- 16370 berichten
- 4168 stemmen
Dit is voor mij wel de verloedering (of zoals menig zogeheten ultra het zou zeggen: vernieuwing) van de supportersbeleving. Het gaat veel van dat arm-om-arm-huppel-enspring-volk meer om sfeer maken dan om het voetbal en/of je club zelf. Ik heb er een schurfthekel aan als er van die dwazen voor me staan met een vlag te zwaaien en als er dan ook nog idioten zijn die zich liever met hun gezicht naar mij op dr tribune gericht staan, dan naar het veld. Maar van de moderne supporters (en ik ben zelf ook nog maar 31) snap ik sowieso erg weinig. Voetbal is bier drinken, roken, schreeuwen, schelden, vloeken en tieren. Met vlaggen zwaaien, huisvlijt de lucht in houden, op trommels slaan en omgedraaid naar het veld staan horen voor mij absoluut NIET in dat rijtje thuis. Kortom: voor het eerst OOIT met Ajax&Litmanen1 eens dus!
Is niks moderns aan hoor, in de jaren 70 zwaaiden de supporters al met vlaggen en dergelijke
Zelfde geldt voor vuurwerk/pyroshows, hoort ook bij de "Ultracultuur" en dat vond je niet erg? Lekker hypocriet hoor Pruim
En je kan lullen wat je wilt, maar als jij als thuispubliek door het uitvak er uitgezongen wordt mag je je doodschamen. Ga jij dan maar lekker vloeken en peukies roken, gaan wij wel achter onze club staan 
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Ik kom hier volgens mij al beduidend langer dan jou dus overschat jezelf niet.
Beter lezen wat ik typ. Ik heb het nergens over de tijd dat je hier al komt.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Kortom: voor het eerst OOIT met Ajax&Litmanen1 eens dus!
Kijk aan, tijdje terug otherfool die me voor het eerst grappig vond met Kah-mikaze en nu ben jij het ook nog eens met me eens. Ik val van de ene verrassing in de andere 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Dus als je PSV een paar weken wat minder ziet voel jij je plots wat minder betrokken? Wat vreemd zeg.
Ik leef beduidend meer mee als ik een wedstrijd zie, dan als ik van het veld stap en iemand tegen me zegt wat alle ploegen hebben gemaakt.
Als dat vreemd is dan ben ik maar vreemd. Vind het persoonlijk eigenlijk niet echt raar.
EL geldt hetzelfde overigens. Kwam tegen Benfica bij 3-0 achterstand binnen in kantine. Doet me dan toch allemaal minder dan wanneer ik hele wedstrijd vanaf begin zie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
En bij de spelers zelf ook
Lol daar lijkt het inderdaad wel op.
rep_robert
-
- 16370 berichten
- 4168 stemmen
Ik leef beduidend meer mee als ik een wedstrijd zie, dan als ik van het veld stap en iemand tegen me zegt wat alle ploegen hebben gemaakt.
Eens, en als ik in het stadion erbij zit voel ik me ook meer verbonden met de club dan wanneer ik thuis achter een televisie'tje kijk zoals vanmiddag. Wat heb je immers aan een Kampioenschap als je daarna toch thuis gebakken aardappeltjes met boerenkool en een gehaktbal gaat eten om vervolgens over te gaan met de orde van de dag. Dan moet je ook gaan zuipen en feest vieren.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Als dat vreemd is dan ben ik maar vreemd. Vind het persoonlijk eigenlijk niet echt raar.
Ik vind het echt enorm vreemd. Je supportershart klopt toch altijd, ook als je het eventjes een paar keer niet live ziet?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Beter lezen wat ik typ. Ik heb het nergens over de tijd dat je hier al komt.
Ik kom bovendrijven als ik jouw kan irriteren zeg je. Ik zeg daarop dat je jezelf schromelijk overschat aangezien ik hier al ruim voor jouw kwam. Sowieso nogal een arrogante aanname dat mensen hier voor jou zouden komen, maar dat terzijde.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Ik kom bovendrijven als ik jouw kan irriteren zeg je. Ik zeg daarop dat je jezelf schromelijk overschat aangezien ik hier al ruim voor jouw kwam. Sowieso nogal een arrogante aanname dat mensen hier voor jou zouden komen, maar dat terzijde.
Nee, ik zeg dat je wel op mij reageert als je een reden kan vinden om een virtuele draai om de oren uit te delen. Ik zeg niet dat je alleen voor mij hier post, dan begrijp je mijn woorden verkeerd.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Die hele vlaggencultuur is echt van de laatste jaren rep_robert, zeker dat tifo-gedoe met al die kneuterige vlaggen (of banners zoals ze zo mooi heten). Voorheen was dat er misschien in mindere mate ook wel, maar véle malen minder dan nu. En uit frustratie een vuurwerkbom gooien (of een staaf desnoods
) is ook totaal niet te vergelijken met dat rare gedoe van die huidige ultra's. Ik geloof bovendien ook niet in de decibelmeter, dat de supporters die het meeste geluid produceren de beste supporters zijn, want dat is schijnbaar wat jij beweert. Doe mij dan toch maar de jaren tachtig, waar de supporters die de hardste vuisten hadden de beste supporters waren 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ik vind het echt enorm vreemd. Je supportershart klopt toch altijd, ook als je het eventjes een paar keer niet live ziet?
Sterker nog. Als ik zelf aan voetballen ben klopt mijn supportershart helemaal niet. Denk echt geen seconde aan PSV tijdens eigen wedstrijd. Dan hoor ik na wedstrijd vandaag iemand zeggen PSV, Twente en Ajax gewonnen en dan neem ik dat voor kennisgeving aan. Maar verder ben ik daar dan niet kapot van.
Terwijl als ik voor tv had gezeten en bal op paal van Heerenveen had gezien dan was ik wel heel erg teleurgesteld geweest.
Het is voor mij compleet anders in ieder geval.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap A&L wel. Tuurlijk beleef je het intenser als je aan het kijken bent, maar een suporter lijkt me altijd bezig met zijn club als ze moeten spelen. Al moet je trouwen of staat je vrouw op het punt van bevallen.
rep_robert
-
- 16370 berichten
- 4168 stemmen
Die hele vlaggencultuur is echt van de laatste jaren rep_robert, zeker dat tifo-gedoe met al die kneuterige vlaggen (of banners zoals ze zo mooi heten). Voorheen was dat er misschien in mindere mate ook wel, maar véle malen minder dan nu. En uit frustratie een vuurwerkbom gooien (of een staaf desnoods
) is ook totaal niet te vergelijken met dat rare gedoe van die huidige ultra's. Ik geloof bovendien ook niet in de decibelmeter, dat de supporters die het meeste geluid produceren de beste supporters zijn, want dat is schijnbaar wat jij beweert. Doe mij dan toch maar de jaren tachtig, waar de supporters die de hardste vuisten hadden de beste supporters waren
Ik zie op de oude beelden van Ajax toch stadionnen vol met vlaggen en dergelijke. Daarnaast was het in de jaren 80 en 90 een gebruikelijk fenomeen om een Olympisch Stadion vol fakkels, sjaaltjes en dergelijke te zien. Snap niet hoe je kan denken dat dit iets van de laatste jaren is.
Banners is overigens iets wat ze bij veel provincieclubjes gebruiken
Bandieri is de mooie Italiaanse term en die gebruiken wij ook. Dat is wel iets van de laatste jaren, net zoals dat het in plaats van knokken tegenwoordig toch meer om het positief ondersteunen van de club gaat. Komt meer omdat de stadions veiliger zijn en de supporters altijd van elkaar gescheiden worden.
Jij kan zeggen wat je wilt Pruim, maar als jij in de Euroborg alleen maar het Twente vak hoort zingen dan zou jij je doodschamen. Het gaat erom dat je niet alleen op het veld de baas bent, want de club bestaat niet alleen uit de voetballers toch? Dan hoef je net zo goed niet meer Grunn te supporten, want voor het voetbal ga je niet heen. Daarnaast een 90 minuten kolkend stadion is toch mooier dan een stil stadionnetje? Blegh, dan kan ik beter de tv aanzetten.
De andere manier om dit tegenwoordig uit te vechten tegenwoordig is op vocaal gebied. In dat opzicht zit ik dan ook fout hier op MovieMeter, weinig mensen die zich interesseren voor de supporterscultuur hier 
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Haha The Pathetic One op tv bij Studio Voetbal met zijn calimero persconferentie met oa zijn walgelijke opmerking over Unicef en eventueel daardoor bevoordelen
Zielige, treurige man is het toch.
rep_robert
-
- 16370 berichten
- 4168 stemmen
Ik snap A&L wel. Tuurlijk beleef je het intenser als je aan het kijken bent, maar een suporter lijkt me altijd bezig met zijn club als ze moeten spelen. Al moet je trouwen of staat je vrouw op het punt van bevallen.
Klopt, maar ik juich in het stadion wel veel intensiever dan thuis of ergens anders.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3308 stemmen
Alle? Het gaat hier geloof ik om de keeper.
Laatst had otherfool nog een aantal mooie quotes van je waarin je elke speler van Ajax een enorm groot talent noemde. Van die spelers die nu bij Willem II spelen enzo.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Ooh, wat laat die Mourinho zich kennen zeg 
Zulk anti voetbal met wereldspelers en dan ook nog zo zielig doen en otherfool heeft een avatar met special one, otherfool hahahahaha.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3629 stemmen
Vond dat spandoek vandaag bij Willem 2 wel lachen. Toen het 2-0 werd rolden ze een spandoek uit met de tekst: Volgend jaar worden wij kampioen. 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Vandaag moest ik werken en aangezien we hier op het werk een radio hebben staan die nog aangedraaid moet worden om er geluid uit te krijgen, laat staan dat ik er Radio Langs de Lijn een beetje goed op kan ontvangen, was dat geen optie. Op de computers zitten dan weer geen boxjes aangesloten en kunnen ook geen boxjes aangesloten worden, dus ook op die manier kon ik het radioverslag niet volgen. Dus moest ik het vandaag (zoals altijd dus als ik werk) doen met berichten via teletekst, Twitter, FCG-sites en SMSjes van kijkende vrienden. Geloof me, dan ben je nog nerveuzer dan als je in het stadion bent en alles ziet!
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Laatst had otherfool nog een aantal mooie quotes van je waarin je elke speler van Ajax een enorm groot talent noemde. Van die spelers die nu bij Willem II spelen enzo.
Ik vind van der Heijden inderdaad een groot talent. Is nog jong en is verhuurd, zoals Vertonghen een jaar of 5 terug ook op die leeftijd nog voor RKC speelde. Of van der Heijden ooit doorbreekt als topspeler is afwachten, maar talent heeft hij zeker.
Ik volg de Ajax huurlingen ook meestal wel, dus vind het ook wel aardig daar soms wat over te zeggen.
rep_robert
-
- 16370 berichten
- 4168 stemmen
Vandaag moest ik werken en aangezien we hier op het werk een radio hebben staan die nog aangedraaid moet worden om er geluid uit te krijgen, laat staan dat ik er Radio Langs de Lijn een beetje goed op kan ontvangen, was dat geen optie. Op de computers zitten dan weer geen boxjes aangesloten en kunnen ook geen boxjes aangesloten worden, dus ook op die manier kon ik het radioverslag niet volgen. Dus moest ik het vandaag (zoals altijd dus als ik werk) doen met berichten via teletekst, Twitter, FCG-sites en SMSjes van kijkende vrienden. Geloof me, dan ben je nog nerveuzer dan als je in het stadion bent en alles ziet!
Dat is meer het onmacht gevoel in mijn ogen. Je weet niet wat er gebeurt op de velden en je bent afhankelijk van anderen over de berichtgeving. Erg kut gevoel wat je nerveus maakt ja 
In het stadion ben ik nooit nerveus eigenlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.