• 17.505 nieuwsartikelen
  • 182.775 films
  • 12.604 series
  • 34.914 seizoenen
  • 658.144 acteurs
  • 200.621 gebruikers
  • 9.480.245 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Daar hintte ik een paar reacties hoger ook al naar. Laat Engelaar maar meespelen. Die trage drol bakt er helemaal niks van.

Ik ben nog altijd wat op mijn hoede voor PSV. Niet voor de titel, wel voor plek 2. Zou wel heel zuur zijn dat de verliezer van Ajax-Twente nog 3e zou worden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zou wel heel zuur zijn dat de verliezer van Ajax-Twente nog 3e zou worden.

Want? Is juist meest logische.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Want? Is juist meest logische.

Omdat het gewoon zuur is. Titel verspelen is een drama, maar om daarna ook meteen je voorronde CL ticket kwijt te raken...

Laten we hopen dat PSV-Vitesse lekker 1-1 wordt ofzo. Ajax en Twente winnen en het boeit dan niks meer wat Eindhoven zal doen in de Euroborg.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daar hintte ik een paar reacties hoger ook al naar. Laat Engelaar maar meespelen. Die trage drol bakt er helemaal niks van.

Ik ben nog altijd wat op mijn hoede voor PSV. Niet voor de titel, wel voor plek 2. Zou wel heel zuur zijn dat de verliezer van Ajax-Twente nog 3e zou worden.

Als Ajax gelijkspeelt of verliest tegen Heerenveen is de kans best groot dat PSV er nog met de titel vandoor gaat.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vitesse hielp PSV destijds ook al aan de titel in de laatste wedstrijd door zich met 5-1 of zo te laten inmaken. Hopelijk nu een beetje tegenstand van ze. Jammer dat ze nergens meer voor spelen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Als Ajax gelijkspeelt of verliest tegen Heerenveen is de kans best groot dat PSV er nog met de titel vandoor gaat.

Ja, daarom. PSV-Vitesse wordt nog best belangrijk. Hopelijk wordt PSV na zondag definitief 3e.

Maar PSV wint in deze vorm ook niet in Groningen denk ik. Als ik de titelkansen nu zou bepalen dan 50% Twente, 35% Ajax en 15% PSV. Maar dit kan na zondag compleet anders zijn.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

moviemafketel schreef:

Vitesse hielp PSV destijds ook al aan de titel in de laatste wedstrijd door zich met 5-1 of zo te laten inmaken. Hopelijk nu een beetje tegenstand van ze. Jammer dat ze nergens meer voor spelen.

Wel grappig altijd, als PSV met 5-1 wint, komt het doordat de tegenstander ze laat winnen en als Ajax met die cijfers wint is het geweldig. Vreemd gedrag toch.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar dit kan na zondag compleet anders zijn.

Dan houden ze in Enschede de schaal omhoog.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dan houden ze in Enschede de schaal omhoog.

Sluit het niet uit, maar verwacht het niet. Ajax gaat winnen van een uitgespeeld, Assaidi-loos Heerenveen. Twente wint ook, PSV niet en 18 mei wordt een allesbepalend middagje waarbij ik denk ik hartklachten ga krijgen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wel grappig altijd, als PSV met 5-1 wint, komt het doordat de tegenstander ze laat winnen en als Ajax met die cijfers wint is het geweldig. Vreemd gedrag toch.

Vitesse liet zich toen als een mak lammetje afslachten. Gewoon irritant om zo het kampioenschap op doelpunten te moeten verliezen destijds. En waarom je Ajax erbij haalt snap ik niet.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sluit het niet uit, maar verwacht het niet. Ajax gaat winnen van een uitgespeeld, Assaidi-loos Heerenveen. Twente wint ook, PSV niet en 18 mei wordt een allesbepalend middagje waarbij ik denk ik hartklachten ga krijgen.

Denk het ook niet, hoor. Overigens is het ook weer geen ramp dat Heerenveen Assaidi-loos is, hoor. Die kunnen wel boven zichzelf uit stijgen, met de gedachte Ajax uit te schakelen voor de titelstrijd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Denk het ook niet, hoor. Overigens is het ook weer geen ramp dat Heerenveen Assaidi-loos is, hoor. Die kunnen wel boven zichzelf uit stijgen, met de gedachte Ajax uit te schakelen voor de titelstrijd.

Welk belang heeft Heerenveen daar in godsnaam nog voor? Sterker, de meeste Friezen hebben een hekel aan Twente, dus ze zouden eerder kalm aan doen tegen Ajax. Al geloof ik dat ook weer niet. Laten we niet doen of Aissaidi niet gemist gaat worden. Is toch hun man in vorm.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nee joh, dan gaan ze daar gewoon het trainingveld op en eisen ze dat Ajax Twente wel even laat winnen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Welk belang heeft Heerenveen daar in godsnaam nog voor? Sterker, de meeste Friezen hebben een hekel aan Twente, dus ze zouden eerder kalm aan doen tegen Ajax. Al geloof ik dat ook weer niet. Laten we niet doen of Aissaidi niet gemist gaat worden. Is toch hun man in vorm.

Tuurlijk missen ze Assaidi, maar er blijft nog wel kwaliteit over om het Ajax moeilijk te maken. Sowieso kunnen voetballers zich goed opladen om de tegenstander uit te schakelen voor het kampioenschap. Heerlijk is dat. Maar wedstrijden tegen Ajax (en Feyenoord en PSV) zijn sowieso wedstrijden op zich, waar ze zich extra voor op kunnen laden.

schram101

• 16750 berichten
  • 2366 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik heb liever dat Twente gewoon lekker in de Arena wint, is gunstig voor Feyenoord als Heerenveen verliest zondag.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Dat maakt niet zoveel uit. Feyenoord heeft 3 punten meer dan Heerenveen, en wil Feyenoord kans houden op de play-offs, dan moeten ze 2 x winnen.

schram101

• 16750 berichten
  • 2366 stemmen

Oh je hebt gelijk, dacht even dat ze er nog één meer hadden. dan mogen ze winnen ja

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tuurlijk missen ze Assaidi, maar er blijft nog wel kwaliteit over om het Ajax moeilijk te maken. Sowieso kunnen voetballers zich goed opladen om de tegenstander uit te schakelen voor het kampioenschap. Heerlijk is dat. Maar wedstrijden tegen Ajax (en Feyenoord en PSV) zijn sowieso wedstrijden op zich, waar ze zich extra voor op kunnen laden.

Ajax heeft ook genoeg kwaliteit om gewoon van Heerenveen te winnen. Je zit jezelf iets te duidelijk moed in te praten, maar zou Ajax ook niet gewoon de laatste 2 potjes kunnen winnen? Heerenveen is nooit een ploeg geweest die op de tegenstander klapt zoals bv NEC wel recent tegen ons deed. Heerenveen probeert te voetballen, daar zijn ze redelijk goed in. Komt er ook ruimte voor Ajax. Heerenveen heeft (ook zonder Assaidi, al missen ze hem zeker) een goede voorhoede. De rest is gewoon beperkt tot heel zwak (Breuer enzo). Het zou schandalig zijn als Ajax daar verliest.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Heeft weinig met moed te maken. Ik geef aan dat Heerenveen niet kansloos is. Schandalig zou het zeker zijn van Ajax, maar eigenlijk spelen ze al een paar weken bijzonder zwak. Op papier zou Ajax natuurlijk moeten winnen, maar in Heerenveen kan het best spoken.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heeft weinig met moed te maken. Ik geef aan dat Heerenveen niet kansloos is. Schandalig zou het zeker zijn van Ajax, maar eigenlijk spelen ze al een paar weken bijzonder zwak. Op papier zou Ajax natuurlijk moeten winnen, maar in Heerenveen kan het best spoken.

Uiteraard kunnen ze Ajax verslaan, maar andersom idem. Je belicht alles nu iets te eenzijdig. Feit is dat Heerenveen gewoon de aanvaller in vorm mist en ook zo goed als helemaal uitgespeeld is voor play offs. Ajax heeft nog alles te verliezen en heeft gewoon de betere ploeg van de 2. Kijk alleen al eens naar het aantal goals tegen bij Heerenveen. Het boeit me eigenlijk geen ene zier meer hoe Ajax de komende duels wint; als ze maar winnen. Als we volledig weggetikt worden en 0-1 winnen dan ben ik een blij mens.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee joh, dan gaan ze daar gewoon het trainingveld op en eisen ze dat Ajax Twente wel even laat winnen.

Dat soort kansloze acties kennen ze alleen maar in R'dam

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Update 13:41 uur - Aanklager seponeert rode kaart voor PSV'er Engelaar

PSV rekende er al op en dinsdag bevestigt de KNVB het: Orlando Engelaar wordt niet geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart tegen Feyenoord, zondag. "De aanklager ziet de actie wel degelijk als een overtreding; onbesuisd inkomen in dit geval", benadrukt een woordvoerster van de Zeister bond.

"Volgens de aanklager betreft het echter geen buitensporige inzet, waarvan sprake moet zijn in deze situatie als het gaat om direct rood. Daarbij speelt Engelaar ook nog eerst de bal, waarna de overtreding volgt. Reglementair gezien is dit een overtreding, maar niet zwaar genoeg voor een rode kaart", aldus de zegsvrouw.

Uitstekend nieuws! Moge die slak zondag maar weer opgesteld worden!

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je belicht alles nu iets te eenzijdig.

Moet jij zeggen.

Ik reageerde op je bericht dat Ajax wel gaat winnen van een uitgespeeld Heerenveen (dat ook nog strijdt voor de play-offs - wordt lastig, maar ze zijn nog niet uitgespeeld, daarnaast is het heerlijk om van Ajax te winnen, die zullen echt alles geven).

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Hopelijk geeft Ajax ook alles, dan wint de ervaring en de kwaliteit van Ajax gewoon.

Zodra het 0-1 wordt zullen de kopjes bij Heerenveen zakken, zoals vaak dit seizoen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Gelukkig doet Engelaar mee met PSV Die gaan dus verliezen of gelijk spelen tegen Vitesse. Als dit gebeurt dan mag Ajax gelijkspelen tegen Heerenveen, om vervolgens te knallen tegen Twente! Spannend, spannend. Het moet nu toch een keer onze kant opvallen, anders word ik echt gek.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Moet jij zeggen.

Ik reageerde op je bericht dat Ajax wel gaat winnen van een uitgespeeld Heerenveen (dat ook nog strijdt voor de play-offs - wordt lastig, maar ze zijn nog niet uitgespeeld, daarnaast is het heerlijk om van Ajax te winnen, die zullen echt alles geven).

Voor jouw clubje of Utreg is het misschien heerlijk om van Ajax te winnen, weet niet of Heerenveen daar nu zo warm of koud van wordt hoor.. Heerenveen wint voornamelijk graag van Groningen begrijp ik. Misschien moet je je eigen haat niet op iedereen projecteren

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Het wordt het slechtste Heerenveen in 10 jaar tegen het slechtste Ajax in 10 jaar. Doelpuntenfestijntje dus, kan 5-2 worden maar ook 2-5. Denkelijk wel het leukste potje zondag.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Het wordt het slechtste Heerenveen in 10 jaar tegen het slechtste Ajax in 10 jaar. Doelpuntenfestijntje dus, kan 5-2 worden maar ook 2-5. Denkelijk wel het leukste potje zondag.

Ben je het Ajax onder Blind en van Basten al vergeten? Tranen schieten me nog in de ogen. Al eindigde het seizoen Blind wel erg lekker nog hehe.

Dit is niet het slechtste Ajax, in tegendeel. Wel de zwakste voorhoede in jaren. Scheelt zo'n 40 goals met vorig jaar. Keeper, achterhoede en deel van het middenveld is gewoon prima dit seizoen.

Moet je toch eens nagaan waar Ajax het kunnen staan als Pantelic en Rommedahl gewoon een deel van het salaris hadden gekregen wat we daarna in de transfersom en het salaris van El Hamdaoui hebben gestopt. Was je nu al een maand kampioen geweest...

schram101

• 16750 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Laten we hopen op dat eerste!

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moet je toch eens nagaan waar Ajax het kunnen staan als Pantelic en Rommedahl gewoon een deel van het salaris hadden gekregen wat we daarna in de transfersom en het salaris van El Hamdaoui hebben gestopt. Was je nu al een maand kampioen geweest...

Haha, yeah right.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.