• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.796 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.163 acteurs
  • 200.631 gebruikers
  • 9.481.395 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2276 stemmen

Reinbo schreef:

Mooi voetbal valt in het niet bij het resultaat, dat is mijn punt. Wees gewoon eens eerlijk tegenover jezelf.

Voor het geval je het tegen mij hebt. Ik ben mega eerlijk tegenover mezelf.

Voor mij is het resultaat onlosmakelijk verbonden aan het voetbal dat is gespeeld. Als Ajax van Feyenoord wint terwijl het onverdiend was ben ik er niet bepaald trots op. Hoewel ik er ook niet wakker om zou liggen, maar dat terzijde.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het verschil zit hem erin dat ik voor Ajax ben en dan ben ik net zo blij als er met een minder potje toch 3 punten worden gehaald. Teams in het buitenland waar ik voor ben zoals Barca, Arsenal en AC Milaan kijk ik vooral voor het mooie spel. Als ik dan een Madrid dan op deze manier zie winnen heb ik daar niks mee. Maar uitslagen van teams uit het buitenland lig ik nooit een seconde wakker van. Ajax is mijn cluppie!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Wel leuk om die woorden in de mond van A&L te leggen otherfool, maar Nomak postte daarvoor al deze volstrekt nietszeggende dooddoener:

(quote)

Wat voor reactie had je hier verder op moeten geven dan?

Euh hallo orbit? Wat is dat nu weer voor een vergelijking? Hiermee geef ik doodgewoon aan dat ik niets geef om ploegen die 'mooi' voetbal spelen. Speelt men 'laf' voetbal, dan geef ik daar ook niets om. Iedereen speelt hoe hij wil, als de prijzen maar binnengesleept worden.

Hiermee beledig ik toch niemand, noch geef ik aan dat ik iemands mening onbelangrijk vind. Integendeel, ik respecteer hier iedereen zijn mening en visie, ook al ben ik het er niet mee eens.

Ik gaf met mijn bericht gewoon aan hoe ik over het voetbalspelletje denk. Zoveel verschillende tactieken, elke trainer doet wat hem het beste lijkt, en de winnaar heeft gelijk. En wat sommigen 'mooi' of 'laf' voetbal noemen hoef ik toch ook niet 'mooi' of 'laf' te vinden. In die termen denk ik niet. Het is gewoon mijn visie, wat sommigen hier laf noemen vind ik net tactisch sterk. Een ondoordringbare defensie en een scherpe counter, daar kan ik persoonlijk veel meer van genieten dan van een ploeg die 70% balbezit heeft en de bal 300 keer naar elkaar speelt.

Maar dan krijg je als reactie: Net of het ons boeit waar jij geen boodschap aan hebt.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Reinbo schreef:

Mooi voetbal valt in het niet bij het resultaat, dat is mijn punt. Wees gewoon eens eerlijk tegenover jezelf.

(quote)

OK, je ziet dus eigenlijk veel keer liever dat jouw favoriete team wint. En dat is mijn punt. Voetbal draait niet om schoonheid maar om drama. En je hoopt gewoon op een happy end.

Gedeeltelijk eens. Ik zie niet in waarom voetbal niet om schoonheid zou moeten draaien? Ben het wel eens met het feit dat je altijd het liefst je eigen team ziet winnen. Maar je moet niet vergeten dat voetbal een schouwspel is waar mensen grof geld voor betalen om het te mogen aanschouwen. Dan is het juist van belang dat er minstens 1 ploeg aanvallende intenties heeft, anders krijg je oeverloze salon remises die geen reet aan zijn. Dat is toch ook niet de bedoeling?

Jij doet alsof aanvallende intenties een vuil iets is in het voetbal. Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Ik bedoel, potjes tussen twee goed voetballende ploegen kunnen toch ook spannend en vol passie zitten? Waarom zo'n bekrompen gedachte. Kijk maar is naar Twente-Ajax aan het begin van dit seizoen. 2-2, mooi en aanvallend voetbal van beide kanten(Ajax 1e helft, Twente 2e helft), spanning en drama. Wat wil je nog meer?

Voetbal is niet simpel alleen het drama of alleen de schoonheid. Het is juist een combinatie van factoren wat het zo mooi maakt, en daar hoort "schoonheid" en "mooi" voetbal zekerste weten in. Maar ook spanning, drama, inzet en beleving op de tribunes horen er wat mij betreft bij.

Dan heb je als (neutrale) toeschouwer toch het leukste potje lijkt me.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Euh hallo orbit? Wat is dat nu weer voor een vergelijking? Hiermee geef ik doodgewoon aan dat ik niets geef om ploegen die 'mooi' voetbal spelen. Speelt men 'laf' voetbal, dan geef ik daar ook niets om. Iedereen speelt hoe hij wil, als de prijzen maar binnengesleept worden.

Hiermee beledig ik toch niemand, noch geef ik aan dat ik iemands mening onbelangrijk vind. Integendeel, ik respecteer hier iedereen zijn mening en visie, ook al ben ik het er niet mee eens.

Ik gaf met mijn bericht gewoon aan hoe ik over het voetbalspelletje denk. Zoveel verschillende tactieken, elke trainer doet wat hem het beste lijkt, en de winnaar heeft gelijk. En wat sommigen 'mooi' of 'laf' voetbal noemen hoef ik toch ook niet 'mooi' of 'laf' te vinden. In die termen denk ik niet. Het is gewoon mijn visie, wat sommigen hier laf noemen vind ik net tactisch sterk. Een ondoordringbare defensie en een scherpe counter, daar kan ik persoonlijk veel meer van genieten dan van een ploeg die 70% balbezit heeft en de bal 300 keer naar elkaar speelt.

Maar dan krijg je als reactie: Net of het ons boeit waar jij geen boodschap aan hebt.

Je leest er weer iets teveel in en het maakt je visie op voetbal weer niet fraaier, maar je heilig verklaring van het fenomeen Kah deed al zoiets vermoeden helaas..

Voetbal is iets dat in zijn beste vorm de mens kan bekoren, sommige lieden (vaak Ajacieden genaamd) in Nederland kunnen zich nog dat soort elftallen herinneren, jij evidentelijk niet. Winst is het hoogste goed. Is een Italiaanse zienswijze en dat mag ook, het is echter niet zoals de grootste teams der aarde worden nagedacht: Ajax jaren 70/90; AC Milan jaren 80/90; Barcelona jaren 2000; Real Madrid jaren 50 en 90/2000; Munchen jaren 70.. etc, Het zal je waarschijnlijk je reet roesten, maar dit waren teams die in de meeste mensen hun brein gebeiteld staan. De rest was vrij anoniem, wat jouw definitie van voetbal ook verder moge zijn

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben niet eergisteren geboren, dus ik ben wel vertrouwd met al die teams die jij opnoemt. Maar moet ik daarom dan ook maar blind gaan juichen als een ploeg het soort voetbal speelt waarvan de massa zegt dat het 'mooi voetbal' is? Neen, ik weiger mezelf te verloochenen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Kijk, je blijft trouw aan anti-voetbal, dat kan ik wel waarderen. Maar je mag best geloven dat een aantal van de teams die ik opnoem de voetbalwereld heeft doen schudden in zijn vesten! Misschien was dat gewoon subliem spel in elk opzicht. Mag jij jouw mening over hebben, maar ga het niet staan ontkennen, dat maakt het punt niet sterker namelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ontken ook helemaal niets. Ik heb ook wel genoten van bijvoorbeeld Ajax in 1995. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ook automatisch ga genieten van elke ploeg die aanvallend voetbal nastreeft.

Verdedigen is ook een kunst. Veel strijd, een solide verdediging en aanvallers die met een messcherpe counter de wedstrijd kunnen beslissen, daar geniet ik van. Aanvallend voetbal mag, maar ook dan zie ik graag veel strijd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Gedeeltelijk eens. Ik zie niet in waarom voetbal niet om schoonheid zou moeten draaien? Ben het wel eens met het feit dat je altijd het liefst je eigen team ziet winnen. Maar je moet niet vergeten dat voetbal een schouwspel is waar mensen grof geld voor betalen om het te mogen aanschouwen. Dan is het juist van belang dat er minstens 1 ploeg aanvallende intenties heeft, anders krijg je oeverloze salon remises die geen reet aan zijn. Dat is toch ook niet de bedoeling?

Jij doet alsof aanvallende intenties een vuil iets is in het voetbal. Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Ik bedoel, potjes tussen twee goed voetballende ploegen kunnen toch ook spannend en vol passie zitten? Waarom zo'n bekrompen gedachte. Kijk maar is naar Twente-Ajax aan het begin van dit seizoen. 2-2, mooi en aanvallend voetbal van beide kanten(Ajax 1e helft, Twente 2e helft), spanning en drama. Wat wil je nog meer?

Voetbal is niet simpel alleen het drama of alleen de schoonheid. Het is juist een combinatie van factoren wat het zo mooi maakt, en daar hoort "schoonheid" en "mooi" voetbal zekerste weten in. Maar ook spanning, drama, inzet en beleving op de tribunes horen er wat mij betreft bij.

Dan heb je als (neutrale) toeschouwer toch het leukste potje lijkt me.

Tuurlijk is het het leukst als je eigen team met mooi voetbal wint, Maar een potje waar je neutral naar kijkt is per definitie al minder dramatisch dan een wedstrijd waar je een van de twee teams steunt.

En wat is mooi voetbal (schoonheid)? Vloeiend aanvalsspel en een 5-0 overwinning met fair play? Als het aan de Fifa ligt.... Als (neutrale) toeschouwer zie ik liever een hard bevochten overwinning met rode kaarten, onterechte penalties, flinke ruzies tussen de spelers en een hoop chaos voor de goal, confetti en vuurwerk op het veld. Zo'n beetje het uitvergrote beeld van een zwaar beladen Argentijnse derby. Nee, dat vloeiende aanvalsspel is wat mij betreft maar een van de aantrekkelijke elementen van het spel. Vind het dus niet vies, maar net als alle andere elementen, iets wat gedoseerd aanwezich moet zijn. 80% tikkie takkie balbezit vind ik te veel van het 'goede'.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ferguson wil Sneijder Van onze Telesportredactie

MANCHESTER - Trainer Alex Ferguson wil een serieuze poging doen om Wesley Sneijder los te weken bij Internazionale. De Schotse coach ziet in de 27-jarige Oranje-international de opvolger van Paul Scholes. United heeft 30 miljoen euro over voor Sneijder.

Wesley Sneijder wordt begeerd door Manchester United. De Engelse topclub heeft twee weken geleden informeel al contact gehad met het kamp Sneijder. De komst van de Nederlander zal er financieel stevig inhakken, omdat bovenop zijn transfersom ook een bruto salaris van 40 miljoen euro voor vier seizoenen komt. Het totale pakket zou daarmee op zo’n 70 miljoen euro komen.

Premier League

Ferguson, die al een paar jaar fan is van Sneijder, wil per se een speler binnenhalen die gewend is om in de Champions League te spelen en die bewezen heeft dat hij in de top een winnaar is. Sneijder liet recentelijk weten het goed naar zijn te hebben in Italië, maar het is altijd een droom van hem geweest om bij een van de topclubs in de Premier League te spelen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nomak schreef:

Ik ontken ook helemaal niets. Ik heb ook wel genoten van bijvoorbeeld Ajax in 1995. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ook automatisch ga genieten van elke ploeg die aanvallend voetbal nastreeft.

Verdedigen is ook een kunst. Veel strijd, een solide verdediging en aanvallers die met een messcherpe counter de wedstrijd kunnen beslissen, daar geniet ik van. Aanvallend voetbal mag, maar ook dan zie ik graag veel strijd.

Mooi gezegd!

Misschien gekleurd omdat ik zelf verdediger ben, maar ik vind het persoonlijk mooi om een team te zien die de 0 houdt tegen Barca maar zelf nog scoort ook. Het Barca voetbal is zeker mooi voor een neutrale toeschouwer en daar kan ik ook heus wel van genieten, alleen qua spanning is het niet altijd even interessant en van die 70% balbezit is er gewoon 50% vrij nutteloos. Mensen noemen het bijvoorbeeld knap dat Barca altijd balbezit heeft op 40m van het doel van de tegenstander, maar vergeten daarbij dat Real dat toelaat en pas vanaf 20-30m gaan druk zetten. Dat heet tactiek.

Om vervolgens dan in 5 balcontacten de bal in het andere netje leggen vind ik een net zo mooie goal dan eerst 40x rondspelen en dan een schot van buiten de 16.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Tussen Barca - Real en het mooie voetbal - resultaatvoetbal door speelt Twente vanavond een zware wedstrijd tegen Ado. Wel jammer dat ze niet ook op zondag spelen tegelijk met Ajax en PSV. Kijk nu al uit na de laatste competitieronde.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Zou wel een heerlijke transfer zijn van Sneijder als dit door zou gaan. Inter is vies, Man Utd vind ik een prachtige club. Zie Sneijder ook liever in Engeland spelen. Intelligente middenvelder die wel bij het spel van United past denk ik.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

happie schreef:

Tussen Barca - Real en het mooie voetbal - resultaatvoetbal door speelt Twente vanavond een zware wedstrijd tegen Ado. Wel jammer dat ze niet ook op zondag spelen tegelijk met Ajax en PSV. Kijk nu al uit na de laatste competitieronde.

Mooi toch. Ik voorzie een gelijkspelletje.

Alles op hetzelfde moment spelen vind ik klote. Kan je in een heel weekend maar 90 minuten voetbal zien. Ik zie graag stukken van PSV en Twente en soms ook andere duels, naast Ajax. Nu zie ik alleen Ajax en later wat beelden van de rest.

Twente speelt 1-1, PSV speelt 1-1 en Ajax wint 3-1. Ajax na dit weekend aan kop

Maar dat zegt ook niks, Ajax kennende verknallen ze het een week later dan wel weer

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Wiel Coerver overleden. R.I.P. De man die Feyenoord in 1974 naar de UEFA Cup leidde.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Dan is van Marwijk de enige nog levende coach die Feyenoord een Europese prijs heeft bezorgd...

Coervers methode is geloof ik meer in de wereld erkend dan in Nederland, waar hij niet altijd de credits kreeg meen ik?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3632 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Mooi toch. Ik voorzie een gelijkspelletje.

Alles op hetzelfde moment spelen vind ik klote. Kan je in een heel weekend maar 90 minuten voetbal zien. Ik zie graag stukken van PSV en Twente en soms ook andere duels, naast Ajax. Nu zie ik alleen Ajax en later wat beelden van de rest.

Twente speelt 1-1, PSV speelt 1-1 en Ajax wint 3-1. Ajax na dit weekend aan kop

Maar dat zegt ook niks, Ajax kennende verknallen ze het een week later dan wel weer

Als dat gebeurd moeten wij Ajax maar in die Ufo verslaan en daar kampioen worden. Helaas kan ik het dan nauwelijks vieren. Moet 's nachts om 2 uur al weg richting vliegveld voor 8 dagen zuipen en vreten in Turkije.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

van Marwijk kreeg gister zijn eigen vanmarwijkplein in Deventer trouwens, wel leuk

Vascago

• 4798 berichten
  • 3632 stemmen

moviemafketel schreef:

van Marwijk kreeg gister zijn eigen vanmarwijkplein in Deventer trouwens, wel leuk

Ik heb gehoord dat Bert zelf niet aanwezig kon zijn en Otherfool de honneurs heeft waargenomen door het lintje te knippen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Als dat gebeurd moeten wij Ajax maar in die Ufo verslaan en daar kampioen worden. Helaas kan ik het dan nauwelijks vieren. Moet 's nachts om 2 uur al weg richting vliegveld voor 8 dagen zuipen en vreten in Turkije.

Als jullie vanavond niet winnen dan heb je niet eens titelkansen meer joh. Dan staat PSV op 3 punten van jullie, mits ze winnen. En een doelsaldo dat beter is. En Ajax wint waarschijnlijk wel van Excelsior, dan sta je derde.

Wel zonde, titel misschien pakken en het dan niet kunnen vieren. Ach, heb je wel een leuke vakantie in Turkije.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3632 stemmen

Als we gelijk spelen dan staat PSV maar 2 punten boven ons, mits ze zelf winnen. Dan kan het dus nog steeds.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3632 stemmen

Ik ga met 6 kameraden (die ook allemaal een seizoenkaart hebben) naar Turkije. Als we kampioen worden vieren we het daar nog wel. Wordt hoe dan ook een feest

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Als we gelijk spelen dan staat PSV maar 2 punten boven ons, mits ze zelf winnen. Dan kan het dus nog steeds.

Oja, ik maak een telfoutje. Maargoed, dan heb je ook Ajax 2 punten boven je staan waarschijnlijk. Dan is de titel voor jullie wel weg, want ik denk niet dat Ajax en PSV het dan allebei nog verpesten.

Mijn hoop is gevestigd op Feyenoord-PSV. Wint PSV zondag, dan vrees ik dat ze de titel pakken.

Twente is voor ons nu minder relevant doordat Ajax-Twente nog komt. Al zou het fijn zijn als we dan boven jullie staan, want dan moeten jullie van ons winnen ipv andersom.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3632 stemmen

Waarom zouden wij niet in de Arena kunnen winnen? Het hele seizoen al speelt Twente juist in de grote wedstrijden hun beste voetbal en laten ze het tegen de "kleintjes" juist vaak afweten.

Douglas mag van mij vanavond wel even een gele kaart pakken. Dan is ie geschorst tegen W2 en er weer bij tegen Ajax.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Waarom zouden wij niet in de Arena kunnen winnen? Het hele seizoen al speelt Twente juist in de grote wedstrijden hun beste voetbal en laten ze het tegen de "kleintjes" juist vaak afweten.

Douglas mag van mij vanavond wel even een gele kaart pakken. Dan is ie geschorst tegen W2 en er weer bij tegen Ajax.

Waar zeg ik dat jullie dat niet kunnen dan? Ik sluit het niet uit.

Alhoewel ik het gevoel krijg dat bij Twente de puf een beetje op is. Vind ze verre van fris spelen. Eigenlijk vanaf de winterstop al niet meer, maar nu gaat het wel heel stroperig. Ook goals maken lukt moeilijk. Een individuele klasseknal van Landzaat, een strafschop tegen Roda...ben benieuwd. In huidige vorm zou ik gokken dat Twente derde wordt.

En Douglas moet zich gewoon eens gedragen. Wie weet speelt hij wel eens een paar potjes zonder een gele of rode kaart

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Oja, ik maak een telfoutje. Maargoed, dan heb je ook Ajax 2 punten boven je staan waarschijnlijk. Dan is de titel voor jullie wel weg, want ik denk niet dat Ajax en PSV het dan allebei nog verpesten.

Hoe kom je daar in vredesnaam bij joh? PSV kan nog genoet punten verspelen en Twente moet nog tegen Ajax.

Maar goed, jouw voorspellingen hoeft men niet serieus te nemen, nadat je iedere week liep te janken dat Ajax niet meer voor de titel speelt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, wie had dan ook gedacht dat we nog op één punt zouden komen na resp. 5 en 6 punten achterstand..?

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Zoveel is 5 a 6 punten niet als er nog 8 wedstrijden gespeeld moeten worden. En Ajacieden gaven het al op, terwijl er nog 10 wedstrijden gespeeld moeten worden. Zeker in deze competitie stellen 5 punten niet zoveel voor, om goed te maken.

Vond het maar vreemd dat alle Ajacieden telkens - na iedere week - miepten dat de schaal niet meer haalbaar was.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoe kom je daar in vredesnaam bij joh? PSV kan nog genoet punten verspelen en Twente moet nog tegen Ajax.

Maar goed, jouw voorspellingen hoeft men niet serieus te nemen, nadat je iedere week liep te janken dat Ajax niet meer voor de titel speelt.

PSV-Vitesse: eitje

Groningen-PSV: benieuwd waar Groningen dan nog voor speelt, zal niet makkelijk worden maar als PSV met een winst die dag de titel kan pakken, dan winnen ze. Daar ken ik PSV helaas goed genoeg voor.

En tsja, de voorspellingen...wist ik veel dat de rest vaak net zo slecht als Ajax was dit jaar?

Maar ik zal nu eens gewaagd doen: Ik verwacht dat Ajax de landstitel gaat winnen. Heb een heel goed gevoel. Theo Janssen zei het vandaag al...Ajax heeft de laatste weken het geluk van een kampioen gehad

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Ik zie PSV nog wel verliezen in Groningen. Is echt heel goed mogelijk iig. Alles is mogelijk, daarom is het erg spannend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.