- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Dat is altijd zo met de laatste 2 speelronden Jordan. Traditie, voor de spanning.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Oh, oké. Wel leuk, maar kan het helemaal niet meer herrineren van vorig seizoen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3455 stemmen
Ik weet het nog wel. Erg spannend altijd, al is het even wennen dat er zaterdags niet gespeeld wordt dan. In Frankrijk en Italië hebben ze dit weekend al als eerste alles op één dag gezet.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Dan begrijp ik niet hoe je zoiets kan doorverkopen.
Makkekijk toch? Onderling geef je gewoon de seizoenkaart aan iemand anders en die komt ermee het stadion binnen. Eenmaal binnen de pas weer terug nemen. Niks moeilijks aan hoor
Via de officiele weg geef je gewoon via ajax.nl aan dat je niet gaat, dan geven ze jouw plek vrij in het systeem voor de kaartverkoop voor die match. Dus de seizoenkaart is dan ook niet geldig voor die wedstrijd.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Oh, oké. Wel leuk, maar kan het helemaal niet meer herrineren van vorig seizoen.
Gewoon niet zoveel zuipen dan
Is toch echt al jaren zo.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
We schrijven 27 februari 2011, Arsenal speelt de League Cup finale tegen Birmingham City, staan in verliespunten gelijk met ManU in de EPL en gaan spoedig een 2-1 voorsprong verdedigen tegen Barcelona in CL. Oh en in de kwartfinale van de FA Cup lonkt een prachtige kans om United een toontje lager te laten zingen en een voorschot te nemen op de titel door met een gigantische dreun de grootmacht uit Manchester uit het toernooi te knikkeren. Amper drie dagen voor de League Cup final heeft Arsenal laten zien wel degelijk uit het juiste mentale hout te zijn gesneden door in de lastige ontmoeting tegen het fysiek sterke Stoke City als winnaar van het veld te stappen, een 1-0 overwinning. De headlines zinspeelden al een tijdje op het volwassen worden van de jonge Gunners. De League Cup moest daar de belichaming van zijn.
Het is 24 april 2011, een zomerse lente voert de boventoon in Nederland. Zelfs aan de overkant van het kanaal lijkt de zon behoorlijk zijn best te doen. In Bolton staat een elftal aan de aftrap dat vecht voor de laatste kans om alweer een verloren seizoen nog mogelijke glans te geven. Met United in het Emirates stadium op het program en United dat Chelsea nog ontvangt op Old Trafford, zijn de kansen nog zeker niet verkeken. Een tot op het bot gemotiveerd Arsenal gaat Bolton Wanderers van de mat blazen, zou je denken.
Niets blijkt minder waar. Want, het was weer eens een wedstrijd waar het er echt om ging. En Arsenal kan geen wedstrijden aan waar het er echt om gaat. Arsenal heeft namelijk een elftal zonder mannen. Jongens zijn het. Jongens, die met de minste of geringste druk niet om kunnen gaan. Op knullige wijze niet communiceren met een keeper waardoor finales eindigen in een tranendal, in de 103e minuut van een wedstrijd tegen iemand oplopen zodat de tegenstander uit een pingel kan scoren, of domme geel-rode kaarten pakken waardoor een ontregeld Barcelona uiteindelijk gemakkelijk de wedstrijd om kan draaien.
Maar het ergste is nog, dat de manager weigert te investeren in de achilles-hiel van het team. Want jonge jongens kunnen prima prijzen pakken (Ajax deed het in het midden van de jaren '90) als er zekerheid in het centrum achterin staat. Maar de manager weigert het gewoon. Drie keepers heeft hij bij de seizoensstart. Niemand krijgt het vertrouwen nummer 1 te zijn. Uiteindelijk lijkt een 19-jarige knul aan het langste eind te trekken (zo goed zijn de andere twee!). Verder wordt er niet geïnvesteerd in ervaring in het centrum van defensie. De onervaren Koscielny wordt gekocht van een Franse tweedeklasser en de uitgerangeerde Squillaci wordt op de laatste knip voor gratiz overgenomen van Sevilla.
Uiteindelijk 'bites' zijn beleid hem altijd weer 'in the ass'. Zonder 'cojones' in je team, zonder leiderschap, zonder solide basis waar 'the bulk of talent' op het middenveld en voorin op terug kan vallen, zul je nooit meer een prijs pakken, meneer Le Professeur!
Ik ben kotsziek van dit seizoen en nog nooit zo gefrustreerd geweest over de verkwanseling van zoveel potentie. Veel Gooners blijven roepen 'In Arsène we trust'. Tussen Arsène en mij is echter een sterke vertrouwensbreuk ontstaan..
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1601 stemmen
Goed punt trouwens, ik heb kaarten over voor Ajax tegen Twente dus. Voor 428, dus als iemand wilt? Is verder al uitverkocht.
Hoeveel kaarten dan?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Graag gedaan.
maar maak het wel effe af.
Trouwens, kans is groot dat Ajax drie punten aftrek krijgt vanwege die schermen.... 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik ben kotsziek van dit seizoen en nog nooit zo gefrustreerd geweest over de verkwanseling van zoveel potentie. Veel Gooners blijven roepen 'In Arsène we trust'. Tussen Arsène en mij is echter een sterke vertrouwensbreuk ontstaan..
Otherfool haalde net de calimero troffee van stal, maar de heer Wenger gooit op dat vlak ook zeer hoge ogen. Een soort van oevre prijs lijkt me wel op zijn plaats.
Ik riep een paar weken geleden al dat Wenger nooit wedstrijden wint die er om gaat. Als dat vijf jaar achter elkaar gebeurd dan knikker je zo'n man er toch maar eens uit lijkt me.
En als je dan ook nog eens ziet tegen wat voor tegenstanders ze het hebben laten liggen de afgelopen weken, vreselijk.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Rutten 
Voetbalzone - Rutten hekelt arbiter Kuipers: 'Er was helemaal niks aan de hand'
Hoe vaak heeft PSV dit seizoen wel niet geluk gehad met makkelijke rode kaarten bij de tegenstanders. Dit compenseert het een beetje 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Otherfool haalde net de calimero troffee van stal, maar de heer Wenger gooit op dat vlak ook zeer hoge ogen. Een soort van oevre prijs lijkt me wel op zijn plaats.
Ik riep een paar weken geleden al dat Wenger nooit wedstrijden wint die er om gaat. Als dat vijf jaar achter elkaar gebeurd dan knikker je zo'n man er toch maar eens uit lijkt me.
En als je dan ook nog eens ziet tegen wat voor tegenstanders ze het hebben laten liggen de afgelopen weken, vreselijk.
Idee achter Arsenal is leuk, veel talentjes daarzo. Maar als je geen goede mix met routiniers op dat niveau hebt houdt het gewoon op.
Hoeveel kaarten dan?
Hmm, het valt tegen kom ik net achter. Misschien 2 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Otherfool haalde net de calimero troffee van stal, maar de heer Wenger gooit op dat vlak ook zeer hoge ogen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Mourinho is natuurlijk absoluut koploper dit seizoen, laten we wel wezen:
- tegen Barca doen ze minder hun best;
- het programma;
- de scheidsrechter.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een heerlijke middag 
Ik zat in de auto, dus moest het doen met de radio. De spanning was om te snijden.
Nu hebben we alles in eigen hand, nu moeten we eindelijk weer kampioen worden!
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3631 stemmen
Wat een heerlijke middag 
Ik zat in de auto, dus moest het doen met de radio. De spanning was om te snijden.
Nu hebben we alles in eigen hand, nu moeten we eindelijk weer kampioen worden!
Wordt 2-2 in de Arena. 0-1, 1-1, 2-1, 2-2 in de 94ste minuut door Luuk de Jong. En dan geeft ie zijn broer een knuffel 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mourinho is natuurlijk absoluut koploper dit seizoen, laten we wel wezen:
- tegen Barca doen ze minder hun best;
- het programma;
- de scheidsrechter.
The Special One moet het toch afleggen tegen Guardiola hoor.
- Na een 5-1 voorsprong tegen Shakhtar Donetsk is het volgens de trainer van de Catalaanse grootmacht nog steeds bibberen en beven want Shakhtar Donetsk heeft een fantastisch team.
- Real Madrid is volgens Guardiola zoveel beter, sterker en sneller dan Barça.
- En vandaag roept hij dat iedereen Real als favoriet ziet en begint ie over de scheidsrechter terwijl het niet eens bekend is wie de scheidsrechter zal zijn.
Als er in Spanje één man een calimerocomplex heeft dan is het Guardiola wel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Otherfool defineer de Calimero trofee eens, ik zou gaan voor: 'Een persoon die bij eigen falen telkens de schuld bij derden legt'.
Wat jij schrijft Nomak, vind ik eerder een uiterst irritante valse bescheidenheid van Guardiola.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jezelf klein maken en anderen als groter en sterker zien is toch iets wat onder calimerocomplex valt.
Ik weet niet wat Guardiola hiermee wil bereiken. Misschien is hij zo een veelvraat dat zijn honger naar prijzen niet te stillen is. Dan moet iemand hem toch snel verwittigen dat het geen eer is om de Gouden Calimero te winnen.
Eigenlijk heeft de zelfverzekerde Mourinho zichzelf met de uitspraak "We zijn in staat om in ieder stadion te winnen" kansloos gemaakt in de race om de Gouden Calimero.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Vind het geen Calimero trekjes van Guardiola hoor. De hele wereld is in rep en roer over Barcelona. Iedereen vindt hun de beste, dan siert de bescheidenheid van zo'n coach wel lijkt me. Al gaat hij zoals bij die Shaktar opmerking wel iets te ver. Beetje zelfverzekerdheid kan niemand kwaad doen lijkt me.
Overigens heb ik Guardiola nooit ergens de schuld bij een ander zien leggen, dat lijkt me toch een hoofdkenmerk van een calimero
Dat over de scheidsrechter heb ik nog niet van gehoord. Toevallig een link/quote?
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Been begint gelijk weer met kontlikken. Wat is het ook een misselijke vent
Geluid gaat maar weer uit tot de samenvattinkjes.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Been heeft zeker niet in alles gelijk maar daarin wel 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Overigens snap ik die hosanna bij Willem II totaal niet
Denken in die 2 wedstrijden nog over VVV heen kunnen
Je gaat voor 99% zeker flink de boot in bij Twente uit volgende week. Als VVV volgende week ook weer verliest staan ze in de laatste speelronde nog steeds drie punten achter.
VVV heeft als doelsaldo -42 en Willem II heeft -56. Knap als ze die 14 doelpunten verschil goed maken met nog twee duels te spelen 
Willem II is gewoon zeker gedegradeerd.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3631 stemmen
Vind het geen Calimero trekjes van Guardiola hoor. De hele wereld is in rep en roer over Barcelona. Iedereen vindt hun de beste, dan siert de bescheidenheid van zo'n coach wel lijkt me. Al gaat hij zoals bij die Shaktar opmerking wel iets te ver. Beetje zelfverzekerdheid kan niemand kwaad doen lijkt me.
Overigens heb ik Guardiola nooit ergens de schuld bij een ander zien leggen, dat lijkt me toch een hoofdkenmerk van een calimero
Dat over de scheidsrechter heb ik nog niet van gehoord. Toevallig een link/quote?
Toen McClaren dat vorig jaar deed vond je hem wel een calimero 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Been heeft zeker niet in alles gelijk maar daarin wel
Daarom is Feyenoord ook zo'n rotclub. Zeuren over het feit dat Ajacieden zichzelf verheerlijken, terwijl jullie daar de onbetwiste koning in zijn 
Overigens luister ik toch maar wel door. Ik vind hem echt een hoop onzin lullen hoor 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar oké 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ga ik nu een uur lang naar Rotterdams kontlikken kijken
?
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Hahaha, wat is Castaignos een kneusje zeg
Kon wel iets subtieler

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Daarom is Feyenoord ook zo'n rotclub. Zeuren over het feit dat Ajacieden zichzelf verheerlijken, terwijl jullie daar de onbetwiste koning in zijn 
Overigens luister ik toch maar wel door. Ik vind hem echt een hoop onzin lullen hoor
Niks mis met verheerlijking, dat wordt pas fout als het misplaatst is en dat is het niet 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Ga ik nu een uur lang naar Rotterdams kontlikken kijken
?
Haha ja, Jack gaat overigens al een flink aantal keer de fout in. Begint erg triest te worden die vent.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.