- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4167 stemmen
Klopt, maar minder zenuwachtig dan als ik hier thuis zit en naar zo'n schermpje moet kijken en machteloos moet toekijken. Wat afleiding in het stadion heeft een rustige uitwerking en is goed tegen de zenuwen. Een kolkende ArenA over 2 weken heb ik overigens wel heel veel zin in. Het gaat gigantisch worden, verwacht ook veel van het Twente vak 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik vind van der Heijden inderdaad een groot talent. Is nog jong en is verhuurd, zoals Vertonghen een jaar of 5 terug ook op die leeftijd nog voor RKC speelde.
Jantje Verdomme werd op zijn 19e een half jaartje uitgeleend aan RKC.
Jan Arie van der Heijde is inmiddels 23...
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4167 stemmen
Al zou oud, mijn god. Hij heeft wel een fluwelen linkerbeen en hij mag zich bewijzen bij Ajax in de voorbereiding. Ben benieuwd, snap de keuze voor Willem II sowieso al niet.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Jantje Verdomme werd op zijn 19e een half jaartje uitgeleend aan RKC.
Jan Arie van der Heijde is inmiddels 23...
Ik noem maar een voorbeeld he. Die Toornstra van ADO speelt pas een jaar of 2 nu profvoetbal, komt van de amateurs en past zich ook geweldig aan.
Van der Heijden heeft alles om te slagen bij Ajax. Technisch begaafd, goede trap, inzicht. Mist alleen ervaring, daarom speelt hij in Tilburg nu. Ik zeg niet dat hij gaat slagen bij Ajax, maar ik sluit het niet uit.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4167 stemmen
Wat dacht je van Ruud van Nistelrooy, brak pas echt door toen Kluivert al de winnende in de CL had binnen getikt en goals tegen Argentinië en Brazilië maakte in de eindronde van het WK '98.
Beiden geboren op exact dezelfde dag, 1 juli 1976.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Stam....via Cambuur en Willem II op latere leeftijd bij PSV in de top beland.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nou, ik ga jullie maar vast verklappen dat Jan Arie niet de weg van Stam of Van Nistelrooy gaat volgen, en volgend jaar opnieuw niet gaat ballen bij Ajax 1.
'Grootste talent' of niet.
Hoewel, nu ik er over nadenk, de rest van de middenvelders daar ook om te huilen zo slecht zijn natuurlijk... Plus hij is 18 centimeter langer dan de Vlecht. Nou, wie weet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ik snap A&L wel. Tuurlijk beleef je het intenser als je aan het kijken bent, maar een suporter lijkt me altijd bezig met zijn club als ze moeten spelen. Al moet je trouwen of staat je vrouw op het punt van bevallen.
Nou dan ben ik volgens jou (en waarschijnlijk ook die van Ajax Litmanen) geen supporter.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou dan ben ik volgens jou (en waarschijnlijk ook die van Ajax Litmanen) geen supporter.
Nee hoor, gewoon een supporter van een andere graad. Niets mis mee. Ik zou het graag ook wta minder intens beleven. Teach me
.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4167 stemmen
Nou, ik ga jullie maar vast verklappen dat Jan Arie niet de weg van Stam of Van Nistelrooy gaat volgen, en volgend jaar opnieuw niet gaat ballen bij Ajax 1.
'Grootste talent' of niet.
Hoewel, nu ik er over nadenk, de rest van de middenvelders daar ook om te huilen zo slecht zijn natuurlijk... Plus hij is 18 centimeter langer dan de Vlecht. Nou, wie weet.
Elk talent in Nederland mag uberhaupt al blij zijn als ze een carriere als Stam of v Nistelrooy kunnen krijgen. Grotere clubs kan je niet voor spelen.
kos
-
- 46820 berichten
- 8945 stemmen
Ben het wel met pruim eens overigens. Ik vind de supporterscultuur wel leuk, maar dan alleen als het echt is en niet zo artificieel als nu.
Dit Zuid-europese gespring, bandieri, die tochten voor de wedstrijd enzo zijn echt van de laatste jaren en horen hier gewoon niet.
Onwijs zielig 1 op 1 gekopieer van grote clubs uit het buitenland waar dit wel normaal en spontaan is en altijd zo geweest is.
Dan wordt het opeens vreselijk sneu, en ja 410 is daarin een absoluut dieptepunt. Plaatsvervangende schaamte krijg ik daarvan.
Liever geen 'sfeer' dan die nepsfeer.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Pas echt nep is dat zingen van you'll never walk alone of andere clubliederen die niet van jou zijn.. en daar betrap ik eerder het legioen of aanhang van utreg op. Dieptepunt was het zingen daarvan terwijl Liverpool in utreg moest spelen, plaatsvervangend schaamrood vanwege zoveel randdebielen 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Net of het nummer voor FC Liverpool is geschreven...
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Was een paar jaar terug bij Feyenoord - Ajax. Werd voor de wedstrijd omgeroepen dat de vrouw van ene meneer aan het bevallen was. In de rust werd er opnieuw opgeroepen of meneer echt niet naar het ziekenhuis wilde... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan die reclame halverwege, wil je net als meneer (naam va ndesbetreffende persoon) ook geen klassieker missen
.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4167 stemmen
Liever geen 'sfeer' dan die nepsfeer.
In dat geval zit jij prima op je plek in die graftombe 
BDit Zuid-europese gespring, bandieri, die tochten voor de wedstrijd enzo zijn echt van de laatste jaren en horen hier gewoon niet.
Geef is 1 reden waarom dit niet zou mogen? In dat geval is alle "Nederlandse" mentaliteit van de laatste 30 jaar gewoon keihard gejat.
De enige Nederlandse mentaliteit is uit de jaren 60 en 70, toen met die extreem foute Nederlandse liedjes en van die vlaggetjes erbij. Misschien nog zo'n gek petje erbij op en je bent klaar.
Voor de rest kopieert Nederland al tientallen jaren met de liedjes en kledingstijlen op de tribunes. Niks mis mee i.m.o.
Ik vind het gewoon hypocriet gelul hier, is gewoon afgunst en past verder bij jouw negatieve benadering op werkelijk waar alles.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Was een paar jaar terug bij Feyenoord - Ajax. Werd voor de wedstrijd omgeroepen dat de vrouw van ene meneer aan het bevallen was. In de rust werd er opnieuw opgeroepen of meneer echt niet naar het ziekenhuis wilde...
Dat vind ik eerder ziek dan getuigen van een supportershart.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het gaat er toch om. Dat de mensen, die de sfeer maken, hetzelf geweldig vinden. Dan maakt de mening van één persoon, die het gejat vind, toch niks uit. Je kunt je beter op een gejatte manier profileren, dan dat ze zich gedragen als "supporters", die alleen maar ruzie zoeken.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3451 stemmen
Bron: Voetbalzone
Maandag, 2 mei 2011 om 10:40
Real Madrid lijkt de strijd om een plek in de eindstrijd van de Champions League allesbehalve te hebben opgegeven. Catalunya Ràdio meldt maandag dat de Madrilenen de UEFA verzocht hebben zes spelers van Barcelona per direct te schorsen. De Europese voetbalbond zou zich pas vrijdag over de gang van zaken tijdens en na de Clásico van vorige week buigen, maar volgens diverse Spaanse media heeft de UEFA besloten om nog vandaag een beslissing te nemen.
Real Madrid heeft de UEFA een flink dossier gestuurd waarin het bewijs aanvoert voor het stelselmatige onsportieve gedrag van Barcelona in het heenduel, dat met 0-2 in het voordeel van de Catalanen eindigde. Coach Josep Guardiola zou de kwade genius achter het plan van los Azulgrana zijn. José Manuel Pinto, Víctor Valdés en Seydou Keita moeten in de optiek van Real Madrid boeten voor hun wangedrag in de rust van de vierde Clásico van het lopende seizoen.
Daniel Alves, Pedro en Sergio Busquets gingen op het veld over de schreef met respectievelijk overtredingen, schwalbes en verbaal ontoelaatbaar gedrag, zo luidt de zienswijze van Real Madrid. In de Spaanse hoofdstad hoopt men dat de UEFA instemt met het voorstel om het zestal voor het duel van dinsdagavond te schorsen. Real kan morgen niet beschikken over haar coach José Mourinho, die werd weggestuurd in Madrid vanwege cynisch commentaar op de dienstdoende arbitrage.
kos
-
- 46820 berichten
- 8945 stemmen
Ik zou eerst maar even wachten op een officieel bericht aangezien het om Catalunya Radio gaat...
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3451 stemmen
Hoo, even overheen gelezen idd
We'll see...
kos
-
- 46820 berichten
- 8945 stemmen
Bekerfinale in Griekenland was uiteraard ook weer gezellig.
.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Wat een puinhoop, dat soor taferelen zul je hier nooit zien. Die grieken zijn ook echt gek en dat is niet alleen bij het voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Dat vind ik eerder ziek dan getuigen van een supportershart.
Ik zou het ook niet doen, maar het is wel humor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bekerfinale in Griekenland was uiteraard ook weer gezellig.
.
Emotie 
Ze zouden alleen braaf in hun vak moeten blijven. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nep-emotie.
Verklaar u nader. Denk je dat ze niet echt boos of enthouisiast zijn?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gaat er toch om. Dat de mensen, die de sfeer maken, hetzelf geweldig vinden. Dan maakt de mening van één persoon, die het gejat vind, toch niks uit. Je kunt je beter op een gejatte manier profileren, dan dat ze zich gedragen als "supporters", die alleen maar ruzie zoeken.
Alsof dat uitmaakt, als de sfeer maar prima is. Lekker belangrijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.