- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Dit is echt het domste wat je ooit hebt gepost 
Vind je het erg als ik deze nog regelmatig even quote?
Ach, zolang jij je mond houdt over Pepe, Madrid en Mourinho en wel zeurt over De Jong, Marwijk/Jol en Oranje maakt het me toch geen reet uit wat je doet. We weten hier wel hoeveel waarde we moeten hechten aan je woorden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Maar ik zou het veel meer klasse vinden als je gewoon eens probeert Barca voetballend te bestrijden.
Net of het ons boeit wat jij meer klasse vind. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
We weten hier wel hoeveel waarde we moeten hechten aan je woorden.
Net of het ons boeit waar jij waarde aan hecht. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Wauw.
En de originaliteitsprijs 2011 gaat naar.... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
He otherfool. Wat vind jij van de behoudende tactiek van Bertje... Uh ik bedoel Mourinho?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Daar kijkt hij toch niet naar! Hij boycot wedstrijden waarin psychopaat De Jong ...Uh ik bedoel Pepe speelt.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
En de originaliteitsprijs 2011 gaat naar....
Net of het ons boeit wat jij origineel vind. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Net of het ons boeit wat jij origineel vind. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
Je hebt jezelf overtroffen. Je bent nog onorigineler bezig dan dat we hadden gedacht dat mogelijk was na een paar jaar al je onzin hier te lezen. Beetje andere mensen napraten en wat tekstjes vervormen, whoohoo! 
Maar op de inhoud van Reinbo en mij ga je weer niet in. Niks voor jou he...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Je bent nog onorigineler bezig dan dat we hadden gedacht
Net of het ons boeit wat jij nog onorgineler vind. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zo he, kinderklas is open? Waar gaat dit nog over?
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Otherfool heeft zich inderdaad weer eens vastgeluld. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Otherfool heeft zich inderdaad weer eens vastgeluld.
Zo is dat. Keihard klem geluld door het merendeel van de leden in dit topic en om dit te verbloemen skipt hij inhoud en gaat hij over tot Jip en Janneke niveau trollen. Jammer, maar je zag het aankomen.
Wel lachen dat niemand zijn tirades over Bert, Jol, de Jong en Oranje nog ooit serieus hoeft te nemen dankzij zijn wispelturigheid en draaikonterij.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2276 stemmen
Onzin. Barca is niet de enige ploeg die goed kan voetballen. Zie die selectie van Real eens. Het is een schande dat je met spelers als Ronaldo, Maria, Ozil etc zo laf wil voetballen.
Maar het gaat erom hoe het er nu voor staat. Het lijkt mij op het moment wel duidelijk dat Barcelona qua voetballend vermogen onovertroffen is.
Natuurlijk zijn er een aantal clubs waar net zoveel potentie in zit, maar het gaat om nu...
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Maar het gaat erom hoe het er nu voor staat. Het lijkt mij op het moment wel duidelijk dat Barcelona qua voetballend vermogen onovertroffen is.
Natuurlijk zijn er een aantal clubs waar net zoveel potentie in zit, maar het gaat om nu...
Als ploegen zo allemaal blijven denken gaat er nooit iemand Barcelona nog op de voetballende manier verslaan...
Niks mis met Barca tegenhouden, maar niet als het volledig ten koste van eigen spel gaat. Real heeft toch ook een imago en een eer hoog te houden als de grootste club ter wereld die bekend stond om aanvallend, flitsend voetbal? Zo aanpassen geeft aan dat je als Real in je broek poept van angst om tegen Barca te voetballen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2276 stemmen
Zij het beste/mooiste/aantrekkelijkste whatever voetbal. Des te groter de kunst en moeilijkheidsgraad om daarvan te winnen.
Dan zijn we het volgens mij wel eens dat Barcelona gewoon het mooiste voetbal speelt, maar goed verdedigen is inderdaad ook gewoon een kunst, hoewel ik de wedstrijd van gisteren niet heb gezien en daar niet over kan oordelen.
Maar wat dat betreft blijf ik zeggen dat ik het Chelsea nog veel beter vond doen met Hiddink. Die goal van Iniesta kwam toen vanuit het niets en veranderde alles op het laatste moment.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Chelsea deed het inderdaad toen erg goed. Over 2 wedstrijden ook he. Die 1-1 van Iniesta na 93 minuten ofzo viel ook uit het niets. Dubbel gevoel toen. Erg blij mee, maar wel erg sneu voor Hiddink die ik ook de finale wel had gegund. Maar Chelsea speelde toen zakelijk, maar wel vanuit eigen kracht. Ze waren toen erg gevaarlijk. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat je Barca niet voetballend kan verslaan.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2276 stemmen
Niks mis met Barca tegenhouden, maar niet als het volledig ten koste van eigen spel gaat. Real heeft toch ook een imago en een eer hoog te houden als de grootste club ter wereld die bekend stond om aanvallend, flitsend voetbal? Zo aanpassen geeft aan dat je als Real in je broek poept van angst om tegen Barca te voetballen.
Voor Mourinho en zijn elftal is dit op het moment gewoon de meest effectieve manier om Barcelona te bestrijden. Beter kunnen ze het kennelijk op dit moment niet. En vind je het gek, weggespeeld worden en met 5-0 worden vernederd door je aartsrivaal is natuurlijk een grote deuk in het zelfvertrouwen van de spelers. Door op deze manier te spelen wil Mourinho ze weer het gevoel geven dat ze dus wel van Barcelona kunnen winnen.
Het zou me daarom ook niet verbazen dat Real straks weer gedurfder voetbal gaat spelen in de halve finale van de CL omdat ze nu denken van Barcelona te kunnen winnen. En als dat gebeurt worden ze weer ingemaakt. 
(Tenzij de Barcelona spelers bang zijn geworden voor Real omdat ze zijn 'ingemaakt' met "0-1").
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Wat een klasbak die Guardiola:
En dan na de verloren bekerfinale:
Een parel voor de sport. Vergelijk dat eens met de huilebalken hier, maar ja die zijn ook hun geliefde Martin 'iedereen is tegen ons' Jol gewend natuurlijk...
Een reactie zoals het hoort, getuigt van veel respect. Onderschat nooit je tegenstander. speelt Real zo goed als ze deden in de Copa dan moet Barca dus nog sneller de bal laten circuleren, nog feller, nog beter zijn. Zoek nooit naar externe excuses, maar kijk naar jezelf.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Wel lachen dat niemand zijn tirades over Bert, Jol, de Jong en Oranje nog ooit serieus hoeft te nemen
Net of het ons boeit wat jij nog serieus neemt. Ieder zijn smaak. Beetje nutteloos dit.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wel leuk om die woorden in de mond van A&L te leggen otherfool, maar Nomak postte daarvoor al deze volstrekt nietszeggende dooddoener:
Mooi voetbal, laf voetbal, daar heb ik allemaal geen boodschap aan. Voetbal is voetbal, iedereen speelt het spelletje zoals hij het zelf wil.
Wat voor reactie had je hier verder op moeten geven dan?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Dan zijn we het volgens mij wel eens dat Barcelona gewoon het mooiste voetbal speelt, maar goed verdedigen is inderdaad ook gewoon een kunst, hoewel ik de wedstrijd van gisteren niet heb gezien en daar niet over kan oordelen.
Maar wat dat betreft blijf ik zeggen dat ik het Chelsea nog veel beter vond doen met Hiddink. Die goal van Iniesta kwam toen vanuit het niets en veranderde alles op het laatste moment.
combineren tegen en in de 16 van de tegenstander vind ik mooi, maar als dat uitblijft erger ik me aan het doelloos rondtikken nabij de middellijn (en zeker als er dan nog bij 0-0 ole ole ole van de tribunes rolt
), of het nou bij oranje was/is of Barca of welke ploeg dan ook.
Kan eigenlijk veel meer genieten van het catenaccio achtige voetbal om de tegenstander lam te leggen en een vals gevoel van dominantie te geven, of power play om te overdonderen. Denk dat die eerste wijze vaak onderschat wordt, ploegen die het niet goed kunnen breken op een gegeven moment. Dus ja wat is mooi..
Chelsea speelde toen geweldig ja. In 2000 hadden ze ook zo'n mooie pot tegen Barcelona. Ze zijn elkaar sowieso best vaak tegengekomen in CL
Momenteel trouwens op Sport1 een samenvatting van de pot van gister 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een een bullshit. Voetbal speel je met twee teams en het enige dat het mooiste is, is als jouw favoriete team wint. Of ben jij gelukkiger als Feyenoord met mooi voetbal van Ajax wint dan als Ajax met lelijk voetbal van Feyenoord wint?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat een een bullshit. Voetbal speel je met twee teams en het enige dat het mooiste is, is als jouw favoriete team wint. Of ben jij gelukkiger als Feyenoord met mooi voetbal van Ajax wint dan als Ajax met lelijk voetbal van Feyenoord wint?
In welke wereld zie je dat gebeuren? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb het vaak genoeg gezien, ben al wat ouder.... Gaat ook vast weer gebeuren. Maar beantwoord de vraag eens, al denk je dat die hypothetisch is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, maar het is een vrij vreemde vraag, aangezien ik Feyenoord nooit mooier vind voetballen dan Ajax. Ik ben ook veel meer Ajax-supporter dan Barca-supporter uiteraard. Maar goed, ben dus altijd gelukkiger als Ajax van Feyenoord wint, lelijk dan wel mooi, maar ik zie tig keer liever dat er mooi wordt gewonnen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2276 stemmen
Waar heb jij het over? Misschien moet je eerst even leren om beter te lezen. Ik had het niet over wat voor resultaat van een bepaalde club mij gelukkiger maakt of niet. Ik had het over het elftal dat het mooiste voetbal speelt... Misschien even ophouden met jointjes roken ofzo?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooi voetbal valt in het niet bij het resultaat, dat is mijn punt. Wees gewoon eens eerlijk tegenover jezelf.
Ja, maar het is een vrij vreemde vraag, aangezien ik Feyenoord nooit mooier vind voetballen dan Ajax. Ik ben ook veel meer Ajax-supporter dan Barca-supporter uiteraard. Maar goed, ben dus altijd gelukkiger als Ajax van Feyenoord wint, lelijk dan wel mooi, maar ik zie tig keer liever dat er mooi wordt gewonnen.
OK, je ziet dus eigenlijk veel keer liever dat jouw favoriete team wint. En dat is mijn punt. Voetbal draait niet om schoonheid maar om drama. En je hoopt gewoon op een happy end.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee, ik zeg dat ik het liefst mijn favoriete team mooi zie winnen. Wel goed lezen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar dat is niet waar ik het over heb. Wat jij zegt is een inkopper, ik het heb over de bottom line. Mooi voetbal is irrelevant ten opzichte van het resultaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.