- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
schram101
-
- 16750 berichten
- 2366 stemmen
Ergens heeft ie wel gelijk toch, Rico?
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
Gelukkig doet Engelaar mee met PSV
Die gaan dus verliezen of gelijk spelen tegen Vitesse.
.
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
Ergens heeft ie wel gelijk toch, Rico?
Ja, want met Pantelic en Rommedahl was Ajax namelijk ook enorm goed....
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Haha, yeah right.
Ken je het Ajax van na de winter nog vorig jaar? Won 14x op rij en was sowieso de hele 2e seizoenshelft ongeslagen. Liep als een trein. Toen hadden we nog een goede Ajax spits en een supersub invaller. Als we Pantelic ipv El Hamdaoui hadden gehad waren we nu kampioen geweest.
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
Het wordt het slechtste Heerenveen in 10 jaar tegen het slechtste Ajax in 10 jaar. Doelpuntenfestijntje dus, kan 5-2 worden maar ook 2-5. Denkelijk wel het leukste potje zondag.
Spijker op de kop.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ja, want met Pantelic en Rommedahl was Ajax namelijk ook enorm goed....
85 punten, 106 competitiegoals en slechts 20 tegen. En een half jaar na de winter ongeslagen. Nu jij weer.
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
85 punten, 100+ competitiegoals en slechts 20 tegen. En een half jaar na de winter ongeslagen. Nu jij weer.
Hm.. ik meen me te herinneren dat dat 95 procent Suarez was...
schram101
-
- 16750 berichten
- 2366 stemmen
Het spel was toen ook om te huilen maar feit is dat Ajax veel vaker scoorde toen dan nu.
Overigens ben ik er blij mee hoor, maar hier moet je hem wel gelijk geven.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Het zijn nogal loze woorden die je roept A&L.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Hm.. ik meen me te herinneren dat dat 95 procent Suarez was...
Pantelic had al meen ik 16 competitiegoals. Dankzij hem speelde de hele aanval beter. Hij hield ballen vast waardoor oa de Jong aan kon sluiten. Die scoorde toen ook behoorlijk vaak. Suarez was natuurlijk de vedette, maar Pantelic was een superaankoop die altijd zeer ondergewaardeerd werd doordat Johan Derksen zijn ongelijk maar niet wilde toegeven. Zoals nu met Vleminckx.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Dit is niet het slechtste Ajax, in tegendeel.
Jij vraagt je niet af waarom Ajax tegen de eerste de beste provincieclub regelmatig niks heeft in te brengen? En al een onwaarschijnlijke smak verliespunten heeft?
Ontstellend zwakke selectie, ik zou deze titelkans met beide handjes aangrijpen want er kunnen zo nog 7 magere jaren volgen. Tenzij er echt goed wordt ingekocht, met name op het middenveld, en toch ook wel in de spits.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Het spel was toen ook om te huilen maar feit is dat Ajax veel vaker scoorde toen dan nu.
Overigens ben ik er blij mee hoor, maar hier moet je hem wel gelijk geven.
Het spel was vorig jaar helemaal niet om te huilen, hoe kom je erbij? Ajax speelde toen 5 klasses beter dan wat ze nu laten zien. Grootste deel van de ploeg is intact gebleven, behalve de voorhoede. En rara waar nu de problemen liggen.
kos
-
- 36229 berichten
- 8949 stemmen
Het spel was vorig jaar helemaal niet om te huilen, hoe kom je erbij? Ajax speelde toen 5 klasses beter dan wat ze nu laten zien. Grootste deel van de ploeg is intact gebleven, behalve de voorhoede. En rara waar nu de problemen liggen.
Middenveld en verdediging zijn anders ook vrij dramatisch hoor.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Jij vraagt je niet af waarom Ajax tegen de eerste de beste provincieclub regelmatig niks heeft in te brengen? En al een onwaarschijnlijke smak verliespunten heeft?
Ontstellend zwakke selectie, ik zou deze titelkans met beide handjes aangrijpen want er kunnen zo nog 7 magere jaren volgen. Tenzij er echt goed wordt ingekocht, met name op het middenveld, en toch ook wel in de spits.
Zal ik je wat uitslagen van het seizoen van Basten noemen? Met 4-1 verloren bij Vitesse, met 6-2 verloren bij PSV, met 5-2 verloren bij Heerenveen, met 4-0 verloren bij Sparta en zo kan ik nog wel doorgaan.
Dat was echt het slechtste Ajax in jaren, gevolgd door het seizoen Blind waar we in de laatste ronde nog 4e werden met 25 punten achterstand ofzo op de kampioen.
Er staat een aardige selectie, behalve voorin. Daar moet echt wat bij.
Verder is Ajax financieel weer in orde, dus er is ook van de zomer genoeg weer te besteden. Achteraf goed dat Ajax in de winter geen paniekaankopen deed.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Minst gepasseerde achterhoede, zowel vorig jaar als dit jaar. En ja, dat zegt niet alles maar wel een hoop. Ik vind daar nu 4 goede spelers staan, met Boilesen als LB.
Middenveld heeft met spelers als de Zeeuw, Anita en Eriksen goede spelers. Daar missen we alleen een spelbepalende leider zoals Theo Janssen. Daar mag Ajax van de zomer wel wat voor zoeken.
schram101
-
- 16750 berichten
- 2366 stemmen
Spel was wel om te huilen. Verschil was dat Jol Suarez tot zijn beschikking had die altijd en overal kon scoren en dat ook veel deed.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1601 stemmen
Het was niet alleen Suarez vorig jaar. Siem, Demy en Gregory speelde ook een veel beter seizoen dan nu. En dankzij Pantelic kon het middenveld goed aansluiten en was de nummer 10 een extra spits. Met El ham lukt dat gewoon niet meer omdat hij altijd wil dribbelen en teveel in de bal komt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Rommedahl en Panetlic waren belangrijke factoren inderdaad, Panetlic als kaatser voorin alleen al en Rommedahl die de bal naar voren kwam brengen en iedereen (incluis zichzelf vaak) voorbij liep. Had zeker wel gescheeld als deze 2 nog hadden meegespeeld.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Als...... had ....... mocht....... dan........ op zeker!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Iniesta doet trouwens niet mee begrijp ik? Scheelt ook wel een fikse slok op een borrel!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Scheelt zeker, toch één van de big three. Al is dat nog niet zeker, word een last minute call.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Laten we hopen dat er na de afgelopen 7 magere jaren er eindelijk weer 7 vette jaren komen
.
Overigens vond ik Ajax vorig jaar in de 2e seizoenshelft niet slecht spelen hoor. Niet dat er flitsend combinatiespel werd gespeeld, maar voor Nederlandse begrippen was het goed. Als Suarez niet weg was gegaan in de winterstop, waren we nu al kampioen. Als we dit jaar geen kampioen worden, word ik gek.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Als...... had ....... mocht....... dan........ op zeker!
Je kan wel zo doen, maar bekijk het nou eens logisch. Vorig jaar hadden we een vlotscorende spits die ook nog eens de ploeg sterker maakte en dit seizoen hebben we een egoistische, niet presterende spits die de ploeg zwakker maakt.
Zou dat nou niet de nodige punten hebben gekost? De enige grote veranderingen bij Ajax dit seizoen in vergelijking met vorig seizoen liggen in de voorhoede.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
FC Barcelona kan in het Champions League-treffen met Real Madrid mogelijk niet beschikken over Andrés Iniesta. De middenvelder kampt met een kuitblessure.
Iniesta, die de blessure opliep in het competitieduel met Osasuna, trainde maandag niet met de groep mee. Of hij woensdag inzetbaar is in de halve finale tegen Real Madrid is dan ook nog onzeker. De medische staf van FC Barcelona toont zich op de officiële website echter positief over het herstel van Iniesta.
Door het mogelijke afhaken van Iniesta mag Ibrahim Afellay rekening houden met een basisplaats. Trainer Pep Guardiola kiest, wanneer Iniesta definitief afhaakt, voor Afellay of Seydou Keita, zo schrijft de Spaanse krant Sport. Adriano, Maxwell, Eric Abidal en Bojan Krkic ontbreken woensdag sowieso bij Barça.

Laten we hopen dat hij het haalt, want wat is hij een geweldige voetballer.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Spijker op de kop.
Het slechtste Heerenveen wat nu inmiddels wel iets beter draait, dus ik zie Ajax ook gerust verliezen, helemaal als de aanvalsformatie van Heerenveen het op zijn heupen krijgt.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Scheelt zeker, toch één van de big three. Al is dat nog niet zeker, word een last minute call.
Met regelmaat zie je dan toch dat een speler op tijd fit is en wordt dat gewoon lekker laat naar de pers doorgespeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wie zou er linksback staan?
Keita lijkt me.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.